ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 вересня 2020 року м. Київ № 826/8841/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., здійснюючи судовий розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративної справи
за позовомГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києві доприватного акціонерного товариства Торговий Альянс прозастосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - позивач/ ГУ ДФС у м. Києві) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках приватного акціонерного товариства Торговий Альянс (далі- відповідач/ ПрАТ Торговий Альянс ).
В обґрунтування заявлених вимог заявник посилається на Податковий кодекс України та зазначає, що представником ПрАТ Торговий Альянс відмовлено допустити співробітників ГУ ДФС у м. Києві до проведення планової виїзної перевірки.
Відповідач проти позовних вимог заперечував, вказавши, що відповідний наказ про проведення перевірки оскаржений відповідачем в судовому порядку та скасований рішенням суду, а отже адміністративний позов контролюючого органу про накладення арешту коштів на рахунки платника податків через недопуск до проведення перевірки за вказаним наказом не підлягає задоволенню.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Наказом від 16.04.2018 №6649 Головним управлінням ДФС у м. Києві призначено документальну планову виїзну перевірку приватного акціонерного товариства Торговий Альянс (код 32289675) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, валютного - за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 31.12.2017 тривалістю20 робочих днів, з 27.04.2018 по дату завершення перевірки.
На підставі вищезазначеного наказу та направлень на перевірку від 27.04.2018 №702/26-15-14-02-05, №703/26-15-14-02-05, №1152/26-15-14-03-04, №1241/26-15-14-05 посадовими особами Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві здійснено виїзд на перевірку, проте відповідачем відмовлено у допуску до проведення перевірки, в результаті чого, складено акт від 27.04.2018 №635/26-15-14-02-05 про недопуск до проведення планової перевірки ПрАТ Торговий Альянс .
02 травня 2018 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві прийнято рішення №19146 про застосування адміністративного арешту майна платника податків ПрАТ Торговий Альянс (код 32289675).
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (ч.1 ст.1 Податкового кодексу України)
Пункт 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначає, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
За приписами підпункту 78.1.1 пункту 78.1. статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту
Відповідно до пункту 78.5 статті 78 Податкового кодексу України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
Пункт 81.1 статті 81 Податкового кодексу України зазначає, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.
При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Як визначено пунктом 81.2 статті 81 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.
Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта.
У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт відмови в отриманні акта та/або наданні письмових пояснень до нього.
Адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом (пункт 94.1 статті 94 Податкового кодексу України).
Арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу (підпункт 94.2.3 пункту 94.2. статті 94 Податкового кодексу України).
Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду (пункт 94.6 статті 94 Податкового кодексу України).
Отже арешт на кошти платника податків накладається за наявності підстав, визначених пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України, зокрема, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
В свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19.09.2018 у справі №0540/5640/18-а визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 16.04.2018 року № 6649 Про проведення документальної планової виїзної перевірки приватного акціонерного товариства Торговий альянс (код 32289675).
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 24.01.2019 у справі №0540/5690/18-а відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у м. Києві у справі №0540/5690/18-а за позовом Приватного акціонерного товариства "Торговий Альянс" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу №6649 від 16.04.2018.
Приймаючи рішення у зазначеній справі, суд дійшов висновку, що відповідач не мав права приступати до проведення перевірки 27.04.2018 року, на 9-тий день строку повідомлення про її проведення, а не через законодавчо встановлених 10 днів, тому діями відповідача порушені приписи п. 77.4 ст. 77 ПКУ.
Частиною четвертою статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
За таких обставин, враховуючи, що наказ Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 16.04.2018 року № 6649 Про проведення документальної планової виїзної перевірки приватного акціонерного товариства Торговий альянс (код 32289675) прийнято з порушенням вимог податкового законодавства та визнано в судовому порядку протиправним, у платника податку виникає право недопуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної перевірки, з огляду на що підстави для застосування адміністративного арешту коштів на рахунках відповідача відсутні.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2020 |
Оприлюднено | 04.09.2020 |
Номер документу | 91298122 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні