ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/3073/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 вересня 2020 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Карп`як О.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу № 380/3073/20 за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю НВК Груп про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій, -
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (46008, м. Тернопіль, вул. Микулинецька, 20, код ЄДРПОУ - 40310895) до Товариства з обмеженою відповідальністю НВК Груп (79034, м. Львів, вул. Угорська, 14, корп. Ч-11, офіс 8В, код ЄДРПОУ - 38326518) про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій.
Позов мотивовано несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю НВК Груп штрафу за порушення законодавства про рекламу.
Ухвалою від 23 квітня 2020 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу час на усунення недоліків. 12 травня 2020 року представник позивача подав клопотання на виконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без руху. Ухвалою від 14 травня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідна ухвала про відкриття провадження у справі від 14.05.2020 року була направлена на адресу відповідача супровідним листом від 15.05.2020 року. На адресу суду повернувся конверт з копією ухвали суду про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 14.05.2020, з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, враховуючи частину 11 статті 126 КАС України, такі обставини вказують, що відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи.
Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
Судом встановлено, що в рамках проведення державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу, службовою особою Управління захисту споживачів Головного управління 04 вересня 2020 року було виявлено розповсюдження на спеціальній конструкції (білборді) зовнішньої реклами по АДРЕСА_1 (рекламо носій - Продам квартиру НОМЕР_2 можлива оплата частинами ціна квартири у серпні - вересні дешевше на 1000 у.е. ), рекламодавець - ТОВ НВК Груп м. Львів (здійснено фотофіскацію ) з ознаками порушенням вимог ч. 1 статті 25-1 та ч. 9 ст. 8 Закону України Про рекламу від 03.07.1996 року №270/96-ВР.
Як було встановлено, власником спеціальної конструкції - рекламо носія (біл-борду) являється ФО-П ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ).
На адресу ФОП ОСОБА_1 , позивачем листом від 24.09.2019 року за № 01-08.3/2837-19 було направлено вимогу щодо надання інформації, якою відповідача зобов`язано у п`ятиденний з дня отримання надати наступні документи: копії свідоцтва про державну реєстрацію, письмові пояснення, затверджені макети реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з розповсюджувачем реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), копію ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується засвідчених у встановленому порядку та іншу інформацію, що має істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.
Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області на адресу ФОП ОСОБА_1 , було скеровано за № 01-08/3134-19 від 18.10.2019 року повторну вимогу, якою відповідача зобов`язано у п`ятиденний з дня отримання надати наступні документи: копії свідоцтва про державну реєстрацію, письмові пояснення, затверджені макети реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з розповсюджувачем реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), копію ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується засвідчених у встановленому порядку та іншу інформацію, що має істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.
28.10.2019 року ФОП ОСОБА_1 , на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області скерувала листа, в якому повідомила, що макет Продам квартиру рекламного постеру на біг борді розміщеного по АДРЕСА_1 , був розмішений на короткий період часу (02.09-12.09.2019), замовником реклами є ТОВ НВК Груп . Вартість реклами на цей період згідно договору становить 300, 00 грн.
Згідно наданих до справи доказів судом встановлено, що ФОП ОСОБА_1 (Виконавець) та Товариство з обмеженою відповідальністю НВК Груп (Замовник) укладено договір № 31/01/2018 про проведення рекламної компанії на спеціальних конструкціях від 31.01.2018 року. За даним договором Виконавець за дорученням Замовника проводить Рекламні компанії на Спеціальних конструкціях у повній відповідності з контрольними макетами рекламного сюжету, згідно з Додатками до цього Договору, які є його невід`ємною частиною.
Пунктом 2.3 Даним договором передбачено, що додатки до даного Договору включають: конкретний сюжет реклами в період його розміщення, вартість рекламної компанії, її терміни, кількість рекламних поверхонь спеціальних конструкцій, їх формат.
У пункті 3.1.2 Договору вказано, що виконавець має право вимагати від замовника подання документального підтвердження достовірності інформації, яку містить його Реклама відповідно до вимог чинного законодавства України, та отримувати компенсацію від Замовника за невиконання своїх зобов`язань в розмірах, передбачених цим Договором.
Тобто, відповідальність за зміст реклами, відповідно до умов Договору, несе Товариство з обмеженою відповідальністю НВК Груп .
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області, був складений протокол від 28.10.2019 № 54 про порушення законодавства про рекламу, з тексту якого встановлено ознаки порушення: ч.1 ст.25-1 та ч.9 ст.8 Закону України Про рекламу при розповсюдженні зовнішньої реклами по АДРЕСА_1 (рекламо носій - Продам квартиру* НОМЕР_2 * можлива оплата частинами ціна квартири у серпні - вересні дешевше на 1000 у.е.) рекламодавець - ТОВ НВК Груп , а саме - реклама об`єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, в тому числі пов`язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується. Така реклама має містити номер ліцензію (дозволу), дату її видачі та найменування органу, який видав цю ліцензію (дозвіл), а також, інформація про ціни на товари, тарифи та послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні.
04.11.2019 року на адресу ТОВ НВК ГРУП , позивачем направлено вимогу за № 01-08.3/3312-19 щодо надання інформації, якою зобов`язано у п`ятиденний з дня отримання надати наступні документи: копії свідоцтва про державну реєстрацію, письмові пояснення, затверджені макети реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з розповсюджувачем реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), копію ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується засвідчених у встановленому порядку та іншу інформацію, що має істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.
Згідно інформації сайту "Укрпошта" вимога, направлена на адресу ТОВ НВК ГРУП , однак повернута з відміткою Укрпошти Відправлення не вручене під час доставки:інші причини .
Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області на адресу ТОВ НВК ГРУП скеровано за № 01-08/3518-19 від 20.11.2019 року повторну вимогу, якою відповідача зобов`язано у п`ятиденний з дня отримання надати наступні документи: копії свідоцтва про державну реєстрацію, письмові пояснення, затверджені макети реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з розповсюджувачем реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), копію ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується засвідчених у встановленому порядку та іншу інформацію, що має істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.
Згідно з квитанції Укрпошта від 22.11.2019 року, вбачається, що вимога була скерована рекомендованим листом № 4600114439268.
28.11.2019 року Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області було прийнято рішення №54 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, за порушення вимог ч.1 ст.25-1 та ч. 9 ст.8 Закону України Про рекламу .
Дане рішення було направлені відповідачу 05.12.2019 разом з повторною вимогою від 04.12.2019 № 01-08-3/3728-19 про надання документів до 12.12.2019 року із запрошенням на розгляд справи про порушення вимог законодавства про рекламу на 17.12.2019 о 09:30 год, та вручені відповідачу 15.01.2020 року, що підтверджується інформацією з сайту "Укрпошта".
Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області на адресу ТОВ НВК ГРУП скеровано повторну вимогу за № 01-08/3857-19 від 16.12.2019 року, якою відповідача зобов`язано надати до 14.01.2020 року наступні документи: копії свідоцтва про державну реєстрацію, письмові пояснення, затверджені макети реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з розповсюджувачем реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), копію ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується засвідчених у встановленому порядку та іншу інформацію, що має істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення із запрошенням на розгляд справи про порушення вимог законодавства про рекламу на 21.01.2020 о 09:30 год., та вручено позивачу 20.12.2019 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Оскільки у встановлений день ТОВ НВК ГРУП не з`явилися, клопотання про відкладення розгляду справи не надала, позивач розглянув справу про порушення законодавства про рекламу без участі відповідача.
За результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області складено протокол від 21.01.2020 №54, в якому встановлено порушення ТОВ НВК ГРУП вимог статті ч.1 ст.25-1 та ч.9 ст.8 Закону України Про рекламу щодо недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами.
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області винесено рішення від 21.01.2020 № 54 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, яким на ТОВ НВК ГРУП у відповідності до вимог статті 27 Закону України Про рекламу накладено штраф у розмірі 4250,00 грн.
Дане рішення було отримано відповідачем - 22.01.2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області складено протокол № 01 від 21.01.2020 про порушення законодавства про рекламу щодо порушення вимоги частини другої статті 26 Закону України Про рекламу , а саме: неподання на вимогу органу державної влади, на який згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, документів, усних та/або письмових пояснень, відео та звукописів, а також інформації щодо вартості розповсюдженої зовнішньої реклами за адресою: АДРЕСА_1 (рекламо носій - Продам квартиру* НОМЕР_2 * можлива оплата частинами ціна квартири у серпні - вересні дешевше на 1000 у.е.
27.01.2020 року Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області було прийнято рішення № 01 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу на підставі протоколу про порушення законодавства про рекламу від 21.01.2020 року за № 01, про ознаки порушення вимог частини другої статті 26 Закону України Про рекламу , а саме на вимогу Головного управління, на яке згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавець - ТОВ НВК ГРУП не надав документів необхідних для здійснення повноважень щодо контролю.
Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області на адресу ТОВ НВК ГРУП скеровано листа за № 01-08/300-20 від 28.01.2020 року щодо розгляду справи, в якому повідомлялося, що на розгляд справи про порушення вимог законодавства про рекламу на 11.02.2020 о 09:15 год., та вручено позивачу 03.02.2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
10.02.2020 року Директором ТОВ НВК ГРУП Кунцівим О.Ю., на адресу Головного управління Держпродслужби у Тернопільській області надіслано клопотання про відкладення розгляду справи, розгляд якої призначений 11.02.2020 року о 09:15 год.
11.02.2020 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області складено протокол № 01 засідання справи про порушення законодавства про рекламу, згідно якого було вирішено відповідно до п. 16. Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу від 26.05.2004 року за № 693 перенесено розгляд справи.
Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області на адресу ТОВ НВК ГРУП скеровано листа за № 01-08/490-20 від 11.02.2020 року щодо розгляду справи, в якому повідомлялося, що на розгляд справи про порушення вимог законодавства про рекламу на 25.02.2020 о 09:20 год., та вручено позивачу 17.02.2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
25.02.2020 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області складено протокол № 01 засідання справи про порушення законодавства про рекламу, згідно якого було вирішено накласти штраф за порушення вимог частини другої статті 26 Закону України Про рекламу на рекламодавця реклами згідно частини шостої ст. 27 Закону України Про рекламу від 03.07.1996 року.
25.02.2020 року Головним управлінням Держпродслужби в Тернопільській області було прийнято рішення № 01 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізовує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення повноважень у відповідності до вимог частини шостої статті 27 Закону України Про рекламу , яким на ТОВ НВК ГРУП у відповідності до вимог частини шостої статті 27 Закону України Про рекламу накладено штраф у розмірі 1700,00 грн.
Дане рішення було направлено відповідачу листом від 02.03.2020 року за № 01-08.3/722-20 та вручено відповідачу - 05.03.2020 року, що підтверджується інформацією з сайту "Укрпошта".
Оскільки відповідачем не було виконано рішення державного органу, позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Засади рекламної діяльності в Україні визначає Закон України Про рекламу від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.
Відповідно до статті 1 Закону України Про рекламу , реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; розповсюджувач реклами - особа, яка здійснює розповсюдження реклами.
Частиною 9 статті 8 Закону України Про рекламу передбачено, що інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні.
Частиною 1 статті 25-1 Закону України Про рекламу передбачено, що реклама об`єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, в тому числі пов`язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується. Така реклама має містити номер ліцензії (дозволу), дату її видачі та найменування органу, який видав цю ліцензію (дозвіл).
За приписами ч. 1 ст. 26 Закону України Про рекламу , контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень, зокрема, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.
10 вересня 2014 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади (далі - постанова № 442), абз. 2 п. 1 якої передбачено утворити Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фіто санітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту прав споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу та поклавши на службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), а також функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів.
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері (п. 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №667 від 02.09.2015).
Відповідно до п. 2 вказаного Положення Держпродспоживслужба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
При цьому, Законом, який регулює відносини, які пов`язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України є Закон України Про рекламу , а нормативним документом, що регулює питання накладення уповноваженими особами Держпродспоживслужби та її територіальними органами в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав), є Постанова Кабінету Міністрів України №693 від 26.05.2004, якою затверджений Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу.
Частиною 2 ст. 26 Закону України Про рекламу визначено, що на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео - та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Відповідно до положень ст. 27 Закону України Про рекламу особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: 1) рекламодавці, винні: у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом; у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно; 2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами; 3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами (частина друга).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на: рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами; виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості виготовлення реклами; розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами (частина четверта).
Частиною 6 ст. 27 Закону України Про рекламу передбачено, що за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Процедура та порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами встановлені Законом України Про рекламу та Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693 (далі по тексту - Порядок №693).
Відповідно до пункту 9 Порядку № 693, підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Держспожінспекції та її територіальних органів.
Згідно пункту 11 Порядку №693, за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області направлено за місцезнаходженням відповідача рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 28.11.2019 року за № 54, щодо порушення вимог ч. 1 ст.25-1 та ч.9 ст.8 Закону України Про рекламу , та рішення № 01 від 27.01.2020 року про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 27.01.2020 року за порушення вимог частини 2 ст. 26 Закону України Про рекламу , які отримано відповідачем завчасно.
Враховуючи направлення повідомлень та їх вручення відповідачу, суд дійшов висновку про повідомлення відповідача про розгляд справи щодо порушення законодавства України про рекламу належним чином.
Відповідно до пункту 18 Порядку №693, за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Пунктом 20 Порядку №693 визначено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, за порушення вимог ч. 1, ст. 25-1 та ч. 9 ст.8 Закону України Про рекламу до Товариства з обмеженою відповідальністю НВК Груп застосовано штрафні санкції в розмірі 4250 грн., у зв`язку з неможливістю встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог законодавства Про рекламу , про що прийнято Рішення №54 від 21.01.2020, а також винесено рішення від 25.02.2020 № 01, яким на Товариство з обмеженою відповідальністю НВК Груп за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізовує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення повноважень у відповідності до вимог частини шостої статті 27 Закону України Про рекламу та накладено штраф у розмірі 1700,00 грн.
При цьому, частиною 11 статті 27 Закону України Про рекламу передбачено, що рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.
Крім того, у відповідності до п. 20 Порядку, накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Таким чином, оскільки відповідачем не надано суду належних і допустимих доказів на підтвердження того, що ним здійснено оплату до державного бюджету штрафів на загальну суму 5950 грн., також відсутні докази оскарження до судових органів вищевказаних рішень про застосування штрафних санкцій, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача суми штрафних санкцій у розмірі 5950 грн. є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 3 ст. 90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що даний позов підлягає задоволенню повністю з викладених вище підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, КАС України , суд -
в и р і ш и в :
Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, 46008, код ЄДРПОУ - 40310895) до Товариства з обмеженою відповідальністю НВК Груп (вул. Угорська, 14, корп. Ч-11, офіс 8В, м. Львів, 79034, код ЄДРПОУ - 38326518) про стягнення штрафних санкцій - задовольнити повністю.
Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю НВК Груп (вул. Угорська, 14, корп. Ч-11, офіс 8В, м. Львів, 79034, код ЄДРПОУ - 38326518) до Державного бюджету України штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5950,00 грн., (п`ять тисяч дев`ятсот п`ятдесят гривень 00 копійок).
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 03 вересня 2020 року.
Суддя Карп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2020 |
Оприлюднено | 07.09.2020 |
Номер документу | 91297156 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні