Рішення
від 25.08.2020 по справі 260/759/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

25 серпня 2020 року м. Ужгород№ 260/759/20

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої - судді Скраль Т.В.,

секретар судового засідання - Костелей І.Ф.,

учасники справи:

позивач: Сокирницька сільська рада - представник у судове засідання не з`явився;

відповідач 1: Старший державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Закарпатської області - заступник начальника Управління - начальник відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області Завадяк Ліонелла Михайлівна - у судове засідання не з`явилася;

відповідач 2 : Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області - представник Сатмарі Наталія Михайлівна,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу Сокирницької сільської ради (90400, Закарпатська область, Хустський район, с. Сокирниця, вул. Центральна, 98, код ЄДРПОУ 04350145) до Старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Закарпатської області - заступник начальника Управління - начальник відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни, (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4 ), Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 39766716 ) про визнання протиправними дії, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 25 серпня 2020 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі складено 04 вересня 2020 року.

30 березня 2020 року, Сокирницька сільська рада звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни, Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, якою просить визнати протиправними дії відповідачів щодо проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки, кадастровий номер 2125387400:04:001:003, проведеної згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 11.02.2020 року № 178-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності , виданого за розглядом листа Хустської місцевої прокуратури № 07.33-2936-19 від 28.012020.

29 квітня 2020 року , ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.

17 червня 2020 року , ухвалою суду закрито підготовче провадження у адміністративній справі та призначено розгляд справи по суті.

1. Позиції сторін.

Позивач свої позовні вимоги аргументував тим, що відповідачем було складено акт перевірки дотримання земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки № 178-ДК/126/АП/09/01/-20, яким перевірено правомірність набуття у комунальну власність Сокирницької сільської ради земельної ділянки кадастровий номер 2125387400:04:001:003. Складено акт в результаті позапланової перевірки з питань дотримання вимог земельного законодавства при набутті у власність земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:003 із зміною цільового призначення та сплати втрат лісогосподарського виробництва, як об`єкта перевірки шляхом проведення документальної перевірки. В ході проведення даної перевірки відповідачем вирішувалось питання правомірності набуття у комунальну власність Сокирницькою сільською радою земельної ділянки, хоча жодних документів від Сокирницької сільської ради та жодних пояснень відповідач не вимагала, а перевірку здійснювала виключно на документах, які їй в односторонньому порядку надані Хустською місцевою прокуратурою, а, можливо, такі і не надавались. Тобто висновки відповідачем робились тільки на замовлення особи, яка ініціювала перевірку. Разом з тим, відповідач, яка склала акт перевірки не є уповноваженою особою Департаменту сертифікації та контролю за використанням та охороною земель. Тому в даному випадку у відповідача не було повноважень щодо складання такого акту і відповідно - на здійснення перевірки. Інформація про стан здійснення планових та позапланових перевірок занесена у повному обсязі до Пілотного модуля системи заходів державного нагляду (контролю) для запуску ІАС. Однак оскаржувана перевірка не занесена до даного пілотного модуля, що підтверджує незаконність її проведення.

22 травня 2020 року , відповідачем 2 до суду подано відзив на позовну заяву, (а.с. 45-54). В обґрунтування якого вказано, що повноваження щодо здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю на території Закарпатської області, здійснюється державними інспекторами - посадовими особами Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, відповідно до пункту 6 Положення про Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області. Щодо посилань позивача на наказ Держгеокадастру від 07 лютого 2020 року № 39, яким затверджено бланки Держгеокадастру, і, зокрема, акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства та надано право підпису документів, які стосуються питань здійснення функцій з державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості грантів уповноваженим особам Департаменту сертифікації та контролю за використанням та охороною земель в межах компетенції є помилковими, оскільки 28 січня 2020 року, Головою Держгеокадастру затверджено штатний розпис на 2020 рік Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, який введений в дію з 01 січня 2020 року, наказом Головного управління від 10 лютого 2020 року № 69-к, з якого вбачається, що Департамент сертифікації та контролю за використанням та охороною земель, як такий відсутній. Щодо посилань позивача, що спірна перевірка не занесена до пілотного модуля системи заходів державного нагляду (контролю) ІАС не заслуговую увагу. У даному випадку не здійснювалася перевірка господарської діяльності Сокирницької сільської ради, оскаржувана перевірка здійснювалась щодо об`єкта земельної ділянки, відповідно до Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" за розглядом листа Хустської місцевої прокуратури.

28 травня 2020 року , відповідачем 1 до суду подано відзив на позовну заяву, (а.с. 99-106). В обґрунтування якого підтримала обґрунтування зазначені у відзиві відповідача 2, крім того зазначила, що у даному випадку не здійснювалася перевірка господарської діяльності Сокирницької сільської ради, оскаржувана перевірка здійснювалась щодо об`єкта земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003, відповідно до Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" за розглядом листа Хустської місцевої прокуратури. Також зазначає, що інформації та документи стосовно об`єкту - земельної ділянки є наявними не тільки у позивача. Відомості про сформовані земельні ділянки містяться в Державному земельному кадастрі, в Державному реєстрі прав власності, документація із землеустрою, правовстановлюючі документи знаходяться у Державному фонді документації із землеустрою (стаття 32 Закону України "Про землеустрій"). Таким чином, твердження позивача щодо наявності документів, необхідних для здійснення документальної перевірки, виключно у позивача є необґрунтованими. Враховуючи вищезазначене, вона керувалася чинним законодавством та діяла в межах повноважень, й підстави для визнання дій протиправними немає, а доводи викладенні у позовній заяві зводяться до законодавчо не обґрунтованості та нікчемності, та мають ознаки юридичної неграмотності.

Представник позивача у судове засідання не з`явився, однак про час і дату судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується звітом про доставку судової повістки на електронну адресу представника позивача, (а.с. 227).

Представник відповідача 1 у судове засідання не з`явився, однак про час і дату судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується звітом про доставку судової повістки на електронну адресу представника позивача, (а.с. 226).

У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України , неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Представник відповідача 2 в судовому засіданні, проти задоволення позову заперечив та просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

2. Обставини, встановлені судом

Судом встановлено, що 22 жовтня 2019 року Сокирницька сільська рада рішенням № 50 керуючись пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону "Про місцеве самоврядуванняв Україні" статтей 12, 39, 86, 186 (в) Земельного кодексу України розглянувши проект землеустрою щодо відведення у комунальну власність територіальної громади с. Сокирниця, в особі Сокирницької сільської ради земельної ділянки площею 18,1253 га (кадастровий номер 2125387400:04:001:0003) для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, яка розміщена за межами населеного пункту на території Сокирницької сільської ради Хустського району Закарпатської області - затверджено проект землеустрою щодо відведення у комунальну власність земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами площею 18,1253 га (кадастровий номер 2125387400:04:001:0003), яка знаходиться за межами населеного пункту на території Сокирницької сільської ради Хустського району Закарпатської області та надано територіальній громаді с. Сокирниця, в собі Сокирницької сільської ради у комунальну власність дану земельну ділянку, (а.с. 199).

29 січня 2020 року , Хустська місцева прокуратура звернулася до начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області з листом від 28 січня 2020 року № 07.33-2936-19 вих20, в якому просить невідкладно провести перевірку, у якості спеціаліста та надати довідку спеціаліста за наслідками перевірки щодо законності зміни цільового призначення земельних ділянок, питання відшкодування втрат та переходу у комунальну власність земельних ділянок за кадастровими номерами: 1) 2125387400:04:001:0002; 2) 2125387400:04:001:0003, які розташовані на території Сокирницької сільської ради Хустського району Закарпатської області, (а.с. 131-132).

05 лютого 2020 року , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області звернулося з листом до начальника Відділу у Хустському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, в якому, враховуючи лист Хустської місцевої прокуратури від 28 січня 2020 року № 07.33-2936-19 вих 20, просить у термін до 07 лютого 2020 року надіслати до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області інформацію: про правовий статус земельних ділянок з кадастровими номерами 2125387400:04:001:0002, 2125387400:04:001:0003 про сплату втрат лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням лісогосподарських угідь із зміною цільового призначення щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 2125387400:04:001:0002, 2125387400:04:001:0003, (а.с. 194).

11 лютого 2020 року , ДП "Хустське ЛДГ" листом № 56 надало відповідь на клопотання від 11 лютого 2020 року № № 178-ДК/0001/КН/05/01-2 старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни повідомило, що збитки, спричинені внаслідок передачі у власність земельної ділянки площею 18,1253 га (землі державної власності лісогосподарського призначення ( ліси), Велятинське лісництво, квартали 24-25) у сумі 8 207 275,85 гри. сплачені не були. Сплата даних збитків проводиться після отримання Постанови КМУ про вилучення земельної ділянки, (а.с. 195).

11 лютого 2020 року , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області, в особі старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни, звернулося з клопотанням про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель до директора ДП Хустське лісове дослідне господарство , в якому просить надати такі документи (матеріали, інформацію), які необхідні для здійснення державного контролю за використанням та охороною земель: інформацію про сплату збитків, спричинених внаслідок передачі у власність земельної ділянки площею 18,1253 га (землі державної власності лісогосподарського призначення (ліси), Велятинське лісництво, квартали 24-25) у сумі 8 207 275, 85 гривень.

Перелік документів, зазначених у клопотанні, необхідно було направити поштою, надати особисто до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області у термін до 10.00 години 12 лютого 2020 року, (а.с. 196-197).

13 лютого 2020 року , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області, в особі старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни, звернулося з клопотанням про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель до директора ДП Хустське лісове дослідне господарство , в якому просить надати такі документи (матеріали, інформацію), які необхідні для здійснення державного контролю за використанням та охороною земель: копію державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000382 та інформацію про належність земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003 до земель, що знаходяться у постійному користуванні ДП "Хустське ЛДГ"; викопіювання з планшетів ДП "Хустське ЛДГ" Велятинського лісництва з нанесенням місця розташування земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003, таксаційну характеристику кварталу 24 виділи 10, 15,27 та кварталу 25 виділи 10, 11, 12, 13, іншу наявну інформацію, документи.

Перелік документів, зазначених у клопотанні, необхідно було направити поштою, надати особисто до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області у термін до 10.00 години 14 лютого 2020 року, (а.с. 176-177).

14 лютого 2020 року , ДП "Хустське ЛДГ" листом № 62 надало відповідь на клопотання від 11 лютого 2020 року № № 178-ДК/0003/КН/05/01-2 старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни та надіслало: копію державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000382; викопіювання з планшетів ДП "Хустське ЛДГ" Велятинського лісництва з нанесенням місця розташування земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003, таксаційну характеристику кварталу 24 виділи 10, 15,27 та кварталу 25 виділи 10, 11, 12, 13, (а.с. 178).

11 лютого 2020 року , Відділ у Хустському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на лист від 05 лютого 2020 року № 0-7-0.163-85/90-20 Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на лист від 05 лютого 2020 року № 0-7-0.163-85/90-20 надало інформацію, а саме, в частині земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003: цільове призначення - 11.01 Для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язана з користуванням надрами, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики оборони та іншого призначення, угіддя - земельні лісові ділянки, вкриті лісовою рослинністю, місце розташування - Закарпатська область, Хустський район с. Сокирниця, площа земельної ділянки - 18,1253 га. Також повідомляють, що по вищезгаданій земельній ділянці, втрати лісогосподарського виробництва, спричинені вилученням лісогосподарський угідь - не сплачені, (а.с. 192-193).

11 лютого 2020 року, Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області видало наказ № 178 ДК "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності".

Відповідно до якого наказано: 1. Здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості грантів шляхом проведення позапланової перевірки стосовно законності набуття у власність земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003 із зміною цільового призначення, яка розташована на території Сокирницької сільської ради Хустського району Закарпатської області, та сплати втрат лісогосподарського виробництва; 2. Старшому державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області - заступнику начальника управління - начальнику відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Завадяк Ліонеллі Михайлівні : у термін з 11 лютого до 24 лютого 2020 року здійснити зазначений в пункті 1 цього наказу захід державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості грантів; про час та дату виїзду на об`єкт контролю подати керівнику Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області доповідну записку; наступного робочого дня після виїзду на об`єкт контролю зареєструвати у системі електронного документообігу "Автоматизована система управління документами " ДОК ПРОФ 3" акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельна ділянка. 3. Про виконання його наказу доповісти керівнику Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області до 26 лютого 2020 року, (а.с. 142).

14 лютого 2020 року, старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області - заступником начальника Управління - начальником відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Завадяк Ліонеллою Михайлівною проведено документальну перевірку, відповідно до вимог статей 6 і 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", на виконання наказу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 11 лютого 2020 року № 178-ДК "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності", виданого за розглядом листа Хустської місцевої прокуратури від 28 січня 2020 року № 07.33-2936-19 вих 20, відповідно до наданих документів, матеріалів та інформації, інформації з Державного земельного кадастру, проведено позапланову перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства при набутті у власність земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003 із зміною цільового призначення та сплати втрат лісогосподарського виробництва, як об`єкта перевірки.

За наслідками проведеної документальної перевірки ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки № 178-ДК/126/АП/09/01/-20, (а.с. 133-141).

14 лютого 2020 року , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області надало відповідь прокурору у кримінальному провадженні - заступнику керівника Хустської місцевої прокуратури Петру Бобиничу, де зазначили, що Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області розглянуло лист від 28.01.2020 № 07.33-2936-19вих20 щодо проведення перевірки правомірності набуття у комунальну власність земельних ділянок за кадастровими номерами: 2125387400:04:001:0002, 2125387400:04:001:0003, які розташовані на території Сокирницької сільської ради Хустського району Закарпатської області, зміни їх цільового призначення земельних ділянок та сплата втрат лісогосподарського виробництва. За результатом розгляду інформують, що на виконання наказу Головного управління 11.02.2020 № 178-ДК здійснено перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства при набутті у власність земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003 із зміною цільового призначення та сплати втрат лісогосподарського виробництва, як об`єкта перевірки, шляхом проведення документальної перевірки. За результатом перевірки складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки від 14 лютого 2020 року № 178-ДК/126/АП/09/01/-20 та виявлено, що рішення 29 сесії 7 скликання Сокирницької сільської ради Хустського району від 22 жовтня 2019 року № 50 прийнято з порушенням вимог статей 12, 20, 84, 123, 122, 149 Земельного кодексу України, не сплачено: втрати лісогосподарського виробництва у встановлений законодавством термін у сумі 1 518 883 гривень, збитки у сумі 8 207, 28 гривень, (а.с. 130).

Не погоджуючись із зазначеними діями, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом

Згідно з частиною другою статті 2 КАС України , у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до статті 187 Земельного кодексу України , контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Статтею 188 Земельного кодексу України передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Згідно зі статтею 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (далі Закон № 963-IV), державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема: проведення перевірок.

Статтею 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначено права державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель.

Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, в тому числі: складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення.

Згідно з статтею 2 Закону №963-IV , основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

Відповідно до статті 4 Закону №963-IV , об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Згідно зі статтею 6 Закону №963-IV , до повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

Згідно з пунктом 1 Положення про Держану службу з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15 (далі - Положення №15), Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Основним завданням Держгеокадастру є реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів (пункт 3 Положення №15 ).

Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 333 від 29.09.2016 року , затвердженого в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за № 1391/29521, Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

До повноважень Головного Управління Держгеокадастру відноситься, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за: дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю (пункт 4 Положення ).

Законом № 963-IV, Положенням №15 встановлено право державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель складати акти перевірки чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що за результатом перевірки земельної ділянки, відповідачем складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки № 178-ДК/126/П/09/01/-20 від 14 лютого 2020 року.

У статті 2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що його дія поширюється на відносини, пов`язані із здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно- правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.

Вказаним законом визначено чіткий перелік відносин, на які поширюється його дія.

Особливості та обмеження перевірок визначені у вказаному Законі не відносяться до перевірок земель Держгеокадастром та його територіальними органами, оскільки такі обмеження стосуються лише до застосування Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

В даному випадку, об`єктом перевірки була земельна ділянка, а не господарська діяльність підприємства.

Відповідно до пунктів 1, 6, 7 Порядку функціонування інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю), внесення відомостей до неї та строки розміщення цих відомостей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 387 , цей Порядок визначає механізм функціонування інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю), внесення відомостей до неї та строки розміщення цих відомостей. Система забезпечує доступ суб`єктів господарювання та органів державної влади, органів місцевого самоврядування до інформації про заходи державного нагляду (контролю) з використанням Інтернету. Система призначена для збереження та систематизації відомостей про заходи державного нагляду (контролю).

У даному випадку не здійснювалася перевірка господарської діяльності Сокирницької сільської ради, оскаржувана перевірка здійснювалась щодо об`єкта земельної ділянки відповідно до Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" за розглядом листа Хустської місцевої прокуратури, а відтак доводи позивача щодо не занесення до пілотного модуля системи заходів державного нагляду (контролю) ІАС інформації про оскаржену перевірку є безпідставними.

Крім того, Держгеокадастр та його територіальні органи не відноситься до перелічених у частині 2 статті 2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" органів.

Враховуючи те, що норми Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" стосуються безпосередньо сфери господарської діяльності суб`єктів господарювання та жодним чином не стосуються перевірок земельних ділянок, суд вважає, що на спірні правовідносини розповсюджуються норми Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".

Враховуючи наведене, суд вважає, що відповідачем правомірно винесено наказ від 11 лютого 2020 року № 178 ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності .

Повноваження Держгеокадастру на території Закарпатської області здійснюються Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області на підставі Положення про Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17 листопада 2016 року № 308, (а.с. 70-80).

Повноваження із державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючістю ґрунтів передано Держгеокадастру постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 року № 482 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України".

Відповідно до підпункту 5 пункту 4 Положення про Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області (надалі - Положення про Управління), затвердженого наказам Головного управління від 04 січня 2017 року № 2, відповідно до покладених на нього завдань: здійснює державний нагляд (контроль): дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

Відповідно до пункту 6 Положення про Управління , посадові особи в межах своїх повноважень мають право, зокрема:

1. складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов`язкові вказівки до виконання (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодування завданих власнику земельної ділянки збитків;

2. безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельної ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних та фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

3. звертатись до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився;

5. передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину.

Враховуючи вищезазначене, повноваження щодо здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю на території Закарпатської області, здійснюється державними інспекторами - посадовими особами Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області.

Слід також зазначити, що згідно пункту 2.1 Посадової інструкції заступника начальника управління - начальника відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, затвердженого в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області 04 січня 2017 року , до повноважень Заступника начальника Управління - начальника Відділу належить здійснення державного нагляду (контролю): використанням земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах, (а.с. 81-86).

Заступник начальника Управління - начальник Відділу має право: складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорон земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; підпису на документах щодо здійснення функцій з державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості грантів (пункт 3 Посадової інструкції).

14 лютого 2020 року, старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області - заступником начальника Управління - начальником відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Завадяк Ліонеллою Михайлівною проведено документальну перевірку, відповідно до вимог статей 6 і 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", на виконання наказу Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 11 лютого 2020 року № 178-ДК "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності", виданого за розглядом листа Хустської місцевої прокуратури від 28 січня 2020 року № 07.33-2936-19 вих 20, відповідно до наданих документів, матеріалів та інформації, інформації з Державного земельного кадастру, проведено позапланову перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства при набутті у власність земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003 із зміною цільового призначення та сплати втрат лісогосподарського виробництва, як об`єкта перевірки.

За наслідками проведеної позапланової документальної перевірки ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки № 178-ДК/126/АП/09/01/-20, (а.с. 133-141).

Отже, під час перевірки було здійснено саме державний контроль за використанням та охороною земель.

Слід зазначити, що на сьогодні, існує дві уніфіковані форми акту перевірки. Одна уніфікована форма акту, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель, та інших форм розпорядчих документів, затверджена Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 06 листопада 2018 року № 538.

Наказом Держгеокадастру України від 07 лютого 2020 року № 39 Про бланки Держгеокадастру , затверджено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної? ділянки, в якому міститься план-схема земельної ділянки.

Натомість, відповідно до судової практики, зокрема правової позиції висловленої в Постанові Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 10 січня 2019 року у справі № №823/922/17, що у разі проведення перевірки земельної ділянки, обов`язково має бути ідентифікація земельної ділянки. В такому випадку, ідентифікація здійснюється за допомогою плану-схеми. При цьому, із акта перевірки вбачається ідентифікація земельної ділянки, що підтверджується план-схемою земельної ділянки, (а.с.140). Відомості про сформовані земельні ділянки містяться в Державному земельному кадастрі, в Державному реєстрі прав власності, документації із земелеустрою, правовстановлюючі документи знаходяться у Державному фонду документації із землеустрою, що передбачено статтею 32 Закону "Про землеустрій".

Враховуючи вищезазначене, державний інспектор керувалася чинним законодавством та діяла в межах повноважень під час проведеної документальної перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки.

Щодо доводів позовача, що частина 4 статті 9 Закону "Про державний контроль за використанням та охороною земель" здійснюється шляхом проведення перевірок, однак підстави та порядок таких перевірок даним законодавчим актом не визначено.

Як встановлено судом згідно вимог частини 4 статті 9 цього Закону , державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.

Отже, на підставі зазначеної норми, на підставі Наказу № 178-ДК від 11.02.2020 року, в рамках кримінального провадження № 12019070050001130 відповідач 1 мала право здійснювати позапланову перевірку стосовно законності набуття у власність земельної ділянки 2125387400:04:001:0003. Крім того, суд не може не зважити на ту обставину, що перевірка здійснювалася на вимогу прокуратури, де на підставі статті 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Щодо доводів позивача про те, що жодних документів від Сокирницької сільскої ради та жодних пояснень відповідач не вимагала, а перевірку здійснювала виключно на документах, які їй в односторонньому порядку надані Хустської місцевою прокуратурою, судом встановлено наступне.

05 лютого 2020 року , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області звернулося з листом до начальника Відділу у Хустському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, в якому, враховуючи лист Хустської місцевої прокуратури від 28 січня 2020 року № 07.33-2936-19 вих 20, просить у термін до 07 лютого 2020 року надіслати до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області інформацію: про правовий статус земельних ділянок з кадастровими номерами 2125387400:04:001:0002, 2125387400:04:001:0003; про сплату втрат лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням лісогосподарських угідь із зміною цільового призначення щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 2125387400:04:001:0002, 2125387400:04:001:0003, (а.с. 194).

11 лютого 2020 року , ДП "Хустське ЛДГ" листом № 56 надало відповідь на клопотання від 11 лютого 2020 року № № 178-ДК/0001/КН/05/01-2 старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни повідомило, що збитки, спричинені внаслідок передачі у власність земельної ділянки площею 18,1253 га ( землі державної власності лісогосподарського призначення ( ліси), Велятинське лісництво, квартали 24-25) у сумі 8 207 275,85 гри. сплачені не були. Сплата даних збитків проводиться після отримання Постанови КМУ про вилучення земельної ділянки, (а.с. 195).

11 лютого 2020 року , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області, в особі старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни, звернулося з клопотанням про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель до директора ДП Хустське лісове дослідне господарство , в якому просить надати такі документи (матеріали, інформацію), які необхідні для здійснення державного контролю за використанням та охороною земель: інформацію про сплату збитків, спричинених внаслідок передачі у власність земельної ділянки площею 18,1253 га (землі державної власності лісогосподарського призначення (ліси), Велятинське лісництво, квартали 24-25) у сумі 8 207 275, 85 гривень.

Перелік документів, зазначених у клопотанні, необхідно було направити поштою, надати особисто до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області у термін до 10.00 години 12 лютого 2020 року, (а.с. 196-197).

13 лютого 2020 року , Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області, в особі старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни, звернулося з клопотанням про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель до директора ДП Хустське лісове дослідне господарство , в якому просить надати такі документи (матеріали, інформацію), які необхідні для здійснення державного контролю за використанням та охороною земель: копію державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000382 та інформацію про належність земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003 до земель, що знаходяться у постійному користуванні ДП "Хустське ЛДГ"; викопіювання з планшетів ДП "Хустське ЛДГ" Велятинського лісництва з нанесенням місця розташування земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003, таксаційну характеристику кварталу 24 виділи 10, 15,27 та кварталу 25 виділи 10, 11, 12, 13, іншу наявну інформацію, документи.

Перелік документів, зазначених у клопотанні, необхідно було направити поштою, надати особисто до Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області у термін до 10.00 години 14 лютого 2020 року, (а.с. 176-177).

14 лютого 2020 року , ДП "Хустське ЛДГ" листом № 62 надало відповідь на клопотання від 11 лютого 2020 року № № 178-ДК/0003/КН/05/01-2 старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни та надіслало: копію державного акта на право постійного користування землею серії І-ЗК № 000382; викопіювання з планшетів ДП "Хустське ЛДГ" Велятинського лісництва з нанесенням місця розташування земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003, таксаційну характеристику кварталу 24 виділи 10, 15,27 та кварталу 25 виділи 10, 11, 12, 13, (а.с. 178).

11 лютого 2020 року , Відділ у Хустському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на лист від 05 лютого 2020 року № 0-7-0.163-85/90-20 Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на лист від 05 лютого 2020 року № 0-7-0.163-85/90-20 надало інформацію, а саме, в частині земельної ділянки за кадастровим номером 2125387400:04:001:0003: цільове призначення - 11.01 Для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язана з користуванням надрами, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики оборони та іншого призначення, угіддя - земельні лісові ділянки, вкриті лісовою рослинністю, місце розташування - Закарпатська область, Хустський район с. Сокирниця, площа земельної ділянки - 18,1253 га. Також повідомляють, що по вищезгаданій земельній ділянці, втрати лісогосподарського виробництва, спричинені вилученням лісогосподарський угідь - не сплачені, (а.с. 192-193).

Таким чином, встановлені судом обставини спростовують доводи позову, що перевірка проводилася виключно на документах наданих Хустською місцевою прокуратурою та свідчать про те, що інспектором проведено позапланову перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства при набутті у власність земельної ділянки відповідно до зібраних документів, матеріалів та інформації з Державного земельного кадастру.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1-3 статті 90 КАС України , суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Приписами частини другої статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що відповідачі діяли у межах повноважень, на підставі та у спосіб передбачений законодавством, що спростовує вимоги адміністративного позову як необґрунтованого та у задоволенні якого слід відмовити.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, судові витрати, у відповідності до статті 139 КАС України, не підлягають розподілу.

Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 256 КАС України , суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні позову Сокирницької сільської ради (90400, Закарпатська область, Хустський район, с. Сокирниця, вул. Центральна, 98, код ЄДРПОУ 04350145) до Старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Закарпатської області - заступник начальника Управління - начальник відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області Завадяк Ліонелли Михайлівни, (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4 ), Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 39766716 ) про визнання протиправними дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у відповідності до вимог п. 15.5 Розділу VII Перехідних положень КАС України (у редакції Закону України № 2147-VIII від 03.10.2017р.).

СуддяТ.В.Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2020
Оприлюднено09.09.2020
Номер документу91371833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/759/20

Рішення від 25.08.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Рішення від 25.08.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні