Ухвала
від 31.08.2020 по справі 369/10630/20
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/10630/20

Провадження №1-кс/369/2152/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31.08.2020 м. Київ

Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , в закритому судовому засіданні, за участю прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши клопотання начальника відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності відділу Києво-Святошинського ВП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 про дозвіл на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи, у кримінальному провадженні за №19124330303 від 21.10.2019 року, за ознаками злочину передбаченого ч. 2 ст. 231 КК Республіки Білорусь, -

В С Т А Н О В И В:

До слідчого управління ГУНП в Київській області з Головного слідчого управління Національної поліції України для організації виконання надійшов запит компетентних органів Республіки Білорусь про надання міжнародної правової допомоги у кримінальній справі № 19124330303 від 21.10.2019.

До Києво-Святошинського ВП ГУНП в Київській області направлено доручення Білоруської сторони з додатками та листа Офісу Генерального прокурора для організації виконання відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Марганець, Дніпропетровської області, Україна, громадянин України, будучи засновником і уповноваженим обличчям спільного товариства з обмеженою відповідальністю "Светлогорский завод картонної упаковки", УНП 490638215, юридична адреса: Республіка Білорусь, Гомелська область, р. Светлогорск, вул. Заводська, д. 11 (далі - СЗКУ, завод, суспільство), спільно з іншими особами, діючи групою осіб за попередньою змовою, в період з 12.03.2018 по 25.04.2019, на території Республіки Білорусь, втративши право на пільги по сплаті ввізних митних зборів, податків відносно іноземного товару (устаткування і матеріали для виготовлення картонної упаковки), поміщеного під митну процедуру вільної митної зони, умисно, порушуючи вимоги Митного кодексу євразійський економічний союз, не виконав обов`язок по сплата ввізний митний збір і податок на додана вартість, організував реалізація і вивезення за межі митний територія євразійський митний союз товар, знаходиться під митний контроль, що спричинив ухилення від сплати митних платежів у великому розмірі на суму 286 221 рубель 61 копійку (11 224,37 базової величини).

До 25.11.2011 найменування СЗКУ являлося товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Светлогорск-соя> засновниками були ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , громадянин України і ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , громадянка Російської Федерації.

Засновниками СЗКУ з 25.01.2011 являлися ОСОБА_5 (частка в статутному капіталі 34%), ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , громадянка України, ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , громадянин Республіки Білорусь. Інтереси ОСОБА_8 представляв за дорученням ОСОБА_10 (дата народження не встановлена), громадянин України.

19.07.2012 ОСОБА_5 , частку що належить йому фонді СЗКУ безоплатно передав своїй падчерці ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , громадянці Російської Федерації, про що 24.01.2012 внесені відповідні зміни в статут товариства.

01.02.2013 ОСОБА_11 наділяє ОСОБА_5 повноваженнями за розпорядженням своєю долею і представленням інтересів СКЗУ строком до 01.02.2016 на підставі доручення. Аналогічними повноваженнями по вказаному дорученню ОСОБА_11 наділяє свою матір ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , громадянку Російської Федерації.

17.06.2013 ОСОБА_13 і ОСОБА_9 вишли із складу засновників СЗКУ. З вказаного часу засновниками стають ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , громадянка України, ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , громадянка України, інтереси яких за дорученням представляє ОСОБА_16 (дата народження не встановлена), громадянин України, ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , громадянка України, ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , громадянин республіка Білорусь. Крім того, інтереси ОСОБА_19 по управлінню заводом представляв ОСОБА_20 (дата народження не встановлена), громадянин України ОСОБА_14 - ОСОБА_21 (дата народження не встановлена), громадянин України.

13.05.2014 ОСОБА_14 і ОСОБА_17 вийшли із складу засновницький СЗКУ. Долі в статутному фонді суспільства розподіляються таким чином ОСОБА_11 - 45,9%, ОСОБА_22 45 9% ОСОБА_18 - 1%.

На ім`я ОСОБА_5 від імені ОСОБА_11 нотаріусом м. Москви ОСОБА_23 видано доручення б/н від 30.04.2014, на його ж ім`я від імені ОСОБА_19 нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_24 видано доручення 6/н від 02.04.2014 (вказані довіреності в розпорядженні слідства немає).

22.03.2018 долі в статутному фонді суспільства ОСОБА_11 (45,9%) і ОСОБА_18 (1%) переходять до батька ОСОБА_5 ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_12 (згідно відповіді Дніпропетровської митниці ГФС України №550/71/04-50-20-03 від 25.07.2019 ОСОБА_5 знятий з реєстрації 17.04.2018 у зв`язку із смертю). "Інтереси ОСОБА_26 по перереєстрації статутних документів і призначенню його директором заводу представляє ОСОБА_12 на підставі доручення від 25.02.2018. По вказаному дорученню ОСОБА_27 наділяє також ОСОБА_5 повноваженнями по управлінню СЗКУ.

Директорами СЗКУ, окрім вказаних вище осіб, в різні періоди часу являлися громадяни Республіки Білорусь: ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_30 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , ОСОБА_31 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_18 , ОСОБА_32 , ІНФОРМАЦІЯ_15 .

Рішенням державної установи "Адміністрація вільної економічної зони "Гомель-Ратон" №17 від 12.08.2011 СЗКУ придбаває статус резидента вільної економічної зони.

Наказом № 22 від 03.04.2012 глави адміністрації державної установи "Адміністрація вільної економічної зони "Гомель - Ратон", погодженим з Гомелською митницею 18.04.2012, СЗКУ визначені межі вільної митної зони.

12.08.2011 СЗКУ підписаний договір про умови діяльності у вільній економічній зоні "Гомель-Ратон".

У період з 2012 року по 2014 рік СЗКУ ввезло на територію Республіки Білорусь і помістило під митну процедуру вільної митної зони без сплати ввізного митного збору і податку на додану вартість устаткування і товари на підставі наступних контрактів:

1) 20.04.2012 між ТОВ "Спільна українсько-польська фірма "УкрГраф" (далі по тексту - ТОВ "УкрГраф") в особі директора ОСОБА_5 (Продавець) і СЗКУ в особі директора ОСОБА_33 (Покупець) ув`язнений контракт №0412-02 від 20.04.2012, у рамках виконання якого поставлена склеююча лінія "Vega 750" вартістю 475 000 доларів США (декларація на товари № 14351/22000599 від 03.05.2012);

2) 27.04.2012 між ТОВ "УкрГраф" в особі директора ОСОБА_5 (Продавець) і СЗКУ в особі директора ОСОБА_33 (Покупець) ув`язнений контракт №0412-03 від 27.04.2012, у рамках виконання якого поставлена автоматична висікальна машина "YAWA MW 1050ya" вартістю 425 000 доларів США (декларація на товари № 14351/22000660 від 16.05.2012);

3) 17.07.2012 між ТОВ "УкрГраф" в особі директора ОСОБА_5 (Продавець) і CK ЗУ в особі директора ОСОБА_33 (Покупець) ув`язнений контракт №00712-01 від 17.07.2012, у рамках виконання якого поставлені наступні товари:

-фальцевально-склеююща лінія "Vesta 750" вартістю 180 000 доларів США (декларація на товари № 14351/22001037 від 27.07.2012);

-ламінатор рулонний "YDFM720" вартістю 7 000 доларів США (декларація на товари № 14351/22001037 від 27.07.2012);

-автоматична машина для тиснення "YAWA TYM1050" вартістю 250 000 доларів США (декларація на товари № 14351 /22001035 від 27.07.2012);

4) 18.07.2012 між ТОВ "УкрГраф" в особі директора ОСОБА_5 (Продавець) і СЗКУ в особі директора ОСОБА_33 (Покупець) ув`язнений контракт №0712-02 від 18.07.2012, у рамках виконання якого поставлені наступні товари:

-автоматична лінія "Heibert + Schroeder WPS 1100-2" вартістю 15 000 доларів США (декларація на товари №14351/22001045 від 30.07.20120);

-гильятина "Adast BlanskoMS115 - 2" вартістю 7 000 доларів США (декларація на товари № 14351/22001045 від 30.07.2012);

5) 23.07.2012 між ТОВ "УкрГраф" в особі директора ОСОБА_5 (Продавець) і СЗКУ в особі директора ОСОБА_33 (Покупець) ув`язнений контракт №0712-03 від 23.07.2012, у рамках виконання якого поставлені наступні товари:

-машина для офсетного друку "Heidelberg Speedmaster 102sp" вартістю 260 000 доларів США (декларація на товари № 14351/22001147 від 17.08.2012);

-СТР облаштування "ScreenPlateRite8300" вартістю 250 000 доларів США (декларація на товари № 14351/22001147 від 17.08.2012);

-сейфи, стелажі, столи (декларація натовары№ 14351/22001255 від 10.09.2012);

6) 03.09.2012 між ТОВ "УкрГраф" в особі директора ОСОБА_5 (Продавець) і СЗКУ в особі директора ОСОБА_33 (Покупець) ув`язнений контракт №0912-01 від 03.09.2012, у рамках виконання якого поставлені товари, згідно з деклараціями на товари № 14351/22001324 від 26.09.2012 (вали із сталі, би/у); JVb14351/32001161 від 12.07.2013 (картон, фарба, клей, скоба металева). По останній декларації на товари постачання здійснюється від ТОВ "УкрГраф" в особі директора ОСОБА_34 (інших установчих даних слідство не має в розпорядженні).

7) 01.10.2014 між закритим акціонерним товариством "Moksalis" (Литовська Республіка) (далі - ЗАТ "Moksalis") в особі Реди Кондротене (Постачальник) ((інших установчих даних слідство не має в розпорядженні) і СЗКУ в особі директора ОСОБА_18 (Покупець) укладений контракт №01/10/2014 від 01.10.2014, у рамках виконання якого поставлена машина для виготовлення пластин «СTRHeidelberg Top Setter 1021К» вартістю 78 000 доларів США (декларація на товари №14336/42006596 від 04.11.2014). Вантажовідправником по цьому контракту виступило поліграфічне підприємство "GralPoz" (Республіка Польща) (далі-ПП "GrafPoz") в особі директора ОСОБА_35 (інших установчих даних слідство не має в розпорядженні).

Декларування товарів здійснювалося ТОВ "Терра-Инком".

СКЗУ придбав устаткування і товари, шляхом залучення кредитних грошових коштів під заставу майна, у тому числі і поставленого устаткування. У зв`язку з невиплатою кредитів і відсотків по них відділом примусового виконання управління примусового виконання Головного управління юстиції Гомельського облвиконкому 16.10.2015 (судовим виконавцем ОСОБА_36 ) і 26.02.2016 (судовим виконавцем ОСОБА_37 ) на вказане устаткування накладений арешт за участю ОСОБА_5 і ОСОБА_12 . Митними органами у зв`язку з цими обставинами внесені обмеження на вивезення товарів СЗКУ.

18.04.2014 зроблена державна реєстрація ТОВ "Блиц-Пак", УНП 810001249, юридична адреса: Республіка Білорусь, Гомельська область, г.Светлогорськ, вул. Заводська, б. 11, засновниками якого виступили ОСОБА_18 (1%) і ЗАТ "Moksalis" (99%), в особі громадянина Республіки Білорусь ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_16 того, діючого за дорученням від 14.04.2014. При цьому ЗАО"Мoksalis" уповноважило ОСОБА_5 по управлінню своєю долею в ТОВ "Бліц-Пак" дорученням від 16.07.2015.

Посади директорів ТОВ "Бліц-Пак" в різні періоди часу займали ОСОБА_18 , громадяни Республіки Беларусь: ОСОБА_39 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , ОСОБА_40 , ІНФОРМАЦІЯ_18 .

25.08.2015 ЗАТ "Moksalis" в особі ОСОБА_5 і ОСОБА_18 здійснили продаж ТОВ «Бліц-Пак». Покупцем виступило ТОВ "Белпак ЛТД" (Україна) в особі ОСОБА_41 (інших установчих даних слідство не має в розпорядженні).

31.05.2016 склад засновників ТОВ "Бліц-Пак" змінений. Долі в статутному фонді розподілені таким чином: громадянка Республіки Білорусь ОСОБА_42 , ІНФОРМАЦІЯ_19 - 1,96%, ТОВ "Белпак ЛТД" - 98,04%.

У вказаній даті вироблено перейменування ТОВ "Бліц-пак" в ТОВ "Белпак-В". Реєстраційні документи підписані директором ТОВ "Белпак ЛТД" ОСОБА_43 01.02.2018 директор ТОВ "Белпак-В" ОСОБА_44 довіряє ОСОБА_12 право управління товариством. З 26.03.2018 виконуючим обов`язків директора ТОВ "Белпак-В" стає засновник ТОВ "Белпак ЛТД" ОСОБА_45 (інших установчих даних слідство не має в розпорядженні).

27.03.2018 між СЗКУ (Продавець) і ТОВ "Белпак-В" (Покупець) укладений контракт №27/03/2018 від 27.03.2018, яким зроблений продаж устаткування СЗКУ, що знаходиться під митним контролем.

20.04.2018 між ТОВ "Белпак-В" в особі засновника ОСОБА_46 (Постачальник) і ТОВ "Белпак ЛТД" в особі директора ОСОБА_47 (Покупець) (інших установчих даних слідство не має в розпорядженні) укладений контракт № 20/04 від 20.04.2018 про постачання устаткування на загальну суму 147 500 доларів США, у рамках виконання якого поставлено устаткування за митною процедурою експорту :

1 ) склеююча лінія "Vega 750", гільятина "Adast Blansko MS115 - 2" (декларація на товари № 14325/040518/0015431 від 04.05.2018);

2) автоматична висікальна машина "YAWA MW 1050ya" (декларація на товари № 14325/040518/0015414 від 04.05.2018);

3) Автоматична машина для тиснення "YAWA TYM1050" (декларація на товари № 14325/040518/0015420 від 04.05.2018);

4) фальцевально-склеююща лінія «Vesta 750» (декларація на товари № 14325/040518/0015295 від 04.05.2018);

5) машина для офсетного друку "Heidelberg Speedmaster 102sp" (декларація на товари № 14325/040518/0015295 від 04.05.2018).

Приватний підприємець (далі - ПП) ОСОБА_5 (Україна) на підставі контракту №23/04 від 23.04.2018 придбав у ТОВ "Белпак-В" дві роликові стрічки транспортерні для подачі коробок з картону, машину для прояву офсетних друкарських форм "ScreenPlateRite8300" (декларація на товари № 14325/040518/0015427 від 04.05.2018).

Вивезення устаткування з території Республіки Білорусь здійснювалося залученими транспортними компаніями (ТОВ "Эл-Про", ПП ОСОБА_48 ), а також ТОВ "БелЭліт", засновниками якого є ОСОБА_49 і ОСОБА_12 , із загальною часткою в статутному фонді 90%. Остання є директором вказаного суспільства. Ведення бухгалтерського обліку ТОВ "Белпак-В" здійснювала ПП ОСОБА_50 . Декларування товарів здійснювалося ТОВ "Внешевросервіс".

З 29.04.2015 ОСОБА_5 є засновником ТОВ "Спеціальний формат", спільно з ОСОБА_51 , що є директором вказаного суспільства.

Відповідно до статті 201 Митного кодексу Євразійського митного союзу (далі - ТК ЕАЭС) митна процедура вільної митної зони - митна процедура, вживана відносно іноземних товарів, відповідно до якої такі товари розміщуються і використовуються в межах території вільної митної зони (далі - СЭЗ) або її частини без сплати митних зборів, податків, спеціальних, антидемпінгових, компенсаційних мит при дотриманні умов приміщення товару під це митний процедура і їх використання відповідно до такий митний процедура. Однією з умов приміщення товарів під митну процедуру вільної митної зони є те, що товари призначені для розміщення і (чи) використання резидентами (учасниками, суб`єктами) СЭЗ на території СЭЗ в цілях здійснення резидентами (учасниками, суб`єктами) СЭЗ підприємницької і іншій діяльності відповідно до угоди (договором) про здійснення (веденні) діяльності на території СЭЗ (договором про умови діяльності в СЭЗ, інвестиційною декларацією, підприємницькою програмою).

Відповідно до статті 202 ТК ЕАЕС, умовами використання товарів відповідно до митної процедури вільної митної зони є: розміщення і знаходження товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, на території СЕЗ впродовж терміну функціонування СЕЗ або терміну застосування митної процедури вільної митної зони на території СЭЗ або до втрати обличчям статусу резидента (учасника, суб`єкта) СЕЗ; використання товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, на території СЭЗ відповідно до угоди (договором) про здійснення (веденні) діяльності на території СЕЗ (договором про умови діяльності в СЕЗ, інвестиційною декларацією, підприємницькою програмою).

При припиненні функціонування СЕЗ або ухваленні рішення про припинення застосування митної процедури вільної митної зони на території СЕЗ або при втраті обличчям статусу резидента (учасника, суб`єкта) СЕЗ умови використання товарів у відповідності з митною процедурою вільної митної зони, повинні дотримуватися до завершення або припинення дії цієї митної процедури.

Рішенням державної установи "Адміністрація вільної економічної зони "Гомель-Ратон" № 6 від 12.03.2018 СЗКУ втратив статус резидента СЕЗ у зв`язку з невиконанням умов договору про умови діяльності в СЕЗ. Наказом №18 від 13.03.2018 першого заступника глави адміністрації державної установи "Адміністрація вільної економічної зони "Гомель-Ратон", погодженим з Гомелською митницею 20.03.2018, СЗКУ скасовані межі вільної митної зони.

Відповідно до статті 207 ТК ЕАЕС відносно усіх або частини товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, і (чи) товарів, виготовлених (отриманих) з товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, на території СЕЗ можуть здійснюватися угоди, що передбачають передачу прав володіння, користування і (чи) розпорядження цими товарами. При цьому дія митної процедури вільної митної зони має бути завершена.

Відповідно до статті 207 ТК ЕАЕС дії митної процедури вільної митної зони повинно бути завершено у разі втрати особою, що помістив товари, під митну процедуру вільної митної зони, статусу резидента (учасника, суб`єкта) СЕЗ - в течії 6 місяців з дня втрати обличчям цього статусу. Зазначений термін у випадку із заводом збіг 12.09.2018. Заходів до завершення митної процедури вільної митної зони і сплати митних платежів СЗКУ не прийнято.

Пунктом 3 статті 244 Закони Республіки Білорусь "Про митне регулювання в Республіці Білорусь" №129-3 від 10.01.2014 (далі- Закону) визначено, що вивезення товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, і товарів, виготовлених (отриманих) з використанням іноземних товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, за межі вільної митної зони допускається за умови приміщення такий товару під митний процедура в цілях завершення митний процедура вільний митний зона або представлення такий товару митний орган для приміщення під митний процедура.

Статтею 208 ТК ЕАЕС встановлене, що терміном сплати ввізних митних зборів, податків у разі втрати іноземних товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, і (чи) товарів, виготовлених (отриманих) з іноземних товарів поміщених під митну процедуру вільної митної зони - день втрати товарів, а якщо цей день не встановлений, - день виявлення факту такої втрати. У разі втрати іноземних товарів, поміщених під митну процедуру вільної митної зони, ввізні митні збори, податки, спеціальні, антидемпінгові, компенсаційні мита підлягають сплаті, начебто такі іноземні товари поміщалися під митну процедуру випуску для внутрішнього споживання без застосування тарифних преференцій і пільг по сплаті ввізних митних зборів, податків.

Митним оглядом від 25.04.2019 приміщень і територій СЗКУ встановлена відсутність товарів, що знаходяться під митним контролем.

Відомості про особу підозрюваного : ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця р. Марганець Дніпропетровської області України, зареєстрований за адресою : АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 01.08.2007 Броварським РО ГУТУТВД України в Київській області (є відомості про паспорт НОМЕР_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_3 , іншою інформацією відносно ОСОБА_5 слідство не володіє), мав в користуванні абонентський номер НОМЕР_4 оператора зв`язку ПрАО "ВФ Україна".

Відомості про особу свідка : ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , уродженка м. Челябінська Російської Федерації, громадянка Російської Федерації, зареєстрована за адресою : АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_5 , виданий відділом ОФМС Росії по Камчатському краю в місті Петропавловськ-Камчатский 22.11.2011, код підрозділу 410-001 (є відомості про паспорт НОМЕР_6 , іншою інформацією відносно ОСОБА_12 слідство не володіє).

В цілях об`єктивного, усебічного і повного дослідження усіх обставин кримінальної справи виникла необхідність в проведенні слідчих (процесуальних) дій на території України.

На підставі статей 4 і 6 Конвенцій про правову допомогу і правові стосунки у цивільних, сімейних і кримінальних справах від 22.01.1993.

Метою проведення обшуку є виявлення та фіксація речей та документів, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час розслідування кримінального провадження, встановлення осіб, діями яких правовласнику та державному бюджету завдано шкоди, відомостей про обставини кримінального правопорушення або майна, в тому числі грошових коштів, яке було здобуте в результаті вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно з ч. 2 ст. 233 КПК України під житлом розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

У відповідності до ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно з ч. 3 ст. 234 КПК України у разі необхідності проведення обшуку слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:

1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;

2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;

3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

4) підстави для обшуку;

5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;

6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;

7) речі, документи або осіб, яких планується відшукати.

Таким чином, підставою для обшуку приміщення за адресою: АДРЕСА_1 , є наявність обґрунтованих підозр вважати, що там знаходяться предмети, документи, які можуть мати значення для матеріалів кримінальної справи, в тому числі і документи по фінансово-господарській діяльності СЗКУ, ТОВ «Белпак-В», ТОВ «Бел Еліт», ФОР ОСОБА_5 .

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно будинок № 144 по вул. Кібенка в м. Боярка на праві приватної власності належить ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ФОРМАТ» код ЄДРПОУ 39767809.

Враховуючи вищевикладене виникла необхідність у проведенні обшуку за адресою: м. Боярка, вул. Кібенка, буд. 144, яка на праві приватної власності належить ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ФОРМАТ» код ЄДРПОУ 39767809, оскільки є наявність обґрунтованих підозр вважати, що за вищевказаною адресою, можуть знаходитися предмети, документи, які можуть мати значення для матеріалів кримінальної справи, в тому числі і документи по фінансово-господарській діяльності СЗКУ, ТОВ «Белпак-В», ТОВ «Бел Еліт», ФОР ОСОБА_5 , які можуть мати суттєве значення для встановлення істини у кримінальній справі.

Метою проведення обшуку є виявлення та фіксація речей та документів, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час розслідування кримінального провадження, встановлення осіб, які безпосередньо вчиняють реєстраційні дії, встановлення грошових коштів, які були здобуті в результаті вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно з ч. 2 ст. 233 КПК України під житлом розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

У відповідності до ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно з ч. 3 ст. 234 КПК України у разі необхідності проведення обшуку слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:

1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;

2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;

3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

4) підстави для обшуку;

5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;

6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;

7) речі, документи або осіб, яких планується відшукати.

На підставі вищевикладеного, у сторони обвинувачення в даному кримінальному провадженні є достатні підстави вважати, що застосування такого виду заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів не зможе забезпечити збереження речей і документів у первинному вигляді.

В інший спосіб, ніж проведення обшуку приміщенні будинку АДРЕСА_1 , неможливо виявити та зафіксувати відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення, а у разі відсутності вищезазначених документів та речей, не буде об`єктивної можливості виконати завдання кримінального провадження, встановлені КПК України.

Згідно з ст. 561 КПК України, на території України з метою виконання запиту про надання міжнародної правової допомоги можуть бути проведені будь-які процесуальні дії, передбачені КПК України або міжнародним договором.

Згідно з ст. 562 КПК України, якщо для виконання запиту компетентного органу іноземної держави необхідно провести процесуальну дію, виконання якої в Україні можливе лише з дозволу прокурора або суду, така дія здійснюється лише за умови отримання відповідного дозволу в порядку, передбаченому КПК України, навіть якщо законодавство запитуючої сторони цього не передбачає. Підставою для вирішення питання щодо надання такого дозволу є матеріали звернення компетентного органу іноземної держави.

У разі якщо при зверненні за допомогою в іноземній державі необхідно виконати процесуальну дію, для проведення якої в Україні потрібен дозвіл прокурора або суду, така процесуальна дія потребує надання відповідного дозволу прокурором або судом у порядку, встановленому КПК України, лише у разі, якщо це передбачено міжнародним договором або є обов`язковою умовою надання такого виду допомоги за законодавством запитуваної сторони. При цьому строк дії такого дозволу не обмежується, а належно засвідчена копія дозволу долучається до матеріалів запиту.

Враховуючи викладене, з метою виявлення предметів, документів, які можуть мати значення для матеріалів кримінальної справи, в тому числі і документи по фінансово-господарській діяльності СЗКУ, ТОВ «Белпак-В», ТОВ «Бел Еліт», ФОР ОСОБА_5 , які можуть мати суттєве значення для встановлення істини у кримінальній справі необхідно провести обшук в будинку АДРЕСА_1 .

В судове засідання начальник відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності відділу Києво-Святошинського ВП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 не з`явився.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, просив суд задовольнити його у повному обсязі.

У відповідності до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до ч. 2 ст. 233 КПК України під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Згідно ч. 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Відповідно до стаття 561 КПК України на території України з метою виконання запиту про надання міжнародної правової допомоги можуть бути проведені будь-які процесуальні дії, передбачені цим Кодексом або міжнародним договором.

Відповідно до стаття 562 КПК України, якщо для виконання запиту компетентного органу іноземної держави необхідно провести процесуальну дію, виконання якої в Україні можливе лише з дозволу прокурора або суду, така дія здійснюється лише за умови отримання відповідного дозволу в порядку, передбаченому цим Кодексом, навіть якщо законодавство запитуючої сторони цього не передбачає. Підставою для вирішення питання щодо надання такого дозволу є матеріали звернення компетентного органу іноземної держави.

У разі якщо при зверненні за допомогою в іноземній державі необхідно виконати процесуальну дію, для проведення якої в Україні потрібен дозвіл прокурора або суду, така процесуальна дія потребує надання відповідного дозволу прокурором або судом у порядку, встановленому цим Кодексом, лише у разі, якщо це передбачено міжнародним договором або є обов`язковою умовою надання такого виду допомоги за законодавством запитуваної сторони. При цьому строк дії такого дозволу не обмежується, а належно засвідчена копія дозволу долучається до матеріалів запиту.

Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

В свою чергу, слідчий суддя, вивчивши клопотання слідчого та долучені до нього матеріали, вважає, що під час розгляду клопотання прокурором не доведено, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 36-40, 214, 218, 233-236, 561, 562 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя,

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні клопотання начальника відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності відділу Києво-Святошинського ВП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 про дозвіл на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи, у кримінальному провадженні за №19124330303 від 21.10.2019 року, за ознаками злочину передбаченого ч. 2 ст. 231 КК Республіки Білорусь, - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення31.08.2020
Оприлюднено10.02.2023
Номер документу91343684
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —369/10630/20

Ухвала від 31.08.2020

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Волчко А. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні