ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 вересня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1394/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕРТАЙ" про припинення юридичної особи,
встановив:
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі-позивач, ГУ ДПС) звернулось до суду з позовом до ТОВ Мертай (далі-відповідач), в якому просить про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що стосовно на адресу ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополінадійшов лист Управління Служби безпеки України в Херсонській області від 06.09.2019 р. № 71/22/20/41-500 щодо вжиття заходів стосовно СГД з ознаками фіктивності. На підставі витягу з реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що нерухоме майно за адресою реєстрації ТОВ Мертай знаходиться у власності ТОВ Офіспартнер , договір оренди з ТОВ Мертай розрізано у 2018 році. На даний час ТОВ Мертай за адресою реєстрації не знаходиться, фінансово-господарської діяльності не веде. З огляду на викладене, позивач вбачає підстави для припинення юридичної особи ТОВ Мертай , що і слугувало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Ухвалою від 04.06.2020 р провадження у вказаній справі відкрите, розгляд справи призначений за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позову заяву.
Копії ухвали направлені на адреси сторін (згідно даних ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), однак відповідачем поштове відправлення не отримане, з підстав незалежних від суду.
Таким чином, ухала суду від 04.06.2020р., якою відповідач повідомлявся про відкриття провадження у справі, повернута на адресу суду.
На підставі положень п.п.8,11 ст.126 КАС України суд вважає, що відповідач повідомлений про розгляд справи належним чином.
Розглянувши надаявні матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, судом встановлено наступне: згідно даних ЄДРПОУ, ТОВ Мертай зареєстровано 11.07.2017 року за адресою: України, 73000, м.Херсон, вул. Пилипа Орлика, 15, кв. (офіс.) 310/2.
Керівник: ОСОБА_1 , рнокпп НОМЕР_1 , засновник: ОСОБА_2 , рнокпп НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 .
Видами діяльності ТОВ Мертай є: 16.21 виробництво фанери, дерев`яних плит і панелей, шпону, 77.39 надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н.в.і.у., 46.90 неспеціалізована оптова торгівля.
Листом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 19.09.2019 р. № 2787/7/21-22-21-12-03 повідомлено, що в ході здійснення виїзду не встановлено фактичне місцезнаходження ТОВ Мертай за адресою реєстрації.
Листом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 20.02.2020 р. № 161/7/21-22-21-12-03 надано матеріали відпрацювання щодо фіктивності здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ Мертай .
Додатковою службовою запискою управління по роботі з податковим боргом від 17.10.2019 року № 40/21-22-10-01-18 повідомлено, що у ТОВ Мертай відсутній податковий борг.
На підставі витягу з реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що нерухоме майно за адресою реєстрації ТОВ Мертай знаходиться у власності ТОВ Офіспартнер .
Згідно з листом ТОВ Офіспартнер та пояснень, відібраних у головного економіста ТОВ Офіспартнер ОСОБА_3 встановлено, що договір оренди з ТОВ Мертай розірвано у 2018 році. На даний час ТОВ Мертай за адресою реєстрації не знаходиться, фінансово-господарської діяльності не веде.
З метою усунення порушень, що відбулися під час державної реєстрації ТОВ Мертай позивач вважає за необхідне припинити його юридичну особу, у зв`язку із чим і звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку законності позовних вимог податкового органу, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства: підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (далі-ПК України) встановлено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.
Положеннями п.67.2 ст.67 ПК України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом (п.4 ст.1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців ).
Відповідно до ст.ст.2, 3 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до положень ст. 3 Господарського кодексу України (ГК України) під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст.42 ГК України).
Положеннями ст.55-1 ГК України встановлені ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними, а саме:
зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи;
незареєстровано у державних органах, якщо обов`язок реєстрації передбачено законодавством;
зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження;
зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.
Таким чином, ст. 55-1 ГК України містить ознаки (критерії), за якими юридична особа чи діяльність фізичної особи-підприємця можуть бути визнані фіктивними, тобто такими, в яких зовнішня організаційно-правова форма не відповідає її суті та меті створення. Ознаки фіктивності мають бути доведені належними, допустимими і достовірними доказами.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 05.02.2019 року у справі № 826/25343/15 (№К/9901/31854/18).
Установчий документ юридичної особи, згідно положень ст.1 Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців це установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.
Приписами ч.1 ст.238 Господарського кодексу України визначено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Так, згідно ч.1 ст.247 Господарського кодексу України у випадках, встановлених законом, до суб`єкта господарювання може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді його ліквідації за рішенням суду.
Відповідно до ч.1 ст.104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Положеннями ст.110 ЦК України передбачено, що юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, за позовом учасника юридичної особи або відповідного органу державної влади; за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи в інших випадках, встановлених законом, - за позовом відповідного органу державної влади.
За приписами п.2 ч.1 ст.25 Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи.
Відповідно до п.2 ч.6 ст.25 Закону № 755-IV спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться, зокрема, на підставі судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб`єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Статтею 77 КАС України, встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивач надав суду достатньо належних та допустимих доказів, які обґрунтовують правомірність заявлених позовних вимог.
З огляду на викладене, суд дійшов до висновку про задоволення позову.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201) до ТОВ Мертай (код ЄДРПОУ 41453469, 73000, м.Херсон, вул. Пилипа Орлика, 15 , оф. 310/2) про припинення юридичної особи -задовольнити.
Припинити юридичну особу - ТОВ Мертай (код ЄДРПОУ 41453469, 73000, м.Херсон, вул. Пилипа Орлика, 15 , оф. 310/2).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Д.К. Василяка
кат. 108010100
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2020 |
Оприлюднено | 03.09.2020 |
Номер документу | 91248463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні