ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про забезпечення адміністративного позову
01 вересня 2020 року м. Київ № 640/19864/20
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шулежко В.П., розглянувши заяву про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю КДД Генпідряд до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю КДД Генпідряд (далі - заявник, ТОВ КДД Генпідряд ) з позовом до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 11.08.2020 №064-4322, яким анульовано контрольну картку №14040093-Дн від 01.12.2014.
Одночасно з позовною заявою позивачем подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 11.08.2020 №064-4322, яким анульовано контрольну картку №14040093-Дн від 01.12.2014 до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.
ТОВ КДД Генпідряд вважає, що наявні підстави для задоволення заяви про забезпечення позову, оскільки існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам заявника при цьому для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Згідно з частиною першою статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
З урахуванням наведених правових норм, суд вважає за можливе розглянути заяву за наявних матеріалів без повідомлення учасників справи, при вирішенні якого виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексом адміністративного судочинства України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.
Згідно з частиною першою статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути забезпечено шляхом: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що заходи забезпечення позову можуть вживатися виключно у випадках, коли невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів заявника, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Суд зазначає, що заходи забезпечення позову застосовуються для гарантування виконання рішення адміністративного суду, тобто недопустимості завдання заявнику непоправної шкоди, що може призвести до неможливості виконання рішення суду в майбутньому. При цьому, саме заявник повинен навести обставини та докази для необхідності вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.
Як вбачається із матеріалів справи, 21.05.2020 замовнику будівництва Товариству з обмеженою відповідальністю Діместіон (далі - ТОВ Діместіон ) та генеральному підряднику TOB КДД Генпідряд Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ113201421324 на об`єкті Будівництво багатофункціонального громадсько-житлового комплексу в складі житлових будинків, паркінгу, громадського центру дитячої творчості з закладами торгівлі та громадського харчування на проспекту Броварському у Дніпровському районі міста Києва .
На підставі договору купівлі-продажу №741 від 23.02.2010 та договору купівлі-продажу №744 від 23.02.2010 TOB Діместіон належать на праві власності земельні ділянки: кадастровий номер: 8000000000:66:099:0039, загальною площею 0,4909 га, із цільовим призначенням: для будівництва, експлуатації та обслуговування накриття відкритої частини Святошино-Броварської лінії метро з обладнанням пішохідними містками, створенням приміщень торговельно-офісного та розважального призначення, паркінгу, супутньої інфраструктури та кадастровий номер: 8000000000:66:099:0075, загальною площею 0,4 га, із цільовим призначенням: для будівництва, експлуатації та обслуговування приміщень торговельно-офісного та розважального призначення, паркінгу, супутньої інфраструктури.
Право власності TOB Діместіон на земельні ділянки із кадастровими номерами 8000000000:66:099:0039 та 8000000000:66:099:0075 зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується відповідними витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та витягами з Державного земельного кадастру.
Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) затверджено TOB Діместіон , як замовнику будівництва, містобудівні умови та обмеження забудови вказаних вище земельних ділянок.
Також, TOB Діместіон отримало технічні умови, необхідні для будівництва багатофункціонального громадсько-житлового комплексу в складі житлових будинків, паркінгу, громадського центру дитячої творчості з закладами торгівлі та громадського харчування на проспекті Броварському у Дніпровському районі м. Києва.
На підставі вихідних даних на проектування TOB Діместіон розробило проектну документацію для зазначеного будівництва.
Заявник стверджує, що усі вихідні дані для проектування отримані TOB Діместіон є чинними станом на дату подання цієї заяви.
Крім того, 27.05.2019 TOB Діместіон отримало Експертний звіт щодо розгляду проектної документації за проектом: Будівництво багатофункціонального громадсько- житлового комплексу в складі житлових будинків, паркінгу, громадського центру дитячої творчості з закладами торгівлі та громадського харчування на проспекті Броварському у Дніпровському районі м. Києва №7-332-19-ЕП/КО із додатком, виконаний Товариством з обмеженою відповідальністю Українська будівельно-технічна експертиза , за результатами якого встановлено, що зазначена документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, в тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; санітарного та епідемічного благополуччя населення; екології; пожежної безпеки; техногенної безпеки; енергозбереження і може бути затверджена в установленому порядку з відповідними технічними показниками.
Відповідно до статті 26 Закону України Про благоустрій населених пунктів TOB КДЦ Генпідряд отримало 01.12.2014 контрольну картку №14040093-Дн на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку із здійсненням будівельних робіт. Строк дії контрольної картки встановлено до 02.10.2020.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформленого листом від 11.08.2020 №064-4322, відповідно до пункту 15.5.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 (із змінами) контрольну картку №14040093-Дн анульовано.
Зі змісту вказаного листа вбачається, що внаслідок анулювання контрольної картки у позивача виник обов`язок привести територію до попереднього стану.
Обґрунтовуючи необхідність застосування заходів забезпечення позову, заявник зазначив, що у відповідності до абзацу 17 розділу І рішення Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 Про Правила благоустрою міста Києва контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою - документ встановленої форми згідно з додатком до цих Правил, на підставі якого здійснюється фіксація та контроль за порушенням існуючого благоустрою та його відновленням при виконанні земельних і будівельних робіт та капітальних ремонтів на території міста Києва.
Згідно пункту 15.5.4. розділу 15 зазначених Правил благоустрою міста Києва контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою після закінчення терміну її дії повинна бути: продовжена - у разі необхідності подальшого виконання робіт на об`єкті після перевірки, з яких причин неможливо було виконати роботи у вказаний термін; закритий - у разі закінчення робіт на об`єкті, у тому числі з благоустрою, або коли роботи не розпочинались у зазначені терміни.
З огляду на викладене, на підставі контрольної картки заявник має право здійснювати тимчасове порушення благоустрою території виключно протягом терміну дії контрольної картки. У той же час, обов`язковою умовою для продовження дії контрольної картки є проведення перевірки Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Заявник звертає увагу, що у зв`язку з тим, що термін дії контрольної картки закінчується 02.10.2020 (менше ніж три місяці), у разі прийняття рішення про задоволення позову, TOB КДД Генпідряд змушене буде вживати додаткових заходів для відновлення своїх прав, зокрема, ініціювання перевірки та продовження дії контрольної картки.
Окрім того, між TOB Діместіон (Замовник) та TOB КДД Генпідряд (Генпідрядник) укладено договір генерального підряду №02/12-2019 від 02.12.2019.
Відповідно до п.2.1 цього Договору (у редакції Додаткової угоди №1) Підрядник за завданням Замовника зобов`язується на свій ризик власними силами і засобами, з використанням власних Ресурсів, у відповідності до Проектної документації, діючих будівельних норм і правил, та у визначений Договором строк, виконати Роботи (код за ДК 016:2010 - 41.00) на Об`єкті: Будівництво багатофункціонального громадсько-житлового комплексу в складі житлових будинків, паркінгу, громадського центру дитячої творчості з закладами торгівлі та громадського харчування на проспекті Броварському у Дніпровському районі м. Києва , а Замовник зобов`язується надати Підряднику Проектну документацію, прийняти закінчені Роботи і оплатити їх вартість у відповідності до умов Договору. Генпідрядник (TOB КДД Генпідряд ) надає Замовнику генпідрядні послуги (код за ДК 016:2010-71.12), які Замовник зобов`язується прийняти та оплатити відповідно до умов Договору, та є відповідальним перед Замовником за здійснення контролю за виконання Робіт та за оформлення і підписання виконавчої документації.
Заявник звертає увагу, що анулювання контрольної картки перешкоджає йому здійснювати будівельні роботи на будівельному майданчику, а отже і виконувати свої зобов`язання за Договором. Сторонами укладено Додатковий договір №2 від 03.08.2019 до Договору генерального підряду, яким визначили, у тому числі, що Підрядник зобов`язується виконати Роботи в строк до 04 вересня 2020 року включно.
При цьому, TOB КДД Генпідряд зазначив, що умовами Договору генерального підряду передбачено, що у випадку порушення встановлених цим Договором та додатками до нього строків виконання Робіт або усунення недоробок, недоліків, дефектів виконання Робіт, змонтованих конструкцій, використаних Ресурсів, що виникли з вини Підрядника, Генпідрядник сплачує Замовнику, на його вимогу, договірну санкцію в розмірі облікової ставки НБУ, що діяла у період порушення зобов`язання, від вартості несвоєчасно виконаних Робіт за кожен день прострочення.
Таким чином, внаслідок вчинення дій щодо анулювання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку із здійсненням будівельних робіт, TOB КДЦ Генпідряд позбавлено можливості виконувати свої зобов`язання за Договором, як наслідок стосовно нього можуть бути застосовані штрафні санкції, які передбачені Договором.
Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначають Правила благоустрою міста Києва, затверджені рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 (далі - Правила), згідно розділу І яких передбачено, що контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою - документ встановленої форми згідно з додатком до цих Правил, на підставі якого здійснюються фіксація та контроль за порушенням існуючого благоустрою та його відновленням при виконанні земельних і будівельних робіт та капітальних ремонтів на території міста Києва.
Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою вводиться на період до затвердження Київською міською радою Порядку видачі дозволів на порушення об`єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів.
Згідно пунктів 15.2.7, 15.2.8 Правил Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою надається на кожен окремий об`єкт за умови відповідності наданої дозвільної та проектної документації законодавчим і нормативним вимогам.
Термін дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою визначається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Вимогами пункту 15.5.2 Правил визначено, що зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується в разі:
виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території;
значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об`єктів культурної спадщини і т. п.;
невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера;
невиконання замовником (забудовником) обов`язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань;
виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер;
значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій;
звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов`язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.
У разі зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою власник повертає його до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Разом з тим, приймаючи рішення про анулювання контрольної картки №14040093-Дн Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не вказав на жодну із підстав, передбачених Правилами благоустрою міста Києва.
Водночас, у випадку виконання вимоги, викладеної у рішенні, що оформлене листом від 11.08.2020 №064-4322, позивачу необхідно буде докласти значних зусиль щодо демонтажу та вивезення тимчасової огорожі та вжиття інших заходів щодо приведення території до попереднього стану, що призведе до значних додаткових матеріальних витрат.
Водночас, у випадку задоволення позовних вимог у даній справі термін виконання робіт на підставі контрольної картки діятиме до 02.10.2020, тобто у позивача повторно виникне обов`язок приведення земельної ділянки у відповідність вимогам чинного законодавства, зокрема шляхом встановлення тимчасової огорожі на період виконання будівельних робіт, а також ініціювання перевірки на об`єкті будівництва.
Більш того, невиконання позивачем робіт щодо приведення території до попереднього стану має наслідком проведення контролюючими органами відповідних заходів, передбачених Правилами благоустрою міста Києва.
Таким чином, реалізація рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 11.08.2020 №064-4322, створює очевидну небезпеку та ускладнення ефективного захисту (поновлення) оспорюваних прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, що відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
Суд зазначає, що за своєю суттю інститут забезпечення і адміністративному судочинстві є інститутом попереднього судового захисту. Метою його запровадження є гарантування виконання рішення суду у випадку задоволення позову за існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі.
Застосуванням заходів забезпечення позову не буде завдано ще більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти, а тому вжиття заходів забезпечення адміністративного позову буде мати наслідком збереження існуючого становища до розгляду справи по суті, а також забезпечення позову у даній справі не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямоване на збереження існуючого становища позивача до набрання законної сили рішенням у даній справі.
При цьому, у матеріалах справи відсутні докази скасування та/або анулювання документів дозвільного характеру, що дають право на виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва.
Враховуючи обставини, викладені у заяві про забезпечення позову, суд вважає, що невжиття заходів забезпечення адміністративного позову дійсно може призвести до того, що до ухвалення рішення у даній справі існує об`єктивний ризик настання негативних та неповоротних наслідків, що, у свою чергу, може унеможливити у майбутньому виконання рішення суду.
Суд вважає, що визначений заявником спосіб забезпечення адміністративного позову відповідає його предмету та, водночас, вжиття визначених судом заходів забезпечення позову не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а насамперед спрямоване лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті.
Згідно з Рекомендаціями № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Міністрів Ради Європи від 13.09.1989, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акту; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акту.
Таким чином, перевіривши зазначені в заяві про забезпечення позову доводи на предмет їх відповідності вищевикладеним нормам та з`ясованим судом обставинам, а також оцінивши докази, які уже містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про їх обґрунтованість та про наявність підстав для задоволення заяви.
Керуючись статтями 150-154, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В:
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю КДД Генпідряд про забезпечення позову в адміністративній справі задовольнити.
Зупинити дію рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), оформлене листом від 11.08.2020 №064-4322, яким анульовано контрольну картку №14040093-Дн від 01.12.2014 до набрання рішення у даній справі законної сили.
Ухвала суду про забезпечення позову є виконавчим документом і підлягає негайному виконанню на підставі частини першої статті 156 КАС України.
Ухвала може бути пред`явлена до виконання до 01 вересня 2023 року.
Стягувач: Товариство з обмеженою відповідальністю КДД Генпідряд (03505, м. Київ, вул. Георгія Кірпи, буд. 5-Б, код ЄДРПОУ: 41366367);
Боржник: Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (03057, місто Київ, вулиця Вишгородська, 21, ЄДРПОУ 34926981).
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею в порядку ст.256 КАС України. Ухвала суду може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції відповідно до ч. 8 ст. 154 КАС України у порядку та строки, встановлені статтями 293-297 КАС України.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2020 |
Оприлюднено | 02.09.2020 |
Номер документу | 91249771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні