Справа № 390/1712/19
Провадження №2/390/167/20
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" вересня 2020 р. Кіровоградський районний суд Кіровоградської області у складі:
головуючого - судді Гершкул І.М.,
при секретарі Магомедовій А.С.,
за участю представника позивача Мороз В.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Кропивницький цивільну справу за позовом заступника прокурора Кіровоградської області в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про визнання недійсним наказу та витребування земельної ділянки,
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора Кіровоградської області в інтересах держави звернувся до суду з позовомдо ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області, ОСОБА_1 і ОСОБА_2 у якому просив суд: визнати недійсним і скасувати наказ ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області №11-5174/14-18-СГ від 16.07.2018 року; витребувати у ОСОБА_2 на користь держави в особі ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області земельну ділянку площею 2,0000 га., кадастровий номер 3522587900:02:000:1522, розташовану на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що наказом ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області №11-5174/14-18-СГ від 16.07.2018 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області та надано ОСОБА_1 у власність земельну ділянку площею 2,0000 га., кадастровий номер 3522587900:02:000:1522, із земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у резерві, без зміни цільового призначення для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області. У подальшому, державним реєстратором зареєстровано право власності ОСОБА_1 на вказану земельну ділянку. Проте, згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, за ОСОБА_1 на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-13299-СГ від 20.06.2017 року зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 2 га., кадастровий номер 6825882000:02:020:0525, для ведення особистого селянського господарства, що розташована на території Вербецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області.Зазначене підтверджує, що ОСОБА_1 на час отримання спірної земельної ділянки своїм правом на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах норм безоплатної передачі земельних ділянок для даного виду використання скористався, відповідно законних підстав на її отримання не мав. Таким чином, ОСОБА_1 , зловживаючи своїм правом, безпідставно набув спірну земельну ділянку у власність, а відтак отримав незаконні переваги порівняно з іншими громадянами, чим порушено суспільний інтерес на законність у цій сфері, оскільки кожен громадянин має право лише одноразово безоплатно отримати у власність земельну ділянку по кожному виду використання у межах норм, визначених Земельним кодексом України. Спірна земельна ділянка вибула з володіння держави внаслідок порушення закону не лише набувачем земельної ділянки, а й органу, уповноваженого від імені держави на розпорядження цією земельною ділянкою - ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області, яке реалізовувало повноваження Держгеокадастру на території Кіровоградської області. ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області, розглядаючи заяву ОСОБА_1 по суті, не надали належної оцінки обставинам і умовам, зазначеним у заяві, доводам заявника, в тому числі, що він правом на безоплатну приватизацію земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства не скористався, не перевірили та не врахували обставин, які спростовують дійсність волевиявлення заявника, факт використання ним свого права на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства. Формальний підхід до вирішення заяви, прийняття рішення про затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки та передачі її у власність, створили передумови для невиправданого, штучного використання процедури неодноразового отримання у власність земельної ділянки особою, яка вже використала своє право на неї, що є підставою для скасування рішення про затвердження проекту відведення земельної ділянки. Згідно договору купівлі-продажу №5893 від 07.12.2018 року право власності ОСОБА_1 на вказану земельну ділянку припинено та зареєстровано за ОСОБА_2 . Однак, ОСОБА_2 придбав спірну земельну ділянку в особи, яка не мала права її отримувати та відчужувати. На підставі викладеного, право власності на вказану земельну ділянку дійсного власника - держави презюмується та не припиняється із втратою нею цього майна, а тому це право держави підлягає захисту.
Прокурор у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Відповідачі ОСОБА_1 і ОСОБА_2 у судове засідання не з`явилися, повідомлені про дату, час і місце судового засідання в установленому законом порядку, причини неявки суду не повідомили, жодних заяв або відзиву на позовну заяву не подавали.
Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області свого представника у судове засідання не направили, проте надали суду відзив на позовну заяву в якому просили відмовити у задоволені позовних вимог і розглянути справу за відсутності їх представника. Зазначили, що 03.03.2017 року до Головного управління звернувся учасник АТО ОСОБА_1 про надання дозволу щодо відведення земельної ділянки у власність в межах норм безоплатної приватизації відповідно ст.118 ЗК України, де є чіткі підстави для відмови. Також відповідно до заяви ОСОБА_1 право на безоплатну приватизацію земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ним не використано. У ході розгляду звернення ОСОБА_1 20.03.2017 року було видано наказ про дозвіл на виготовлення проекту щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, а в подальшому останній звернувся з заявою про затвердження проекту землеустрою на що було видано наказ про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (а.с.168-171).
Позивач, скориставшись правом надання відповіді на відзив, зазначив, що ОСОБА_1 набув право власності на спірну земельну ділянку незаконно, оскільки на час її отримання вже використав відповідне право. ОСОБА_1 безпідставно набув спірну земельну ділянку у власність, а відтак отримав незаконні переваги порівняно з іншими громадянами, чим порушено суспільний інтерес на законність у цій сфері. Воля держави, як власника таких земель, може виражатись лише у таких діях органу виконавчої влади, які відповідають вимогам законодавства та інтересам держави, а повторне надання таким органом громадянину земельної ділянки для аналогічних потреб понад норми, встановлені Законом, не може оцінюватись, як воля держави. ГУ Держгеокадастру, маючи доступ до відповідних державних реєстрів, мав не допустити зазначених порушень, та відмовити ОСОБА_1 у передачі земельної ділянки у власність. На підставі зазначеного позивач вказує, що обставини, на які маються посилання у відзиві на позов, підлягають відхиленню, а позовні вимоги задоволенню (а.с.51-56).
Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з таких підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є інвалідом ІІІ групи та має право на пільги, встановленні законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни, що підтверджується безстроковим посвідченням серія НОМЕР_1 від 09.04.2015 року (а.с.33-35).
Згідно довіреності від 13.06.2016 року, яку посвідчено приватним нотаріусом Хмельницького районного нотаріального округу та зареєстровано в реєстрі за №564, ОСОБА_1 , 1986 року народження, уповноважив ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 бути його представником в усіх без винятку підприємствах, установах, організаціях з питань набуття у власність, оформлення та державної реєстрації права власності на будь-які земельні ділянки з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що розташовані на території України (а.с.27-28).
03.03.2017 року ОСОБА_4 від імені ОСОБА_1 звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області з заявою, яку зареєстровано за №Х-4598/0/5-17 від 13.03.2017 року, в якій ОСОБА_1 просив надати йому, як учаснику АТО, дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки загальною площею 2,0 га., для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, де також зазначено, що право на безоплатну приватизацію земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства не використовувалося (а.с.29).
20.03.2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області видано наказ №11-2881/14-17-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою", яким ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у резерві, розташованої на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га., в тому числі: 2,0000 га. - рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (а.с.30).
06.07.2018 року ОСОБА_4 від імені ОСОБА_1 звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області з заявою, яку зареєстровано за №Х-9939/0/16-18 від 09.07.2018 року, в якій ОСОБА_1 просив затвердити проект землеустрою для передачі у власність земельної ділянки загальною площею 2,0 га., для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, а також зазначено, що право на безоплатну приватизацію земельної ділянки за цільовим призначенням особисте селянське господарство не використано (а.с.31).
16.07.2018 року Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області видано наказ №11-5174/14-18-СГ "Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність", яким затверджено "Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ А.01.03) загальною площею 2,0000 га. за місцезнаходження: Кіровоградська область, Кіровоградський район, Червоноярська сільська рада, за межами населеного пункту". Надано ОСОБА_1 у власність земельну ділянку площею 2,0000 га., в тому числі: рілля площею 2,0000 га., (кадастровий номер 3522587900:02:000:1522) із земель сільськогосподарського призначення державної власності без зміни цільового призначення для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області (а.с.32).
Інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта та об`єкта нерухомого майна №189490058, №189490315, №189490660 від 20.11.2019 року свідчать, що право власності на земельну ділянку загальною площею 2 га., кадастровий номер 3522587900:02:000:1522, призначену для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, зареєстровано державним реєстратором Созонівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області Клюшник А.О. 18.07.2018 року за ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ). Право власності припинено 07.12.2018 року на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 07.12.2018 року, серія та номер: 5893, згідно якого вказана земельна ділянка перейшла у власність ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ), право власності якого зареєстровано у відповідному державному реєстрі. Водночас, за ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-13299-СГ від 20.06.2017 року зареєстровано право власності на земельну ділянку загальною площею 2 га., кадастровий номер 6825882000:02:020:0525, призначену для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Вербецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області. Право власності на земельну ділянку кадастровий номер 6825882000:02:020:0525 за ОСОБА_1 зареєстровано 05.07.2017 року, номер запису 21286249, право власності припинено 11.08.2017 року (а.с.15-26).
Постановою від 02.09.2019 року надано дозвіл на розголошення відомостей досудового розслідування кримінального провадження №42018120000000120 від 20.08.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.364 ч.2 КК України, в частині використання документів, що слугували підставою отримання у власність земельних ділянок ОСОБА_1 (а.с.41).
Відповідно ст.116 ч.ч.1-4 ЗК України: громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону; набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу; набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування; безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом; передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
Згідно ст.121 ч.1 п. б ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Статтею 118 частиною 7 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Положенням "Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015 року, передбачено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів. Пунктом 31 вказаного Положення передбачено, що Держгеокадастр, відповідно до покладених на нього завдань, розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи. Пунктом 25-1 вказаного Положення передбачено, що Держгеокадастр організовує та здійснює державний нагляд (контроль), у тому числі за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, а також дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.
Проаналізувавши у сукупності докази по справі судом встановлено, що ОСОБА_1 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-13299-СГ від 20.06.2017 року отримав у власність земельну ділянку площею 2 га., кадастровий номер 6825882000:02:020:0525, призначену для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Вербецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області, право власності зареєстровано за ОСОБА_1 05.07.2017 року, отже ОСОБА_1 використав у повному обсязі, тобто в граничних нормах, визначених ст.121 ЗК України, своє право на безоплатне отримання земельної ділянки із земель державної власності за даним видом використання - для ведення особистого селянського господарства. Повторне надання у власність земельної ділянки за даним видом використання діючим законодавством не передбачено. Проте, у порушення Закону на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №11-5174/14-18-СГ від 16.07.2018 року ОСОБА_1 отримано повторно у власність земельну ділянку загальною площею 2 га., кадастровий номер 3522587900:02:000:1522, призначену для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Відповідно ст.ст.15, 16 ЦК України: кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання; способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб; суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
Згідно ст.21 ч.1 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
У даному випадку належним способом захисту цивільного права та законного інтересу держави є визнання незаконним і скасування правового акту індивідуальної дії, а не визнання недійсним спірного наказу ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області, що просив зробити позивач. Поряд із цим необхідно зазначити, що застосування судом іншого способу захисту цивільного права та інтересу держави не виходить за межі позовних вимог та не свідчить про необґрунтованість позовних вимог.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щодо розпорядчого документу підлягають задоволенню, оскільки ОСОБА_1 на час отримання спірної земельної ділянки на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №11-5174/14-18-СГ від 16.07.2018 року, вже використав своє право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах норм безоплатної передачі земельних ділянок для даного виду використання, що підтверджується наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-13299-СГ від 20.06.2017 року, внесеним до відповідних державних реєстрів нерухомості, як підстава виникнення права власності ОСОБА_1 на земельну ділянку кадастровий номер 6825882000:02:020:0525.
Відповідно ст.ст. 316-319 ЦК України: правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб; власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном; власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Згідно ст.321 ЦК України право власності є непорушним, ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Виходячи з того, що ОСОБА_1 не повідомив Головне управління Держгеокадастру в Кіровоградській області, яке в свою чергу, як розпорядник державних земель, не перевірили, відомості про приватизацію ним земельної ділянки, площею 2 га. для ведення особистого селянського господарства, а тому повторно, з порушенням зазначеного вище земельного законодавства, отримав у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, отже спірна земельна ділянка вибула з власності держави поза її волею. ОСОБА_1 отримав від держави, як власника, у володіння спірну земельну ділянку з порушенням вимог законодавства, тому його право власності не вважається таким, що виникло відповідно до закону, що виключає наявність у нього правомочностей власника, в обсязі необхідному для розпорядження незаконно отриманим майном, а відтак, спірна земельна ділянка підлягає витребуванню в добросовісного набувача на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області.
Відповідно ст.387 ч.1 ЦК України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.
Згідно ст.388 ч.1 п.3 ЦК України якщо майно за відплатним договором придбане в особи, яка не мала права його відчужувати, про що набувач не знав і не міг знати (добросовісний набувач), власник має право витребувати це майно від набувача лише у разі, якщо майно вибуло з володіння власника або особи, якій він передав майно у володіння, не з їхньої волі іншим шляхом.
Статтею 397 частиною 1 ЦК України передбачено, що володільцем чужого майна є особа, яка фактично тримає його у себе.
Відповідно встановлених судом обставин спірна земельна ділянка вибула з володіння власника - держави поза її волею та на даний час перебуває у добросовісного набувача, який є її власником - ОСОБА_2 , а тому позовна вимога про витребування у ОСОБА_2 спірної земельної ділянки на користь розпорядника земель держави - Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області підлягає задоволенню.
Доводи відповідача ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області з приводу необґрунтованості позовних вимог суд вважає безпідставними, оскільки саме на ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області законом покладено обов`язок здійснювати контроль за дотримання земельного законодавства фізичними особами під час реалізації права на землю.
Відповідно ст.141 ч.1 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 3842 грн., тобто по 1921 грн. за кожною з вимог, що вбачається із розрахунку, наведеного в позові. Судовий збір за позовну вимогу про визнання недійсним і скасування наказу Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області, слід стягнути з відповідачів Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області та ОСОБА_1 у сумі по 960,50 грн. із кожного на користь позивача. Позовну вимогу про витребування земельної ділянки висунуто безпосередньо до ОСОБА_2 , а тому суд вважає за необхідне стягнути з останнього на користь позивача 1921 грн. судового збору.
Керуючись ст.ст.116, 118, 121, 155 ЗК України, ст.ст.15, 16, 21, 316-319, 321, 373, 387, 388 ЦК України, ст.ст.4, 12, 13, 76-81, 89, 141, 258-260, 263-265, 268 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В:
Позов заступника прокурора Кіровоградської області в інтересах держави (код ЄДРПОУ 02910025, місце знаходження: 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Пермська, 4) до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39767636, місце знаходження: 25030, м. Кропивницький, вул. Академіка Корольова, 26), ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , зареєстрованого: АДРЕСА_1 ) та ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 , зареєстрованого: АДРЕСА_2 ) про визнання недійсним наказу та витребування земельної ділянки - задовольнити частково.
Визнати незаконним і скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №11-5174/14-18-СГ від 16.07.2018 року, яким затверджено проект землеустрою та надано у власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 2,0000 га., в тому числі: рілля, площею 2,0000 га., кадастровий номер 3522587900:02:000:1522, із земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у резерві, без зміни цільового призначення для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Витребувати у ОСОБА_2 на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області земельну ділянку площею 2,0000 га., в тому числі: рілля, площею 2,0000 га., кадастровий номер 3522587900:02:000:1522, призначену для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Червоноярської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області на користь прокуратури Кіровоградської області судові витрати у сумі 960 грн. 50 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь прокуратури Кіровоградської області судові витрати у сумі 960 грн. 50 коп.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь прокуратури Кіровоградської області судові витрати у сумі 1921 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 07.09.2020 року.
Суддя Кіровоградського районного суду
Кіровоградської області І.М. Гершкул
Суд | Кіровоградський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2020 |
Оприлюднено | 10.09.2020 |
Номер документу | 91384542 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Кіровоградський районний суд Кіровоградської області
Гершкул І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні