Справа № 657/1222/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.09.2020 Каланчацький районний суд Херсонської області у складі:
головуючого судді Скригун В.В.
при секретарі Поповій Т.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні смт. Каланчак цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Каланчацький районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України,
В с т а н о в и в :
Заявник ОСОБА_1 звернулася до суду з заявою в якій просить встановити факт смерті ІНФОРМАЦІЯ_1 її батька ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Севастополі Автономної Республіки Крим Україна.
Мотивуючи свої вимоги, заявник вказує, що ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Севастополь Автономної Республіки Крим помер її батько ОСОБА_2 , що підтверджується довідкою про смерть серії № С - 01918 від 30 июля 2020 року. Заявник не має можливості отримати свідоцтво про смерть, оскільки смерть настала на тимчасово окупованій території України та факт смерті підтверджується довідкою медичного закладу, який знаходиться на даній території.
Ухвалою судді від 01.09.2020 року відкрито провадження по справі та вирішено розглядати справу за правилами окремого провадження. Будь-яких інших процесуальних дій по справі не вчинялося.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, однак надала суду заяву про підтримання вимог заяви та розгляд справи за її відсутності.
Представник заінтересованої особи Каланчацький районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України в судове засідання не з`явилася, надала суду заяву про розгляд справи за її відсутності. Проти задоволення заявлених вимог не заперечувала.
Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Судом встановлено слідуючі обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до п. 8 ч.1 ст. 315 ЦПК України, суд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом реєстрації актів цивільного стану факту смерті.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 318 ЦПК України, у заяві про встановлення факту, що має юридичне значення, повинні бути зазначені причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт.
Відповідно до абзацу 2 ч. 1 ст. 317 ЦПК України, заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України.
У відповідності до ч.ч. 2, 3 ст. 49 ЦК України, смерть фізичної особи є актом цивільного стану, що підлягає державній реєстрації.
Як вбачається з матеріалів справи, ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Севастополь Автономної Республіки Крим помер батько заявниці, що підтверджується медичною довідкою про смерть серії № С - 01918 від 30 июля 2020 року року. Заявник не має можливості отримати свідоцтво про смерть, оскільки смерть настала на тимчасово окупованій території України та факт смерті підтверджується довідкою медичного закладу, який знаходиться на даній території.
Згідно ч. 2 ст. 2 Закону України Про державну реєстрації актів цивільного стану від 01.07.2010 року № 2398 -VI державній реєстрації підлягає, зокрема, смерть.
Відповідно до ст. 4 Закону України Про державну реєстрації актів цивільного стану від 01.07.2010 року № 2398-VI органами державної реєстрації актів цивільного стану є : центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану; відділи державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану); виконавчі органи сільських, селищних і міських (крім міст обласного значення) рад.
Згідно ст. 17 Закону України Про державну реєстрації актів цивільного стану від 01.07.2010 року № 2398 -VI державна реєстрація смерті проводиться державним органом реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, виданого закладом охорони здоров`я або судово-медичною установою чи рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час або про оголошення її померлою.
Статтею 17 Закону України Про державну реєстрації актів цивільного стану від 01.07.2010 року № 2398 -VI, передбачено, що державна реєстрація смерті проводиться за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті чи виявлення трупа або за місцем поховання.
Відповідно до ст. 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України внутрішнього переміщення осіб державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Пунктом 1 Розділу 5 "Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні", затверджених наказом Міністерства юстиції України № 52/5 від 18 жовтня 2000 року, передбачено, що підставою для державної реєстрації смерті є: зокрема, рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час.
У абзаці першому п. 13 постанови від 31 березня 1995 року №5 Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення Пленум Верховного Суду України вказав про те, що заяви про встановлення факту смерті особи в певний час приймаються до провадження суду і розглядаються за умови подання заявниками документів про відмову органів реєстрації актів громадянського стану в реєстрації події смерті.
Заявником надана така відмова.
Оскільки заявник не має можливості в іншому, ніж у судовому порядку встановити факт смерті дружини на тимчасово окупованій території, а також надати для реєстрації смерті, передбачені законодавством України, оцінюючи, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд вважає, що факт смерті ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Севастополь Автономної Республіки, підтверджується наданими суду доказами, тому є правові підстави для задоволення заяви і для встановлення факту, що має юридичне значення. Крім того, іншого порядку для вирішення зазначеної ситуації Законодавством України не визначено.
Відповідно до ч. 2 ст. 319 ЦПК України, рішення суду про встановлення факту, який підлягає реєстрації в органах державної реєстрації актів цивільного стану або нотаріальному посвідченню, не замінює собою документів, що видаються цими органами, а є тільки підставою для одержання зазначених документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 294 ЦПК України при ухваленні судом рішення судові витрати не відшкодовуються, якщо інше не встановлено законом.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 315, 317, 319 ЦПК України, ч.ч. 2, 3 ст. 49 ЦК України, ст.ст. 2,17 Закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану , ст. 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України внутрішнього переміщення осіб , суд
У х в а л и в:
Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Каланчацький районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України - задовольнити.
Встановити факт смерті ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , на тимчасово окупованій території України в м. Севастополь Автономної Республіки Крим Україна, яка настала ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Рішення підлягає негайному виконанню. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Херсонського апеляційного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня проголошення судового рішення апеляційної скарги.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.
Заявник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІПН НОМЕР_1 , проживає: АДРЕСА_1 .
Заінтересована особа: Каланчацький районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, юридична адреса смт. Каланчак Каланчацького району Херсонської області вул. Херсонська, 15 , ЄДРПОУ 04059869.
Суддя: Скригун В. В.
Суд | Каланчацький районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2020 |
Оприлюднено | 04.09.2020 |
Номер документу | 91285226 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Каланчацький районний суд Херсонської області
Скригун В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні