Рішення
від 07.09.2020 по справі 600/763/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/763/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кострижівської селищної ради Заставнівського району Чернівецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Кострижівської селищної ради Заставнівського району Чернівецької області (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати Рішення №76-13/2019 від 17.12.2019 року Кострижівської селищної ради Заставнівського району Чернівецької області про відмову у затверджені технічної документації із землеустрою ОСОБА_1 щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 , протиправним.

- зобов`язати Кострижівську селищну раду Заставнівського району Чернівецької області повторно розглянути на пленарному засіданні заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на затвердження технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), площею 0,1012 га., для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 відповідно до вимог закону.

1.2. Ухвалою суду від 10.06.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

2.1. Рішенням №76-13/2019 від 17.12.2019 року Кострижівська селищна рада Заставнівського району Чернівецької області вирішила відмовити у затверджені технічної документації із землеустрою ОСОБА_1 щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 .

2.2. З таким рішенням відповідача позивач не згідний, що і обумовило звернення до суду з цим позовом.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

Позиція позивача

3.1. В обґрунтування позовних вимог, позивач, у поданій до суду позовній заяві зазначає, що він є власником житлового будинку, загальною площею 60,60 кв.м., із господарськими будівлями та спорудами, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується Свідоцтвом про право власності на нерухоме майно, серія НОМЕР_1 від 30.11.2004 року та зареєстрований в Заставнівському РБТІ за реєстровим №323. Вищезазначений будинок із господарськими будівлями розташований на земельній ділянці, площею 0,1012 га., із кадастровим номером 7321555400:01:001:0015, цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), що підтверджується Витягом з державного земельного кадастру про земельну ділянку.

3.2. Зазначає, що на початку 2018 року він звернувся до Кострижівської селищної ради із заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації на земельну ділянку, орієнтовною площею 0,10 га., для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, по АДРЕСА_1 . Заява була прийнята до розгляду Кострижівською селищною радою та 14.06.2018 року прийнято рішення №31-4/208, яким надано позивачу дозвіл на виготовлення технічних матеріалів та документів щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,10 га. для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд АДРЕСА_1 та рекомендовано звернутися до землевпорядної організації з метою замовлення робіт на розроблення технічної документації.

3.3. Вказує, що на виконання вищезазначеного рішення селищної ради у 2018 році ним виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). В кінці 2019 року позивач звернувся із заявою до Кострижівської селищної ради про затвердження даної технічної документації. Однак рішенням Кострижівської селищної ради від 17.12.2019 року №76-13/2019 йому відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою та рекомендовано вирішити питання стосовно акту погодження межі земельної ділянки із суміжним власником ОСОБА_2 .

3.4. Позивач стверджує, що прийняття рішення про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі через не погодження межі земельної ділянки з суміжним власником ОСОБА_2 не може слугувати підставою для відмови Кострижівською селищною радою в затвердженні технічної документації.

3.5. Окрім цього, у запереченні на відзив на позовну заяву, позивач зазначає, що як видно із рішення Кострижівської селищної ради №76-13/2019 від 17.12.2019 року причина відмови у затвердженні технічної документації взагалі відсутня, а наявна тільки рекомендація селищної ради про вирішення питання стосовно акту погодження межі земельної ділянки з суміжним власником ОСОБА_2 .

Позиція відповідача

3.6. 26.06.2020 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого представник відповідача заперечує щодо задоволення позову з огляду на наступне.

3.7. Так, позивач не вказує основної причини відмови селищною радою затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 . Причина відмови є неправильність виготовлення вищезазначеної технічної документації та присвоєння кадастровою номеру земельній ділянці по АДРЕСА_1 . Зокрема, при здійсненні кадастрової зйомки одним із складових пунктів є погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, що не було виконано при виготовленні даної технічної документації.

3.8. Окрім цього, вказує, що позивач не зазначає, що у землекористувача ОСОБА_2 , який являється власником спірної земельної ділянки є державний акт па право приватної власності на землю, серія І-ЧН № 027810 від 28.07.2000 р., що унеможливлює вирішення спірного питання в компетенції селищної ради, в зв`язку з тим що межові знаки знищені, як це зазначено в акті комісії Кострижівської селищної ради від 26 вересня 2008 року.

3.9. На переконання представника відповідача, позивач замовчує що між ним та власником суміжної земельної ділянки ОСОБА_3 є спірне межове питання та довгий час ведуться судові спори стосовно підновлення межових знаків. На даний час є зареєстрована судова справа за 716/2274/19 у Заставнівському районному суді.

3.10. Стверджує, що Кострижівська селищна рада є заручником ситуації яка склалася у зв`язку з недотриманням процедури кадастрової зйомки. Вважає, що поки не вирішиться питання відновлення межових знаків, затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 , недоцільна бо вище зазначена технічна документація виконана з порушенням норм чинного законодавства та призведе до посилення конфлікту між сусідами, мешканцями селища.

IV. ЗАЯВИ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

4.1. Заяв та клопотань від учасників справи до суду не надходило.

V. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

5.1. Згідно рішення №31-4/208 від 14.06.2018 року Кострижівською селищною радою ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення технічних матеріалів та документів щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,10 га. для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд по АДРЕСА_1 та рекомендовано звернутися до землевпорядної організації з метою замовлення робіт на розроблення технічної документації (а.с. 18).

5.2. За заявою позивача від 07.08.2020 року ТОВ Глобус КО виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Крім того, 07.08.2018 року між ОСОБА_1 та власником (користувачем) суміжної земельної ділянки ОСОБА_4 складено та підписано Акт прийомки-передачі межових значків на зберігання земельної ділянки кадастровий номер 7321555400:01:001, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 (а.с. 19-28).

5.3. З метою затвердження даної технічної документації позивач звернувся до відповідача із відповідною заявою, однак рішенням Кострижівської селищної ради Про розгляд заяви ОСОБА_1 стосовно затвердження технічної документації із землеустрою АДРЕСА_1 від 17.12.2019 року №76-13/2019 йому відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою та рекомендовано вирішити питання стосовно акту погодження межі земельної ділянки із суміжним власником ОСОБА_2 . Згідно змісту даного рішення, Кострижівська селищна рада констатує, що Кострижівською селищною радою не підписано акт погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, а саме з власником суміжної земельної ділянки гр. ОСОБА_2 , що є необхідним при здійсненні кадастрової зйомки. Окрім цього, зазначено, що на підтвердження права власності у гр. ОСОБА_2 є державний акт на право приватної власності на землю, серія І-ЧВ № 027816 від 28.07.2000 р. По даному питанню комісією селищної ради (акт комісії від 26.09.2008 р.) запропоновано гр. ОСОБА_2 звернутись до суду, що ним було і зроблено. Судові справи з даного питання тривають по сьогоднішній день. Остання судова справа з даного питання зареєстрована за №716/1274/19 в Заставнівському районному суді (а.с. 29).

VІ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

6.1. Предметом цього позову є рішення Кострижівської селищної ради Заставнівського району Чернівецької області, якими вирішено відмовити у затверджені технічної документації із землеустрою ОСОБА_1 щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 .

6.2. Відтак, у цій справі, суд має надати оцінку на предмет правомірності вказаного рішення через призму верховенства права.

6.3. Згідно положень частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

6.4. Суд перевіряє дотримання вказаних критеріїв суб`єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення, вчиненні дій чи допущенні бездіяльності.

6.5. Відповідно до статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.

6.6. Статтями 2 та 3 Земельного кодексу України від 25.10.2001 року №2768-ІІІ (далі - ЗК України) встановлено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Земельні відносини регулюються Конституцією України, вказаним Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

6.7. Частинами 1 та 2 статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

6.8. Згідно пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР питання з приводу земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

6.9. Повноваження, а також розмежування повноважень органів виконавчої влади, Верховної ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування визначені статтею 122 Земельного кодексу України.

6.10. Так, згідно частини 1 статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

6.11. Відповідно до статті 25 Закону України Про землеустрій від 22.05.2003 року №858-IV (далі - Закон №858-IV) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є одним із видів документів із землеустрою.

6.12. Відповідно до статті 1 Закону №858-IV технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

6.13. Частиною 2 статті 55 Закону № 858-IV визначено, що встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

6.14. Межі земельної ділянки в натурі (на місцевості) закріплюються межовими знаками встановленого зразка. Власники та землекористувачі, у тому числі орендарі, зобов`язані дотримуватися меж земельної ділянки, закріпленої в натурі (на місцевості) межовими знаками встановленого зразка (частини 4, 6 статті 55 Закону № 858-IV).

6.15. Окрім цього, згідно частини 10 вказаної статті 55 Закону № 858-IV технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: а) завдання на складання технічної документації із землеустрою; б) пояснювальну записку; в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом); г) згоду власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем; ґ) довідку, що містить узагальнену інформацію про землі (території); д) копію документа, що посвідчує фізичну особу, або копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; е) копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі проведення робіт щодо відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); є) копію правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за умови якщо права власності на такі об`єкти зареєстровані); ж) матеріали польових топографо-геодезичних робіт; з) план меж земельної ділянки, складений за результатами зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками на межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів); и) кадастровий план земельної ділянки; і) перелік обмежень у використанні земельної ділянки; ї) у разі необхідності документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні (відновленні) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); й) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, що включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками (частина 10 статті 55 Закону № 858-IV).

6.16. Відтак, суд звертає увагу, що пунктом й) частини 10 статті 55 Закону № 858-IV визначено таку вимогу до технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) як оформлення акту приймання-передачі межових знаків на зберігання, що включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.

6.17. Аналіз вказаного пункту свідчить про те, що оформленню акту приймання-передачі межових знаків на зберігання передує виконання робіт із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.

6.18. У свою чергу, суд зазначає, що комплекс робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок являють собою кадастрові зйомки (частина 1 статті 198 ЗК України).

6.19. Кадастрова зйомка включає: а) геодезичне встановлення меж земельної ділянки; б) погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами; в) відновлення меж земельної ділянки на місцевості; г) встановлення меж частин земельної ділянки, які містять обтяження та обмеження щодо використання землі; ґ) виготовлення кадастрового плану (частина 2 статті 198 ЗК України).

6.20. З матеріалів справи судом встановлено, що за заявою позивача від 07.08.2020 року ТОВ Глобус КО виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

6.21. У матеріалах технічної документації наявний акт прийомки-передачі межових значків на зберігання земельної ділянки кадастровий номер 7321555400:01:001, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , який складено та підписано 07.08.2018 року між ОСОБА_1 та власником (користувачем) суміжної земельної ділянки ОСОБА_4 .

6.22. Разом з цим, згідно наявного у матеріалах технічної документації кадастрового плану земельної ділянки кадастровий номер 7321555400:01:001, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , поряд із вказаною земельною ділянкою по межі від А до В знаходиться земельна ділянка гр. ОСОБА_2 кадастровий номер якої також 7321555400:01:001.

6.23. Суд звертає увагу на те, що згідно наявного у матеріалах справи свідоцтва про право власності на нерухоме майно, серія НОМЕР_1 від 30.11.2004 року та зареєстрований в Заставнівському РБТІ за реєстровим №323 позивач є власником житлового будинку, загальною площею 60,60 кв.м., із господарськими будівлями та спорудами, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Вищезазначений будинок із господарськими будівлями розташований на земельній ділянці, площею 0,1012 га., із кадастровим номером 7321555400:01:001:0015, цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), що підтверджується витягом з державного земельного кадастру про земельну ділянку (а.с. 10-11).

6.24. Відтак, не зрозумілим є факт наявності у матеріалах технічної документації таких її складових як: план меж земельної ділянки, кадастровий план, акт прийомки-передачі межових значків на зберігання щодо земельної ділянки за кадастровим номером 7321555400:01:001, яка належить гр. ОСОБА_2 .

6.25. Поряд з цим, навіть вважаючи це технічною опискою, відомостей про те, що між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було укладено акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, технічна документація не містить.

6.26. У акті прийомки-передачі межових значків на зберігання земельної ділянки кадастровий номер 7321555400:01:001, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , який складено та підписано 07.08.2018 року між ОСОБА_1 та власником (користувачем) суміжної земельної ділянки ОСОБА_4 , у розділі власники/користувачі суміжних земельних ділянок зазначено як гр. ОСОБА_5 так і гр. ОСОБА_2 , однак наявний тільки підпис ОСОБА_5 . При цьому, згідно відомостей з цього ж акту, такий акт підписаний за присутності тільки гр. ОСОБА_4 , ініціали якого зазначено ОСОБА_4 , що також свідчить про наявність можливої технічної помилки.

6.27. Суд зазначає, що умови погодження і затвердження документації із землеустрою визначені статтею 186 ЗК України.

6.28. Відповідно до положень частини 14 статті 186 ЗК України технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності.

6.29. Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб`єкти, визначені цією статтею, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії цих висновків є необмеженим (частина 16 статті 186 ЗК України).

6.30. З аналізу наведеної норми слідує, що Кострижівська селищна рада як орган місцевого самоврядування зобов`язана протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

6.31. За приписами частини 17 статті 186 ЗК України підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

6.32. В оскаржуваному рішенні Кострижівська селищна рада як на підставу відмови у погодженні документації зазначила відсутність погодження меж земельної ділянки з власником суміжної земельної ділянки гр. ОСОБА_2

6.33. Надаючи оцінку правомірності такої відмови суд вважає за необхідне зазначити, що механізм встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками визначено Інструкцією про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року № 376, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 року за №391/17686 (далі - Інструкція № 376).

6.34. Згідно з пунктом 3.12 Інструкції № 376 закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем у присутності власника (користувача) земельної ділянки, власників (користувачів) суміжних земельних ділянок або уповноваженою ним (ними) особою.

Закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез`явлення якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається у акті приймання-передачі межових знаків на зберігання.

6.35. Велика Палата Верховного Суду у постанові від 12 лютого 2020 року по справі №545/1149/17 вказала на те, що аналіз зазначених норм свідчить, що стадія погодження меж земельної ділянки при виготовленні землевпорядної документації є допоміжною. При цьому стаття 198 ЗК України лише вказує, що складовою кадастрових зйомок є погодження меж земельної ділянки із суміжними власниками та землекористувачами. Із цього не слідує, що у випадку відмови суміжного землевласника або землекористувача від підписання відповідного документа - акта погодження меж слід вважати, що погодження меж не відбулося. Погодження меж полягає у тому, щоб суміжнику було запропоновано підписати відповідний акт. Якщо він відмовляється це робити, орган, уповноважений вирішувати питання про приватизацію ділянки по суті, повинен виходити не із самого факту відмови від підписання акта, а з мотивів відмови. Підписання акта погодження меж самостійного значення не має, воно не призводить до виникнення, зміни або припинення прав на земельну ділянку, як і будь-яких інших прав у процедурі приватизації. Непогодження меж земельної ділянки, яка знаходиться поза межами населеного пункту, із суміжними власниками та землекористувачами не може слугувати підставою для відмови відповідним територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (територіальним органом Держгеокадастру в районах (містах)) в затвердженні технічної документації, за умови правомірних дій кожного із землекористувачів.

6.36. Аналогічні правові висновки викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 20 березня 2019 року у справах № 350/67/15-ц (провадження № 14-652цс18) та № 514/1571/14-ц (провадження № 14-552цс18).

6.37. Частиною 5 статті 224 КАС України встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду, а тому суд відповідно до частини 5 статті 242 КАС України застосовує до спірних правовідносин правову позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену в постановах від 12 лютого 2020 року по справі №545/1149/17 та від 20 березня 2019 року у справах № 350/67/15-ц, № 514/1571/14-ц.

6.38. З огляду на висновки Великої Палати Верховного Суду, суд зазначає, що погодження меж полягає у тому, щоб суміжнику було запропоновано підписати відповідний акт. Разом з цим, як зазначено вище, закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез`явлення якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається у акті приймання-передачі межових знаків на зберігання.

6.39. У акті прийомки-передачі межових значків на зберігання від 07.08.2018 року відсутні жодні відомості про те, що суміжнику (гр. ОСОБА_2 ) було запропоновано підписати відповідний акт, або ж, що він не з`явився для такого погодження та був належним чином повідомлений про час проведення вищезазначених робіт.

6.40. У свою чергу, дослідженням оскаржуваного рішення №76-13/2019 від 17.12.2019 року судом встановлено, що відповідачем обґрунтовано відмову у затверджені технічної документації та конкретизовано у чому полягає невідповідність технічної документації положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

7.1. Аналізуючи матеріали адміністративної справи у своїй сукупності, суд вважає, що підстави, з яких Кострижівська селищна ради Заставнівського району Чернівецької області вирішила відмовила у затверджені технічної документації із землеустрою ОСОБА_1 щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 , є належними підставами відповідно до норм ЗК України для такої відмови, а отже відповідач діяв згідно положень частини 2 статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

7.2. Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а згідно частини 2 цієї статті Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

7.4. Відповідачем доведено правомірність рішення Кострижівської селищної ради Про розгляд заяви ОСОБА_1 стосовно затвердження технічної документації із землеустрою АДРЕСА_1 від 17.12.2019 року №76-13/2019, тоді як позивачем не доведено його протиправність.

7.5. У зв`язку із наведеним суд відмовляє у задоволенні цього позову у повному обсязі.

VІІІ. ЩОДО СУДОВИХ ВИТРАТ

8.1. Позивачем при пред`явленні цього позову сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн., однак оскільки в задоволенні позову відмовлено, суд не стягує на його користь ці кошти.

На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Кострижівської селищної ради Заставнівського району Чернівецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ).

Відповідач - Кострижівської селищна рада Заставнівського району Чернівецької області (59410, Чернівецька обл., Заставнівський район, смт. Кострижівка, вул. Заводська, 81, код ЄДРПОУ 04418185).

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2020
Оприлюднено09.09.2020
Номер документу91349430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/763/20-а

Рішення від 07.09.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні