ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 вересня 2020 року м. Київ № 640/19496/19
Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі судді Вєкуа Н.Г, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Національного банку України до Товариства з обмеженою відповідальністю Лізингова компанія Авто Сіті про стягнення штрафу в сумі 17 000,00,-
УСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся Національний банк України (01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9, код ЄДРПОУ 00032106) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Авто Сіті" (03035, м. Київ,, вул. Георгія Кірпи, б. 2-а, офіс 506, код ЄДРПОУ 40304755), в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Авто Сіті" (код ЄДРПОУ - 40304755), зареєстрованого за адресою: 03035, м. Київ, вул. Георгія Кірпи, б. 2-а, до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" символ звітності 106) штраф у сумі 17 000,00 грн (сімнадцять тисяч грн 00 копійок).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не сплачено штраф у розмірі 17 000,00 грн., що виник на підставі постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №404/782/16-2/13-П від 12.06.2019 року про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 жовтня 2019 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на адміністративний позов не скористався, відзив до суду не надав.
Ухвалою суду від 14 серпня 2020 року у справі замінено первісного позивача - з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на правонаступника - Національний банк України.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за результатами перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Лізингова компанія Авто Сіті складено акт про правопорушення, вчинені ТОВ Лізингова компанія Авто Сіті на ринку фінансових послуг від 27.05.2019 р. №782/16-2/13.
Копію акту направлено відповідачу листом за вих №3887/16-8 (рекомендоване поштове відправлення АТ Укрпошта №0100108925935), яким повідомлено про розгляд справи, що підтверджується матеріалами справи.
На підставі акту від 27.05.2019 р. № 782/16-2/13 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову №404/782/16-2/13-П від 12.06.2019 року про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 17 000,00 грн.
Постанову направлено відповідачу листом від 12.06.2019 р. за вих №4416/16-8.
Як вбачається зі змісту постанови, позивачу був встановлений термін до 12.07.2019 р. для надання документів, які підтверджують сплату штрафу чи повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови.
Оскільки відповідачем у добровільному порядку вимоги постанови № 404/782/16-2/13-П від 12.06.2019 року не виконано та не сплачено суму штрафу, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.
Беручи до уваги те, що фінансові санкції відповідачем не сплачені, суд приходить до висновку що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлені Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664-ІІІ (далі - Закон № 2664-ІІІ, у редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до статті 4 Закону № 2664-ІІІ послуги у сфері страхування вважаються фінансовими.
Згідно зі ст. 21 Закону № 2664-ІІІ державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється, в тому числі, і спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Згідно Положенню про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1070/2011, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
За приписами п. 3 наведеного Положення, основними завданнями Комісії, в тому числі є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері; захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах своїх повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг.
Відповідно до п.п. 36, 39, 41 п. 4 Положення комісія, в тому числі проводить у межах своїх повноважень самостійно або разом з іншими уповноваженими органами виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ; встановлює згідно із законом порядок та умови застосування заходів впливу; приймає та надсилає фінансовим установам і саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження (приписи) щодо усунення порушень законодавства про фінансові послуги, вимагає надання необхідної інформації та документів.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Частиною першою статті 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Доказів на підтвердження сплати Товариством з обмеженою відповідальністю Лізингова компанія Авто Сіті штрафу чи оскарження постанови в судовому порядку, станом на день вирішення спору відповідачем до суду не надано.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2, 77, 159, 243-245, 263, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Національного банку України задовольнити повністю;
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Авто Сіті" (код ЄДРПОУ - 40304755), зареєстрованого за адресою: 03035, м. Київ, вул. Георгія Кірпи, б. 2-а, до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" символ звітності 106) штраф у сумі 17 000,00 грн (сімнадцять тисяч грн 00 копійок).
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги).
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2020 |
Оприлюднено | 10.09.2020 |
Номер документу | 91375778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні