КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2020 року м. Кропивницький Справа №340/3617/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження в м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом : Кіровоградської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя
до відповідача : Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області
про визнання протиправною та скасування постанови,
за участю :
секретаря судового засідання - Костенко А.В.,
представників :
позивача - Лозінської Л.М.,
відповідача - Буземської Т.С., Ботнаренка І.Ю.
Кіровоградська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - за життя звернулася з позовом до Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області про визнання протиправною та скасування постанови Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 31 серпня 2020 року №14 Про внесення змін в складі районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісіях .
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначила, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм виборчого законодавства. Так, Кропивницькою міською територіальною виборчою комісією Кропивницького району Кіровоградської області 31.08.2020 р. о 17 год. 15 хв. проведено засідання до порядку денного якого включено, зокрема питання внесення змін в складі районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісіях та прийнято постанову №14, якою внесено зміни до складу Подільської та Фортечної виборчих комісій. Представник позивача вказує, що Кропивницькою міською територіальною виборчою комісією Кропивницького району Кіровоградської області прийнято дві постанови щодо формування складу територіальних виборчих комісій - від 25.08.2020 р. №9 та від 26.08.2020 р. №12. Представник позивача зауважує, що на день звернення до суду ні рішень ЦВК, ні рішень суду щодо скасування прийнятої 25.08.2020 р. постанови №9 Про утворення та формування Подільської та Фортечної районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області немає, то дія прийнятої 26.08.2020 р. постанови Про утворення та формування Подільської та Фортечної районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області є сумнівною, безпідставною та не законною.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву відповідно до якого заперечено щодо задоволення позову (а.с.76-77). Представник відповідача зазначає, що обставини вказані у позовній заяві не підтверджені жодними доказами, а також не зазначено жодної норми права, порушеної під час прийняття оскаржуваного рішення. Представник відповідача вказує, що на даний момент та на момент прийняття оскаржуваного рішення Кіровоградська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - за життя не здійснила висування кандидатів на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, а тому у позивача відсутнє право на звернення до суду відповідно до ч.1 ст.273 КАС України та ч.1 ст.64 Виборчого кодексу України. На думку представника відповідача, оскаржувана постанова не може бути предметом розгляду, оскільки вона прийнята поза межами виборчого процесу.
Представником позивача подано відповідь на відзив (а.с.126-129) у якій зазначено, що наданий члену комісії від політичної партії Опозиційна платформа - за життя протокол засідання комісії від 25.08.2020 р. №3 з підписом та відміткою секретаря, як проект та повторно наданий на вимогу члена комісії протокол від 25.08.2020 р. вже без відмітки проект, але з підписами членів комісії про голосування за кількістю підрахунку голосів суттєво відрізняється від наданої суду відповідачем копії протоколу, при цьому кожен із варіантів містить одну єдину спільну рису, що вказує на прийняття рішення щодо утворення та формування Подільської та Фортечної районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області, про що зазначено в кожній з редакцій протоколу, а тому підстав вважати, що постанова №9 не приймалася немає. Представник позивача зазначає, що твердження представника відповідача про те, що наданий позивачу протокол засідання від 25.08.2020 р. №3 є проектом протоколу, суперечить нормам ст.36 Виборчого кодексу України. Представник позивача зауважує, що відповідачем до відзиву на позов не надано жодного доказу на спростування прийнятої на засіданні комісії 25 серпня 2020 року, за наслідками голосування постанови Про утворення та формування Подільської та Фортечної районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області №9 та наголошує на тому, що не внесення змін до постанови №9, як і прийняття 26.08.2020 р. з порушенням норм ч.7 ст.203 Виборчого кодексу України постанови №12 та наступне внесення до зазначеної постанови змін, вказує на порушення виборчих прав організації політичної партії, що полягає в порушенні права організації на дотримання суб`єктом виборчого процесу територіальною виборчою комісією основних засад виборчого процесу - законності. Також представник позивача вказує, що Кіровоградською регіональною організацією політичної партії Опозиційна платформа - за життя заявлено право брати участь у виборчому процесі шляхом направлення подання кандидатур до складу територіальної виборчої комісії. Оскільки формування територіальних виборчих комісій є підготовчою процедурою виборчого процесу передбаченою ст.203 Виборчого кодексу України та її проведення врегульоване постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 р. №163 Про календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року , то представник позивача вважає, що вказаний позов підлягає розгляду в межах виборчого процесу.
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.09.2020 р. позовну заяву Кіровоградської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя до Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області про визнання протиправними та незаконними дій - залишено без руху (а.с.43).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.09.2020 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження (а.с.51).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.09.2020 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено до судового розгляду по суті (а.с.69).
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, представники відповідача заперечили проти задоволення позову.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 р. №795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.
Постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 р. №160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
Постановою Центральної виборчої комісії Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій від 10.08.2020 р. №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Кіровоградської області, серед яких - Кропивницька міська територіальна виборча комісія Кропивницького району Кіровоградської області.
Постановою Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 26.08.2020 р. №12 Про утворення та формування складу районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області утворено та сформовано склад Подільської та Фортечної районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області згідно з додатками 1 та 2 (а.с.29, 101).
28.08.2020 р. до Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області надійшло подання Кіровоградської обласної організації політичної партії Слуга народу про припинення повноважень члена Подільської районної у місті Кропивницькому територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області Дементова Є.В. та подано на заміну для включення до складу відповідної виборчої комісії кандидатуру ОСОБА_1 (а.с.119-120).
31.08.2020 р. до Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області надійшло подання Кіровоградської обласної територіальної організації політичної партії Голос про припинення повноважень члена Фортечної районної у місті Кропивницькому територіальної виборчої комісії Кіровоградської області Макарової А.О. та подано на заміну для включення до складу відповідної виборчої комісії кандидатуру ОСОБА_2 (а.с.118).
Постановою Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 31.08.2020 р. №14 Про зміни в складі районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісіях внесено зміни до складу районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, утвореного та сформованого постановою Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 26.08.2020 р. №12 Про утворення та формування складу районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області (а.с.7, 104).
Позивач звернувся до суду з позовом щодо оскарження постанови Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 31.08.2020 р. №14 Про зміни в складі районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісіях .
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Частиною 1 статті 64 Виборчого кодексу України встановлено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.1 ст.273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Таким чином, правом щодо оскарження рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій наділені суб`єкти виборчого процесу, якими відповідно до ст.22 Виборчого кодексу України є: виборець, який має право голосу на відповідних виборах; виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому таке право на оскарження стосується рішення, дії чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу.
У розумінні ч.1 ст.20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Відповідно до ч.1 ст.196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Згідно з ч.8 ст.195 Виборчого кодексу України Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу чергових місцевих виборів, перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад, а територіальна виборча комісія - про початок виборчого процесу позачергових, повторних, проміжних місцевих виборів на своєму засіданні, про що зазначається у протоколі засідання комісії. Офіційним оголошенням є прийняття відповідною виборчою комісією рішення про початок виборчого процесу відповідного виду місцевих виборів. Рішення відповідної виборчої комісії про оголошення початку виборчого процесу відповідного виду місцевих виборів оприлюднюється не пізніше ніж на третій день після його прийняття у визначений нею спосіб.
Постановою Центральної виборчої комісії від 30.08.2020 р. №208 Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.
Отже, оскаржувана позивачем постанова Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 31.08.2020 р. №14 Про зміни в складі районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісіях прийнята відповідачем до початку виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року, з огляду на те, що формування складу територіальних виборчих комісій не є етапом виборчого процесу.
Разом з тим, суд враховує, що відповідно до ч.ч.1, 2, 7, 15 ст.203 Виборчого кодексу України склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій політичних партій у кількості не менше дев`яти і не більше вісімнадцяти осіб.
Право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мають: 1) місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; 2) місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори; 3) зареєстрована в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцева організація політичної партії.
Міські виборчі комісії (у містах з районним поділом, крім міст Києва та Севастополя) формують склад районних у місті виборчих комісій не пізніш як за шістдесят днів до дня чергових виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити міські організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті, а у разі їх відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм. Такі подання вносяться не пізніш як за шістдесят п`ять днів до дня чергових виборів.
Рішення про формування складу територіальної виборчої комісії оприлюднюється виборчою комісією, яка сформувала склад територіальної виборчої комісії, у визначений нею спосіб не пізніше наступного дня після дня прийняття такого рішення. Рішення про зміни у складі територіальної виборчої комісії оприлюднюється у порядку та строки, встановлені цією частиною, але не пізніше останнього дня перед днем голосування.
Таким чином, формування складу територіальних виборчих комісій є заходом із підготовки місцевих виборів, який має законодавчо встановлені строки та передує початку виборчого процесу, а тому спори суб`єкта подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій щодо оскарження рішень про формування складу територіальних виборчих комісій та про зміни у складі територіальних виборчих комісій, пов`язані з виборчим процесом та відповідно до п.6 ч.1 ст.19 КАС України відносяться до юрисдикції адміністративних судів.
З огляду на пов`язаність даного спору з виборчим процесом, обмеженість процедури формування складу територіальних виборчих комісій граничними строками, які характеризуються швидкоплинністю та мають завершитися до початку виборчого процесу, суд вважає, що до розгляду відповідної справи необхідно застосовувати особливості визначені ст.ст.268-273 КАС України.
Суд враховує, що Кіровоградська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - за життя є суб`єктом подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій відповідно до ч.2 ст.203 Виборчого кодексу України, що не заперечується відповідачем, а тому наділена правом щодо оскарження рішень про формування складу територіальних виборчих комісій та про зміни у складі територіальної виборчої комісії.
При цьому сам по собі факт того, що оскаржувана постанова прийнята відповідачем поза межами виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року, не є самостійною підставою для відмови у задоволенні позову.
Оскаржуючи постанову Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 31.08.2020 р. №14 Про зміни в складі районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісіях представник позивача наполягала на існуванні двох рішень Кіровоградської міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області про утворення та формування складу районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області - №9 від 25.08.2020 р. та №12 від 26.08.2020 р., що на думку сторони позивача, зумовлює обов`язок відповідача із внесення змін до обох рішень, а не до одного. Обґрунтовуючи існування рішення №9 від 25.08.2020 р. представником позивача до позову додано його копію (а.с.16) та проект протоколу засідання Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області №3 від 25.08.2020 р. (а.с.10-15), у якому відображено, що за прийняття такого рішення проголосувало 10 членів комісії із 18, з яких присутні на засіданні - 14. Також до суду надано копію протоколу засідання Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області №3 від 25.08.2020 р. (а.с.130-135), відмінну за змістом від проекту такого протоколу та від завіреної копії, наданої відповідачем.
У судовому засіданні представники відповідача заперечили факт прийняття рішення №9 від 25.08.2020 р., оскільки за його прийняття проголосувало 9 членів комісії із 18, з яких присутні на засіданні - 14, на підтвердження чого, надали завірену копію протоколу засідання Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області №3 від 25.08.2020 р. (а.с.83-88), оригінал якого оглянуто в судовому засіданні.
Відповідно до ч.ч.1-3 ст.37 Виборчого кодексу України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.
На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.
Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: 1) найменування комісії; 2) найменування постанови; 3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; 4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; 6) резолютивну частину.
Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).
Відповідно до п.п.12.1 - 12.8 п.12 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 р. №173 Про порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (далі за текстом - Порядок №173) протокол засідання виборчої комісії, в якому фіксується хід і результати обговорення питань та прийняття рішень на засіданні комісії, веде секретар комісії (секретар засідання).
Протокол засідання виборчої комісії повинен містити такі реквізити та відомості: назву документа (протокол); назву виду діяльності виборчої комісії (засідання); назву виборчої комісії; час, дату і місце проведення засідання (якщо засідання тривало кілька днів, дата проведення засідання матиме вигляд інтервалу із зазначенням першого та останнього днів засідання); загальну кількість членів виборчої комісії; кількість та список присутніх на засіданні членів виборчої комісії; список осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення виборчої комісії, та осіб, які мають право бути присутніми на засіданні без дозволу чи запрошення комісії (якщо кількість присутніх перевищує 15 осіб, зазначається їх загальна кількість із посиланням на список, що додається до протоколу); порядок денний з формулюванням питань у називному відмінку.
Текст протоколу засідання виборчої комісії з розгляду кожного питання складається з трьох частин, що починаються словами: Слухали , Виступили , Вирішили ( Постановили ).
У протоколі засідання виборчої комісії повинні бути відображені зміст та номер постанови, протоколу чи акта, які були відповідно прийняті або складені на засіданні виборчої комісії.
Протокол засідання виборчої комісії оформляє секретар комісії (секретар засідання).
До протоколу засідання виборчої комісії долучаються оригінали постанов, прийнятих на цьому засіданні, додатки до них, якщо такі були, інші документи щодо розглянутих на засіданні питань, а також, за наявності, викладені в письмовій формі окремі думки членів виборчої комісії щодо ухвалених комісією рішень.
Окремі думки членів комісії є невід`ємною частиною протоколу засідання виборчої комісії.
Протокол засідання виборчої комісії підписує головуючий на засіданні та секретар комісії (секретар засідання). У такому разі обов`язково зазначаються фактична посада, ініціал імені і прізвище особи, яка підписала документ.
Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати.
Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.
Отже, в розумінні ч.2 ст.37 Виборчого кодексу України та п.12 Порядку №173 протокол засідання виборчої комісії є документом у якому фіксується хід засідання виборчої комісії. При цьому такий документ повинен обов`язково містити підписи головуючого на засіданні та секретаря комісії (секретаря засідання), а також за бажанням у ньому можуть бути поставлені підписи членів комісії.
Суд бере до уваги, що наданий позивачем проект протоколу засідання Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області №3 від 25.08.2020 р. не містить підписів головуючого на засіданні та секретаря комісії (секретаря засідання) і за своїм змістом не відповідає оригіналу відповідного протоколу, завірена копія якого міститься в матеріалах справи (а.с.83-88).
Суд наголошує на тому, що саме оригінал протоколу засідання комісії, а не його проект є належним доказом документування засідання комісії. При цьому наявність розбіжностей між проектом та оригіналом документу є цілком допустимим, оскільки за своєю правовою природою проект не є копією чи дублікатом та допускає наявність помилок, неточностей, описок, тощо, які усуваються під час виготовлення оригіналу документу.
Таким чином, проект протоколу засідання Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області №3 від 25.08.2020 р. не розцінюється судом як доказ прийняття відповідачем рішення №9 від 25.08.2020 р.
Не є доказом прийняття рішення №9 від 25.08.2020 р. і надана позивачем копія протоколу засідання Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області №3 від 25.08.2020 р. (а.с.130-135), яка також не містить підписів головуючого на засіданні та секретаря комісії (секретаря засідання) і за своїм змістом не відповідає оригіналу.
Також суд враховує, що надана позивачем копія постанови Кіровоградської міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 25.08.2020 р. №9 Про утворення та формування складу районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області не містить підписів голови та секретаря відповідної комісії, а тому не може розцінюватися, як рішення прийняте виборчою комісією.
Окрім того, посилання представника позивача на прийняття відповідачем рішення №9 від 25.08.2020 р., жодним чином не впливає на правомірність прийняття оскаржуваної постанови від 31.08.2020 р. №14, якою внесено зміни до постанови Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 26.08.2020 р. №12 Про утворення та формування складу районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісій Кіровоградської області , яка на даний час є чинною та у законодавчо встановленому порядку не скасовувалася.
Стосовно посилання представника позивача на порушення відповідачем вимог ч.15 ст.203 Виборчого кодексу України в частині не оприлюднення у встановлений строк оскаржуваного рішення, суд бере до уваги, що таке твердження не підтверджено жодним належним та допустимим доказом. Більш того, не дотримання вимог ч.15 ст.203 Виборчого кодексу України, за відсутності доказів протиправності рішення, не може бути самостійною підставою для його скасування. Однак, ні у позовній заяві, ні під час розгляду справи, позивачем не зазначено яку саме норму Виборчого кодексу України порушено відповідачем під час прийняття оскаржуваної постанови.
Також суд враховує, що оскаржувана позивачем постанова прийнята відповідачем за результатами розгляду подань Кіровоградської обласної організації політичної партії Слуга народу та Кіровоградської обласної територіальної організації політичної партії Голос , а тому не стосується прав та інтересів Кіровоградської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя , як суб`єкта подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що постанова Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 31.08.2020 р. №14 Про зміни в складі районних у місті Кропивницькому територіальних виборчих комісіях прийнята відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб визначений Виборчим кодексом України, обґрунтовано, а також з дотриманням інших критеріїв визначених ч.2 ст.2 КАС України, не порушує прав позивача як суб`єкта подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій, а тому позовна вимога Кіровоградської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
При зверненні до суду з позовною вимогою немайнового характеру, позивачем доказів сплати судового збору не надано.
З огляду на пп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 р. №3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14.11.2019 р. №294-IХ установлено, що у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року становить 2102,00 гривні.
Отже, зважаючи на те, що у задоволенні позовної вимоги позивачу відмовлено, то з урахуванням правил розподілу судових витрат, з позивача належить стягнути судовий збір у розмірі 2 102,00 грн.
Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 270-273, 278, 293, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Кіровоградської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя (м. Кропивницький, вул. Братів Ельворті, 7, кв.511, код ЄДРПОУ 41478573) до Кропивницької міської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області (м. Кропивницький, Кіровоградська область, вул. Віктора Чміленка, 39) про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити.
Стягнути з Кіровоградської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя (м. Кропивницький, вул. Братів Ельворті, 7, кв.511, код ЄДРПОУ 41478573) на користь Державного бюджету України (рахунок UA398999980313191206084011002, отримувач коштів: УК у м. Кроп./м.Кропивницький/22030101, код отримувача 38037409, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн. 00 коп.).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в дводенний строк з дня його проголошення.
Дата складання повного рішення суду - 06 вересня 2020 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2020 |
Оприлюднено | 08.09.2020 |
Номер документу | 91338283 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні