Постанова
від 03.12.2008 по справі 2а-27252/08
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №2а-27252/08

Категорія №24

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 грудня 2008 року.

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Качуріної Л. С.

при секретарі Лемба А.В.

в присутності представникі в:

від позивача: Каргаєв Д. М. , довіреність від 11.11.08р.

від відповідача: Бачура О. В. , довіреність №36200/10 від 03.10.08р.

Розглянувши у відкритому су довому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обме женою відповідальністю «Дербі-Луганськ» до Ленінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції в м. Луганську про визнання незаконною відмову у видачі патенту та зобов'язання видати патент , -

ВСТАНОВИВ:

12 листопада 2008 року до Лугансь кого окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмежен ою відповідальністю «Дербі-Луганськ» з адміністративним позовом до Ле нінської міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луганську про визнання проти правним рішення про визнання незаконною відмову у видачі патенту та зоб ов'язання видати патент.

У позовній заяві позивач просив суд : 1) визнати незак онною відмову у видачі патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу; 2) зобов'язати Ленінську МДПІ у м. Луганську видати ТОВ «Дербі-Л уганськ» патент на здійснення операцій з надання послуг у сфері грально го бізнесу на ігорний заклад (казино) , розташований за адресою м. Луганськ , вул. Оборонна , 6 , на період з 11.11.2008 року по 11.11.2013 року.

У судовому засіданні представник позивача підтрим ав позовні вимоги та пояснив , що 10 листопада 2008 року позивач звернувся до Ленінської МДПІ в м. Луганську з заявкою на придба ння патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бі знесу. Однак відповідач відмовив у видачі торгового патенту , мотивуючи це тим , що позивачем не надана копія лі цензії Міністерства фінансів України з організації діяльності з прове дення азартних ігор.

Позивач вважає , що виконав всі необхідні заходи для отримання патен ту , а саме: подав заявку , заповнену у відповідності з ді ючим законодавством , вніс одно разову плату у встановленому розмірі , а також подав документи , на підставі яких заповнювалася заявка.

У зв'язку з цим позивач вважає відмову Ленінської МДПІ в м. Луг анську видати патент незаконною.

Відповідач у судовому засід анні проти адміністративного позову заперечував , та просив суд відмовити позивачеві у задоволенні по зовних вимог , обґрунтовуючи св оє заперечення тим , що згідно ст. 2 Закону України «Про патенту вання деяких видів підприємницької діяльності» від 23.03.1996 року №98/96-ВР торго вий патент - це це державне свідоцтво , яке засвідчує право суб'єкта підприємницької діяль ності чи його структурного (відокремленого) підрозділу займатися зазна ченими в цьому Законі видами підприємницької діяльності. Торговий пате нт придбавається субєктами підприємницької діяльності , предметом діяльності яких є то рговельна діяльності за грошові кошти , а також з використанням інших форм розрахунків та кр едитних карток на території україни , діяльність з обміну готівкових валютних цінностей ( включаючи операції з готівковими платіжними засобами , вираженими в іноземній валюті , та з кредитними картками) , а також діяльність з надання по слуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг.

Відповідач вважає , що підставою для придбання торгового патенту є заяв ка , оформлена відповідно до вим ог частини 4 ст. 2 Закону України « Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» від 23.03.1996 року №98/96-ВР. Порядок видачі торгових патентів суб'єктам підприємницької діяль ності на підставі поданої заявки передбачає контрольну функцію , яку проводить посадова особа о ргану державної податкової служби.

Відповідач зазначає , що у пункті 4 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Ук раїні» від 04.12.1990 року №509 передбачено , що органі державної податкової служби , саме МДПІ , у випадках , в межах компетенції та у порядку , встановлених законами України , здійснюють контроль за наявністю ліцензій на прова дження видів господарської діяльності , що піддягають ліцензуванню відповідно до закону.

Статтею 91 Цивільного кодексу України передбачено , що юридична особа може здійсню вати окремі види діяльності , пе релік яких встановлюється законом , після одержання нею спеціального дозволу (ліцензії ). Згідно п. 29 ст. 9 Закону України « Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» організаці я та утримання тоталізаторів , г ральних закладів , випуск та про ведення лотерей , організація д іяльності з проведення азартних ігор підлягають ліцензуванню. У зв'язку з цим відповідач вважає , що необ хідною умовою для придбання торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єктом господарювання є ная вність у нього ліцензії як «на організацію діяльності з проведення азар тних ігор» так і «на організацію та утримання тоталізаторів , гральних закладів» , що також підтверджується лист ом Міністерства фінансів України від 17.07.2008 року №31-21020-02-18/27596. Тому , вважає відповідач , право на організацію та утрима ння тоталізаторів , гральних за кладів не включає в себе права на проведення власне азартної гри , тому суб'єкту господарювання , який має намір проводити госпо дарську діяльність з організації діяльності з проведення азартних іго р , необхідно отримати відповід ну ліцензію , незважаючи на те , що він має ліцензію на здійснен ня господарської діяльності з організації та утримання гральних закла дів.

Заслухавши пояснення сторін , вивчивши матеріали справи , дослідивши надані сторонами докази , суд вважає , що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:

У судовому засіданні установлено , що позивач - суб'єкт господарюва ння Товариство з обмеженою відповідальністю «Дербі-Лутанськ» , зареєстровано 11.07.2008 року виконав чим комітетом Луганської міської ради , свідоцтво про державну реєстрацію серія А01 №227239 , адреса місцезнаходження юриди чної особи: 91031 , м. Луганськ , вул. Оборо нна , 6 , ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 36006688.

ТОВ «Дербі-Луганськ» знаходиться на обліку платник ів податків у Ленінській МДПІ в м. Луганську , одним з видів діяльності позивача за КВЕД є діяльність з організації аза ртних ігор (92.71.0).

Суд установив , що ТОВ «Дербі-Луганськ» має Дозвіл №7929 , виданий Міською комісією з пит ань розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг стаціонарної мережі

Луганської міської ради на ро зміщення об'єкту сфери послуг стаціонарної мережі -казино , загальною площею 274 , 0 м. кв. , виданий на підставі рішення від 24 жовтня №167 термітом дії з 28 жовтня 2008 року по 31 берез ня 2011 року.

Згідно розпорядженню голов и Луганської обласної державної адміністрації від 13 жовтня 2008 року №1374 про видачу ліцензії та її копії на організацію та утримання тоталізаторів , гральних закладів ТОВ «Дербі-Л уганськ» відповідно до ст. 13 Зак ону України «Про місцеві державні адміністрації» , статей 4 , 6 , 14 Закону України «Про ліцензува ння певних видів господарської діяльності» , п. 31 переліку органів ліцензування , затвердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 14.11.2000 року №1698 , Головним управлінням економіки облдержадміністра ції видано ліцензію на організацію та утримання тоталізаторів , гральних закладів та її копію в ідокремленому структурному підрозділу зазначеного товариства за адре сою: вул. Оборонна , буд. 6 , м. Луганськ.

Начальник Головного управління економіки облдерж адміністрації листом від 13.10.2008 року №22-3/2799 повідомив директора ТОВ «Дербі-Лу ганськ» , що відповідно до ст. 11 Закону України від 01.06.2000 року №1775-111 «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» головою облдержадміністрації прийнято розпорядження від 13.10.2008 року №1374 «Про видач у ліцензії та її копії на організацію та утримання тоталізаторів , гральних закладів ТОВ «Дербі-Л уганськ» , а також , що відповідно до постанови Каб інету Міністрів України від 29.11.2000 року №1755 «Про термін дії ліцензії на прове дення певних видів господарської діяльності , розміри і порядок зарахування плати за її видачу» пл ата за видачу ліцензії складає 15 неоподатковуваних мінімумів доходів гр омадян (255 , 00 грн.) , плата за видачу однієї копії лі цензії - один неоподатковуваний мінімум доходів громадян (17 , 00 грн.).

Суд установив , що згідно заявки на придбання торгового патенту дир ектор ТОВ «Дербі-Луганськ» Мороз С. А. звернувся до Ленінської МДПІ у м. Луганську про видачу ТОВ «Дер бі-Луганськ» патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері гра льного бізнесу на ігорний заклад (казино) згідно дозволу №7929 від 28.10.2008 року , розташованого за адресою м. Луганськ , вул. Оборо нна , 6 , на період з 11.11.2008 року по 11.11.2013 року.

Згідно платіжного доручення №1 від 10 листопада 2008 року позивач сплатив за торговий патент кошти у сумі 55956 , 91 грн. на розрахунковий рахунок УДК у м. Луганську.

Податковим органом листом від 11.11.2008 року №41213/15 у видачі т оргового патенту ТОВ «Дербі-Луганськ» на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу відмовлено у зв'язку з відсутністю ліце нзії Міністерства фінансів України на провадження організації діяльно сті з проведення азартних ігор.

Позивач не згоден з прийнятим рішенням відповідача , вважає його необгрунтованим т а таким , що підлягає визнанню не законни м.

Суд сприяв сторонам , які брали участь у справі , у доказуванні шляхом витребування та надання доказ ів , уточнення з урахуванням нор ми матеріального права , яка під дягає застосуванню , кола факті в , які необхідно доказати.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України ко жна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення , крім випадків , встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України до казами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані , на підставі яких суд встановлю є наявність або відсутність обставин , що обґрунтовують вимоги та заперечення осіб , які беруть участь у справі , та інші обставини , що мають значення для правильн ого вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін , третіх осіб та їхніх пре дставників , показань свідків , письмових та речових доказів , висновків експертів.

Стаття 86 Кодексу адміністративного судочинства Укр аїни встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за своїм внутріш нім переконанням , що ґрунтуєть ся на всебічному і повному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупно сті.

Відтак , відповідач не довів судовому засіданні обґрунтова ність прийнятого рішення про відмову у видачі торгового патенту ТОВ «Де рбі-Луганськ» на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу.

При вирішенні даної справи с уд виходить з того , що правові з асади порядку патентування торговельної діяльності за готівкові кошти , а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток , діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою , діяльності з надання послуг у с фері грального бізнесу та побутових послуг , що провадиться суб'єктами підприємницької діяльно сті , визначені Законом України від 23.03.1996 року № 98/96-ВР «Про патентування деяких видів підприємницької діяль ності».

Статтею 2 цього Закону перед бачено , що:

1. торговий патент- це державне свідоцт во , яке засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності чи його структурного (відокремленого) підр озділу займатися зазначеними в цьому Законі видами підприємницької ді яльності. Торговий патент не засвідчує право суб'єкта підприємницької д іяльності на інтелектуальну власність.

2. Торговий патент придбавається суб'єктами п ідприємницької діяльності , пр едметом діяльності яких є види , зазначені в частині першій статті 1 цього Закону. Підставою для придбанн я торгового патенту є заявка , оф ормлена відповідно до частини четвертої цієї статті. Встановлення будь- яких додаткових умов щодо придбання торгового патенту не дозволяється.

3. Торговий патент видається за плату суб'єкт ам підприємницької діяльності державними податковими органами за місц езнаходженням цих суб'єктів або місцезнаходженням їх структурних (відо кремлених) підрозділів , суб'єкт ам підприємницької діяльності , що провадять торговельну діяльність або надають по бутові послуги (крім пересувної торговельної мережі) , - за місцезнаходженням пункт у продажу товарів або пункту з надання побутових послуг , а суб'єктам підприємницької ді яльності , що здійснюють торгів лю через пересувну торговельну мережу , - за місцем реєстрації цих суб'єктів.

Суб'єкт підприємницької дія льності , який припинив діяльні сть , яка відповідно до цього Зак ону підлягає патентуванню , до 15 числа місяця , що передує звітно му , письмово повідомляє про при пинення такої діяльності відповідний державний податковий орган. При ц ьому торговий патент підлягає поверненню до державного податкового ор гану , що видав його , а суб'єкту підприємницької дія льності повертається надмірно сплачена сума вартості торгового патент у.

Торговий патент містить так і реквізити:

- номер торгового патенту;

- найменування володільця торгового патент у;

- вид підприємницької діяльності;

- назва виду побутових послуг чи послуг у сфе рі грального бізнесу;

- місце реєстрації громадянина як суб' єкта підприємницької діяльності чи місцезнаходження суб'єкта підприєм ницької діяльності- юридичної особи (місцезнаходження структурного ( відокремленого) підрозділу цього суб'єкта);

- для транспортних засобів - зазначе ння "виїзна торгівля";

- термін дії торгового патенту;

- місцезнаходження державного податкового органу , що видав торговий патен т;

- відмітка державного податкового орг ану про надходження плати за виданий ним торговий патент.

Форма торгового патенту та порядок його заповнення встановлюються центральним податк овим органом України.

Додаткові реквізити , які містить спеціальний торговий патент , встановлюються центральним по датковим органом України.

4. Заявка на пр идбання торгового патенту повинна містити такі реквізити:

- найменування суб'єкта підприємницьк ої діяльності;

- витяг з установчих документів щодо ю ридичної адреси суб'єкта підприємницької діяльності , а у випадках , якщо патент придбавається для структурного (відокремленого)

-

підрозділу , - довідка органу , який погодив місцезнаходження структурного

(відокремленого ) підрозділу , із зазначенням цьо го місця;

- вид підприємницької діяльності , здійснення якої потребує прид бання торгового патенту;

- найменування документа про повну або частк ову сплату вартості торгового патенту.

Аналіз норми статті 2 Закону України від 23.03.1996 року № 98/96-ВР «Про патентування деяких видів підприємницьк ої діяльності» дозволяє дійти висновку , що підставою для придбання патенту є заявка , оформлена відповідно до части ни четвертої цієї статті , а вста новлення будь-яких додаткових умов щодо придбання торгового патенту не дозволяється.

Згідно абзацу 2 частини 5 ст. 5 Закону України «Про патентування деяких видів підп риємницької діяльності» під час придбання торгового патенту на здійсн ення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єкт підприє мницької діяльності вносить одноразову плату у розмірі вартості торго вого патенту за 3 місяці.

Згідно п. 11 «Положення про виготовлення , зберігання і реалізацію торго вих патентів» , затвердженого п остановою Кабінету Міністрів України від 13.07.1998 року №1077 відомості , наведені в поданій суб'єктом пі дприємницької діяльності заявці , посадова особа органу державної податкової служби звіряє з оригіналами первинних документів , на підставі яких заповнюється ця заявка , реєструє її в журналі обліку за явок і заповнює бланк торгового патенту.

Таким чином , Законом України «Про патентування деяких видів під приємницької діяльності» передбачено , що підставою для видачі патенту є заявка , заповнена у відповідності з ді ючим законодавством , внесена о дноразова плата у встановленому розмірі , а також надані документи , на підставі яких заповнюється заявка.

При цьому , надання органу ДПІ ліцензії міністерства фінансів України на організа цію діяльності з проведення азартних ігор Законом України «Про патенту вання деяких видів підприємницької діяльності» та Положенням про виго товлення , зберігання і реаліза цію торгових патентів , при пода чі документі для отримання патенту або його отриманні , не передбачено.

Суд установив , що позивач звернувшись до відповідача виконав прип иси норм чинного законодавства України та надав відповідну заявку на пр идбання торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфе рі грального бізнесу на ігорний заклад (казино) , розташоване за адресою м. Луганськ , вул. Оборонна , 6 , на період з 11.11.2008 року по 11.11.2013 року , а також додав документи , передбачені ст. ст. 2 , 5 Закону Ук раїни «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» , а саме: вніс одноразову плату у встановленому розмірі згідно платіжного доручення №1 від 10.11.2008 року , а також додав документи , на підставі яких заповнювалас я заявка.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на те , що позивачем на надано ліцензі ю Міністерства фінансів України на організацію діяльності з проведенн я азартних ігор та посилання в обгрунтування відмови у видачі патенту на листи Міністерства фінансів України від 17.07.2008 року №31-21020-02-18/27596 та ДПА України в ід 08.06.2007 року №11538/7/15-0417 , згідно яких не обхідною умовою для придбання торгового патенту на здійснення операці й з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єктом господарювання є наявність у нього ліцензії як «на організацію діяльності з проведення а зартних ігор» так і «на організацію та утримання тоталізаторів , гральних закладів» , оскільки зазначені листи не є з аконодавчими чи нормативними актами , а окрім того висловлюють тільки думку цих органів.

Що стосується посилання відповідача на п. 4 ст. 10 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україні» та ст. 91 Цивільного кодексу України. Ці норми дійсно стосую ться саме здійсненню юридичною особою діяльності з надання послуг у сфе рі грального бізнесу. Але , як св ідчить аналіз цих норм , контрол ьна функція органів державної податкової служби за наявністю ліцензій на провадження господарської діяль ності , що підлягає ліцензуванн ю , здійснюється лише під час про вадження такої діяльності , а не до її початку.

Таким чином , позивач довів у судовому засіданні , що відмова відповідача видати патент є незаконною.

Статтею 19 Конституції України передбачено , що органи державної влади та ор гани місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосі б , що передбачені Конституцією та законами України.

У зв'язку з цим суд , при вирішенні цієї справи керується принципом зако нності , відповідно до якого орг ани державної влади , органи міс цевого самоврядування , їхні по садові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією і законами України.

Враховуючи викладене суд дійшов висновку , що позовні вимоги ТОВ «Дербі-Лу ганськ» щодо визнання незаконною відмову Ленінської МДПІ у м. Луганську у видачі патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу та зобов' язання Ленінської МДПІ у м. Луга нську видати патент на здійснення операцій з надання послуг у сфері грал ьного бізнесу на ігорний заклад (казино) , розташований за адресою м. Луганськ , вул. Оборонна , 6 , на період з 11.11.2008 року по 11.11.2013 року , відповідають чинному законодавству , документально обґрунтовані , підтверджені матеріалами спра ви і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні , у якому закінчився розгляд спр ави , оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те , що постанову у повному обсязі б уде виготовлено протягом 5-денного строку.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 2 , 17 , 87 , 94 , 98 , 158 , - 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Тов ариства з обмеженою відповідальністю «Дербі-Луганськ» до Ленінської м іжрайонної державної податкової інспекції в м. Луганську задовольнити у повному обсязі. Визнати незаконною відмову посадов ими особами Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луганську у видачі патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу на ігорн ий заклад (казино) Товариству з обмеженою відповідальністю «Дербі-Луган ськ» , ідентифікаційний код за Є ДРПОУ 36006688 , адреса місцезнаходже ння юридичної особи: 91031 , м. Луганськ , вул. Оборо нна , 6 , на здійснення операцій з надання послуг у сфері грал ьного бізнесу.

Зобов'язати посадових осіб Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луганську видати ТОВ «Дербі-Луганськ» патент на зді йснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу на ігорний з аклад (казино) , розташований за адресою м. Луганськ , вул. Оборонна , 6 , на період з 11.11.2008 року по 11.11.2013 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донец ького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня прог олошення постанови , а в разі скл адення постанови у повному обсязі відповідно до ст. . 160 цього Кодексу-з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляцій на скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційн е оскарження , якщо скарга подає ться у строк , встановлений для п одання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку апеляційного оскарження.

Постанову складено у повном у обсязі та підписано 08 грудня 2008 року.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2008
Оприлюднено28.04.2010
Номер документу9130805
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-27252/08

Постанова від 03.12.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні