Рішення
від 01.09.2020 по справі 300/1457/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" вересня 2020 р. справа № 300/1457/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кафарського В.В. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю Свіча про стягнення податкового боргу в сумі 229 831,32 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Свіча (далі - відповідач, ТзОВ Свіча ) про стягнення податкового боргу в сумі 229 831,32 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв`язку з несплатою податку на додану вартість, податку на прибуток, земельного податку з юридичних осіб, орендної плати з юридичних осіб (Коломийське та Івано-Франківське управління), податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, адміністративних штрафів та інших санкцій у загальному розмірі 229 831,32 грн.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.06.2020 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження. Ухвалу від 30.06.2020 відповідач отримав 02.07.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 92).

Вказаною ухвалою встановлено відповідачу з дня вручення цієї ухвали десятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних докази (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Однак, своїм правом на подання відзиву чи інших письмових доказів відповідач не скористалася.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги, встановив наступне.

01.03.1993 здійснено державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю Свіча , що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 82-85). ТзОВ Свіча відповідно до вказаного витягу знаходиться на податковому обліку в Івано-Франківському управлінні ГУ ДФС в Івано-Франківській області, що покладає на нього обов`язок сплачувати у встановленому порядку і розмірі передбачені законодавством податки та збори.

Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Статтею 16 Податкового кодексу України визначені обов`язки платника податків, згідно положень якої платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (пункт 16.1.3), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (пункт 16.1.4).

Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов`язку, згідно положень якої податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2). Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3).

Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок та строки подання платниками податків податкових декларацій до контролюючих органів.

В пункті 49.1 статті 49 Податкового кодексу України зазначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 стаття 49 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пунктів 8.1, 8.2, 8.3 статті 8 ПК України, в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

До загальнодержавних податків відповідно до підпунктів 9.1.1, 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України належать податок на прибуток підприємств та податок на додану вартість, а згідно положень статті 10, 265, 268 Податкового кодексу України, земельний податок є одним із видів місцевих податків. Вказані види податків є предметом стягнення за даним адміністративним позовом.

З приводу податкових зобов`язань (податкового боргу) відповідача визначених ним самостійно, суд зазначає наступне.

Згідно положень пункту 54.1 статті 54 та пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

При цьому платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За змістом пунктів 203.1, 203.2 статті 203 Податкового кодексу України, податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідачем подано до Івано-Франківського управління ГУ ДПС в Івано-Франківській області податкові декларації з податку на додану вартість, а саме:

- податкову декларацію за листопад 2019 року від 16.12.2019 на суму 92 223,00 грн. (а.с. 13). У зв`язку із облікованою переплатою в розмірі 18 684,78 грн. сума заборгованості становить 73 538,22 грн.;

- податкову декларацію за грудень 2019 року від 15.01.2020 на суму 4 844,00 грн. (а.с. 14);

- податкову декларацію за лютий 2020 року від 16.03.2020 на суму 27 334,00 грн. (а.с. 15-16).

Вказаних самостійно визначених зобов`язань відповідач не виконав, а тому заборгованість з податку на додану вартість за вищевказаний період згідно вищенаведених декларацій в загальному розмірі становить 105 716,22 грн.

В частині податку на прибуток суд відзначає, що на підставі норм Податкового кодексу України, відповідачем подано до податкового органу податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2019 рік від 05.02.2020 на суму 1 630,00 грн. (а.с. 26-27).

Однак, визначений Законом обов`язок щодо сплати задекларованого податку на прибуток приватних підприємств відповідач виконував неналежним чином, внаслідок чого допустив заборгованість, що підтверджується довідкою про борг за платежами від 21.04.2020 (а.с. 8).

Відповідно пункту 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є землекористувачі.

За змістом положень пункту 285.1. статті 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

У відповідності до пункту 286.2. статті 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Згідно пункту 287.3. статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Так, судом з`ясовано, що відповідачем подано до ДПІ у м. Івано-Франківську ГУ ДФС податкові декларації з плати за землю (з урахуванням наявної переплати) на загальну суму 2 681, 96 грн.:

- податкову декларацію від 14.01.2019 (а.с. 37-38);

- податкову декларацію від 13.01.2020 (а.с. 39-40).

Відповідно до інтегрованої картки платника податку за відповідачем рахується податковий борг за платежем: земельний податок з юридичних осіб в сумі 2 681, 96 грн. (а.с. 32).

Крім того, суд встановив, що ТзОВ Свіча подало до податкового органу:

- податкову декларацію з орендної плати з юридичних осіб (Івано-Франківське управління) за 2019 рік від 10.01.2019 (з урахуванням наявної переплати) на суму 36 045,29 грн. (а.с. 46-47);

- податкову декларацію з орендної плати з юридичних осіб (Івано-Франківське управління) за 2020 рік від 20.01.2020 на суму 24 062,62 грн. (а.с. 48-49);

- податкову декларацію з орендної плати з юридичних осіб (Коломийське управління) за 2019 рік від 10.01.2019 (а.с. 61);

- уточнюючу декларацію з орендної плати з юридичних осіб (Коломийське управління) за жовтень-грудень 2019 року від 21.10.2019 (а.с. 62);

- податкову декларацію з орендної плати з юридичних осіб (Коломийське управління) за січень-лютий 2020 року від 20.01.2020 на суму 6 832,82 грн. (а.с. 64).

Відповідно до інтегрованої картки платника податку за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб (Коломийське та Івано-Франківське управління) в сумі 77 158,82 грн., з них 60 107,91 грн. - орендна плата з юридичних осіб (Івано-Франківське управління) (а.с. 8), 17 050,91 грн. - орендна плата з юридичних осіб (Коломийське управління) (а.с. 9).

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Податкового кодексу України, до місцевих податків належить податок на майно.

Приписами пункту 265.1 статті 265 Податкового кодексу України передбачено, що податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.

Згідно підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Відповідно до підпункту 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 ПК України, об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Згідно з підпунктом 266.3.3 пункту 266.3 статті 266 Податкового кодексу України база оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об`єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об`єкт.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (підпункт 266.6.1).

У відповідності до підпункту 266.10.1. пункту 266.10 статті 266 Податкового кодексу України податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Як встановлено, 10.01.2019 відповідач подав декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2019 рік (з урахуванням наявної переплати) на суму 1 294,71 грн. (а.с. 75). Згідно із довідкою про борг за платежами від 21.04.2020 та інтегрованою карткою платника податку за відповідачем рахується податковий борг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 1 294,71 грн. (а.с. 8, 74).

Згідно пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 статті 56 ПК України).

З огляду на вказане, самостійно визначені відповідачем зобов`язання на загальну суму 188 481,71 грн. із податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств, орендної плати з юридичних осіб (Коломийське та Івано-Франківське управління), податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які не сплачено у строк, встановлений пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України, є узгодженою заборгованістю товариства з обмеженою відповідальністю Свіча .

Досліджуючи обставини щодо наявності у відповідача заборгованості по застосованих позивачем до відповідача штрафних (фінансових) санкцій, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт 75.1 статті 75 Податкового кодексу України).

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Як встановлено судом, посадовими особами Головного управління ДПС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності сплати грошових зобов`язань по податках на додану вартість, податку на прибуток та адмін. штрафах за період з 01.08.2018 по 06.11.2019, за результатами якої складено акт від 27.12.2019 за №2562/09-19-55-04/19393284, яким встановлено порушення відповідачем термінів сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість, податку на прибуток та адмін. штрафах та інших санкціях згідно податкового повідомлення-рішення форми ПС протягом стоків, визначених пунктами 57.1, 57.3 статті 57 Податкового кодексу України (а.с. 17).

Відповідно до підпункту 20.1.19. пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

В свою чергу, пункт 126.1 статті 126 Податкового кодексу України визначає, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

За наслідками розгляду вищевказаного акту перевірки, контролюючим органом прийнято:

- податкове повідомлення-рішення №0147995504 від 27.12.2019, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 24 075,98 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с. 20);

- податкове повідомлення-рішення №0147985504 від 27.12.2019, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 272,52 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств (а.с. 30). Однак, у зв`язку із наявною переплатою в розмірі 0,72 грн. сума заборгованості становить 271,80 грн.;

- податкове повідомлення-рішення №0148015504 від 27.12.2019, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 204,00 грн. за платежем адмін. Штрафи та інші санкції (а.с. 78).

Вищезазначені податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 01.01.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, що міститься в матеріалах справи (а.с. 79).

Також суд встановив, що посадовими особами Головного управління ДПС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності сплати грошових зобов`язань по податку на додану вартість за період з 01.10.2019 по 06.11.2019, за результатами якої складено акт від 11.02.2020 за №331/09-19-55-04/19393284, яким встановлено порушення відповідачем термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на додану вартість протягом стоків, визначених пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України (а.с. 22).

За наслідками розгляду вищевказаного акту перевірки, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0012645504 від 11.02.2020, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 1 828,20 грн. (а.с. 21).

Вищезазначене податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 17.02.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, що міститься в матеріалах справи (а.с. 23).

Крім того, 11.03.2020 старшим державним ревізором - інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Коломийського управління Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності сплати товариством з обмеженою відповідальністю Свіча грошових зобов`язань по орендній платі з юридичних осіб за період з 01.09.2019 по 11.03.2020.

За результатами вказаної перевірки складено акт №222/09-19-52-04/19393284 від 11.03.2020 згідно висновків якого, проведеною камеральною перевіркою встановлено порушення відповідачем термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб, визначених пунктом 287.3 статті 287, пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України (а.с. 65-66).

На підставі акту перевірки №222/09-19-52-04/19393284 від 11.03.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області винесено:

- податкове повідомлення-рішення №0020445204 від 31.03.2020, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 14 421,26 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб (а.с. 68);

- податкове повідомлення-рішення №0020465204 від 31.03.2020, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 548,37 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб (а.с. 71).

Вищезазначені податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 06.04.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, що міститься в матеріалах справи (а.с. 72).

На час розгляду справи податкові зобов`язання та штрафні санкції з податку на додану вартість, податку на прибуток, адмін. штрафах та інших санкціях, орендній платі з юридичних осіб згідно вищенаведених податкових повідомлень-рішень відповідачем до бюджету не сплачені і заборгованість по них в загальному розмірі становить 41 349,61 грн.

За приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Оскільки, відповідачем у відповідності до вимог статті 56 Податкового кодексу України не була порушена процедура адміністративного оскарження податкових зобов`язань, визначених вищевказаними податковими повідомлення-рішеннями, суд дійшов до переконання, що податкові зобов`язання та застосовані позивачем штрафні санкції в загальному розмірі 41 349,61 грн. є узгодженими та являються податковим боргом ТзОВ Свіча .

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано податкову вимогу форми Ю за №259052-52 від 04.12.2019, яку відповідачем отримано 09.12.2019, що підтверджується рекомендованим листом, наявним у матеріалах справи (а.с. 63), а також податкову вимогу форми Ю за №158750-55 від 04.12.2019, яку відповідачем отримано 10.12.2019, що підтверджується рекомендованим листом, наявним у матеріалах справи (а.с. 81), однак їх залишено без реагування, а податковий борг за ними, на момент виникнення вищевказаних податкових зобов`язань, відповідач не сплатив.

Підпунктом 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Податковий борг відповідача підтверджується довідками про борг за платежам від 21.04.2020 (а.с. 8, 9), а також інтегрованими картками платника податку - відповідача (а.с. 10-12, 24-25, 28-29, 32-36, 41-45, 50-60, 73-74, 76-77).

Згідно із пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Пунктом 87.2. даної статті Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового Кодексу передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків вимоги.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.3 статті 95 вказаного Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що заявлена до стягнення сума в розмірі 229 831,32 є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак, враховуючи вимоги статті 139 КАС України, підстави для відшкодування витрат зі сплати судового збору, понесених позивачем, відсутні.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Свіча (вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 19393284) в дохід бюджету податковий борг в розмірі 229 831 (двісті двадцять дев`ять тисяч вісімсот тридцять одна) грн. 32 коп. з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належить відповідачу.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Позивач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області: вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 43142559.

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю Свіча : вул. Незалежності, 67, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 19393284.

Суддя Кафарський В.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено02.09.2020
Номер документу91247096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1457/20

Рішення від 01.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні