Постанова
від 06.11.2008 по справі 2а-8676/08
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а- 8676/08

Категорія 72

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 листопада 2008 року

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

Судді: Качуріної Л.С. ,

При секретарі: Лемба А.В., в присутності сторін:

представник позивача - Ад амович І.О. відповідач - не з' явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за адміністра тивним позовом Стаханівсько ї об'єднаної державної подат кової інспекції до Комунальн ого підприємства „Жилсервіс № 4" про звернення стягнення н а активи , -

ВСТАНОВИВ:

06.05.2008 року до Луганського ок ружного адміністративного с уду надійшов адміністративн ий позов Стаханівської об'єд наної державної податкової і нспекції до Комунального під приємства „Жилсервіс № 4" про з вернення стягнення на активи .

Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся на те, що Комунальне підпр иємство «Жилсервіс № 4» (далі з а текстом - Підприємство) заре єстровано в якості суб'єкта п ідприємницької діяльності В иконавчим комітетом Стахано вської міської ради Луганськ ої області 07.06.2005 року про що зро блено запис в журналі обліку реєстрації справ за № 1 392 120 0000 000264.

Юридичною адресою Боржник а є: вул. Суворова, 20, м. Стахан ов, Луганської області.

Згідно п. 1.2 Уставу Боржник а : «Предприятие является ю ридическим лицом с момента е го регистрации, имеет обособ ленное имущество, самостоят ельный баланс, расчетный и др угие счета в учреждениях бан ка, круглую печать, штамп и бл анки со своим наименованием» .

Станом на 18.04.2008 року Комуналь не підприємство "Жилсервіс № 4" допустило заборгованість п еред Державним бюджетом з по датку на додану вартість в ро змірі 25200 (двадцять п'ять тисяч двісті) грн. 00 коп., яка складає ться з:

- заборгованість з податку (основного платежу) - 24963 грн. 60 ко п.; -пені-236грн.40коп.

Вказана сума заборговано сті перед бюджетом у розмірі 25, 200 грн 00 коп.3 податку на додану вартість погоджена з боржни ком шляхом підписання актів взаємозвірення, а також є узг одженою в порядку визначеном у Законом України «Про поряд ок погашення зобов'язання пе ред бюджетами та державними цільовими фондами».

Для погашення сум податков ого боргу в примусовому Стах ановською ОДПІ застосовувал ись передбачені законом захо ди. А саме з 12.07.2007 року все майно т а майнові права Підприємства знаходяться в податковій за ставі. 31.08.2007 року представнику П ідприємства було вручено під + підпис першу податкову вимо гу форми , .ЮГ" від 23.08.2007 року № 1/248, а 13.09.2007 року - другу податкову вим огу від 13.09.2007 року за № 2/276. Відпові дно до рішення заступника на чальника Стахановської ОДПІ від 13.11.2007 року № 45/18369/24 «Про стягне ння коштів та продаж інших ак тивів платника податків в ра хунок погашення його податко вого боргу» Стахановською ОД ПІ направлялись до установ б анків, в яких обслуговується боржник, платіжні вимоги на примусове списання коштів з рахунків підприємства, яки б ули повернені з посиланнями на норми ряду нормативних ак тів із зазначенням, що податк ова інспекція не є належним с тягувачем і не наділена прав ом ініціювати списання грошо вих коштів з рахунку клієнта .

Згідно довідок МРЕВ УДАЇ УМ ВС та БТІ автотранспорт та не рухоме майно у боржника відс утнє.

24.09.2008 року позивач уточнив по зовні вимоги, зазначивши, що Під час судового розгляду КП "Жилсервіс №4" було сплачено п одатковий борг в сумі 20 811 грн 87 к оп.

Однак, станом на 17.09.2008 року Ко мунальне підприємство "Жилсе рвіс № 4" збільшило податкову з аборгованість перед Державн им бюджетом з податку на дода ну вартість в розмірі 45977, 71 грн., яка складається з:

• - заборгованість з податку (основного платежу) - 44981 грн. 13 коп.;

• - пені - 996 грн. 58 коп.

Вказана сума заборгован ості перед бюджетом у розмір і 45977 грн 71 коп.3

податку на додану вартість погоджена з боржником шляхо м підписання актів

взаємозвірення, а також є у згодженою в порядку визначен ому Законом України

«Про порядок погашення зоб ов'язань перед бюджетами та д ержавними цільовими

фондами».

Таким чином, несвоєчасною сплатою платниками податків , та особисто відповідачем, п одаткових зобов'язань порушу ються економічні інтереси де ржави.

31.07.2008 року відповідач надав с уду заперечення на позовну з аяву та просив відмовити в за доволені позову за необґрунт ованістю.

Позивач в судовому засіда нні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач в судове засід ання не з'явився, причини нея вки суду не доповів, про дату , місце та час слухання справ и був повідомлений належним чином, що підтверджується по штовим повідомленням.

Суд дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення представника позивача, дійш ов до висновку про задоволен ня адміністративного позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що Кому нальне підприємство «Жилсер віс № 4» (далі за текстом - Підпр иємство) зареєстровано в яко сті суб'єкта підприємницької діяльності Виконавчим

комітетом Стахановської міської ради Луганської обл асті 07.06.2005 року про що зроблено

запис в журналі обліку ре єстрації справ за № 1 392 120 0000 000264.

Юридичною адресою Боржник а є: вул. Суворова, 20, м. Стахан ов, Луганської

області.

Згідно п. 1.2 Уставу Боржник а : «Предприятие является ю ридическим лицом с

момента его регистрации, имеет обособленное имущес тво, самостоятельный балан с,

расчетный и другие счета в у чреждениях банка, круглую пе чать, штамп и бланки со своим

наименованием».

Станом на 18.04.2008 року Комуналь не підприємство "Жилсервіс № 4" допустило

заборгованість перед Держ авним бюджетом з податку на д одану вартість в розмірі 25200

(двадцять п'ять тисяч двісті ) грн. 00 коп., яка складається з:

- заборгованість з податку ( основного платежу) - 24963 грн. 60 ко п.;

-пені-236грн.40коп.

Вказана сума заборгованос ті перед бюджетом у розмірі 25, 200 грн 00 коп.3 податку на додану в артість погоджена з боржнико м шляхом підписання актів вз аємозвірення, а також є узгод женою в порядку визначеному Законом України «Про порядок погашення зобов'язання пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».

Для погашення сум податков ого боргу в примусовому Стах ановською ОДШ застосовували сь передбачені законом заход и. А саме з 12.07.2007 року все майно та майнові права Підприємства знаходяться в податковій зас таві. 31.08.2007 року представнику Пі дприємства було вручено під підпис першу податкову вимог у форми „ЮГ" від 23.08.2007 року № 1/248, а 13.09.2007 року - другу податкову вим огу від 13.09.2007 року за № 2/276. Відпові дно до рішення заступника на чальника Стахановської ОДШ в ід 13.11.2007 року № 45/18369/24 «Про стягненн я коштів та продаж інших акти вів платника податків в раху нок погашення його податково го боргу» Стахановською ОДШ направлялись до установ банк ів, в яких обслуговується бор жник, платіжні вимоги на прим усове списання коштів з раху нків підприємства, яки були п овернені з посиланнями на но рми ряду нормативних актів і з зазначенням, що податкова і нспекція не є належним стягу вачем і не наділена правом ін іціювати списання грошових к оштів з рахунку клієнта.

Згідно довідок МРЕВ УДАЇ УМ ВС та БТІ автотранспорт та не рухоме майно у боржника відс утнє.

Під час судового розгляду К П "Жилсервіс №4" було сплачено податковий борг в сумі 20 811 грн 87 коп.

Однак, станом на 17.09.2008 року Ко мунальне підприємство "Жилсе рвіс № 4" збільшило податкову з аборгованість перед Державн им бюджетом з податку на дода ну вартість в розмірі 45977, 71 грн., яка складається з:

• - заборгованість з податку (основного платежу) - 44981 грн. 13 коп.;

• - пені - 996 грн. 58 коп.

Вказана сума заборгова ності перед бюджетом у розмі рі 45977 грн 71 коп.3 податку на дода ну вартість погоджена з борж ником шляхом підписання акті в взаємозвірення, а також є у згодженою в порядку визначен ому Законом України «Про пор ядок погашення зобов'язань п еред бюджетами та державними цільовими фондами».

Згідно ст. 67 Конституції У країни кожен зобов'язаний сп лачувати податки та збори в п орядку і розмірах, встановле них законом.

Згідно з п.3 ч.1 ст. 9 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання" платники податків і збо рів (обов'язкових платежів) зо бов'язані сплачувати належні суми податків і зборів у вста новлені законом терміни.

Пунктом 11 ст. 10 Закону Україн и „Про державну податкову сл ужбу в Україні" зазначено, що органи державної податкової служби мають право стягуват и заборгованість перед бюдже том та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно п.5.3 ст. 5 Закону Україн и „Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181, який є спеціальним Закон ом з питань оподаткування, та регламентує, поряд з іншими, порядок погашення зобов'яза нь юридичних осіб або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з обов'язкових платежів, платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку.

Узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ються сумою податкового борг у платника податків.

В п.п.3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону Україн и № 2181 законодавчо закріплено , що активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Активами платника податкі в за змістом п.1.7 ст. 1 Закону № 2181 є кошти, матеріальні та нема теріальні цінності, що належ ать юридичній або фізичній о собі за правом власності або повного господарського віда ння.

При самостійному нарахува нні суми податкового зобов'я зання платником зарахування пені розпочинається від пер шого робочого дня, наступног о за останнім граничного стр оку сплати податкового зобов 'язання, визначеного ЗУ № 2181 та закінчується у день прийнят тя банком, обслуговуючим пла тника податків, платіжного д оручення на сплату суми пода ткового боргу ( п. 16.3.1 ст. 16). Одно часно, відповідно до п. 3.2 Інст рукції „Про порядок нарахува ння та погашення пені", затве рдженої наказом ДПА України від 01.03.2001р. № 77 і зареєстрованої М інюстом України 16.03.2001р. за № 240/5431, якщо сплати податкового зобо в'язання збігається з вихідн им (святковим ) днем, то останн ім днем граничного строку сп лати вважається перший робоч ий день після вихідного (свят кового) дня.

Сума податкового боргу до ц ього часу відповідачем не сп лачена, таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та т акими, що підлягають повному задоволенню.

Питання про розподіл судов их витрат, відповідно до ст. 94 КАС України вирішується так им чином. Так як судове рішен ня ухвалене на користь сторо ни- суб'єкта владних повнов ажень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею до кументально підтверджені су дові витрати, пов'язані із за лученням свідків та проведен ням судових експертиз. Відпо відно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є с уб'єкт владних повноважень, а відповідачем- фізична чи ю ридична особа, судові витрат и, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 1 58-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов С таханівської об'єднаної держ авної податкової інспекції д о Комунального підприємства „Жилсервіс № 4" про звернення стягнення на активи задоволь нити повністю.

Стягнути з Комунального п ідприємства „Жилсервіс № 4" (ко д ЄДРПОУ 31205285), заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 45977, 71 грн. в т.ч.3аборгов аність з податку (основний пл атіж) - 44981 грн. 13 коп., пеня - 996 грн. 58 коп. в доход Державного

бюджету України (р/р 31116029700085, от римувач ГУДКУ у Луганській о бласті, код отримувача 24046662. МФ О 804013), шляхом звернення стягне ння на активи підприємства.

Постанова суду першої ін станції набирає законної сил и після закінчення строку по дання заяви про апеляційне о скарження, встановленого Ко дексом адміністративного су дочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом,

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанов и заяви про апеляційне оскар ження і поданням після цього протягом двадцяти днів апел яційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанц ії або в порядку частини 5 стат ті 186 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанову складено в повн ому обсязі та підписано 11 лист опада 2008 року.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2008
Оприлюднено07.07.2010
Номер документу9127822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8676/08

Постанова від 06.11.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 21.10.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Данилова М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні