ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"31" серпня 2020 р. справа № 300/1459/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду О.Л.Тимощук, розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Головного управління ДПС в Івано-Франківській області
до Малого приватного підприємства Газсервіс
про стягнення податкового боргу в розмірі 114 131 гривня 09 копійок,
ВСТАНОВИВ:
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ.
1.1. Короткий зміст позовних вимог.
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (надалі, також - позивач) 26.06.2020 звернулося в суд з позовною заявою до Малого приватного підприємства "Газсервіс" (надалі, також - відповідач) про стягнення в дохід бюджету з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належить відповідачу податковий борг в розмірі 114 131 гривня 09 копійок.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем допущено податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб третьої групи, в тому числі: 99 192 гривні 71 копійка основного зобов`язання відповідно до податкових декларацій №9786441 від 06.02.2020 та №19866731 від 23.05.2020, а також 14 938 гривень 38 копійок штрафних санкцій згідно із податковими повідомленнями-рішеннями №0506495004 від 18.12.2019 та №0037705004 від 11.02.2020. Враховуючи непогашення вказаного податкового боргу, позивач, реалізовуючи свої законні повноваження, звернувся до суду для стягнення податкового боргу.
1.2. Позиція відповідача.
У встановлений судом строк відзиву на позовну заяву чи інших заяв по суті справи до суду не надходило.
Частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також - КАС України) передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
1.3. Заяви учасників справи та процесуальні дії.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.07.2020 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), згідно із правилами, встановленими статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України (а.с.30-31).
Ухвала про відкриття провадження у відповідності до частини 10 статті 171 КАС України направлена сторонам із дотриманням вимог статті 126 КАС України.
Зазначена ухвала суду отримана позивачем та відповідачем 07.06.2020, що підтверджується відміткою на рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення (а.с.33, 34).
Інших документів на адресу суду не надходило.
Відповідно до статті 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи в строк на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.06.2020, Мале приватне підприємство Газсервіс , 03.10.2002 зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в контролюючому органі як платник податків (а.с.27-28).
Актом №84/09-19-50-04/31916352 від 15.10.2019 про порушення правил сплати (перерахування) податків встановлено, що платник порушує термін сплати визначеного грошового зобов`язання по єдиному податку за 2018 рік протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, зокрема суму 44072,53 грн визначену в податковій декларації №24256195 від 06.08.2019, граничний термін сплати - 19.08.2019, дата сплати - 17.09.2019, кількість днів затримки 29 днів, за що передбачена відповідальність відповідно до статті 126 ПК України (а.с.14). Акт перевірки направлявся відповідачу, що підтверджується відміткою на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.15).
За наслідками порушення, відображеного в акті перевірки, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0506495004 від 18.12.2019, яким накладено на відповідача штраф у розмірі 4407,25 грн (а.с.13). Податкове повідомлення-рішення вручене відповідачу, що підтверджується відміткою на рекомендованому повідомлення про вручення поштового відправлення (на звороті а.с.13).
У зв`язку з несплатою податкового зобов`язання визначеного податковим повідомленням-рішенням №0506495004 від 18.12.2019, позивачем 13.01.2020 винесено податкову вимогу форми "Ю" №46-50, якою визначено податковий борг в розмірі 4407,25 грн (а.с.8). Податкова вимога отримана відповідачем 21.01.2020, що підтверджується відміткою на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.8).
Актом №81/09-19-50-12/31916352 від 22.01.2020 про порушення правил сплати (перерахування) податків встановлено, що платник порушує термін сплати визначеного грошового зобов`язання по єдиному податку за 3 квартал 2019 року протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, зокрема суму 52655,66 грн визначену в податковій декларації №30471209 від 21.10.2019, граничний термін сплати - 19.11.2019, дата сплати - 23.12.2019, кількість днів затримки 35 днів, за що передбачена відповідальність відповідно до статті 126 ПК України (а.с.16). Акт перевірки направлявся відповідачу, що підтверджується відміткою на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.19).
На підставі висновків вказаного акту перевірки, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0037705004 від 11.02.2020, за яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10531,13 грн (а.с.17). Вказане податкове повідомлення-рішення направлялося відповідачу, проте не отримане з незалежних від контролюючого органу причин, що підтверджується довідкою Укрпошти з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання на поштовому відправленні, адресованому відповідачу (а.с.18).
Судом встановлено, що відповідачем подано до контролюючого органу податкові декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи), а саме:
1) від 06.02.2020 за 2019 рік, якою визначено суму єдиного податку до сплати за податковий (звітний) квартал -в розмірі 71038,59 грн (а.с.9);
2) від 23.04.2020 за І квартал 2020 року, якою визначено суму єдиного податку до сплати за податковий (звітний) квартал -в розмірі 28154,12 грн (а.с.11).
У зв`язку із несплатою грошових зобов`язань в строк, встановлений Податковим кодексом України, за відповідачем обліковується податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 114 131,09 грн, що підтверджується довідкою позивача від 03.06.2020 (а.с.6), розрахунком податкового боргу від 03.06.2020 (а.с.7) та виписками з інтегрованої картки платника єдиного податку щодо відповідача (а.с.20-25).
У зв`язку із несплатою податкового боргу, позивач, в межах повноважень, передбачених підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (надалі, також - ПК України), звернувся до суду з метою стягнення податкового боргу.
ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд керується положеннями Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, а також застосовує норми Податкового кодексу України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із пунктом 14.1.39. статті 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до абзацу другого пункту 294.1 статті 294 ПК України, податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал (крім податкового періоду для податкової звітності з податку на додану вартість, визначеного пунктом 202.1 статті 202 цього Кодексу).
Пунктом 295.3 статті 295 ПК України передбачено, що платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Відповідно до підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Пунктом 49.2 статті 49 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно з пунктом 56.11 статті 56 ПК України, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Пунктом 76.1 статті 76 ПК України передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до підпункту 54.3.5 пункту 54.3 статті 54 ПК України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з пунктом 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Пунктом 42.2 статті 42 ПК України передбачено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до абзацу 2 пункту 42.5 статті 42 ПК України, у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Згідно з вимогами підпункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з пунктом 87.1. статтею 87 Податкового кодексу України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Пунктом 87.2. даної статті Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.3. статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Право позивача на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу передбачене підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.
ІV. ОЦІНКА СУДОМ ОБСТАВИН СПРАВИ.
Проаналізувавши подані суду докази та норми податкового законодавства, судом встановлено, що контролюючим органом у межах повноважень проведено перевірки відповідача, якими встановлено порушення приписів податкового законодавства в частині своєчасності сплати самостійно визначених податкових зобов`язань по єдиному податку з юридичних осіб за 2018 рік та 3 квартал 2019 року. Окрім цього відповідачем не сплачено самостійно визначені податкові зобов`язання із вказаного податку, які набули статусу податкового боргу.
Винесені контролюючим органом податкові повідомлення-рішення та податкова вимога направлялися відповідачу на адресу зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одне з яких вручене належним чином, друге не вручене з незалежних від контролюючого органу причин, а тому вважаються такими, що вручене належним чином. Докази оскарження податкових повідомлень-рішень у матеріалах справи відсутні. Також відсутні докази погашення податкового боргу.
Таким чином, контролюючим органом дотримано процедури визначення податкового зобов`язання, повідомлення відповідача про наявні податкові зобов`язання та набуття податкового зобов`язання статусу податкового боргу.
Тому, враховуючи, що податковий борг в розмірі 114 131,09 грн виник в результаті порушення відповідачем вимог податкового законодавства, останнім не подано жодного доказу його сплати або оскарження його нарахування, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтовані та підлягають до задоволення в повному обсязі.
V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.
Згідно з приписами частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи, що позивачем у справі підтверджено тільки сплату судового збору, судові витрати не підлягають розподілу.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 255, 295, 297, 299, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують Мале приватне підприємство Газсервіс (код ЄДРПОУ - 31916352) та за рахунок готівки, що належить платнику в дохід бюджету податковий борг у розмірі 114 131 (сто чотирнадцять тисяч сто тридцять одну) гривню 09 копійок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, адреса: вул. Незалежності, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ - 43142559;
Відповідач - Мале приватне підприємство Газсервіс , адреса: вул. Петрушевича, буд. 40, м. Болехів, Івано-Франківська область, 77202, код ЄДРПОУ - 31916352.
Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2020 |
Оприлюднено | 02.09.2020 |
Номер документу | 91247052 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні