Рішення
від 01.09.2020 по справі 826/11694/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 вересня 2020 року м. Київ № 826/11694/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Гамма - Консалтинг доНаціональної ради України з питань телебачення і радіомовлення про Визнання протиправним та скасування рішення

Прийняв до уваги наступне :

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю Гамма - Консалтинг до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення №1329 від 21.06.2016.

Ухвалами суду від 08.06.2016 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу № 826/11694/16 до судового розгляду у судовому засіданні.

Ухвалою суду від 17.10.2016 задоволено клопотання представника позивача та зупинено провадження у справі № 826/11694/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гамма-Консалтинг" до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення №1329 від 21.06.2016 до набрання рішенням у справі № 826/9680/16 законної сили. Зобов`язано сторін повідомити суд про набрання рішенням у справі № 826/9680/16 законної сили.

Ухвалою суду від 03.06.2019 поновлено провадження у адміністративній справі №826/11694/16. Роз`яснено учасникам справи, що суд розглядає справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. Запропоновано відповідачеві протягом п`ятнадцяти днів з дня одержання цієї ухвали подати до суду відзив на позовну заяву та/або обгрунтоване клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін. Роз`яснено відповідачеві, що відповідно до частин 3, 4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України до відзиву мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи. Запропоновано позивачу протягом п`яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву подати до суду відповідь на відзив та/або обгрунтоване клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.

В обгрунтування позивач зазначає, що оскаржуване рішення є протиправним, незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки порушення, які були підставою для винесення рішення № 1713 від 05.11.2015 були повністю усунуті та безпідставно не розглянута заява відповідача про скасування санкції оголошення попередження . Стосовно другого рішення про оголошення попередження, то позивач вказав, що ним оскаржено вказане рішення до суду.

Представник відповідача в наданих суду письмових запереченнях/відзиві зазначив, що враховуючи наявні у ліцензіата за період його діяльності порушення умов ліцензії та вимог законодавства в сфері телебачення радіомовлення, що підтверджені двома санкціями оголошення попередження Національною радою і було правомірно прийнято оскаржуване рішення № 1329 від 23.06.2016.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва зазначає наступне.

Як слідує з матеріалів справи, 23.06.2016 на засіданні Національної ради розглянуто заяву ТОВ ГАММА-КОНСАЛТИІІГ щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення НР № 00372-м від 20.04.2006 та прийнято рішення № 1329, яким відмовлено у продовженні строку дії зазначеної ліцензії.

Прийняття вказаного рішення було зумовлено наступними обставинами :

Рішенням Національної ради від 05.11.2015 № 1713 у зв`язку з порушенням ч. 8 ст. 28 Закону України Про телебачення і радіомовлення та рішенням від 09.06.2016 № 1231 у зв`язку з порушенням абз. 13, 14 ч. 2 ст. 6, ч. 6ц ст. 9 Закону України Про телебачення і радіомовлення та ч. 1 ст. 28 Закону України Про інформацію були оголошені попередження.

Перша санкція оголошення попередження була застосована до ліцензіата за результатами планової перевірки ТОВ ГАММА-КОНСАЛТИНГ - акт перевірки № 60П (ІІІ)Кв/С/15 від 25.09.2015.

В ході зазначеної перевірки було зафіксовано порушення ч. 8 ст. 28 Закону України Про телебачення і радіомовлення (ліцензіат зобов`язаний дотримуватися визначеної програмної концепції мовлення), оскільки ліцензіат не дотримується умов ліцензії в частині програмної концепції мовлення, а саме:

- зменшено обсяг розважальних передач: за ліц. - 7 год. 10 хв./добу, факт. - 2 год. 32 хв./добу;

- відсутні дитячі передачі: за ліц. - 1 год./добу.

Розглянувши акт № 6011 (ІІІ)Кв/С/15 від 25.09.2015 планової перевірки ТОВ ГАММА-КОНСАЛТИНГ , та заслухавши пояснення уповноваженого представника цієї компанії, Національною радою на засіданні 05.11.2015 було прийнято рішення № 1713, яким визнано порушення ч. 8 ст. 28 Закону України Про телебачення і радіомовлення , оголошено попередження та зобов`язано ліцензіата протягом місяця привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Друга санкція оголошення попередження була застосована до ліцензіата за результатами позапланової перевірки ТОВ ГАММА-КОНСАЛТИНГ - акт № 35/ПП/Кв/ГІА/16 від 27.05.2016.

Так, 09 червня 2016 року Національною комісією України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення №1231 Про результати позапланової перевірки ТОВ Гамма-Консалтинг , м. Київ, (НР №00372-м від 20.04.2006, багатоканальне ТБ, логотип: 1 ЦП: латинська заголовна літера G , що графічно складається з зображувальних елементів - світлих крапок - та розташована в уявному центрі темного квадрату з округленими кутами, 2 ЦП: М1 , 3 ЦП: ПЕРШИЙ ДІЛОВИЙ , Д , 4 ЦП: Перший розважальний телеканал / PRO ВСЕ ), яким визнано порушення ТОВ Гамма-Консалтинг вимог абзацу 13 частини 2 статті 6, абзацу 14 частини 2 статті 6, частини 2 статті 9 Закону України Про телебачення і радіомовлення , а також частини 1 статті 28 Закону України Про інформацію .

Також, зазначеним рішенням ТОВ Гамма-Консалтинг оголошено попередження та вказано на неприпустимість у подальшому порушень чинного законодавства.

Незгода позивача із вказаним вище рішенням відповідача зумовила його звернення до суду з відповідним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань регулюються Законом України "Про телебачення і радіомовлення".

Відповідно до ст. 1 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Закон) Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення. а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Згідно ст. 13 та ст. 14 цього ж закону Національна рада наділена наглядовими та регуляторними повноваженнями щодо дотримання телерадіоорганізаціями вимог законодавства у галузі телерадіомовлення, а також нагляд за дотриманням ліцензіатами умов ліцензій та застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону.

Відповідно до ч. 7 ст. 27 Закону України Про телебачення і радіомовлення ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії. Національна рада контролює виконання ліцензіатами умов ліцензій, а в разі їх порушення - застосовує штрафні санкції відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до ст. 72 цього ж закону, санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради. Національна рала застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог нього Закону або ліцензійних умов.

Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.

Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; подання до суду справи про анулювання ліцензії на мовлення.

Твердження позивача, що порушення програмної концепції, які були зафіксовані моніторингом від 17.09.2015 та підтверджені під час планової перевірки 25.09.2015 були повністю усунуті позивачем, оскільки з 05.11.2015 на телеканалі Гамма була запущена дитяча програма Гамір , а з 19.01.2016 було ніби то відновлено музичну програму розважального характеру, суд відхиляє, адже саме така програмна концепція мовлення із вмістом розважальних та дитячих передач, була самостійно заявлена ТОВ ГАММА КОНСАЛТИНГ під час звернення до Нацради із заявою про видачу ліцензії та була визначені і затверджена Нацрадою як одна із умов ліцензії, що є обов`язковою до виконання.

Відповідно до п.2.2 Положення Про скасування санкції „оголошення попередження , на виконання рішення Національної ради ліцензіат в установлений в рішенні строк має надіслати на адресу Національної ради звіт та матеріали, що підтверджують усунення порушень умов ліцензії та законодавства України.

Пунктом 3.2. визначено, шо заяву про скасування санкції оголошення попередження ліцензіат має право подавати за умови: якщо ліцензіатом вчасно надано звіт та матеріали, що підтверджують усунення порушень умов ліцензії та законодавства України, відповідно до пункту 2.2. глави 2.

Рішенням № 1713 від 05.11.2015 визначено місячний строк для приведення позивачем своєї діяльності у відповідність до вимог чинного законодавства.

В свою чергу, позивачем подано заяву про скасування санкції оголошення попередження разом з матеріалами, які на думку позивача підтверджують усунення порушення умов ліцензії та законодавства, лише 01.03.2016, тобто з пропущенням строку визначеного в рішенні (на 4 місяці).

Друга санкція оголошення попередження була застосована до ліцензіата за результатами позапланової перевірки ТОВ ГАММА-КОНСАЛТИНГ - акт № 35/ПП/Кв/ПА/16 від 27.05.2016.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 квітня 2018 року в задоволенні адміністративного позову №826/9680/16 за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю Гамма-Консалтинг звернулося до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1231 від 09 червня 2016 року Про результати позапланової перевірки ТОВ Гамма-Консалтинг , м. Київ, (НР №00372-м від 20 квітня 2006 року, багатоканальне ТБ, логотип: 1 ЦП: латинська заголовна літера G , що графічно складається з зображувальних елементів - світлих крапок - та розташована в уявному центрі темного квадрату з округленими кутами, 2 ЦП: М1 , 3 ЦП: ПЕРШИЙ ДІЛОВИЙ , Д , 4 ЦП: Перший розважальний телеканал / PRO ВСЕ ) - відмовлено в повному обсязі.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.07.2018 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Гамма-Консалтинг" - залишено без задоволення. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 квітня 2018 року - залишено без змін.

Відповідно до частини 4 статті 78 Кодексу адміністративно судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до п. б) ч. 7 ст. 33 Закону України Про телебачення і радіомовлення Національна рала може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення за умови, якщо протягом строку дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку, або відповідними судовими рішеннями.

Таким чином, враховуючи наявні у ліцензіата за період його діяльності порушення умов ліцензії та вимог законодавства в сфері телебачення і радіомовлення, що підтверджені двома санкціями оголошення попередження , Національною радою прийнято правомірно оскаржуване рішення № 1329 від 23.06.2016

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).

Частинами першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно частин першої - третьої статі 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Гамма - Консалтинг - відмовити повністю.

Товариство з обмеженою відповідальністю Гамма - Консалтинг (код ЄДРПОУ 32956030, 03083, м. Київ, пр-т. Науки, буд.63)

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (код ЄДРПОУ 00063928, 01601, м. Київ, вул. Прорізна, 2)

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення", Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено03.09.2020
Номер документу91249900
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11694/16

Рішення від 01.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 17.10.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні