Справа № 2а- 8676/08
Категорія 72
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 листопада 2008 року
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
Судді: Качуріної Л.С. ,
При секретарі: Лемба А.В., в присутності сторін:
представник позивача - Ад амович І.О. відповідач - не з' явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за адміністра тивним позовом Стаханівсько ї об'єднаної державної подат кової інспекції до Комунальн ого підприємства „Жилсервіс № 4" про звернення стягнення н а активи , -
ВСТАНОВИВ:
06.05.2008 року до Луганського ок ружного адміністративного с уду надійшов адміністративн ий позов Стаханівської об'єд наної державної податкової і нспекції до Комунального під приємства „Жилсервіс № 4" про з вернення стягнення на активи .
Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся на те, що Комунальне підпр иємство «Жилсервіс № 4» (далі з а текстом - Підприємство) заре єстровано в якості суб'єкта п ідприємницької діяльності В иконавчим комітетом Стахано вської міської ради Луганськ ої області 07.06.2005 року про що зро блено запис в журналі обліку реєстрації справ за № 1 392 120 0000 000264.
Юридичною адресою Боржник а є: вул. Суворова, 20, м. Стахан ов, Луганської області.
Згідно п. 1.2 Уставу Боржник а : «Предприятие является ю ридическим лицом с момента е го регистрации, имеет обособ ленное имущество, самостоят ельный баланс, расчетный и др угие счета в учреждениях бан ка, круглую печать, штамп и бл анки со своим наименованием» .
Станом на 18.04.2008 року Комуналь не підприємство "Жилсервіс № 4" допустило заборгованість п еред Державним бюджетом з по датку на додану вартість в ро змірі 25200 (двадцять п'ять тисяч двісті) грн. 00 коп., яка складає ться з:
- заборгованість з податку (основного платежу) - 24963 грн. 60 ко п.; -пені-236грн.40коп.
Вказана сума заборговано сті перед бюджетом у розмірі 25, 200 грн 00 коп.3 податку на додану вартість погоджена з боржни ком шляхом підписання актів взаємозвірення, а також є узг одженою в порядку визначеном у Законом України «Про поряд ок погашення зобов'язання пе ред бюджетами та державними цільовими фондами».
Для погашення сум податков ого боргу в примусовому Стах ановською ОДПІ застосовувал ись передбачені законом захо ди. А саме з 12.07.2007 року все майно т а майнові права Підприємства знаходяться в податковій за ставі. 31.08.2007 року представнику П ідприємства було вручено під + підпис першу податкову вимо гу форми , .ЮГ" від 23.08.2007 року № 1/248, а 13.09.2007 року - другу податкову вим огу від 13.09.2007 року за № 2/276. Відпові дно до рішення заступника на чальника Стахановської ОДПІ від 13.11.2007 року № 45/18369/24 «Про стягне ння коштів та продаж інших ак тивів платника податків в ра хунок погашення його податко вого боргу» Стахановською ОД ПІ направлялись до установ б анків, в яких обслуговується боржник, платіжні вимоги на примусове списання коштів з рахунків підприємства, яки б ули повернені з посиланнями на норми ряду нормативних ак тів із зазначенням, що податк ова інспекція не є належним с тягувачем і не наділена прав ом ініціювати списання грошо вих коштів з рахунку клієнта .
Згідно довідок МРЕВ УДАЇ УМ ВС та БТІ автотранспорт та не рухоме майно у боржника відс утнє.
24.09.2008 року позивач уточнив по зовні вимоги, зазначивши, що Під час судового розгляду КП "Жилсервіс №4" було сплачено п одатковий борг в сумі 20 811 грн 87 к оп.
Однак, станом на 17.09.2008 року Ко мунальне підприємство "Жилсе рвіс № 4" збільшило податкову з аборгованість перед Державн им бюджетом з податку на дода ну вартість в розмірі 45977, 71 грн., яка складається з:
- заборгованість з податку (основного платежу) - 44981 грн. 13 коп.;
- пені - 996 грн. 58 коп.
Вказана сума заборгован ості перед бюджетом у розмір і 45977 грн 71 коп.3
податку на додану вартість погоджена з боржником шляхо м підписання актів
взаємозвірення, а також є у згодженою в порядку визначен ому Законом України
«Про порядок погашення зоб ов'язань перед бюджетами та д ержавними цільовими
фондами».
Таким чином, несвоєчасною сплатою платниками податків , та особисто відповідачем, п одаткових зобов'язань порушу ються економічні інтереси де ржави.
31.07.2008 року відповідач надав с уду заперечення на позовну з аяву та просив відмовити в за доволені позову за необґрунт ованістю.
Позивач в судовому засіда нні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач в судове засід ання не з'явився, причини нея вки суду не доповів, про дату , місце та час слухання справ и був повідомлений належним чином, що підтверджується по штовим повідомленням.
Суд дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення представника позивача, дійш ов до висновку про задоволен ня адміністративного позову з наступних підстав.
Судом встановлено, що Кому нальне підприємство «Жилсер віс № 4» (далі за текстом - Підпр иємство) зареєстровано в яко сті суб'єкта підприємницької діяльності Виконавчим
комітетом Стахановської міської ради Луганської обл асті 07.06.2005 року про що зроблено
запис в журналі обліку ре єстрації справ за № 1 392 120 0000 000264.
Юридичною адресою Боржник а є: вул. Суворова, 20, м. Стахан ов, Луганської
області.
Згідно п. 1.2 Уставу Боржник а : «Предприятие является ю ридическим лицом с
момента его регистрации, имеет обособленное имущес тво, самостоятельный балан с,
расчетный и другие счета в у чреждениях банка, круглую пе чать, штамп и бланки со своим
наименованием».
Станом на 18.04.2008 року Комуналь не підприємство "Жилсервіс № 4" допустило
заборгованість перед Держ авним бюджетом з податку на д одану вартість в розмірі 25200
(двадцять п'ять тисяч двісті ) грн. 00 коп., яка складається з:
- заборгованість з податку ( основного платежу) - 24963 грн. 60 ко п.;
-пені-236грн.40коп.
Вказана сума заборгованос ті перед бюджетом у розмірі 25, 200 грн 00 коп.3 податку на додану в артість погоджена з боржнико м шляхом підписання актів вз аємозвірення, а також є узгод женою в порядку визначеному Законом України «Про порядок погашення зобов'язання пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».
Для погашення сум податков ого боргу в примусовому Стах ановською ОДШ застосовували сь передбачені законом заход и. А саме з 12.07.2007 року все майно та майнові права Підприємства знаходяться в податковій зас таві. 31.08.2007 року представнику Пі дприємства було вручено під підпис першу податкову вимог у форми „ЮГ" від 23.08.2007 року № 1/248, а 13.09.2007 року - другу податкову вим огу від 13.09.2007 року за № 2/276. Відпові дно до рішення заступника на чальника Стахановської ОДШ в ід 13.11.2007 року № 45/18369/24 «Про стягненн я коштів та продаж інших акти вів платника податків в раху нок погашення його податково го боргу» Стахановською ОДШ направлялись до установ банк ів, в яких обслуговується бор жник, платіжні вимоги на прим усове списання коштів з раху нків підприємства, яки були п овернені з посиланнями на но рми ряду нормативних актів і з зазначенням, що податкова і нспекція не є належним стягу вачем і не наділена правом ін іціювати списання грошових к оштів з рахунку клієнта.
Згідно довідок МРЕВ УДАЇ УМ ВС та БТІ автотранспорт та не рухоме майно у боржника відс утнє.
Під час судового розгляду К П "Жилсервіс №4" було сплачено податковий борг в сумі 20 811 грн 87 коп.
Однак, станом на 17.09.2008 року Ко мунальне підприємство "Жилсе рвіс № 4" збільшило податкову з аборгованість перед Державн им бюджетом з податку на дода ну вартість в розмірі 45977, 71 грн., яка складається з:
- заборгованість з податку (основного платежу) - 44981 грн. 13 коп.;
- пені - 996 грн. 58 коп.
Вказана сума заборгова ності перед бюджетом у розмі рі 45977 грн 71 коп.3 податку на дода ну вартість погоджена з борж ником шляхом підписання акті в взаємозвірення, а також є у згодженою в порядку визначен ому Законом України «Про пор ядок погашення зобов'язань п еред бюджетами та державними цільовими фондами».
Згідно ст. 67 Конституції У країни кожен зобов'язаний сп лачувати податки та збори в п орядку і розмірах, встановле них законом.
Згідно з п.3 ч.1 ст. 9 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання" платники податків і збо рів (обов'язкових платежів) зо бов'язані сплачувати належні суми податків і зборів у вста новлені законом терміни.
Пунктом 11 ст. 10 Закону Україн и „Про державну податкову сл ужбу в Україні" зазначено, що органи державної податкової служби мають право стягуват и заборгованість перед бюдже том та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно п.5.3 ст. 5 Закону Україн и „Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181, який є спеціальним Закон ом з питань оподаткування, та регламентує, поряд з іншими, порядок погашення зобов'яза нь юридичних осіб або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з обов'язкових платежів, платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку.
Узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ються сумою податкового борг у платника податків.
В п.п.3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону Україн и № 2181 законодавчо закріплено , що активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Активами платника податкі в за змістом п.1.7 ст. 1 Закону № 2181 є кошти, матеріальні та нема теріальні цінності, що належ ать юридичній або фізичній о собі за правом власності або повного господарського віда ння.
При самостійному нарахува нні суми податкового зобов'я зання платником зарахування пені розпочинається від пер шого робочого дня, наступног о за останнім граничного стр оку сплати податкового зобов 'язання, визначеного ЗУ № 2181 та закінчується у день прийнят тя банком, обслуговуючим пла тника податків, платіжного д оручення на сплату суми пода ткового боргу ( п. 16.3.1 ст. 16). Одно часно, відповідно до п. 3.2 Інст рукції „Про порядок нарахува ння та погашення пені", затве рдженої наказом ДПА України від 01.03.2001р. № 77 і зареєстрованої М інюстом України 16.03.2001р. за № 240/5431, якщо сплати податкового зобо в'язання збігається з вихідн им (святковим ) днем, то останн ім днем граничного строку сп лати вважається перший робоч ий день після вихідного (свят кового) дня.
Сума податкового боргу до ц ього часу відповідачем не сп лачена, таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та т акими, що підлягають повному задоволенню.
Питання про розподіл судов их витрат, відповідно до ст. 94 КАС України вирішується так им чином. Так як судове рішен ня ухвалене на користь сторо ни- суб'єкта владних повнов ажень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею до кументально підтверджені су дові витрати, пов'язані із за лученням свідків та проведен ням судових експертиз. Відпо відно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є с уб'єкт владних повноважень, а відповідачем- фізична чи ю ридична особа, судові витрат и, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 1 58-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов С таханівської об'єднаної держ авної податкової інспекції д о Комунального підприємства „Жилсервіс № 4" про звернення стягнення на активи задоволь нити повністю.
Стягнути з Комунального п ідприємства „Жилсервіс № 4" (ко д ЄДРПОУ 31205285), заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 45977, 71 грн. в т.ч.3аборгов аність з податку (основний пл атіж) - 44981 грн. 13 коп., пеня - 996 грн. 58 коп. в доход Державного
бюджету України (р/р 31116029700085, от римувач ГУДКУ у Луганській о бласті, код отримувача 24046662. МФ О 804013), шляхом звернення стягне ння на активи підприємства.
Постанова суду першої ін станції набирає законної сил и після закінчення строку по дання заяви про апеляційне о скарження, встановленого Ко дексом адміністративного су дочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом,
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанов и заяви про апеляційне оскар ження і поданням після цього протягом двадцяти днів апел яційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанц ії або в порядку частини 5 стат ті 186 Кодексу адміністративно го судочинства України.
Постанову складено в повн ому обсязі та підписано 11 лист опада 2008 року.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2008 |
Оприлюднено | 07.07.2010 |
Номер документу | 9127822 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні