Постанова
від 08.12.2008 по справі 2а-5400/08
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-5400/08

Категорія № 33

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 грудня 2008 року.

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

судді Качуріної Л. С.

при секретарі Лемба А.В. ,

в присутності сторін:

від позивача: Степаненко О А. , довіреність №14-260 від 26.12.07.;

від відповідача: Кузьменк о О. М. , довіреність №13 від 09.01.08 , Заболоцький Ю.Б. ,

довіреність №30 від 25.03.08 , Ткачова І.Л. , довіреність №22 від

26.01.08. за участю представника пр окуратури Кабацького М. В.

Розглянувши у відкритому суд овому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприєм ства «Свердловантрацит» до Державної податкової інспекції в м. Свердловську Луганської облас ті про визнання не чинним податкового повідомлення-рішення , -

ВСТАНОВИВ:

08 лютого 2008 року до Луганського окружного адміністративного суду звернулось Державне підприємство «С вердловантрацит» з адміністративним позовом до Державної податкової і нспекції в м. Свердловську Луган ської області про визнання не чинним податкового повідомлення-рішення.

У позовній заяві позивач просив суд визнати не чинни м повністю податкове повідомлення-рішення від 26.12.2007 року №0000551640/3 про застосу вання штрафу у сумі 15129631 грн. за порушення граничного строку сплати узгодж еного податкового зобов'язання з податку на додану вартість , як такого , що прийняте з порушенням норм діючого законодавства .

У судовому засіданні позивач підтримав позовні вим оги та пояснив , що ДІЛ в м. Свердловську Луганської облас ті за висновками акту про результати невиїзної документальної перевір ки своєчасності сплати податку на додану вартість за період з 04.01.2005 року по 14.11.2006 року було прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.05.2007 року №0000551640/0 про застосування штрафу у розмірі 50% на суму 15129631 грн. за порушення гранично го строку сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на дода ну вартість.

В процесі процедури апеляційної процедури оскаржен ня зазначеного повідомлення-рішення в ДПІ у м. Свердловську , ДПА в Луганській області та ДПА України на адресу ДП «Свердловантрацит» надійшли податкові повідомлення-рішення №0000551640/1 від 09.08.2007 року на суму 15129631 грн. , №0000551640/2 від 22.10.2007 року на суму 15129631 грн. № 0000551640/3 від 26.12.2007 року на суму 15129631 грн.

Позивач не погоджується з застосованими штрафними санкціями , та вважає , що вони застосовані з порушення м чинного законодавства.

Позивач зазначає , що згідно розділу 2 наказу ДПА України від 18.07.2005 року №276 « Про затвердження Інструкції про порядок ведення органами державної* по даткової служби оперативного обліку платежів до бюджету , контроль за справлянням яких зд ійснюється органами державної податкової служби України» облік надход жень платежів до бюджету здійснюється на підставі виписки з рахунків у в игляді електронного реєстру розрахункових документів , таким чином уточнюючі розрахун ки не входять до складу документів , згідно яких проводиться облік бюджетних надходжень . Відповідно до уточнюючих розрахунків підприємством в платіжних докум ентах було визначено призначення платежу «згідно уточнюючого розрахун ку».

Тому , позива ч вважає , що в порушення вище виз наченого фахівці ДПІ у м. Свердло вську зайво зараховують до сплати уточнюючі розрахунки , надані до ДПІ у м. Свердловськ 20.10.2005 року , 31.10.2001 року та 24.11.2006 року на загальну с уму 80792 грн.

Згідно податкового повідомлення-рішення №0001452342 від 20.12.2004 року підприємству був нарахований основний платіж по податку у сумі 6568 грн. Платіжними дорученнями в липні та серпні 2006 року ДП «Свердловантра цит» сплачувало до державного бюджету України на виконання п.7-1 постанов и Кабінету Міністрів України від 05.05.2000 року №891»Про заходи щодо стабілізаці ї роботи підприємств вугільної промисловості» суми податку на додану в артість , отримані від споживачі в на спеціальний рахунок із спеціальним режимом користування. При цьому , в графі «призначення платежу» в казано: «згідно Постанови №270». В розрахунку штрафних санкцій ДПІ у м. Свердловську вказує суму штра фу в розмірі 3284 грн. , однак сума ціє ї штрафної санкції згідно рішення ДПІ у м. Свердлоську від 10.08.2006 року на виконання Закону України №2711 було списано.

Згідно податкових декларацій з податку на додану ва ртість за січень 2005 року -вересень 2006 року ДП «Свердловантрацит» узгодило податкове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 30206438 грн. та подало уточнюючих розрахунків на суму 67606 грн. до сплати і на 70333 грн. - д о відшкодування , однак ДПІ у м. Свердловську зарахувала сплач ені підприємством суми по Постанові №270 в сплату уточнюючих розрахунків , а суму 70333 грн. зарахувала в рахуно к платежів згідно календарної черговості.

Аналогічно з іншими деклараціями , ДПІ зарахувало платежі за Поста новою №270 та Постановою 705 в рахунок погашення податкової заборгованості згідно календарної черговості.

Також , згідн о уточнюючих розрахунків №25627 , 25631 , 25633 від 20.10.2005 року була нарахована шт рафна санкція в розмірі 44 грн. , одн ак в розрахунку ДПІ її не нарахувало. Аналогічно за уточнюючими розрахун ками №26631 , 26632 , 26627 , 26638 , 26629 , 26630 була нарахована штрафна санкція в сумі 3176 грн. , яку ДПІ не відображає в своєму ро зрахунку.

Рішенням господарського суду Луганської області ві д 30.08.2006 року по справі №4/365н було визнано недійсним податкове повідомлення-р ішення. ДПІ повинна була в особовому рахунку підприємства на цю суму зме ншити нараховані податкові зобов'язання , однак , ДПІ за раховує вказану суму в рахунок погашення податкової заборгованості зг ідно календарної черговості.

Таким чином , при тому , що підприємством вказа но в платіжних дорученнях призначення платежу , податковою інспекцією відповідні платежі були спря мовані на погашення податкового боргу , який виник за попередні податкові періоди.

25.05.2007 року ДПІ у м. Свердловську було прийняте податкове повідомлення- рішення №0000541640/0 на суму 15129631 грн. , яким до ДП «Свердловантрацит» були засто совані передбачені п.п. 17.1.7. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» штрафні фінансові сан кції за порушення граничного строку сплати узгодженого зобов'язання з п одатку на додану вартість.

Відповідно до пункту 7.7. ст. 7 цього ж Закону визначено , що податковий борг погашається попередньо погашенн ю податкових зобов'язань , які не є податковим боргом , у порядку ка лендарної черговості його виникнення , а в разі одночасного його виникнення за різними пода тками , зборами (обов'язковими пла тежами) - у рівних пропорціях.

Позивач вважає , що ДПІ у м. Све рдловську не повинна була зараховувати сплачені підприємством суми в п орядку календарної черговості виникнення податкового боргу , оскільки ця норма не визначає ко ла осіб , на яких розповсюджуєтьс я її дія , чи то контролюючі орган и , чи платники податків.

14 травня 2008 року до суду наді йшла заява заступника прокурора Луганської

області про вступ до справ и в інтересах держави в особі ДПІ у м. Свердловську.

Відповідно до частини 2 ст. 60 Кодексу адміністративного с удочинства прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадян ина або держави в порядку , встано вленому цим Кодексом та іншими законами , і може здійснювати представництво на будь-якій стад ії адміністративного процесу.

15 травня 2008 року у судовому з асіданні представник позивача надав заяву про

уточнення позовних вим ог в якій просив суд доповнити пункт 1 резолютивної частини

позовної за яви наступним: «Визнати не чинним повністю податкове повідомлення-

ріш ення від 26.12.2007 року за №0001391640/2 на суму 9057 грн.».

03 грудня 2008 року у судовому зас іданні представник позивача знову надав заяву про уточнення позовних в имог в якій просив суд доповнити пункт 1 резолютивної частини позовної з аяви наступним: «Визнати не чинним повністю податкове повідомлення-ріш ення від 26.12.2007 року за №0001391640/2 на суму 9057 грн.».

Відповідно до частини 1 ст. 51 Кодексу адміністративного судочинства позивач ма є право змінити підставу або предмет адміністративного позову , збільшити або зменшити розмір п озовних вимог або відмовитися від адміністративного позову в будь-який час до закінчення судового розгляду.

Відповідач у судовому засіданні проти адміністрати вного позову заперечував та просив суд відмовити в задоволенні позовни х вимог у повному обсязі у зв'язку з необґрунтованістю.

Заслухавши пояснення сторін , вивчивши ма теріали справи , дослідивши нада ні сторонами докази , суд вважає , щ о позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено , що позивач - суб'єкт господарюван ня Державне підприємство «Свердловантрацит» (далі - ДП «Свердловантрац ит») , зареєстроване виконавчим к омітетом Свердловської ради народних депутатів , свідоцтво про державну реєстрації від 29.04.2003 року №1 , ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 26402629 , узято на податковий облік до ДПІ в м. Свердловську 02.06.2003 року за № 180/125.

Форма власності - державна , юридична адреса: 94800 , Луганська область , м. Свердловс ьк , вул. Енгельса , 1.

З матеріалів справи вбачається , що на підставі п.1 ст. 11 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХИ «Про державну подат кову службу в Україні» , головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на п рибуток по ПДВ управління оподаткування юридичних осіб ДПІ у м. Свердловську Гнатішиною Л.Ю. пр оведена невиїзна документальна перевірка ДП «Сердловантрацит» з питан ня своєчасності сплати податку на додану вартість за період з 04.01.2005 року по 14.11.2006 року.

За результатами перевірки був складений акт №446-15-10-32355669 в ід 24 травня 2007 року.

Перевіркою встановлено , що в порушення п.п. 5.3.1. п. 5.З. ст. 5 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджета ми та державними цільовими фондами» ДП «Свердловантрацит» за період з

04.01.2005 року по 14.11.2006 року несвоєч асно сплачене узгоджене податкове зобов'язання з податку на додану варт ість.

З матеріалів справи вбачаєть ся , що 25.06.2007 року податковим органо м позивачу направлені податкові повідомлення-рішення за порушення гра ничних строків сплати узгоджених сум податкових зобов'язань по податку на додану вартість на загальну суму 15 133 252 , 80 грн. , у тому ч ислі №0000541640/0 на суму 3622 , 80 грн. та № 0000551640/0 н а суму 15 129 633 , 00 грн.

06.06.2007 року позивач розпочав процедуру апеляційного узгодження податкового

зобов'язання відповід но до п. 5.2. ст. 5 Закону 2181-ІИ та направ ив первинну скаргу про

застосування вищезазначених повідомлень-ріше нь.

Рішенням про результати розг ляду первинної скарги від 02.08.2007 року №13093/23-20 ДПІ у м. Свердловську податкові повідомлення-рішення від 25.05.2007 року №0000541640/0 на суму 3622 , 80 грн. та № 0000551640/0 на суму 15 129 633 , 00 грн. були залишен і без змін.

08.08.2008 року позивач подав пов торну скаргу №14-4/86 про скасування

вищезазначених повідомлень-рішень.

Рішенням про результати розг ляду повторної скарги від 11.10.2007 року №19468/25-08 ДПА в Луганській області було ска совано податкове повідомлення рішення від 25.05.2007 року №0000541640/0 на суму 3622 , 80 грн. та збільшені штрафні санкц ії , визначені у податковому пові домленні-рішенні від 25.05.2007 року №0000551640/0 на суму 9057 , 00 грн. , у зв'язк у з чим , після розгляду повторної скарги загальна сума штрафних санкцій склала 15 138 688 , 00 грн.

25.10.2007 року позивач подав повторну скаргу до ДПА Україн и про скасування податкових повідомлень-рішень №0000541640/0 на суму 3622 , 80 грн. та № 0000551640/0 на суму 15 129 633 , 00 грн. , у тому числі на податкове повідомлення-рішення №0000541640/0 на суму 3622 , 80 грн. , що було скасовано ДПА в Луганськ ій області.

Рішенням від 21.12.2007 року №26059/7/25-0215 про результати розгляду п овторної скарги ДПА України було залишено без змін податкове повідомле ння-рішення від 25.05.2007 року №0000551640/0 з урахуванням рішення ДПА в Луганській обла сті від 11 жовтня 2007 року №19468/25-08.

Керівником ДПІ у м. Свердловську на підставі підпункту 17.1.7 п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» відповідно до висновків акту №446-15-10-32355669 від 24 травня 2207 р оку за затримку понад 90 календарних днів граничного строку сплати узгод женої суми податкового зобов'язання у розмірі 30259262 грн. прийняте податкове повідомлення-рішення від 26.12.2007 року №0000551640/3 про застосування до ДП «Свердлов антрацит» штрафу у розмірі 50% у сумі 15 129 631 грн.

Позивач не погоджується з прийнятим повідомленням- рішенням та обґрунтовуючи свої вимоги вказує , що відповідно до норми пункту 7.7. с т. 7 цього Закону 2181-Ш податковий борг погашається попе редньо погашенню податкових зобов'язань , які не є податковим боргом , у порядку календарної черговості його виникнення , а в разі одночасного його виникн ення за різними податками , збора ми (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях і тому , позивач вважає , що ДПІ у м. Свердловську не повинна була зараховувати сплачені підприємством суми в порядку календарної черговості виникнення податк ового боргу , оскільки ця норма не визначає кола осіб , на яких розп овсюджується її дія , чи то контро люючі органи , чи платники податк ів.

Проте суд вважає , що позивач не довів у судовому засіданні невідповід ність чинному законодавству прийняття податковим органом зазначеного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до частини 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України ко жна сторона повинна довести ті обставини , на яких грунтуються її вимоги та заперечення , крім випадків , встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Суд сприяв сторонам , які брали участь у справі , у доказуванні шляхом витребува ння та надання доказів , уточненн я з урахуванням гіпотези норми матеріального права , яка підлягає застосуванню , кола фактів , які необхідно доказати.

Стаття 86 Кодексу адміністрат ивного судочинства України встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.

У зв'язку з цим , завданням суду , як одного з різновидів державної влади в системі роз поділу влад є вирішення спору про право , поновлення порушених суб'єктивних прав громадян і о рганізацій , зміцнення законнос ті в державі.

Вирішуючи дану справу суд виходить з того , що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен з обов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах , встановлених законо м.

Відповідно до пункту 3 частини 1 с т. 9 Закону України від 25.06.1991 року №1251- XII «Про систему оподаткування» платники податків і з борів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податк ів і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

У зв'язку з цим , Закон України від 21.12.2000 року №2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовим и фондами» (далі - Закон №2181-111) , є спе ціальним законом з питань оподаткування , який установлює порядок погашення зобов'язань юриди чних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) , включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння , нарахування і сплати пені та штрафних санкцій , що застосовую ться до платників податків контролюючими органами , у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономіч ної діяльності , та визначає проц едуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п.2.1. ст. 2 Закону №2181-111 контролюючими органами є податкові орга ни - стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів) , які справляються до бюджетів та державних цільових фондів , крім зазначених у підпунктах 2.1.1 - 2.1.3 цього пункту.

Статтею 11 Закону України від 04.12.1990р. №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» (далі - Закон №509-ХП) передбачено , що органи державної податкової служби у випадках , в межах компет енції та у порядку , встановленим и законами , мають право:

- здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій , звітів та інших документів , пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та збор ів , незалежно від способу їх пода чі).

- застосовувати до платників податків фінан сові (штрафні) санкції , стягувати до бюджетів суми недоїмки , пені , у випадках та у розмірах , встановлених законами України.

Відповідно до підпункту 5.1. ст. 5 Закону №2181-111 податкове зобов'я зання , самостійно визначене пла тником податків у податковій декларації , вважається узгодженим з дня подання такої деклараці ї.

Відповідно до підпункту 5.3.1. пункту 5.3. ст. 5 Закону 2181 - III платник податків зоб ов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним податко вій декларації , протягом десяти календарних днів , наступних за о станнім днем відповідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст. 4 цього Закону для подання под аткової декларації.

Суд установив , що актом №446-15-10-32355669 від 24 травня 2007 року «Про результати нев иїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість за період з 04.01.2005 року по 14.11.2006 року ДП «Свердловантрацит»» засвідч ено , що погашення податкових зоб ов'язань по податку на додану вартість підприємство здійснювало із затр имкою термінів сплати , встановл ених п.п. 5.3.1 п.5.3. ст. 5 Закону України в ід 21.12.2000 року №2181-111 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами» , що визначено в ак ті та розрахунку штрафних санкцій за порушення граничних строків сплат и узгоджених сум податкових зобов'язань по податку на додану вартість.

Судом установлено , що всього у перевіреному податковим органом періоді позивачем несвоєчасно сплачено податкових зобов'язань , на які відповідно до п.п. 17.1.7 Закону №2181-111 нараховуються штрафні санкції , у загальній сумі 30 277 376 , 00 грн. , у тому ч ислі із затримкою встановленого граничного терміну сплати понад 90 кален дарних днів - 30277367 , 00 грн. , тому , штрафна санкція у розмірі 50% складає суму -15 129 631 , 00 грн.

Згідно з узагальнюючим податковим роз'ясненням пол ожень Закону України №2181 в частині визначення терміну «погашення податк ового боргу» , затвердженим нака зом ДПА України від 16 липня 2003 року №354 визначено , що термін «погашення податкового боргу» за певним в идом платежу до бюджету слід розуміти як зменшення абсолютного значенн я від'ємного сальдо розрахунків платника податків з бюджетом , підтверджене відповідним докум енто м.

Сальдо розрахунків платника податків з бюджетом за податком , збором розраховуєтьс я у картках особових рахунків платників податків , які ведуться в органах державної податкової служби відповідно до вимог Інструкції про ведення органами державної податко вої служби оперативного обліку податків , зборів , що на дходять до бюджетів та до державних цільових фондів , затвердженої наказом ДПА України від 18.07.2005 року №276 та з ареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 року №843/11123.

Згідно п.11.4 Інструкції про порядок ведення органами д ержавної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету , контроль за справлянням яких зд ійснюється органами державної податкової служби України , затвердженої наказом ДПА Украї ни від 18.07.2005 року №276 , зареєстровано ї в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 року №843/11123 від 03.08.2005 року , під погашенням податкового бор гу слід розуміти зменшення абсолютного значення від'ємного сальдо розр ахунків платника з бюджетом , під тверджене відповідним документо м.

Відповідно до п. 3.11.2 Інструкції про порядок нарахуван ня пені за платежами , що контролю ються органами податкової служби , затвердженої наказом ДПА України від 11.06.2003 року №290 та за реєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.07.2003р. №522/7843 , до документів , що підтверджують погашення под аткового боргу , відноситься так ож податкова декларація (у тому числі уточнююча) з від'ємною сумою податк ових зобов'язань.

Враховуючи викладене та встановлені у судовому зас іданні обставини , суд дійшов вис новку , що ДПІ у м. Свердловську правомірно зарах овано суми уточнюючих розрахунків від 24.11.2006 року у сплату податкового бор гу та нарахувала штрафні санкції на суму 75847 , 50 грн.

Суд не приймає до уваги позицію позивача , зазначену у позовній заяві в том у , що фахівці ДПІ у м. Свердловську зайво зарахували до сплати уточнюючі розрахунки , надані до ДПІ 20.10.2005р. та 31.10.2005р.

Відповідно до п. 7.7. ст. 7 Закону №2181-111 суми , сплачені платником податків , який має податковий борг , зараховуються в погашення податкового боргу у поряд ку календарної черговості його виникнення , у зв'язку з цим , суд дійшов висновку , що суми сплачені позивачем у справі з призначенням п латежу «ПДВ згідно постанови КМУ №270 від 07.03.2002р.» , зараховуються податковим органом в погашення боргу в порядку календарної черговості правомірно.

Крім того , у р озрахунку штрафних санкцій ДПІ у м. Свердловську була вказана сума штрафних санкцій у р озмірі 3284 , 00 грн. , нарахована згідно податкового повідомлення рішення від 20.12.2004р. №0001452342/0. Згідно рішення ДПІ у м. Свердловську від 11.08.2006 року №68 на в иконання Закону України №2711-111 від 20.09.2001 року Про внесення зміни до пункту 22.3 ст атті 22 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» , сума штрафної санкції у розмірі 3284 , 00 грн. була списана. У звязку з цим , при розгляді первинної скарги був зроблений перерахуно к штрафних санкцій з урахуваннм списаної суми. Такм чином , з огляду на викладене , вимоги позивача вказані у п. 2 поз овної заяви є необгрунтованими і задоволенню не підлягають.

Що стосується доводів позивача , викладених у п. 4 позовної заяви. Як вбачається з матер іалів справи , у розрахунку штраф них санкцій ДІЛ у м. Свердловську не були відображені суми штрафних санкцій самостійно нараховані ДП «Св ердловантрацит» при наданні уточнюючих розрахунків від 20.10.2005 року №25637 , №25631 , №25633 на загальну суму 44 , 00 грн. та від 31.10.2005 року №26631 , №26632 , №26627 , №26628 , №26629 , №26630 на заг альну суму 3176 , 00 грн. , але при розгляді первинної скар ги позивача було зроблено перерахунок штрафних санкцій з урахуванням в казаних уточнюючих розрахунків , таким чином , вимоги позивача вказані у п. 4 позовної заяви є необгрунтованими і задово ленню не підлягають.

Що стосується доводів позивача , викладених у п. 5 позовної заяви. З матеріалів справи т акож вбачається , що рішенням гос подарського суду Луганської області від 30.08.2006 року у справі 4/365-н було визнан о недійсним податкове повідомлення-рішення №0000362342/0 на суму 1143298 , 83 грн. , у тому числі податку у сумі 867498 , 15 грн.

Суд установив , що станом на 30.08.2006 року погашено за цим податковим пові домленням-рішенням - 867498 , 15 грн. , в той же час відстрочено на підст авах , передбачених Законом Укра їни «Про заходи , спрямовані на за безпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» №2711 від 23.06.2005 року - 275800 , 68 гр н. У звязку з цим податковим органом в особовому рахунку позивача були зр облені зміни , а саме , скасовано 1 143 298 , 83 грн. , з них на суму 275800 , 68 грн. внесено зміни до рішення про надання розстрочен ня , а суму - 867498 , 15 грн. зараховано в погашення податкового боргу згідн о із пунктом 11.4. Інструкції №276 та підпункту 7.7. Закону №2181-111. Враховуючи встано влені у судовому засіданні обставини , вимоги позивача вказані у п. 5 позовної заяви є необгр унтованими і задоволенню не підлягають.

Що стосується доводів позивача , викладених у п. 6 позовної заяви. Аналіз статті 5 Закону 2181-ІП дозволяє зробити висновок , що нормами цієї статті передбачений обов'язок платника податків сплати ти узгоджену суму податкового зобов'язання. Зокрема , передбачений обов'язок платника податків сплатити:

- узгоджену суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів , наступ них за останнім днем відповідного граничного терміну , або у терміні , визначені в Законі з відповідно го податку , а за їх відсутності - п отягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомл ення про їх нарахування;

- у випадках апеляційного узгодження суми по даткового зобов'язання протягом десяти календарних днів , наступних за днем такого узгодж ення.

В той же час , у випадках , передбачених ст. 14 Закону №2181-111 платник податків може у встановленому За коном порядку використати право на розстрочення або відстрочення пода ткового боргу та отримати право на збільшення терміну їх сплати.

Таким чином , іншого порядку сплати платником податків податкові зобов'язання насту пного періоду до сплати податкових зобов'язань попереднього періоду , Законом №2181-111 , як спеціальним Законом , не передбачено. Тобто , платник податків , визначивши суму узгодженого податкового зобов'язан ня бере на себе обов'язок по сплаті та сплачує її у повному обсязі. Цей вис новок суду ґрунтується на приписах пункту 7.7. ст. 7 Закону №2181-111.

У зв'язку з цим , узгоджена сума податкового зобов'язання , не сплачена платником податків у строки , визначені п . 5.З.1. ст. 5 Закону №2181-111 , визнається сумою податкового б оргу платника податків.

Враховуючи викладене , суд дійшов висновку , що Закону №2181-111 , який є спеціальним законом з питань оподаткування т а погашення податкових зобов'язань , не передбачає підстав для надання права платнику податків погашати податкові зобов' язання , що мають більш пізні терм іни сплати , за наявності в нього непогашених сум податкових зобов'язань з більш ранніми термінами сплат и та накопичувати , таким чином , борг за період , що пройшов.

Крім того , зг ідно пункту 11.4. Інструкції про порядок ведення органами державної податк ової служби оперативного обліку платежів до бюджету , контроль за справлянням яких зд ійснюється органами державної податкової служби України , затвердженої наказом ДПА Украї ни №276 від 18.07.2005 року , зареєстровано го в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 року за номером №843/11123 , під погашенням податкового бор гу за певним видом платежу слід розуміти зменшення абсолютного значенн я від'ємного сальдо розрахунків платника з бюджетом , тобто податкового боргу , та пені , підт вердженого відповідним документо м.

Викладене чітко передбачає , що у випадку , коли платник податку має податковий борг на момент сплати ним відповідн их сум податкових зобов'язань , то погашенню підлягає саме податковий борг у порядку календарної чергово сті його виникнення.

В той же час , у чинному законодавству відсутнє законодавчо-нормативне обґрунтуванн я права платника податків при наявності боргу за минулі періоди погашат и поточні зобов'язання , а право п одаткового органу спрямовувати надходження платника податків на погаш ення його податкових зобов'язань (податкового боргу) у порядку календарн ої черговості настання граничних термінів сплати узгоджених податкови х зобов'язань прямо передбачено статтею 7 Закону №21-81-111.

Таким чином , перевіривши у судовому засіданні підстави прийняття податковим органо м податкового повідомлення-рішення №0000551640/3 від 26.12.2007 року суд дійшов висновк у , що воно прийнято на підставі , у межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України , зокрема згідн о із статтею 7 Закону №2181-111 , якою обґ рунтовано право податкового органу спрямовувати надходження платника податків на погашення його податкових зобов'язань (податкового боргу) у порядку календарної черговості настання граничних термінів сплати узг оджених податкових зобов'язань.

Суд не приймає до уваги доводи позивача , що ДПІ у м. Свердловську не повинна була зараховувати сплачені підприємством суми в порядку календарної черговості виникнення податк ового боргу , оскільки ця норма не визначає кола осіб , на яких розп овсюджується її дія , чи то контро люючі органи , чи платники податк ів , оскільки думка позивача не ґр унтується на нормах чинного законодавства з питань оподаткування.

Таким чином , суд при вирішенні даної справи керується принципом законності , відповідно до якого органи держ авної влади , органи місцевого са моврядування , їхні посадові і сл ужбові особи зобов'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.

З викладеного суд дійшов висновку , що позовні вимоги позивача щодо визнання не чинним повністю податкового повідомлення-рішення від 26.12.2007 ро ку №0000551640/3 про застосування штрафу у сумі 15129631 грн. за порушення граничного ст року сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану ва ртість , як такого , що прийняте з порушенням норм ді ючого законодавства , та визнанн я не чинним повністю податкового повідомлення-рішення від 26.12.2007 року за № 0001391640/2 на суму 9057 грн. , не відповідают ь чинному законодавству України , документально не обґрунтовані , не підтверджені матеріалами справи та задоволенню н е підлягають.

Відповідно до частини 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень , суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею доку ментально підтверджені судові витрати.

Згідно ст. 160 К одексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні , у якому закінчився розгляд спра ви , оголошено вступну та резолют ивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те , що постанову у повному обсязі бу де виготовлено протягом 5-денного строку.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 2 , 17 , 87 , 94 , 98 , 158 , - 163 Кодексу а дміністративного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністратив ного позову Державного підприємства «Свердловантрацит» до Державної п одаткової інспекції в м. Свердло вську Луганської області відмовити за необґрунтованістю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови , а в разі складення постанови у по вному обсязі відповідно до ст. . 160 цього Кодексу-з дня складення в повному обсязі. Апел яційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 д нів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарженн я , якщо скарга подається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку апеляційного оскарження.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 13 грудня 2008 року.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2008
Оприлюднено28.04.2010
Номер документу9130833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5400/08

Постанова від 08.12.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 28.11.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні