Рішення
від 31.08.2020 по справі 826/12932/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 серпня 2020 року м. Київ № 826/12932/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Григоровича П.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу

за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області доТовариства з обмеженою відповідальністю Золота Імперія Ві про стягнення штрафу, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить :

- стягнути з ТОВ Золота Імперія Ві штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 510 грн., згідно рішення від 11.05.2018 № 53;

- стягнути з ТОВ Золота Імперія Ві штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 510 грн., згідно рішення від 11.05.2018 № 54.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.08.2018 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Як вбачається з матеріалів справи, позивач підтримує заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити, посилаючись на доводи викладені в позовній заяві.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався внаслідок чого суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

11 травня 2018 року позивачем прийнято рішення №53 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, відповідно до якого при здійсненні контролю за дотриманням законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів реклами відносно ТОВ ЗОЛОТА ІМПЕРІЯ ВІ встановлено розповсюдження реклами гадалки Маргарити в інформаційно-рекламній газеті Рекомендуємо (№ 6 від 02.10.2017), чим порушено вимоги частини першої статті 7, частини першої статті 8 Закону України Про рекламу .

Як наслідок до позивача застосовано штраф в розмірі 510 грн.

Аналогічне рішення про накладення штрафу від 11.05.2018 №54 прийнято по відношення до відповідача за розповсюдження реклами спадкової пророкувальниці в інформаційно-рекламній газеті Рекомендуємо (№ 6 від 02.10.2017).

Вказані постанови отримані особисто директором відповідача Зальотіною І.О. 11.05.2018, що підтверджується розпискою останньої на звороті постанов.

Оскільки відповідачем штраф в добровільному порядку сплачений не був, позивач звернувся до суду з даним позовом та просить його задовольнити.

Оцінивши за правилами ст. 90 КАС України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва, зазначає наступне.

Засади рекламної діяльності в Україні, відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами на території України регулюються Законом України Про рекламу .

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди (ч. 1 ст. 7 Закону України Про рекламу ).

Частиною 1 ст. 8 Закон України Про рекламу встановлено заборону розповсюдження реклами послуг з ворожіння та гадання.

До того ж, щодо реклами певних видів послуг законодавством встановлені деякі обмеження. Відповідно до ч. 12 ст. 21 Закону України Про рекламу реклама послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, дозволяється лише за наявності відповідного спеціального дозволу на заняття народною медициною (цілительством), виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, і повинна містити номер, дату видачі зазначеного дозволу та назву органу, який його видав.

При цьому, ч. 2 ст. 8 Закону України Про рекламу передбачено, що розповсюджувачі реклами не можуть поширювати рекламу, якщо відповідно до законодавства види діяльності або товари, що рекламуються, підлягають обов`язковій сертифікації або їх виробництво чи реалізація вимагає наявності відповідних дозволу, ліцензії, а рекламодавець не надав розповсюджувачу реклами копії таких сертифіката, дозволу, ліцензії, засвідчених у встановленому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України Про рекламу контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами.

Таким органом, згідно із п. 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою КМУ від 02.09.2015 № 667, являється Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба).

Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону (ч. 1 ст. 27 Закону України Про рекламу ).

Згідно із п. 3 ч. 2 ст. 27 Закону України Про рекламу відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закону України Про рекламу центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.

Повторне вчинення перелічених порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу у подвійному від передбаченого за ці порушення розмірі.

Частинами 7, 8 ст. 27 Закону України Про рекламу встановлено, що у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Інформація щодо оскарження та/або скасування рішень позивача № № 53, 54 в матеріалах справи відсутня і відповідачем суду не надана.

За таких обставин, рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області № 53 і №54 від 11.05.2018 станом на час розгляду даної справи є чинними; доказів виконання вказаних рішень відповідачем не надано, що, в свою чергу, свідчить про наявність правових підстав для задоволення позову.

Керуючись ст. ст. 1, 2, 9, 72-78, 241-246, 250 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Золота Імперія Ві штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 510 грн, згідно рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області від 11.05.2018 № 53 на користь державного бюджету України.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Золота Імперія Ві штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 510 грн., згідно рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області від 11.05.2018 № 54.

Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 40323081, адреса: 08133, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, ВУЛИЦЯ БАЛУКОВА, будинок 22, ОФІС).

Товариство з обмеженою відповідальністю Золота Імперія Ві (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 40683036, адреса: 04111, м. Київ, ВУЛИЦЯ САЛЮТНА, будинок 15, офіс 24-А).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.08.2020
Оприлюднено09.09.2020
Номер документу91349653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12932/18

Рішення від 31.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні