Рішення
від 01.09.2020 по справі 826/12508/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 вересня 2020 року м. Київ № 826/12508/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-Шведське АТП 10943 доДержавної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправним та скасування рішення

Прийняв до уваги наступне :

На розгляді в Окружному адміністративному суді міста Києва перебуває позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-Шведське АТП 10943 про визнання протиправним та скасування рішення Конкурсного комітету з проведення міжобласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Укртрансбезпеки, оформленого протоколом №2 від 31.03.2017, в частині недопущення до участі у конкурсі та визнання ТОВ УШ АТП 10943 на маршрут Глухів АС - Київ АС Дарниця рейси 151/152.

Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю прийняття оскаржуваного рішення, в частині недопущення позивача до участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) 31.03.2017, за маршрутом Глухів-Київ у зв`язку з тим, що на переконання позивача відповідачем хибно встановлено зазначення недостовірної інформації.

Ухвалами суду від 17.10.2017 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник відповідача проти позову заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях на позовну заяву, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

19.03.2018 сторонами подано спільну заяву про розгляд справи за їх відсутності.

На підставі вищевикладеного, судом ухвалено про подальший розгляд справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариством з обмеженою відповідальністю Українсько-Шведське АТП 10943 подано пакет документів на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), за об`єктом № 6 маршрут Глухів - Київ (рейси 151/152).

Державною служби України з безпеки на транспорті 31.03.2017 проведено конкурс з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), у тому числі за об`єктом № 6 маршрут Глухів - Київ .

Рішенням конкурсного комітету, оформленим протоколом № 2 від 31.03.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Українсько-Шведське АТП 10943 не допущено до участі у конкурсі по об`єкту № 6, як такого, що згідно з пп. 1 п. 12 Порядку надано недостовірну інформацію.

Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).

Статтею 3 вказаного Закону встановлено, що він регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Частиною 1 статті 43 Закону № 2344-III встановлено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Згідно з ч. 1 ст. 44 Закону № 2344-III, організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Статтею 45 Закону № 2344-ІІІ визначені вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі. Згідно з цією нормою, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

Відповідно до статті 46 вказаного Закону, для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

На виконання положень Закону України Про автомобільний транспорт , постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03 грудня 2008 року затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок № 1081).

Наказом Державної служби України з безпеки на транспорті від 02.03.2017 № 212. Про здійснення заходів щодо проведення конкурсів оголошено конкурс з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), та затверджено перелік об`єктів даною конкурсу для розгляду на засіданні конкурсного комітету 31 березня 2017 року, зокрема об`єкт № 6 маршрут Глухів - Київ, рейси 151/152.

31 березня 2017 року конкурсним комітетом Державної служби України з безпеки на транспорті був проведений конкурс на право перевезення пасажирів на міжміських га приміських маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласні маршрути), зокрема на маршрут Глухів - Київ, рейси 151/152.

Для участі у конкурсі на міжобласних маршрутах автомобільний перевізник подає організатору на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно додатку 1 до Порядку, і документи передбачені пунктом 29 Порядку.

Відповідно до пункту 32 Порядку до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою, визначеною у додатку 5 Порядку, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Пунктом 1 додатку 5 до Порядку № 1081 передбачено вказувати необхідну кількість автобусів для перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів)

Пунктом 12 Порядку № 1081 визначено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який: 1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію; 2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації; 3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ; 4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення; 5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу); 6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

Відповідно до пункту 17 Порядку № 1081, у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України Про автомобільний транспорт , а також умовам проведення відповідного конкурсу.

Пунктом 29 Порядку № 1081 передбачено перелік необхідних документів, які подає автомобільний перевізник для участі у конкурсі.

Так, вказаними положеннями передбачено, що для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи: 2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні); 3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою з місцем водія/без місця водія ), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; 4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; 5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу; 6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; 7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації); 8) перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність; 9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку; 10) копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) за останні повні два квартали. Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор.

Згідно з п. 67 Порядку № 1081, інформація, що міститься в документах, поданих перевізниками-претендентами для участі у конкурсі, повинна бути достовірною за станом на момент подання документів для участі в конкурсі.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1081 конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

Як вбачається з матеріалів справи, Товариством з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія-0777 було подано пакет документів на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), за об`єктом № 6 маршрут Глухів - Київ (рейси 151/152).

Відповідно до змісту Протоколу засідання конкурсного комітету з проведення конкурсу з перечення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) № 2 від 31.03.2017 ТОВ УШ АТП 10943 , не допущено до участі у конкурсі по об`єкту № 6 по маршруту Глухів - Київ , рейси 151/152, як такого, що подано недостовірну інформацію, а саме: за анкетою вказав, що для виконання діючих договорів йому необхідно 20 автобусів, але на підставі виданих дозволів за даними Укртрансбезпеки необхідно 31 автобус плюс 6 резерв.

Вивченням матеріалів справи судом встановлено, що в анкеті перевізник показав, що для виконання діючих договорів йому необхідно 20 автобусів, але на підставі виданих дозволів за даними Укртрансбезпеки необхідно 31 автобус плюс 6 резерв. Тобто, перевізник суттєво занижує кількість автобусів необхідних для виконання чинних договорів. В свою чергу представник перевізника під час засідання конкурсного комітету пояснив це затримкою документообороту між підприємством та Укртрансбезпекою і наголосив, що у них є достатня кількість автобусів.

В результаті повторного перерахування кількості автобусів по виданим дозволам для міжобласних перевезень, за виключенням маршрутів Луганськ -Ростов, Луганськ - Одеса, необхідно для виконання маршрутів 29 автобусів плюс 6 резерв. Заяв та звернень для відмови від маршрутів, що проходять на окупованій території, зареєстрованих в установленому порядку в Укртрансбезпеку не надходило. На даний час перевізник не виконує ряд маршрутів і не відмовляється від них. У разі виключення маршрутів, що закінчуються на непідконтрольній території та в зоні АТО, необхідно 20 автобусів плюс резерв. Представнику перевізника запропоновано прийняти рішення - якщо підприємство не може здійснювати дані маршрути необхідно звернутися до Уктрансбезпеки та розірвати договори, в іншому випадку - виконувати ці маршрути до зони розмежування. Разом з тим, решту маршрутів необхідно виконувати до зони розмежування або відмовитися від них. В свою чергу представник перевізника вказав, що виконувати їх не можливо.

Таким чином, Суд зазначає, що недостовірність відомостей щодо кількості необхідних автобусів для здійснення перевезень могла прямо вплинути на результат конкурсу, оскільки відсутність достатньої кількості автобусів може призвести до неможливості виконання договірних зобов`язань перевізником.

Так, Суд зауважує, що з аналізу приписів ч. 9 ст. 44 Закону № 2344-III і абзацу 2 пункту 2 Порядку № 1081 вбачається, що метою створення та функціонування конкурсного комітету є підготовка та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, зокрема, розгляд конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу.

Законодавець у пункті 8 Порядку № 1081, визначаючи, що рішення конкурсного комітету обов`язкове для виконання організатором, чітко підкреслив особливо важливу роль, що відведена конкурсному комітету у питанні щодо встановлення переможця конкурсу.

Згідно з п. 12 Порядку № 1081, конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який, зокрема, подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що конкурсний комітет під час прийняття рішення щодо недопущення до участі в конкурсі з перевезення пасажирів на міжміських та приміських маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласні маршрути), що відбувся 31.03.2017, перевізника-претендента - Товариства з обмеженою відповідальністю УШ АТП 10943 по об`єкту конкурсу № 6 по маршруту Глухів - Київ рейси 151/152 діяв виключно в межах повноважень та у спосіб передбачений законодавством України, а саме: як такого, що згідно з пунктом 12 Порядку, надав недостовірну інформацію.

Таким чином, рішення Конкурсного комітету з проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Укртрансбезпеки, оформленого протоколом № 2 від 31.03.2017, в частині недопущення до участі у конкурсі TOB УШ АТП 10943 на маршрут Глухів АС - Київ АС Дарниця рейси 151/152, суд вважає правомірним та таким, що не підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. Руїз Торія проти Іспанії (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

Оскільки в межах даної адміністративної справи основні (суттєві) аргументи позовної заяви є необґрунтованими, а відповідач як суб`єкт владних повноважень, на якого частиною другою статті 77 КАС України покладено обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, довів суду правомірність оскаржуваного рішення, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані і у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-Шведське АТП 10943 - відмовити повністю.

Товариство з обмеженою відповідальністю Українсько-Шведське АТП 10943 (ідентифікаційний код 31783907, місцезнаходження : 01326, місто Київ, ВУЛИЦЯ МИХАЙЛА ДОНЦЯ, будинок 17/46)

Державна служба України з безпеки на транспорті (ідентифікаційний код 39816845, місцезнаходження: 03135, м. Київ, Шевченківський район, просп. Перемоги, буд. 14)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено02.09.2020
Номер документу91249895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12508/17

Рішення від 01.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні