ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-626/10/1770
29 березня 2010 року 11 год. 55 хв. м. Рівне
Рівненський окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д. П . за участю секретаря судовог о засідання Сторожука І.В. та с торін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Кар пець Олександр Васильович,
відповідача: представник Г оч Володимир Павлович,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Сарненського районного ц ентру зайнятості
до Селянського (фермерського ) господарства "Тутовицьке"
про стягнення заборговано сті, -
ВСТАНОВИВ :
Сарненський районний цен тр зайнятості в Рівненській області звернувся до Рівнен ського окружного адміністра тивного суду з позовом в яком у просить стягнути з селянсь кого (фермерського) господар ства "Тутовицьке" штраф у сумі 2600 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазн ачив, що відповідно до акту пр о порушення законодавства Ук раїни про зайнятість населен ня селянським (фермерським) г осподарством "Тутовицьке" ві д 16 листопада 2009 року на дане го сподарство було накладено шт раф на суму 2600 грн.. В зв' язку з тим, що відповідачем доброві льно дана заборгованість не сплачена, просить задовольни ти позовні вимоги.
Представник позивача в су довому засіданні позов підтр имав в повному обсязі обґрун товуючи позовні вимоги обст авинами, що викладені в позов ній заяві.
Відповідач в судовому засі данні позов не визнав, просив відмовити у його задоволенн і оскільки порушень зазначен их у акті про порушення закон одавства України про зайняті сть населення селянським (фе рмерським) господарством "Ту товицьке" від 16 листопада 2009 ро ку не вчиняв.
Заслухавши у відкритому су довому засіданні пояснення п редставника позивача та відп овідача, дослідивши подані п исьмові докази, оцінивши їх з а своїм внутрішнім переконан ням, що ґрунтуються на всебіч ному, повному і об' єктивном у розгляді у судовому процес і всіх обставин справи в їх с укупності, суд дійшов виснов ку, що позов підлягає до задов олення повністю з огляду на н аступне.
Згідно зі ст. 18 Закону Україн и «Про зайнятість населення» державна служба зайнятості с творена для реалізації держа вної політики зайнятості нас елення і забезпечення громад янам відповідних гарантій на всій території України.
У відповідності до ч.1 ст. 8 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття»Фонд загальнообов'яз кового державного соціально го страхування України на ви падок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління с трахуванням на випадок безро біття, провадження збору та а кумуляції страхових внесків , контролю за використанням к оштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг , здійснення інших функцій зг ідно із цим Законом і статуто м Фонду.
Згідно ст.12 Закону України « Про загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття»від 2 бе резня 2000 року N 1533-III виконавча дир екція Фонду є виконавчим орг аном правління Фонду, який за безпечує виконання рішень пр авління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби з айнятості. Директор Державно го центру зайнятості централ ьного органу виконавчої влад и у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та з аступниками виконавчої дире кції Фонду. Керівник виконав чої дирекції Фонду входить д о складу правління Фонду з пр авом дорадчого голосу. Викон авча дирекція Фонду організо вує виконання рішень правлін ня Фонду та забезпечує дотри мання законодавства України про страхування на випадок б езробіття, діє від імені Фонд у та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених стату том Фонду. Функції робочих ор ганів виконавчої дирекції Фо нду покладаються на центр за йнятості Автономної Республ іки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, ра йонні, міськрайонні, міські т а районні у містах центри зай нятості.
Статтею 5 Закону України « Про зайнятість населення» та Положення про порядок броню вання на підприємствах, в орг анізаціях і установах робочи х місць для працевлаштування громадян, які потребують соц іального захисту, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 27.04. 1998 року № 578 визначено, що держава забезп ечує надання додаткових гара нтій щодо працевлаштування п рацездатним громадянам у пра цездатному віці, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних конкуруват и на ринку праці, у тому числі:
а) жінкам, які мають дітей ві ком до шести років;
б) жінкам, матерям, які мають дітей віком до чотирнадцяти років або дітей-інвалідів;
в) молоді, яка закінчила або припинила навчання у середн іх загальноосвітніх школах, професійно-технічних або вищ их навчальних закладах, звіл ьнилася зі строкової військо вої або альтернативної (неві йськової) служби і якій надає ться перше робоче місце, дітя м (сиротам), які залишилися без піклування батьків, а також о собам, яким виповнилося п'ятн адцять років і які за згодою о дного із батьків або особи, як а їх замінює, можуть, як винято к, прийматися на роботу;
г) особам передпенсійного в іку (чоловікам по досягненні 58 років, жінкам - 53 років);
д) особам, звільненим після відбуття покарання або приму сового лікування;
е) інвалідам, які не досягли пенсійного віку.
Для працевлаштування зазн ачених категорій громадян (к рім інвалідів, які не досягли пенсійного віку) місцеві дер жавні адміністрації, виконав чі органи відповідних рад за поданням центрів зайнятості встановлюють квоту робочих місць для підприємств (об'єдн ань), установ і організацій не залежно від форм власності т а організаційних форм з чисе льністю працюючих понад 20 осі б для бронювання ними до 5 відс отків загальної кількості ро бочих місць, у тому числі з гну чкими формами зайнятості.
Розпорядженням голови Сар ненської районної державної адміністрації від 22.12. 2008 року № 646 було встановлено квоту на 200 9 рік для працевлаштування гр омадян згідно ст. 5 Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я». Додатком № 1 до даного розп орядження встановлено квоту для працевлаштування однієї особи, із категорії жінок, які мають дітей віком до шести ро ків, у селянському (фермерськ ому) господарстві "Тутовицьк е"(а.с. 12).
В рахунок квоти на заброньо ване робоче місце Сарненськи м районним центром зайнятост і, відповідно до направлення на працевлаштування № 17630910010045003 в ід 13.10. 2009 року (а.с. 25), було направл ено для працевлаштування без робітну ОСОБА_1 (а.с. 4-5), що ма є дітей віком до шести років, н а посаду підсобний робітник, а саме робітник з догляду за т варинами до селянського (фер мерського) господарства "Тут овицьке".
Відповідачем було відмовл ено в прийнятті на роботу без робітної ОСОБА_1 з причин її відмови. Дані обставини за значені в корінці направленн я на працевлаштування № 176309100100450 03 від 13.10. 2009 року (а.с. 6).
Відповідно до п. 3 ст. 5 Закону України "Про зайнятість насе лення" у разі відмови у прийом і на роботу громадян із числа категорій, зазначених у пунк ті 1 цієї статті, у межах устан овленої броні з підприємств, установ та організацій держ авна служба зайнятості стягу є штраф за кожну таку відмову в розмірі чотирьох мінімаль них заробітних плат.
Відповідно до підпун кту а) пункту 6 Положення про і нспекцію по контролю за доде ржанням законодавства про за йнятість населення, затвердж еного постановою Кабінету мі ністрів Україн від 21.06. 1998 року № 47 проведення перевірок додер жання законодавства про зайн ятість населення підприємст вами, установами та організа ціями усіх форм власності, фе рмерами та іншими роботодавц ями, передусім щодо працевла штування громадян, які потре бують соціального захисту по кладено на інспекцію по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня.
Згідно з підпунктом г ) пункту 8 Положення про інспек цію по контролю за додержанн ям законодавства про зайняті сть населення, затвердженого постановою Кабінету міністр ів Україн від 21.06. 1998 року № 47 Інсп екції надається право застос овувати економічні санкції д о підприємств, установ і орга нізацій, незалежно від форм в ласності й господарювання, з а порушення законодавства пр о зайнятість населення, пере дбачені статтями 5 і 20 Закону У країни "Про зайнятість насел ення" і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закон у.
З приводу відмови в прийнят ті на роботу ОСОБА_1 селян ським (фермерським) господар ством "Тутовицьке" Інспекціє ю по контролю за додержанням законодавства про зайнятіст ь населення Рівненського обл асного центру зайнятості бул о проведено перевірку дотрим ання вимог ст. 5 Закону України "Про зайнятість населення". За результатами даної перевірк и було прийнято акт про поруш ення законодавства України п ро зайнятість населення селя нським (фермерським) господа рством "Тутовицьке" від 16 лист опада 2009 року та накладено штр аф на відповідача на суму 2600 гр н. (а.с.13).
На даний час у суду відсутня інформація про оскарження в ищезазначеного акту перевір ки та докази сплати суми штр афу.
За наведених обставин су д вважає, що вимоги позивача о бґрунтовані та підлягають за доволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання відшкод ування судових витрат суд за стосовує ч. 4 ст. 94 КАС України, я кою передбачено, що у справах , в яких позивачем є суб'єкт вл адних повноважень, а відпові дачем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", Положення про порядок бр онювання на підприємствах, в організаціях і установах ро бочих місць для працевлаштув ання громадян, які потребуют ь соціального захисту, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 27.04. 1998 р оку № 578, керуючись статтями 70, 71, 94, 158, 160-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повн істю.
2. Стягнути з селянського (фе рмерського) господарства "Ту товицьке" (34522, с. Тутовичі, Сарне нського району, Рівненської області, код ЄДРПОУ 30767114) на кори сть Сарненського районного ц ентру зайнятості (34500, вул. Демо кратична, 29, м. Сарни, Рівненськ ої області, код ЄДРПОУ 22588614) штра ф на суму 2600 (дві тисячі шістсот ) грн., який перерахувати на ра хунок Рівненського обласног о центру зайнятості.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10-ти днів з дн я складання постанови в повн ому обсязі. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови.
Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом 20-ти днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя < Підпис > З озуля Д. П.
Постанова складена в по вному обсязі 30.03.10р.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9127308 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Зозуля Д. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні