ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 серпня 2020 року м. Київ № 640/22290/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Григоровича П.О. розглянув в спрощеному провадженні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Полярний доКиївського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправною та скасування постанови, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий дім Полярний звернулось до суду з даним позовом, якому просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті № 076200 від 12.11.2018 на суму 1 700,00 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Роз`яснено сторонам про те, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач підтримує заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити, посилаючись при цьому на те, що на час проведення перевірки та накладення адміністративно-господарського штрафу, ТОВ ТД Полярний не було перевізником у розумінні положень Закону України Про автомобільний транспорт , внаслідок чого штрафна санкція мала бути застосована до іншої особи.
Відповідач правом на подання відзив не скористався внаслідок чого суд вважає за можливе розглянути справу і вирішити спір на підставі наявних доказів.
Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
12 листопада 2018 року Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову № 076200 про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯРНИЙ штрафу у розмірі 1700 грн за правопорушення, передбачене абзацом третім частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .
Вказана постанова винесена на підставі Акта перевірки № 056734 від 12 вересня 2018 p., складеного посадовими особами Укртрансбезпеки в Луганській області щодо автомобіля д.н. НОМЕР_1 .
Вважаючи вказану постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів протиправною та такою, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.
Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001року № 2344-III, який, в свою чергу, регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень (надалі - Закон).
Згідно статті 1 Закону автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Відповідно до статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Згідно абзацу 3 частини першої статті 60 Закону №2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з акта перевірки, під час проведення контрольного заходу виявлено відсутність у водія автомобіля марки Мерседес, ДНЗ НОМЕР_1 ОСОБА_1 індивідуально-контрольної внижки, що є порушенням ст.48 Закону.
Отже, однією з підстав відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт, передбачених статтею 60 Закону України Про автомобільний транспорт є надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких встановлений статтями 39, 48 вказаного Закону.
Разом з тим, аналіз наведених норм дає змогу дійти висновку про те, що визначальною ознакою відповідальності є те, що саме автомобільним перевізником не оформлені визначені Законом документи під час надання послуг з перевезень пасажирів/вантажів.
Як вбачається з матеріалів справи, між товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Полярний (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю ЗФ (орендар) укладений договір оренди транспортних засобів від 01.07.2016, відповідно до якого орендодавець передає в тимчасове платне користування (оренду) транспортні засоби, а орендар приймає транспортні засоби та зобов`язується використовувати їх за призначенням і сплачувати платежі, що передбачені цим договором. Транспортні засоби будуть використовуватись у господарській діяльності орендаря виключно за їх цільовим призначенням.
Відповідно до п.1.2.12 даного договору в оренду передається транспортний засіб марки Мерседес, модель 1523, фургон ізотермічний, ДНЗ НОМЕР_1 .
Відповідно до пункту 6.2 Договору термін оренди за цим договором становить 3 (три) роки з моменту його підписання.
Актом прийому-передачі транспортних засобів від 01.07.2016 до договору оренди транспортних засобів від 01.07.2016 , орендодавець передав в оренду орендарю транспортні засоби, зокрема, транспортний засіб Mercedes-Benz модель 1523 фургон, номерний знак НОМЕР_1 .
Згідно довідки ТОВ ЗФ від 30.11.2018 №30/1, вказаний вище автомобіль 12.09.2018 був під керуванням водія ОСОБА_2 , що відповідає інформації зазначеній в акті перевірки.
Таким чином, вказаний транспортний засіб, починаючи з липня 2016 року та на час винесення оскаржуваної постанови використовується іншою юридичною особою - ТОВ ЗФ в своїй господарській діяльності для здійснення перевезень, що також підтверджується наявними в матеріалах справи копіями ТТН.
Відповідно до статті 217 Господарського кодексу України господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки.
Як встановлено частиною четвертою статті 217 Господарського кодексу України господарські санкції застосовуються у встановленому законом по рядку за ініціативою учасників господарських відносин, а адміністративно-господарські санкції - уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Статтею 238 Господарського кодексу України визначено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
До адміністративно-господарських санкцій належить й адміністративно - господарський штраф.
Відповідно до статті 241 Господарського кодексу України адміністративно - господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб`єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здій снення господарської діяльності.
З огляду на наведене, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин відповідно є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Наявними у матеріалах справи доказами підтверджується, що транспортний засіб позивачем передано в оренду іншій юридичній особі на підставі договору, на час проведення перевірки та виявлення порушення позивач не мав статусу перевізника.
При цьому відповідачем не надано жодного доказу здійснення перевезення саме позивачем (накладної, маршрутного листа, пояснень, актів, тощо). Зважаючи на викладене, судом не надається оцінка виявленим правопорушенням, адже в даному випадку має значення те, що суб`єктом владних повноважень до відповідальності, передбаченої Законом України Про автомобільний транспорт , притягнуто іншу особу, а саме особу, яка в силу викладених вище обставин об`єктивно не могла допустити порушення, інформація про які міститься в акті перевірки.
Враховуючи вищевикладене, оскаржуваний акт індивідуальної дії не можна вважати правомірним, внаслідок чого позовні вимоги є обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративного - господарського штрафу від 12.11.2018р. №076200 винесену Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Полярний понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1762,00 грн (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн 00 коп.).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯРНИЙ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 38925960, адреса: 02002, місто Київ, ВУЛИЦЯ СТЕПАНА САГАЙДАКА, будинок 114-А ).
Київське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки (03083, м. Київ, проспект Науки, 57; ідентифікаційний код 39816845);
Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2020 |
Оприлюднено | 09.09.2020 |
Номер документу | 91349646 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні