Рішення
від 07.09.2020 по справі 200/6611/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 вересня 2020 р. Справа№200/6611/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Льговської Ю.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до Приватного підприємства Донрем про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

14 липня 2020 року Головне управління ДПС у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства Донрем про стягнення коштів з рахунків у банківських установах, які обслуговують відповідача, в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 370 884, 31 грн.

Позовні вимоги вмотивовані несплатою відповідачем податкового боргу з податку на додану вартість, який виник у зв`язку з несплатою самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих штрафних санкцій та нарахованої пені у встановлений Податковим кодексом України строк.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 липня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідачем не подано відзиву на позовну заяву; матеріали адміністративного позову та копія ухвали від 20 липня 2020 року, які направлялись за адресою місцезнаходження відповідача, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, повернуті до суду поштовою організацією з відміткою будівля зруйнована .

Дослідивши та оцінивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

Приватне підприємство Донрем є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань з 03 липня 1998 року.

Відповідач перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Центральне ДПІ (Центральний район міста Маріуполя) як платник податків за основним місцем обліку з 03 вересня 1998 року.

Станом на 30 квітня 2020 року за інформацією з інтегрованої картки платника податків за відповідачем обліковується податковий борг у розмірі 370 884, 31 грн, який виник з причин несплати самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих податкових зобов`язань, штрафних санкцій та пені та складається з:

1) 28 648,42 грн - як залишок після часткової сплати за податковою декларацією з податку на додану вартість від 17 серпня 2018 року (а. с. 10-11);

2) 13 391,40 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Ш № 0133514603 від 14 вересня 2018 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 01 серпня 2018 року № 1357/05-99-46-03/25608524 (а. с. 75 зв.бік - 76);

3) 5 204,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 22 жовтня 2018 року (а. с. 11);

4) 166,67 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Н № 0255844603 від 09 листопада 2018 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 18 вересня 2018 року № 2038/05-99-46-03/25608524;

5) 21 818,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 листопада 2018 року (а. с. 12);

6) 741,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 грудня 2018 року (а. с. 93 зв.бік - 94);

7) 6 607,34 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Ш № 0300574603 від 28 грудня 2018 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 13 листопада 2018 року № 3063/05-99-46-03/25608524 (а. с. 67 зв.бік - 68);

8) 1 383,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 лютого 2019 року (а. с. 13);

9) 2 104,17 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Н № 0045174603 від 25 лютого 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 28 грудня 2018 року № 3842/05-99-46-03/25608524 (а. с. 60);

10) 10 772, 05 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Н № 0044954603 від 25 лютого 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 27 грудня 2018 року № 3831/05-99-46-03/25608524 (а. с. 63-64);

11) 13 330,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 березня 2019 року (а. с. 14);

12) 987,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 19 квітня 2019 року (а. с. 15);

13) 7 959,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 травня 2019 року (а. с. 16);

14) 37 114,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 червня 2019 року (а. с. 17);

15) 2 540,00 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Ш № 0118564603 від 11 червня 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 26 квітня 2019 року № 1948/05-99-46-03/25608524 (а. с. 55-56);

16) 13 342,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 19 липня 2019 року (а. с. 18);

17) 28 786,25 грн - за збільшеним грошовим зобов`язанням з податку на додану вартість за податковим повідомленням-рішенням форми ПС № 0140904603 від 17 липня 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 10 червня 2019 року № 3591/05-99-46-03/25608524 (а. с. 49-50);

18) 2 917,57 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Ш № 0141034603 від 17 липня 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 11 червня 2019 року № 3610/05-99-46-03/25608524 (а. с. 52);

19) 26 979,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 серпня 2019 року (а. с. 19);

20) 5 143, 29 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Н № 0009355404 від 03 вересня 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 17 липня 2019 року № 4138/05-99-46-03/25608524 (а. с. 45-46);

21) 9 853,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 18 жовтня 2019 року (а. с. 20);

22) 7 957,91 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Ш № 0051435404 від 28 жовтня 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 28 серпня 2019 року № 5255/05-99-46-03/25608524 (а. с. 40 зв.бік);

23) 2 195,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 листопада 2019 року (а. с. 21);

24) 2 521,97 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Ш № 0059185404 від 20 листопада 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 28 жовтня 2019 року № 1152/05-99-54-04/25608524 (а. с. 36 зв.бік);

25) 1 763,78 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Н № 0068885404 від 12 грудня 2019 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 21 листопада 2019 року № 1649/05-99-54-04/25608524 (а. с. 32);

26) 729,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 19 грудня 2019 року (а. с. 22);

27) 49 620,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 січня 2020 року (а. с. 23);

28) 3 297,30 грн - за штрафними санкціями за податковим повідомленням-рішенням форми Ш № 0013515404 від 17 лютого 2020 року, прийнятого на підставі акта перевірки від 24 січня 2020 року № 347/05-99-54-04/25608524 (а. с. 28);

29) 20 687,00 грн - за податковою декларацією з податку на додану вартість від 20 березня 2020 року (а. с. 24-25);

30) 11 577,00 грн за податковою декларацією з податку на додану вартість від 21 квітня 2020 року (а. с. 26-27);

31) 30 748,19 гривень - за нарахованою пенею (а. с. 79).

На час розгляду адміністративної справи відповідачем податковий борг не погашений, що підтверджено інтегрованою карткою платника (а. с. 80-92).

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

За приписами пунктів 49.1, 49.2 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Абзацом першим пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Докази сплати сум податкових зобов`язань, самостійно визначених у вище зазначених податкових деклараціях, у матеріалах справи відсутні.

Нарахування пені врегульовано статтею 129 Податкового кодексу України.

Нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків (пункт 131.1 статті 131 вказаного Кодексу).

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Абзацами 1-3 пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до пункту 42.2 статті 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Судом встановлено, що вище наведені податкові повідомлення-рішення надіслані контролюючим органом рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак повернуті поштовою організацією з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання , або інші причини , а тому вони вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в такому повідомленні (а. с. 29, 31, 33 зв.бік, 35 зв.бік, 36, 39, 40, 44, 45, 48, 49, 54, 55, 59, 61, 63, 67, 70, 71, 74-75).

Докази оскарження відповідачем вказаних податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку в матеріалах справи відсутні.

Станом на дату винесення рішення у справі суми грошових зобов`язань, визначених цими податковими повідомленнями - рішеннями, відповідачем у встановлений пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України строк не сплачені.

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Судом встановлено, що грошові зобов`язання з податку на додану вартість у 370 884,31 грн у встановлений Податковим кодексом строк відповідачем не сплачені, а тому набули статусу податкового боргу.

Відповідно до абзацу 1 пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Абзацом 1 пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

26 серпня 2014 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області винесено податкову вимогу форми Ю № 1581-25, яка надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак повернуте поштовою організацією з відміткою за зазначеною адресою не заходиться (а. с. 9).

Доказів оскарження податкової вимоги від 26 серпня 2014 року форми Ю № 1581-25 в адміністративному або судовому порядку до суду не надано.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з приписами пункту 95.2, абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Судом встановлено, що податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 370 884,31 грн відповідачем не сплачений, з дати направлення податкової вимоги минуло більш ніж 60 днів, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Підстав для розподілу судових витрат немає.

Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області до Приватного підприємства Донрем про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне підприємство Донрем (код ЄДРПОУ: 25608524, місцезнаходження: вул. Миколаївська, буд. 48, м. Маріуполь, Донецька область, 87532), у рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 370 884 (триста сімдесят тисяч вісімсот вісімдесят чотири) гривні 31 (тридцять одна) копійка.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 07 вересня 2020 року.

Суддя Ю.М. Льговська

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2020
Оприлюднено08.09.2020
Номер документу91341925
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6611/20-а

Рішення від 07.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Льговська Ю.М.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Льговська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні