ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" вересня 2020 р. справа № 300/1715/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кафарського В.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській областідо приватного підприємства Віес-Груп про стягнення податкового боргу в сумі 11 057,51 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства Віес-Груп (далі - відповідач, ПП Віес-Груп ) про стягнення податкового боргу в сумі 11 057,51 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв`язку з несплатою податку на додану вартість у розмірі 11 057,51 грн.
17.07.2020 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Вказаною ухвалою встановлено відповідачу з дня вручення цієї ухвали десятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, і подання всіх письмових та електронних докази (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову.
Копія зазначеної ухвали була повернулась до суду із відміткою причина повернення: за закінченням терміну зберігання .
Адреса відповідача підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 43-46).
Відповідно до частини 4 статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
За приписами частини 11 статті 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Станом на 04.09.2020 відповідач не скористався своїм правом на надання відзиву на позов.
Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
З урахуванням вимог статей 205, 229 КАС України, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження та на підставі наявних у ній доказів.
Суд, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги, встановив наступне.
Приватне підприємство Віес-Груп 01.09.2006 зареєстроване як юридична особа, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 43-46). Дане підприємство перебуває на обліку в Калуському управлінні ГУ ДПС вІвано-Франківській області, є платником, зокрема, податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та інших податків, зборів та обов`язкових платежів.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно підпункту 14.1.178 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
Статтею 16 Податкового кодексу України визначені обов`язки платника податків, згідно положень якої платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (пункт 16.1.3), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (пункт 16.1.4).
Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов`язку, згідно положень якої податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2). Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3).
Відповідно до підпункту 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт 75.1 статті 75 Податкового кодексу України).
Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Судом встановлено, щоГоловним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведена камеральна перевірка ПП Віес-Груп з податку на додану вартість за серпень 2018 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт за №186/09-19-51-12/34519542 від 16.10.2018 (а.с. 11), в якому зафіксовано порушення відповідачем податкового законодавства, а саме не подано податкову звітність з податку на додану вартість за серпень 2018 року, чим порушено вимоги підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України (а.с. 11).
На підставі вищевказаного акту перевірки №186/09-19-51-12/34519542 від 16.10.2018 відповідачем 16.10.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення №0031495112, яким застосованодо відповідача штрафні (фінансові) санкції за платежем податок на додану вартість на суму 1 020,00 грн. (а.с. 12).
Також суд встановив, що Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних ПП Віес-Груп за період з 20.07.2017 по 20.07.2017 та зареєстрованих по 16.08.2017 включно. За наслідками проведеної перевірки складено акт за №438/09-19-51-12/34519542 від 16.11.2018 (а.с.13), в якому зафіксовано порушення ПП Віес-Груп вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме реєстрація в ЄРПН податкових накладних з порушенням терміну реєстрації (1 календарний день) на загальну суму 805,98 грн. податку на додану вартість, зазначену в таких податкових накладних.
На підставі вищевказаного акту перевірки №438/09-19-51-12/34519542 від 16.11.2018 відповідачем 19.11.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення №0038495112, яким застосованодо відповідача штрафу розмірі 10% на суму 80,60 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с. 14).
Крім того, Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПП Віес-Груп за вересень 2018 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт за №402/09-19-51-12/34519542 від 16.11.2018 (а.с. 16), в якому зафіксовано, що ПП Віес-Груп не подало податкову звітність з податку на додану вартість за вересень 2018 року, чим порушило вимоги підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України.
На підставі вищевказаного акту перевірки №402/09-19-51-12/34519542 від 16.11.2018 відповідачем 16.11.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення №0038235112, яким застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції за платежем податок на додану вартість на суму 1 020,00 грн. (а.с. 17).
Також Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПП Віес-Груп за жовтень 2018 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт за №902/09-19-51-12/34519542 від 17.12.2018 (а.с. 19), в якому зафіксовано, що ПП Віес-Груп не подало податкову звітність з податку на додану вартість за жовтень 2018 року, чим порушило вимоги підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України.
На підставі вищевказаного акту перевірки №902/09-19-51-12/34519542 від 17.12.2018 відповідачем 18.12.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення №0043165112, яким застосованодо відповідача штрафні (фінансові) санкції за платежем податок на додану вартість на суму 1 020,00 грн. (а.с. 20).
Також Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральні перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПП Віес-Груп за листопад 2018 року - травень 2019 року. За наслідками проведених перевірок складено акти відповідно за №61/09-19-51-12/34519542 від 15.01.2019, №337/09-19-51-12/34519542 від 18.02.2019, №510/09-19-51-12/34519542 від 12.03.2019, №869/09-19-51-12/34519542 від 04.04.2019, №1298/09-19-51-12/34519542 від 08.05.2019, №1571/09-19-51-12/34519542 від 18.06.2019, №1709/09-19-51-12/34519542 від 17.07.2019 (а.с. 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34), в яких зафіксовано, що ПП Віес-Груп не подавало податкову звітність з податку на додану вартість за листопад 2018 року - травень 2019 року відповідно, чим порушило вимоги підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України.
На підставі вищевказаних актів перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення №0000955112 від 16.01.2019, №0005995112 від 19.02.2019, №0010505112 від 13.03.2019, №0016075112 від 05.04.2019, №0020405112 від 10.05.2019, №0026125112 від 19.06.2019, №0029305112 від 17.07.2019, якими застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції за платежем податок на додану вартість на загальну суму 7 140,00 грн. (а.с. 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35).
Крім того, Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведена камеральна перевірка про порушення правил сплати (перерахування) податків (зборів). За наслідками проведеної перевірки складено акт за №305/09-19-51-04/34519542 від 08.10.2019 (а.с. 36), в якому зафіксовано, що ПП Віес-Груп порушує терміни сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість, грошового зобов`язання визначеного контролюючим органом відповідно до податкових повідомлень-рішень від 08.06.2018 за №0014565101, від 13.07.2018 за №0018835101, від 20.08.2018 за №0023115101, від 28.08.2018 за №0023255101 та від 16.10.2018 за №0031495112 протягом строків, визначених пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України.
На підставі вищевказаного акту перевірки №305/09-19-51-04/34519542 від 08.10.2019 відповідачем 08.10.2019 прийнято податкове повідомлення-рішення №0065955104, яким застосованодо відповідача штраф у розмірі 20% на суму 774,20 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с. 17).
Вищевказані податкові повідомлення-рішення направлялись відповідачу супровідними листами за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до підпункту 56.17.1. пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк.
Згідно положень підпункту 56.17.5. пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Суд зазначає, що відповідачем податкові повідомлення-рішення №0031495112 від 16.10.2018, №0038495112 від 19.11.2018, №0038235112 від 16.11.2018, №0043165112 від 18.12.2018, №0000955112 від 16.01.2019, №0005995112 від 19.02.2019, №0010505112 від 13.03.2019, №0016075112 від 05.04.2019, №0020405112 від 10.05.2019, №0026125112 від 19.06.2019, №0029305112 від 17.07.2019 та №0065955104 від 08.10.2019 не оскаржені, та як наслідок, у відповідності до норм Податкового кодексу України, вважаються узгодженими.
У відповідності до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Згідно підпункту 129.3.1 пункту 129.3 статі 129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.
Суд звертає також увагу на те, що на підставі положень статті 129 ПК України податковим органом нараховано пеню в загальному розмірі 644,03 грн., що підтверджується довідкою про борг за платежами від 23.06.2020 (а.с. 10) та інтегрованими картками платника податку - відповідача (а.с. 38-41).
У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу податкову вимогу форми Ю №61508-51 від 23.10.2018 (а.с. 42), яку останній залишив без реагування, а податковий борг за нею, на момент виникнення вищевказаних податкових зобов`язань, не сплатив.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідачем суду не надано. Судом таких обставин не встановлено.
Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання утворює податковий борг.
Таким чином, 11 057,51 грн. податку на додану вартість утворює податковий борг відповідача, який ним не сплачено.
Наявність податкового боргу підтверджується довідкою про борг за платежами від 23.06.2020 (а.с. 10) та інтегрованими картками платника податку - відповідача (а.с. 38-41).
Згідно із пунктом 87.1 статті 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Пунктом 87.2. даної статті Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків вимоги.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.3 статті 95 вказаного Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що заявлена до стягнення сума в розмірі 11 057,51грн.є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню.
Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відтак, враховуючи вимоги статті 139 КАС України, підстави для відшкодування витрат зі сплати судового збору, понесених позивачем, відсутні.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства Віес-Груп (вул. Пекарська, 2, м. Калуш, Івано-Франківська обл., 77300, код ЄДРПОУ 34519542) в дохід бюджету податковий борг в сумі 11 057 (одинадцять тисяч п`ятдесят сім) грн. 51 коп. з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належить відповідачу.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2020 |
Оприлюднено | 03.09.2020 |
Номер документу | 91268339 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні