ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 вересня 2020 року м. Київ № 640/19227/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 доГоловного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 (далі-позивач/ ОСОБА_1 ) звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва із позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (далі - відповідач/ ГУ ПФУ в м. Києві), в якому просить суд:
- зобов`язати Головне Управління Пенсійного Фонду України в м. Києві врахувати Відомості з Державного реєстру фізичних осіб, видані Головним управлінням Державної фіскальної служби України у м. Києві за № 52924/3/26-15-58-04-09 від 18 квітня 2019 року про суми заробітної плати та суми нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування - в персоніфікованому обліку застрахованої особи ОСОБА_1 реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за 2002, 2004, 2005, 2006, 2007 роки.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідача щодо відмови у внесенні відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного пенсійного страхування з приводу реєстраційного номер облікової картки платника податків позивача є протиправними та такими, що суперечать нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини. При цьому, позивач зауважує, що роботодавцем сплачувались податки з нарахованої заробітної плати, що підтверджується Відомостями з Державного реєстру фізичних осіб, видані мені Головним управлінням Державної фіскальної служби України у м. Києві, проте, в наслідок помилки в реєстраційному номері облікової картки платника податків позивача, страховий стаж позивачу за спірний період не зарахований.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував з огляду на відсутність підстав внесення відомостей до Державного реєстру загальнообов`язкового державного пенсійного страхування стосовно позивача, оскільки страхувальник із заявою щодо проведення перевірки стосовно позивача не звертався.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до Головного Управління Пенсійного Фонду України у м. Києві із заявою, в якій просила відповідача внести щодо ОСОБА_1 даних про заробітну плату (доходи, на які було нараховано і з яких було сплачено внески) за періоди роботи - 2002, 2004, 2005, 2006, 2007 роки, - до індивідуальних персоніфікованих відомостей про застраховану особу (форма ОК-5) реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Реєстру застрахованих осіб).
Листом від 24.05.2019 №11032/06/3-7468 Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві проінформувало позивача, відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 № 25-2, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2013 року за № 2141/2467, відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.
Повідомлено, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві направлено листи: страхувальнику Регіональне управління відділення фонду державного майна України по Донецькій області (код ЄДРПОУ 13511245) щодо необхідності подання на позивача даних за 2003 рік та страхувальнику Філія Донецький аукціонний центр ПАТ Державної акціонерної компанії Національна мережа аукціонних центрів (код ЄДРПОУ) щодо необхідності подання на позивача даних за 2004-2007 роки для відображення в Реєстрі застрахованих осіб достовірних відомостей.
Як повідомлено позивачу листом від 03.09.2019 №194455/06/3-7468 Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві отримало відповідь від страхувальника Регіональне відділення фонду державного майна України по Донецькій області (код ЄДРПОУ 13511245) щодо необхідності подання на позивача даних за 2003 рік. в якій страхувальник повідомив, що провести перевірку неможливо, оскільки первинні документи залишились на тимчасово непідконтрольній території України. Відповідь від страхувальника Філія "Донецький аукціонний центр" ПАТ Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" (код СДРПОУ 25720681) щодо необхідності подання даних за 2004 - 2007 роки не надходила.
Не погоджуючись з діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом.
Статтею 14-1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.
Дані обов`язки Пенсійного фонду кореспондуються з нормами Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1 (далі - Положення 10-1).
Відповідно ст. 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
У відповідності до п.п. 4, 5 ч. 1 ст. 16 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначено положеннями ст. 21 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Персональна електронна облікова картка застрахованої особи повинна містити відомості, зокрема частина персональної електронної облікової картки, яка відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Пунктом 5 Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 №8-1), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08.07.2014 за №785/25562 (далі - Положення), реєстр застрахованих осіб забезпечує: облік застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію; накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Відповідно до пункту 3 розділу IV Положення, відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Абзацами другим, третім пункту 4 розділу IV Положення передбачено, що у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
Суд враховує, що наявність у системі персоніфікованого обліку (Реєстрі застрахованих осіб) відомостей про періоди трудової діяльності застрахованих осіб у подальшому є підставою для призначення та здійснення такій особі пенсійних виплат. У свою чергу, відсутність у Реєстрі відповідної інформації призведе до порушення права застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням.
Так, факт роботи позивача в Регіональному відділенні фонду державного майна України по Донецькій області у період до 18.12.2003 та у Філії "Донецький аукціонний центр" ПАТ Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" у період з 01.07.2004 по 15.10.2010 підтверджено відповідними записами у трудовій книжці ОСОБА_1 , копія якої міститься в матеріалах справи.
Як зазначає позивач, відомості про стаж роботи позивача за вказаний період не внесені до системи персоніфікованого обліку у зв`язку з помилкою, оскільки у вказані періоди страхувальники - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області та Філія Донецький аукціонний центр ПАТ Державної акціонерної компанії Національна мережа аукціонних центрів під час відрахування та сплати страхових внесків помилково зазначали реєстраційний номер облікової картки фізичної особи платника податків (ідентифікаційний код) не НОМЕР_1 а інший - НОМЕР_2 .
При цьому, факт нарахування та виплати позивачу заробітної плати за спірними місяцями роботи та факт перерахування страхувальниками - Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області та Філією Донецький аукціонний центр ПАТ Державної акціонерної компанії Національна мережа аукціонних центрів конкретних сум страхових внесків до Пенсійного Фонду України у вказані періоди повністю підтверджується Відомостями з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, виданих мені Головним управлінням Державної фіскальної служби України у м. Києві листом від 18 квітня 2019 року № 52924/3/26-15-58-04-09.
Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За правовою позицією Європейського Суду з прав людини, право на соціальні виплати є майновим правом, передбаченим статтею 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, і зменшення розміру або припинення виплати належним чином встановленої соціальної допомоги може становити втручання у право власності (рішення у справі "Хонякіна проти Грузії" (Khoniakina v. Georgia), № 17767/08, пункт 72, від 19 червня 2012 року).
Європейський Суд наголошував на тому, що першим і найголовнішим правилом статті 1 Першого протоколу є те, що будь-яке втручання державних органів у право на мирне володіння майном має бути законним і повинно переслідувати легітимну мету в інтересах суспільства . Будь-яке втручання також повинно бути пропорційним по відношенню до переслідуваної мети. Іншими словами, має бути забезпечено справедливий баланс між загальними інтересами суспільства та обов`язком захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідного балансу не буде досягнуто, якщо на відповідну особу або осіб буде покладено особистий та надмірний тягар (рішення у справі Формер Кінг Греції та інші проти Греції (Former King of Greece and Others v. Greece) [ВП], заява № 25701/94, пп. 79 та 82, ЄСПЛ 2000-ХІІ).
Відповідно до частин 1, 2 статті 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
За таких обставин, зважаючи на те, що в силу наведених вище вимог Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування підставою для внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб у разі ліквідації страхувальника є рішення суду, суд, з огляду на встановлені у справі фактичні обставини, дійшов висновку про наявність підстав для зобов`язання відповідача внести до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відомості за період роботи ОСОБА_1 в 2002, 2004, 2005, 2006, 2007 роки в Регіональному управлінні відділення фонду державного майна України по Донецькій області (код ЄДРПОУ 13511245) та Філії Донецький аукціонний центр ПАТ Державної акціонерної компанії Національна мережа аукціонних центрів (код ЄДРПОУ), з врахуванням Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб, виданих Головним управлінням Державної фіскальної служби України у м. Києві за № 52924/3/26-15-58-04-09 від 18 квітня 2019 року про суми заробітної плати та суми нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.
Згідно з частинами першою та третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.10.2019 у справі №640/19227/19 відстрочено сплату судового збору ОСОБА_1 до ухвалення рішення у справі.
Частиною другою статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
З матеріалів справи вбачається, позивач звернувся з позовом до суду з позовною вимогою немайнового характеру.
З огляду на приписи Закону України "Про судовий збір" судовий збір підлягає сплаті в розмірі 768,40 грн.
Враховуючи приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, задоволення позову, суд дійшов висновку, що відстрочену суму судового збору слід стягнути з відповідача на користь держави в особі Державної судової адміністрації України в розмірі 768,40 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 77, 159, 243-245, 263, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 задовольнити.
2. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві внести до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відомості за період роботи ОСОБА_1 в 2002, 2004, 2005, 2006, 2007 роки в Регіональному управлінні відділення фонду державного майна України по Донецькій області (код ЄДРПОУ 13511245) та Філії Донецький аукціонний центр ПАТ Державної акціонерної компанії Національна мережа аукціонних центрів (код ЄДРПОУ), з врахуванням Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб, виданих Головним управлінням Державної фіскальної служби України у м. Києві за № 52924/3/26-15-58-04-09 від 18 квітня 2019 року про суми заробітної плати та суми нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві на користь Державного бюджету України (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA 798999980000031211256026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок). Стягувачем є Державна судова адміністрація України (код ЄДР: 26255795; адреса: 01021, м. Київ, вул. Липська, 18/5).
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2020 |
Оприлюднено | 04.09.2020 |
Номер документу | 91298114 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні