Справа № 569/13859/20
У Х В А Л А
02 вересня 2020 року місто Рівне
Рівненський міський суд Рівненської області в складі судді Галінської В.В. розглянувши цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_3 звернувся до Рівненського міського суду Рівненської області із позовом до ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення.
Згідно позовних вимог, позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Рівненської міської ради від 12 вересня 2019 року №6572 "Про затвердження проекту землеустрою та передачу безоплатно у власність громадянинові ОСОБА_2 вільної від забудови земельної ділянки на АДРЕСА_1 "; скасувати запис про державну реєстрацію права власності за відповідачем ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 885 кв.м, з кадастровим номером 5610100000:01:020:0691 для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд; визнати за ОСОБА_1 право приватної власності на земельну ділянку площею 885 кв.м, з кадастровим номером 5610100000:01:020:0691 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.
Відповідно до ч.1 ст.187 ЦПК України, суд відкриває провадження у справі за позовною заявою за відсутності підстав для залишення її без руху, повернення чи відмови у відкритті провадження.
Однак, ознайомившись з позовною заявою та долученими до неї матеріалами, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до ст.55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Згідно з ч.1 ст.4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
У відповідності до положень ст.19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Згідно з п.3 абз.2 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ №3 від 01.03.2013 року, критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, по-перше, наявність у них спору про право цивільне (справи за позовами, що виникають із будь-яких правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства), по-друге, суб"єктний склад такого спору (однією зі сторін у спорі є, як правило, фізична особа).
При цьому, відповідно до п.1 ч.1ст.19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб"єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Разом з тим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, зазвичай майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
Як видно з позовних вимог, позивачем ставиться питання про визнання протиправним та скасувати рішення Рівненської міської ради від 12 вересня 2019 року №6572 "Про затвердження проекту землеустрою та передачу безоплатно у власність громадянинові ОСОБА_2 вільної від забудови земельної ділянки на АДРЕСА_1 " та скасування запису про державну реєстрацію права власності за відповідачем ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 885 кв.м, з кадастровим номером 5610100000:01:020:0691 для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та спорудвизнання.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб"єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з п.1 ч.2 ст.17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб"єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін "суб"єкт владних повноважень" означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб"єкт, при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст.3 КАС України).
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Таким чином, позов ОСОБА_1 в частині вимог про визнання протиправним та скасувати рішення Рівненської міської ради від 12 вересня 2019 року №6572 "Про затвердження проекту землеустрою та передачу безоплатно у власність громадянинові ОСОБА_2 вільної від забудови земельної ділянки на АДРЕСА_1 " та про скасування запису про державну реєстрацію права власності за відповідачем ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 885 кв.м, з кадастровим номером 5610100000:01:020:0691 для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд, перебуває за межами спору про право цивільне, вказує на публічно-правовий характер такого спору, що в свою чергу, свідчить про підвідомчість цього спору адміністративному суду.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.186 ЦПК України, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, суддя при вирішенні питання про відкриття провадження по справі відмовляє у такому відкритті.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що позивачем заявлено вимоги про визнання протиправним та скасувати рішення Рівненської міської ради від 12 вересня 2019 року №6572 "Про затвердження проекту землеустрою та передачу безоплатно у власність громадянинові ОСОБА_2 вільної від забудови земельної ділянки на АДРЕСА_1 " та про скасування запису про державну реєстрацію права власності за відповідачем ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 885 кв.м, з кадастровим номером 5610100000:01:020:0691 для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд, які не підлягають розгляду в порядку ЦПК України, вважаю за необхідне, на підставі п.1 ч.1 ст.186 ЦПК України, відмовити у відкритті провадження за вказаними вимогами, роз"яснивши позивачу його право звернутися із таким вимогами до відповідного адміністративного суду за правилами підсудності, встановленими КАС України.
Керуючись ст.ст.185,260,353 ЦПК України , суд -
У Х В А Л И В :
У відкритті провадження по цивільній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення в частині вимог про визнання протиправним та скасувати рішення Рівненської міської ради від 12 вересня 2019 року №6572 "Про затвердження проекту землеустрою та передачу безоплатно у власність громадянинові ОСОБА_2 вільної від забудови земельної ділянки на АДРЕСА_1 " та про скасування запису про державну реєстрацію права власності за відповідачем ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 885 кв.м, з кадастровим номером 5610100000:01:020:0691 для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Рівненського апеляційного суду або через Рівненський міський суд Рівненської області протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя -
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2020 |
Оприлюднено | 07.09.2020 |
Номер документу | 91327658 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Рівненський міський суд Рівненської області
Галінська В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні