КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2020 року справа № 340/1899/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши у порядку спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу
за позовом : Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, вул. Московська, 8, корп.30, м. Київ, 01010
до відповідача : Публічного акціонерного товариства "Вторинні ресурси", вул. Виставочна,2Г, м. Кропивницький,25014
про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови, -
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з Публічного акціонерного товариства "Вторинні ресурси" 3400,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106.
Ухвалою суду від 16.06.2020 року адміністративний позов прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Запропоновано відповідачу надати суду відзив на адміністративний позов, клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін, у разі необхідності.
Відповідач будь-яких письмових пояснень або заперечень проти позову до суду не надав.
Поштова кореспонденція, яка була направлена відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, повернулась до суду з відміткою "інші причини, що не дали змоги виконати обов`язок щодо пересилання поштового відправлення ".
Відповідно до п.4 ч. 4 ст. 124 КАС України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання ), що зазначаються в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
За таких обставин судом було здійснено всі заходи для реалізації відповідачем права судового захисту своїх прав та інтересів.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.
Відповідача зареєстровано в якості юридичної особи 12.06.1998р., що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.28).
До основного виду економічної діяльності відповідача за КВЕД належать: Відновлення відсортованих відходів (38.32).
За результатами аналізу розкриття особливої інформації емітента цінних паперів та регулярної річної інформації емітентами цінних паперів встановлено порушення трьох справ за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Вторинні ресурси", зокрема:
-товариство не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік, шляхом подання до комісії річної інформації емітента цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог пп. 4 гл.4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.
З огляду на вищевикладене, винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 15.08.2019р. №612-ПД-2-Е, у якій запропоновано керівнику (або повноважному представнику ПАТ "Вторинні ресурси" з`явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень на 28.08.2019 року о 11 год. 10 хв. (а.с.5-6).
Актом від 28.08.2019 №450-ПД-2-Е про правопорушення на ринку цінних паперів зафіксовано порушення відповідачем п. 4 глави 4, розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентом цінних паперів, затвердженого НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 (а.с.7).
Постановою від 05.09.2019 р. за №455-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Вторинні ресурси" на 19.09.2019 року (а.с.8).
Зазначена постанова разом із Актом №450-ПД-2-Е направлені на адресу відповідача, що підтверджується Списком рекомендованих листів та фіскальним чеком, копії яких містяться в матеріалах справи (а.с.9)
Відповідно до Постанови № 446-ПД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 19 вересня 2019 за порушення чинного законодавства, а саме: за не подання до Комісії, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, річної інформації за 2018 рік, застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн. (а.с.11).
Зазначена постанова супровідним листом від 23.09.2019 №25/02/21937 направлена на адресу відповідача, що підтверджується Реєстром рекомендованих листів, копії яких містяться в матеріалах справи (а.с.10,12).
Несплата відповідачем штрафу у загальному розмірі 3400 грн. у добровільному порядку стала підставою для звернення до суду із відповідним позовом.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно із до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.
А При вирішенні спору суд виходить з того, що правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", підзаконними нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР (у редакції, чинній на час спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (частини 1-4 статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").
Відповідно до вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розміщення на власному веб-сайті.
За приписами пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 (надалі - Положення № 2826) розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
У ході розгляду справи встановлено, що відповідачем не розміщено річну інформацію про емітента цінних паперів за 2018 рік шляхом її подання до Комісії, чим порушено пункт 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, зі змінами.
Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 №2180/24712 (далі-Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2Закону України Про акціонерні товариства та пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах, строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.
Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації.
Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Пунктами 3 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення передбачено, у разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент або його правонаступник розкриває регулярну річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.
Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
В електронній системі Діловодство адміністративного суду інформації відсутня інформація щодо звернення відповідача із позовом про оскарження вказаної постанови та/або доказів сплати визначеною постановою штрафу, у зв`язку з чим, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно із частиною 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Витрат Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз по даній справі судом не встановлено.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 11, 77, 243-246 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Вторинні ресурси" (код ЄДРПОУ - 24714951) штрафні санкції за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 3400 грн. в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіальних органів Державного казначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації - 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку - 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 03.09.2020 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.С. Петренко
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2020 |
Оприлюднено | 07.09.2020 |
Номер документу | 91333800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.С. Петренко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні