Постанова
від 01.09.2020 по справі 380/409/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 вересня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/409/20 пров. № А/857/5110/20

Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Глушка І.В., Бруновської Н.В.

при секретарі судового засідання: Омеляновській Л.В.

за участі представника позивача: Цимбала І.З.

представника відповідача: Квасниця Н.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 року (рішення ухвалене о 11:12 хв. у м. Львові судом у складі головуючого судді Сакалоша В.М., повний текст рішення складено 19.03.2020р.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Грандгалбуд" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИЛА:

У січні 2020 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 27.12.2019 №0005243205.

Позивач позовні вимоги мотивував тим, що відповідач прийняв його у зв`язку з хибним висновком, про те, що позивач здійснював реалізацію пального без реєстрації як суб`єкт - платник акцизного податку, чим порушив п.п. 212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України. Зазначає, що якщо підприємство здійснює виключно операції з талонами чи паливними картками, і при цьому не відбувається перехід права власності на пальне до такого підприємства, то воно не зобов`язане реєструватися платником акцизного податку, реєструвати акцизний склад, складати акцизні накладні та отримувати ліцензію на оптову, або роздрібну торгівлю пальним. Вказує, що фактичні обставини ,за яких проводилась операція з купівлі-продажу талонів є такими, що відповідно до умов договорів на придбання товару, Покупець (позивач) отримав у ТзОВ "ЛеРай" талони на пальне, яке по суті надавали право довіреній особі, а фактично будь-якій особі, яка має у розпорядженні талони на пальне та якою у даній ситуації є контрагент позивача (покупець "Сімбо Капітал") на отримання пального на АЗС в обмін на талони. Просив позов задоволити.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 27.12.2019 №0005243205.

Рішення суду першої інстанції оскаржило Головне управління ДПС у Львівській області. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову відмовити.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред`явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що ТзОВ "Грандгалбуд" перебуває на обліку в ГУ ДПС у Львівській області, індивідуальний податковий номер 419028413508, зареєстроване платником ПДВ з 01.04.2018. Основний вид діяльності підприємства - будівництво нежитлових та житлових будівель (Код КВЕД 41.20).

На підставі направлень від 22.11.2019 №№3730, 3731, 3732, 3733 виданих ГУ ДПС у Львівській області, у період з 22.11.2019 по 28.11.2019 було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ "Грандгалбуд" з питань правильності здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації даного підприємства платником акцизного податку у порядку передбаченому Податковим кодексом України за період діяльності листопад 2018 року та січень 2019 року.

За наслідками перевірки складено акт від 05.12.2019 №513/05.3/41902849. За наслідками якого встановлено порушення ТзОВ "Грандгалбуд" п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України, а саме: підприємством за період діяльності листопад 2018 та січень 2019 року реалізовано пального на загальну суму 1254981 грн. без реєстрації платником акцизного податку. Встановлено, що за період що підлягав перевірці ТзОВ "Грандгалбуд" на підставі договору купівлі-продажу карток на пальне від 30.11.2018 б/н реалізувало ТзОВ "Сімбо Капітал" дизельне паливо ДП-Л-Євро5-ВО (картки на пальне) в кількості 40543 літри на загальну суму 1254981,8 грн.

На підставі акту винесене Податкове повідомлення-рішення від 27.12.2019 №0005243205, яким накладено на ТзОВ "Грандгалбуд" штрафні санкції в сумі 1254981,8 грн. за платежем Акцизний податок на пальне 14021900.

Підпунктом 212.1.5 пункту 212.1 статті 212 ПК України визначено, що платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Відповідно до пункту 117.3 статті 117 ПК України здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

Відтак, визначальними кваліфікуючими ознаками для накладення на суб`єктів господарювання штрафу на підставі вказаної норми, є: 1) здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального; 2) не реєстрація суб`єктів господарювання платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Податковим кодексом України.

Підпунктом 14.1.141 пункту 14.1 статті 14 ПК України пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу.

Під реалізацію пального для цілей розділу VI цього Кодексу розуміються будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (абзац другий підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 ПК України об`єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що: отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних; ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією; вироблені в Україні, реалізація яких є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 цього пункту, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Згідно підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 ПК України (у редакції, чинній на момент спірних господарських операцій) особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики ().

Відтак, під визначення об`єкта оподаткування підпадають операції з реалізації пального, намір здійснювати які обтяжує суб`єкта господарювання обов`язком зареєструватися платником акцизного податку.

Відтак, реалізація пального не є зареєстрованим видом діяльності ТзОВ "Грандгалбуд".

ТзОВ „Грандгалбуд" (Покупець) укладено з ТзОВ .ЛеРай" (Постачальник) Договір поставки нафтопродуктів від 01.11.2018 № 62/10/18.

Згідно даного Договору Постачальник зобов`язується постачати Покупцю нафтопродукти, в подальшому іменовані Товар, а Покупець зобов`язується прийняти Товар від Постачальника та оплатити його вартість на умовах даного Договору.

Асортимент та кількість Товару (об`єм товарної партії) погоджуються Сторонами у видаткових накладних на Товар (пункт 1.2 розділу 1 Договору). Якість Товару повинна відповідати вимогам ДСТУ. ГСТУ, ТУУ та інших нормативних документів (пункт 1.4 розділу 1 Договору).

Після погодження Сторонами асортименту, кількості та ціни Товару (товарної партії) Постачальник надає за видатковою накладною Покупцю картку (и) на пальне встановленої форми відповідного номіналу. Факт передачі карток на пальне від Постачальника Покупцю підтверджується підписанням Сторонами видаткової накладної на Товар. Право власності на Товар переходить до Покупця з моменту підписання Сторонами видаткової накладної на Товар (пункт 3.1 розділу 3 Договору).

Згідно пункту 3.2 розділу 3 даного Договору товар вважається переданим на зберігання Покупцем Постачальнику з дати підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар. Товар повертається (видається) Покупцю зі зберігання лише на підставі та в обмін на картку на пальне, видану Постачальником Покупцеві на умовах, передбачених даним Договором. Картка на пальне є товарно-розпорядчим документом на товар. на підставі якого здійснюється видача (повернення) Товару за місцем його зберігання (АЗС).

Зберігання та видача (передача) Товару зі зберігання здійснюється на автозаправних станціях (АЗС WOG) Користувача (ів) АЗС WOG (пункт 3.6 розділу 3 Договору).

Таким чином, виконання умов даного Договору підтверджується, зокрема, складеними ТзОВ „ЛеРай" на його підставі податковими накладними та видатковими накладними, в яких в якості назви товару вказано дизельне паливо ДП-Л-Євро5-ВО (271014300) (картки на пальне), які відпускались Покупцю в розмірі, що обраховувався літрами.

ТзОВ „Грандгалбуд" (Продавець) укладено з ТзОВ „Сімбо Капітал" (Покупець) Договір купівлі-продажу карток на пальне від 30.11.2018 року б/н, згідно з яким Продавець зобов`язується передати у власність Покупця картки на пальне (талони) на дизельне паливо ДП-Л-Євро5-ВО (2710194300), а Покупець зобов`язується оплачувати вартість Товару на умовах цього Договору. Асортимент на кількість товару, на який Продавець зобов`язаний надати Покупцю картку на пальне (талон) погоджується Сторонами у видаткових накладних, що посвідчують факт передачі Продавцем Покупцю карток на пальне (пункти 1.1, 1.2 розділу 1 Договору).

Якість Товару повинна відповідати вимогам ДСТУ, ГСТУ. ТУУ та інших нормативних документів (пункт 1.4 розділу 1 Договору).

У видаткових та податкових накладних ТзОВ „Грандгалбуд" у графі товар зазначено дизельне паливо ДП-Л-Євро5-ВО (2710194300) (карти на пальне), у графі одиниця виміру - зазначено літри.

Предметом вищевказаних договорів є картки на пальне, а тому кваліфікація відповідачем цих договірних відносин, як господарських операцій з реалізації пального є помилковою. Факт передачі карток на пальне підтверджується відповідними накладними, що не спростовує відповідач. Щодо покликань відповідача на те, що у графі "одиниця виміру" зазначено - літри, а не кількість карток (штук), то дані обставини, на переконання суду, не спростовують того що фізичний відпуск палива, тобто його відвантаження не відбувалося.

У разі відсутності власних (орендованих і т.п.) АЗС, нездійснення фактичного отримання пального та його фізичного відпуску споживачу, а також нездійснення інших операцій з реалізації пального, визначених абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, підприємство не повинно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального та складати акцизні накладні, оскільки не здійснює операції з реалізації пального в розумінні абзацу другого п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

За таких обставин, зазначене твердження відповідача про реалізацію позивачем пального, що ґрунтується на змісті податкових накладних, не може бути підставою для висновку про реалізацію позивачем пального, адже статтею 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що одним із принципів бухгалтерського обліку є превалювання суті над формою, тобто операції обліковуються відповідно до їх суті, а не лише з урахуванням наданим їм юридичної форми.

Також, апеляційний суд бере до уваги той факт, що позивачем здійснювалися лише операції з реалізації карток на пальне, за якими пальне отримувалось в пунктах реалізації, що належать іншим суб`єктам господарювання, у нього не виникло і обов`язку щодо реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального. Вказане кореспондується з викладеним у листі ДФС України від 10.02.2017 №2739/6/99-99-15-03-02-15 про розгляд звернення.

Апеляційний суд бере до уваги роз`яснення надані ДСФ України у індивідуальній податковій консультації від 24.07.2019 N 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК, де податковий орган чітко зазначає, що суб`єкт господарювання, який не здійснює будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу, до акцизного складу пересувного, для власного споживання чи промислової переробки, будь-яким іншим особам, тобто не здійснює реалізацію пального у розумінні підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу не буде вважатися платником акцизного податку з реалізації пального у розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу.

Таким чином, безпосередньо сама операція з реалізації паливних карток та талонів на пальне, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв`язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 року у справі №380/409/20 - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.

На Постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В. З. Улицький судді І. В. Глушко Н. В. Бруновська Повне судове рішення складено 02.09.2020р.

Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено04.09.2020

Судовий реєстр по справі —380/409/20

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Рішення від 28.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 01.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 10.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні