ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
08 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2894/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал про стягнення коштів за податковим боргом,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал про стягнення коштів за податковим боргом, в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал кошти за податковим боргом у загальній сумі 142377,78 грн, а саме: з податку на додану вартість в сумі 139437,78 грн, з яких 100266,07 грн основного платежу, 34380,17 грн штрафних санкцій та 4791,54 грн пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України; з податку на прибуток підприємств в сумі 2940, 00 грн, з яких 900,00 грн. основного платежу та 2040,00 грн. штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ Інтереко капітал не сплачувало до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу на загальну суму 142377,78 грн, а саме: з податку на додану вартість у загальній сумі 139437,78 грн., який складається з основного платежу у сумі 100266,07 грн., штрафних санкцій у сумі 34380,17 грн., та нарахованої відповідно до ст.129 ПКУ пені у сумі 4791,54 грн. Податковий борг з податку на додану вартість з основного платежу у сумі 100266,07 грн нарахований за податковою декларацією від 30.12.2017 № 9257492347 за листопад 2017 року у сумі 1724,07 грн, за податковою декларацією від 22.01.2018 № 9296661443 за грудень 2017 року у сумі 990,00 грн та за прийнятим податковим повідомленням-рішенням від 06.12.2018 № 0010485205 у сумі 97552,00 грн; зі штрафних санкцій у сумі 34380,17 грн нарахований на підставі податкових повідомлень-рішень від 19.12.2017 № 0026741206 за вересень 2017 року у сумі 1020,00 грн, від 26.03.2018 №0010861206 за січень 2018 року у сумі 1020,00 грн., від 23.10.2018 № 0047901206 за травень-липень 2018 року у сумі 3060,00 грн, від 06.12.2018 № 0010415205 за серпень 2018 у сумі 1020,00 грн., від 06.12.2018 № 0010485205 за вересень 2018 року у сумі 24388,00 грн., від 16.03.2020 № 008555204 за липень, грудень 2017 року у сумі 3872,17 грн. Податковий борт з податку на прибуток приватних підприємств у загальній сумі 2940,00 грн, складається з основного боргу у сумі 900,00 грн, який нарахований за податковою декларацією від 20.04.2018 № 9300070514 за 2017 року та з штрафних санкцій нарахованих на підставі податкових повідомлень-рішень від 20.06.2018 № 0028321206 у сумі 1020,00 грн від 28.05.2019 № 0011055205 у сумі 1020,00 грн.
На виконання заходів стягнення податкового боргу контролюючим органом сформовано та надіслано ТОВ Інтереко капітал податкову вимогу від 15.02.2019 № Ю-16668-52, яка згідно поштового повідомлення, вважається врученою 12.04.2019. Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг відповідача залишається несплаченим.
Ухвалою суду від 04 серпня 2020 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с. 76-77).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
Судом встановлено та підтверджено належними та допустимими доказами наступні обставини справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал зареєстровано в якості юридичної особи з 10.04.2017 (ідентифікаційний код: 41273550, місцезнаходження: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22/107) та перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управлінні Головному управлінню ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 10.04.2017 (а.с. 4-6).
Податковий борг з податку на додану вартість у загальній сумі 139 437,78 грн., в тому числі основного платежу на суму 100 266,07 грн, штрафних санкцій у сумі 34 380,17 грн та нарахованої відповідно до ст. 129 ПКУ пені у сумі 4 791,54 грн нарахований за податковими деклараціями:
- № 9257492347 від 30.12.2017 за листопад 2017 року у сумі 1 724,07 грн (а. с. 13);
- № 9296661443 від 22.01.2018 за грудень 2017 року у сумі 990,00 грн (а. с. 21).
ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення №0010485205 від 06.12.2018 на суму 97 552,00 грн (а. с. 41), прийнятого на підставі акту від 19.11.2018 № 4260/12-32-52-05/41273550 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за вересень 2018 року (а. с. 44-45).
Податковий борг з штрафних санкцій на загальну суму 34 380,17 грн виник на підставі:
- податкового повідомлення - рішення від 06.12.2018 № 0010415205 на суму 1020,00 грн (а. с. 35), прийнятого на підставі акту від 19.11.2018 № 4262/12-32-52-05/41273550 про результати камеральної перевірки з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2018 року (а. с. 38-39);
- податкового повідомлення-рішення від 06.12.2018 №0010485205 на суму 24 388,00 грн (а. с. 41), прийнятого на підставі акту від 19.11.2018 №4260/12-32-52-05/41273550 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за вересень 2018 року (а.с. 44-45);
- податкового повідомлення-рішення від 19.12.2017 № 0026741206 на суму 1020,00 грн (а.с. 14), прийнятого на підставі акту перевірки від 05.12.2017 № 1961/12-32-12-06/41273550 про результати камеральної перевірки з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2017 року (а.с. 18-19);
- податкового повідомлення - рішення від 26.03.2018 № 0010861206 на суму 1020,00 грн (а.с. 22), прийнятого на підставі акту перевірки від 13.03.2018 №564/12-32-12-06/41273550 про результати камеральної перевірки з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2018 року (а.с. 26-27);
- податкового повідомлення-рішення від 05.09.2018 № 0047901206 на суму 3060,00 грн (а. с. 29), прийнятого на підставі акту перевірки від 22.08.2018 № 3576/12-32-12-06/41273550 про результати камеральної перевірки з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за травень, червень, липень 2018 року (а.с. 32-33);
- податкового повідомлення-рішення від 16.03.2020 № 008555204 на суму 3 872,17 грн (а.с. 47), прийнятого на підставі акту перевірки від 28.01.2020 № 233/12-32-52-04-12/41273550 про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за липень 2017 року, грудень 2017 року (а.с. 50-51).
Суд зазначає, що зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувались.
Згідно розрахунку податкового боргу з податку на додану вартість та зворотного біку облікової картки ПДВ відповідача сума податкового боргу у загальному розмірі складає 134646,24 грн, в тому числі основного платежу на суму 100 266,07 грн та штрафних санкцій у розмірі 34 380,17 грн (а.с.53-57).
Відповідно до статті 59 ПК України ГУ ДФС у Луганській області було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 15.02.2019 № 16668-52, конверт повернуто без вручення (а.с. 7).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відповідно до частини першої статті 6 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 ПК України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 ПК України зазначено, що кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Підпунктом 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.п. 14.1.178 п.14.1 ст.14 ПКУ податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм ПКУ.
Згідно п.п.14.1.179 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов`язання - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.
Пунктом 203.1 ст. 203 ПКУ визначено, що базовим податковим звітним (податковим) періодом з сплати податку на додану вартість є календарний місяць. Податкова декларація подається протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно п.203.2 ст.203 ПКУ платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку.
Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з урахуванням граничних строків;
- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відповідно до п.120-1.1 ст. 120 ПКУ, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 ст. 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг з податку на додану вартість в загальній сумі 100 266,07 грн, про що свідчить зворотній бік облікової картки платника з податку на додану вартість станом на 17.07.2020 (а.с. 53-57).
Щодо нарахування пені у сумі 4 791,54 грн на підставі статі 129 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені розпочинається:
129.1.1. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.2. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
129.1.3. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Згідно зі статтею п.129.3 ст. 129 ПК України нарахування пені закінчується:
129.3.1. у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;
129.3.2. у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;
129.3.3. у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);
129.3.4. при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Відповідно до розрахунку пені, обчисленої на виявлені органом ДПС суми занижень податкових зобов`язань, підставою для нарахування пені зазначено податкове повідомлення-рішення від 06.12.2018 №0010485205, яке вручено платнику 11.01.2019, граничний строк сплати 21.01.2019. З розрахунку вбачається, що граничний день сплати за звітний період - 30.10.2018, дата початку нарахування пені - 30.10.2018, дата закінчення нарахування пені - 20.01.2019, кількість календарних днів - 83 дня, сума нарахованої пені - 4791,54 грн (а. с. 11).
Пунктом 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України визначено підстави для закінчення нарахування пені.
Таким чином, позивачем при зверненні до суду не надав докази щодо наявності підстав для закінчення нарахування пені податковим органом не зазначені, які визначені п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України.
З огляду на зазначене, підстави для нарахування пені у сумі 4 791,54 грн податковим органом не обґрунтовані, а тому позовні вимоги в частині стягнення пені у сумі 4 791,54 грн задоволенню не підлягають.
Наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал податкового боргу з податку на додану вартість в загальному розмірі 134 646,24 грн, основного платежу 100 266,07 грн., штрафні санкції у розмірі 34 380,17 грн. станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 10) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на додану вартість (а.с. 53).
Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.
Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:
- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);
- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);
- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).
Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація з податку на прибуток подається за базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у загальній сумі 2 940,00 грн складається з основного боргу у сумі 900,00 грн, який нарахований за податкової декларацією від 20.04.2018 №9300070514 за 2017 рік (а. с. 59-60) та з штрафних санкцій, нарахованих на підставі податкових повідомлень рішень від 20.06.2018 у сумі 1020,00 грн (а. с. 61), прийнятого на підставі акту перевірки від 04.06.2018 №1630/12-32-12-06/41273550 про результати камеральної перевірки податкової декларації з податку на прибуток підприємства за період 2017 рік (а. с. 63), від 28.05.2019 №0011055205 у сумі 1020,00 грн (а. с. 66), прийнятого на підставі акту перевірки від 29.03.2019 № 663/12-32-52-05 про результати камеральної перевірки своєчасності подання (неподання) декларації з податку на прибуток підприємства за 2018 рік (а. с. 68).
Наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал податкового боргу з податку на прибуток підприємств в розмірі 2 940, грн, основний борг - 900,00 грн, штрафні санкції - 2040,00 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 58) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на прибуток підприємств (а.с. 71-73).
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).
Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал надіслано податкову вимогу форми Ю від 15.02.2019 № 16668-52, яка вважається отриманою (а. с. 7).
Оскільки податкова вимога від 15.02.2019 № 16668-52 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.
Поняття податкового боргу, відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, включає в себе грошове зобов`язання, яке самостійно узгоджене платником податків, або узгоджене в порядку оскарження, але не сплачене у встановлений ПК України строк.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у розмірі 137 586,24 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, питання щодо розподілу судових витрат не вирішується.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Інтереко капітал (ідентифікаційний код:41273550, місцезнаходження: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22/107) кошти за податковим боргом у загальній сумі 137586,24 грн (сто тридцять сім тисяч п`ятсот вісімдесят шість гривень 24 коп.), а саме:
- з податку на додану вартість в сумі 134 646,24 грн. (сто тридцять чотири тисячі шістсот сорок шість гривень 24 коп.), з яких 100266,07 грн. (сто тисяч двісті шістдесят шість гривень 07 коп.) основного платежу та 34 380,17 грн. (тридцять чотири тисячі триста вісімдесят гривень 17 коп.) штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ;
- з податку на прибуток підприємств в сумі 2940, 00 грн (дві тисячі дев`ятсот сорок гривень 00 коп.), з яких 900,00 грн. (дев`ятсот гривень 00 коп.) основного платежу та 2040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 коп.) штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника.
В решті позовних вимог відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2020 |
Оприлюднено | 10.09.2020 |
Номер документу | 91405686 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні