Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
01 вересня 2020 р. Справа №2а-1350/08
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Державного підприємства "Шахта ім. М.С. Сургая" про відстрочення виконання судового рішення у справі за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання України в м.Вугледарі до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків,-
ВСТАНОВИВ:
17 липня 2008 року Донецьким окружним адміністративним судом прийнято постанову, якою стягнуто з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» Відокремленого підрозділу «Шахта Южнодонбаська №3» заборгованість по сплаті пені у розмірі 939901,90 грн. на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Вугледарі.
11 серпня 2020 року постановою Верховного Суду замінено боржника у виконавчому провадженні в адміністративній справі № 2а-1350/08 з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (85670, Донецька обл., м. Вугледар, код ЄДРПОУ 33161769) на двох солідарних боржників: Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія (85670, Донецька обл., м. Вугледар, код ЄДРПОУ 33161769) та Державне підприємство «Шахта ім. М.С.Сугая» (85670, Донецька обл., м. Вугледар, код ЄДРПОУ 40695853).
26 серпня 2020 року Державне підприємство «Шахта ім. М.С.Сугая» звернулось до суду із заявою про відстрочення на один рік виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 17.07.2008 у справі №2а-1350/08. В обґрунтування зазначено, що на виконання рішення суду відкрито виконавче провадження ВП№50790994. Примусове виконання рішення може погіршити вкрай важкий фінансовий стан вугільного підприємства, оскільки з 7 квітня 2020 року ДП «Шахта ім. М.С.Сугая» перебуває у режимі простою, що істотно ускладнює та фактично унеможливлює своєчасно виконати судове рішення.
Заявник вказує на те, що фінансовий стан Державного підприємства Шахта ім. М.С. Сургая є незадовільним та важким, тому боржник у цей час не в змозі одразу сплатити заборгованість у розмірі 21 391 581,81 грн. Складний фінансово-економічний стан істотно ускладнює і фактично унеможливлює належне і своєчасне виконання судового рішення. За результатами фінансово-господарської діяльності за 2019 рік ДП Шахта ім. М.С.Сургая отримало чистий прибуток, який склав 93888 тис. грн. При цьому, чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2019 рік склав 1256122 тис. грн, а собівартість реалізованої продукції склала 983793 тис. грн. Дохід від реалізації продукції перевищив витрати по собівартості у зв`язку зі збільшенням видобутку вугілля та покращенням його якості, за рахунок зменшення витрат на сировину, основні матеріали, амортизацію та інше, що також призвело до отримання прибутку. Збільшення основних засобів, інших необоротних активів та оборотних активів сталося у зв`язку з придбанням товарно-матеріальних цінностей і обладнання, здійсненням капітальних ремонтів та модернізації вже існуючих основних засобів, для введення в дію нових очисних вибоїв.
При цьому, ДП Шахта ім. М.С. Сургая посилається на те, що дебіторська заборгованість за відвантажену вугільну продукцію (роботи, послуги) станом на 01.01.2019 складала 61491 тис. грн, а станом на 31.12.2019 року склала 159179 тис. грн, тобто збільшилась на 97688 тис. грн у порівнянні з початком року. Незважаючи на те, що підприємство має прибуток за наслідками господарської діяльності за 2019 рік, фінансова ситуація не є стабільною та обумовлена недостатністю обігових коштів, у зв`язку з несвоєчасними розрахунками з державним підприємством за відвантажену вугільну продукцію, що унеможливлює у повному обсязі здійснювати розрахунки по заробітній платі працівникам, у зв`язку з чим із державного бюджету систематично виділяються грошові кошти для запобігання росту заборгованості. Так заборгованість по заробітній платі станом на 31.12.2019 складала 43207 тис. грн. Також підприємство має велику кредиторську заборгованість та в порівнянні з початком року спостерігається збільшення заборгованості за товари, роботи, послуги, іншої заборгованості, особливо за електроенергію, що призводить до відключення підприємства від постачання електроенергії. Заборгованість за товари, роботи послуги та іншу заборгованість (ф. 1 рядок. 1615, 1690) станом на 31.12.2019 складає 545317 тис. грн, що на 71306 тис. грн більше в порівнянні з початком року. Збільшення заборгованості перед бюджетом та розрахунки зі страхування відбувається за рахунок підвищення податкових ставок, зарахування поточних податкових та страхових платежів на сплату раніше нарахованих штрафних санкцій та пені. Також зазначає, що з чистого прибутку підприємство зобов`язане сплатити до державного бюджету частину чистого прибутку у розмірі 90%, що складає 84 499 тис. грн. Заборгованість перед бюджетом (ф.1 рядок. 1620) станом на 31.12.2019 року складає 375512 тис. грн, що більше на 203890 тис. грн в порівнянні з початком року. Заборгованість зі страхування (ф. 1 рядок. 1625) станом на 31.12.2019 року склала 300536 тис. грн, що більше на 54 936 тис. грн, у порівнянні з початком року. Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) склав 125 847 тис. грн, а собівартість реалізованої продукції склала 225 961 тис. грн. Дохід від реалізації продукції менший ніж витрати по собівартості у зв`язку зі зменшенням видобутку вугілля та збуту вугільної продукції, у той час як витрати державного підприємства на сировину, основні матеріали, амортизацію та інше збільшились, що призвело до збитку.
Також заявник посилається на те, що дебіторська заборгованість за відвантажену вугільну продукцію (роботи, послуги) станом на 01.01.2020 року складала 159179 тис. грн, станом на 31.03.2020 року склала 113181 тис. грн, тобто зменшилась на 45998 тис. грн, у порівнянні з початком року. Фінансова ситуація ДП Шахта ім. М.С. Сургая за результатами діяльності за 1 квартал 2020 року не є стабільною та обумовлена недостатністю обігових коштів через несвоєчасні розрахунки із державним підприємством за відвантажену вугільну продукцію, що унеможливлює в повному обсязі здійснювати розрахунки по заробітній платі працівникам, у зв`язку з чим із державного бюджету систематично виділяються грошові кошти для запобігання росту заборгованості. заборгованість по заробітній платі станом на 31.03.2020 року складає 40717 тис. грн. Державне підприємство має велику кредиторську заборгованість та в порівнянні з початком року спостерігається збільшення заборгованості за товари, роботи, послуги, іншої заборгованості, особливо за електроенергію, що призводить до відключення підприємства від постачання електроенергії. Заборгованість за товари, роботи послуги та іншу заборгованість (ф. 1 рядок. 1615, 1690) станом на 31.03.2020 року складає 564178 тис. грн, що на 18861 тис. грн більше в порівнянні з початком року. Збільшення заборгованості перед бюджетом та розрахунки зі страхування відбувається за рахунок підвищення податкових ставок, зарахування поточних податкових та страхових платежів на сплату раніше нарахованих штрафних санкцій та пені. Заборгованість перед бюджетом (ф.1 рядок. 1620) станом на 31.03.2020 року складає 388930 тис. грн, що більше на 13418 тис. грн в порівнянні з початком року. Заборгованість зі страхування (ф.1 рядок. 1625) станом на 31.03.2020 року склала 306 100 тис. грн, що більше на 5 564 тис. грн в порівнянні з початком року.
Крім того, Державне підприємство Шахта ім. М.С. Сургая зазначає, що здійснює господарську діяльність та перебуває на податковому обліку на території м. Вугледар Донецької області, яке віднесено до населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, що також ускладнює ведення господарської діяльності і отримання прибутку. При цьому, аналіз фінансового стану державного підприємства за результатами господарської діяльності за 2019 рік відображує поступову стабілізацію доходів та витрат, може прогнозувати покращення доходів Державного підприємства Шахта ім. М.С. Сургая , що в свою чергу може позитивно вплинути на виконання судового рішення через рік.
На підтвердження зазначених у заяві про відстрочення виконання рішення суду обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення суду або роблять його неможливим, до суду надані: баланс (звіт про фінансовий стан) на 31 грудня 2019 року; звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за 2019 рік; баланс (звіт про фінансовий стан) на 31 березня 2020 року, в якому зазначений непокритий збиток на кінець звітного періоду 500312 тис грн.; звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за 1 квартал 2020 року, в якому зазначений валовий збиток на кінець звітного періоду 100114 тис грн. у порівнянні з валовим прибуток 13 962 тис. грн за аналогічний період попереднього року, сукупний дохід - 79 749 тис. грн.
У судове засідання призначене на 01 вересня 2020 року представник заявника не з`явився, надав клопотання про розгляд справи без його участі, просив заяву задовольнити.
Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецької області подано відзив, в якому стягувач заперечував проти відстрочення виконання рішення суду. Зазначив, що задоволення заяви призведе до зменшення надходжень до бюджету Фонду, що в свою чергу вплини на своєчасність фінансування заяв-розрахунків на виплат матеріального забезпечення застрахованим особам по листкам непрацездатності. Звертає увагу на те, що заявник не надає гарантій сплати заборгованості з пені після спливу строку відстрочення виконання рішення суду. Зазначає, що посилання заявника на незадовільний фінансовий стан, як головної причини, що істотно ускладнює виконання рішення або робить його неможливим, не може бути підставою для надання відстрочки виконання рішення суду. Вважає, що заявник звертаючись із заявою про відстрочення виконання рішення зловживає своїм процесуальним правом з метою створити підстави для унеможливлення виконання рішення суду.
Представник стягувача до суду з`явився, надав клопотання про проведення судового засідання без його участі, просив врахувати відзив та відмовити у задоволені заяви.
Вирішуючи заяву по суті, суд враховує наступне.
З примусового виконання виконавчого листа від 17.07.2008 №2а-1350/08 щодо стягнення з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» Відокремленого підрозділу «Шахта Южнодонбаська №3» заборгованість по сплаті пені у розмірі 939901,90 грн. на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Вугледарі відкрито виконавче провадження ВП50790994.
В подальшому замінено сторони виконавчого провадження, а саме боржника - Державне підприємство Донецька вугільна енергетична компанія на Державне підприємство Шахта ім.М.С. Сургая , стягувача - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Вугледарі на належного - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.
Державне підприємство "Шахта ім. М.С. Сургая" зареєстроване як юридична особа, (ідентифікаційний код: 40695853) і знаходиться за адресою: 85670, Донецька область, місто Вугледар, основний вид діяльності - добування кам`яного вугілля, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016 за № 839/28969.
Наказами ДП "Шахта ім. М.С. Сургая" від 07.04.2020 №527, від 05.06.2020 №815, від 03.07.2020 №876 встановлено початок простою ІІІ зміни.
Статтею першою Закону України від 02.09.2014 №1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції визначено, що Період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року №1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включене м. Вугледар Донецької області.
Дію вказаного Розпорядження зупинена Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1079-р від 05.11.2014.
Вказані розпорядження втратили чинність згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України . Також цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включене м. Вугледар Донецької області.
Отже, Державне підприємство "Шахта ім. М.С. Сургая" є суб`єктом господарювання, що здійснює діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Частиною першою ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Приписами ч. 3 і ч. 4 ст. 378 КАС України встановлено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
З наведеного вбачається, що надання відстрочки виконання судового рішення є правом суду, яке може бути реалізоване ним у кожному конкретному випадку за наслідками оцінки обставин справи, наведених учасниками справи обґрунтувань та дослідження доказів. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Верховний Суд у постанові від 11.10.2019 у справі № 810/4643/18 зазначив, що нормами КАС не встановлено вичерпний перелік обставин, за наявності яких суд може відстрочити або розстрочити виконання рішення в адміністративній справі. Це питання суд вирішує із врахуванням конкретних обставин адміністративної справи, зокрема, суб`єктного складу сторін у справі, зобов`язаної сторони (боржника) за рішенням суду, складного майнового стану чи складної життєвої ситуації зобов`язаної сторони (боржника), впливу виконання рішення на спроможність зобов`язаної сторони (боржника) виконати інший публічний обов`язок чи зобов`язання перед особами, які потребують соціального захисту. У випадку розстрочення (відстрочення) виконання свого рішення суд, який здійснює контроль за його виконанням, повинен забезпечити баланс публічного і приватного інтересів.
Із повідомлених заявником відомостей та на наданих до суду документів суд дійшов висновку про наявність обставин із якими ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України пов`язує можливість відстрочення виконання судового рішення. Суд вважає, що Державним підприємством "Шахта ім. М.С. Сургая" в повній мірі підтверджена наявність об`єктивних та непереборних обставин, що ускладнюють виконання ним судового рішення в цій справі. При цьому, суд також враховує, що спірна в цій справі заборгованість виникла зі сплати фінансових санкцій (пені), а не безпосередньо страхових внесків; заявник, який є містоутворюючим підприємством, здійснює діяльність на території проведення антитерористичної операції, а її примусове стягнення може суттєво ускладнити здатність заявника погасити заборгованість по заробітній платі працівникам підприємства і можливість проводити господарську діяльність з добування кам`яного вугілля в умовах значного погіршення стану розрахунків за відвантажену Державним підприємством "Шахта ім. М.С. Сургая" вугільну продукцію.
З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідне задовольнити заяву про відстрочення виконання судового рішення.
Керуючись ст. ст. 243, 248, 256, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Державного підприємства "Шахта ім. М.С. Сургая" про відстрочення виконання судового рішення - задовольнити.
Відстрочити Державному підприємству "Шахта ім. М.С. Сургая" на один рік, починаючи з дня постановлення цієї ухвали, виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 17 липня 2008 року у справі № 2-а-1350/08.
Ухвала складена в повному обсязі 01 вересня 2020 року, набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.О. Кошкош
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2020 |
Оприлюднено | 04.09.2020 |
Номер документу | 91267779 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні