Рішення
від 09.09.2020 по справі 540/1320/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1320/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного агентства автомобільних доріг України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Державного агентства автомобільних доріг України (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови ОСОБА_1 у наданні дозволу на будівництво споруд у межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ за межами с.Тягинка Бериславського району Херсонської області, згідно ситуаційного плану місця розташування земельної ділянки, яка належить на праві власності ОСОБА_1 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку Серія ЯА № 250462 від 21.03.2008;

- зобов`язати відповідача надати ОСОБА_1 дозвіл на будівництво споруд у межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ за межами с. Тягинка Бериславського району Херсонської області, згідно ситуаційного плану місця розташування земельної ділянки, яка належить на праві власності ОСОБА_1 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку Серія ЯА № 250462 від 21.03.2008.

Ухвалою від 26.05.2020 у справі відкрите спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), сторонам наданий строк для подання заяв по суті справи.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачу належать на праві приватної власності дві земельні ділянки площею по 0,25 га з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд та для ведення особистого селянського господарства, які розташовані в с. Тягінка Бериславського району Херсонської області уздовж автомобільної дороги загального користування державного значення Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ. З метою початку будівництва житлового будинку на вказаній земельній ділянці, 18.12.2019 ОСОБА_1 звернувся до відповідача з заявою про надання дозволу на будівництво споруд у межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ за межами с. Тягинка Бериславського району Херсонської області, згідно ситуаційного плану місця розташування земельної ділянки, яка належить йому на праві власності. 06.02.2020 відповідач листом № 794/7/7.2-9-4484/10 повідомив позивача про те, що автомобільна дорога Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ відноситься до автомобільних доріг загального користування державного значення. Зазначена ділянка дороги, на якій заплановане будівництво споруд та влаштування заїзду-виїзду до земельної ділянки ОСОБА_1 , перебуває на балансі Служби автомобільних доріг у Херсонській області. На сьогодні Укравтодором розроблено проект нормативно-правового акта про порядок видачі згаданих дозволів, прийняття якого дозволить здійснювати Укравтодором дозвільну діяльність у правовому полі та який наразі знаходиться на стадії доопрацювання. Тому видача дозволів на впровадження виробничої діяльності у межах смуги відводу автомобільних доріг загального користування буде проводитись Укравтодором після прийняття в установленому порядку відповідних нормативно-правових актів. Позивач вважає протиправними дії відповідача щодо відмови у видачі відповідного дозволу, оскільки вказаний обов`язок передбачений ст. 37 Закону України "Про автомобільні дороги" та пп. 8 п. 4 Положення "Про Державне агентство автомобільних доріг", яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 439. Посилаючись на викладене, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

17.06.2020 відповідач надіслав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав. 18.12.2019 ОСОБА_1 звернувся до Державного агентства автомобільних доріг України (УКРАВТОДОР) з письмовою заявою про надання йому дозволу на будівництво споруд у межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-47 Херсон-Нова Каховка-Генічеськ км 0+000-км 201+600, у тому числі на ділянці км 30+000-км 60+000 даної автомобільної дороги, що проходить за межами села Тягинка Бериславського району Херсонської області, згідно ситуаційного плану місця розташування земельної ділянки, яка належить на праві власності ОСОБА_1 . Відповідач зазначає, що згідно із статтею 37 Закону України "Про автомобільні дороги" та пп. 8 п. 4 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 439 на Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) покладена функція щодо видачі дозволів на розміщення, будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладання інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг. Для забезпечення дозвільної діяльності Укравтодором розроблено проект закону, яким регламентовано порядок провадження дозвільної процедури та отримання такого дозволу, але наразі рішень щодо порядку здійснення Укравтодором дозвільної діяльності Урядом України не прийнято. У зв`язку з відсутністю законодавчого акту, який регламентуватиме порядок видачі дозволів на впровадження виробничої діяльності у межах смуги відводу автомобільних доріг державного значення загального користування, вирішення питання позивача залишається відкритим. 06.02.2020 позивачу надане відповідне роз`яснення. Також відповідач зауважив, що у зверненні від 18.12.2019 ОСОБА_1 не вказав обставини та законні підстави, з яких відповідач повинен надати дозвіл на фактичне вчинення дій з майном, яке є державною власністю, належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України і перебуває на балансі Служби автомобільних доріг у Херсонській області, оскільки інтересом позивача є облаштування у межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ за межами с. Тягинка Бериславського району Херсонської області (яка йому не належить) іншого заїзду до його земельної ділянки. Щодо надання доказів по справі відповідач зазначив, що автомобільна дорога загального користування державного значення Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ згідно із статтею 5-1 Закону України "Про автомобільні дороги" є автомобільною дорогою оборонного значення, а тому з урахуванням триваючого стану особливого періоду та вимог Закону України "Про державну таємницю" надати будь-які документи, що стосуються вказаної автомобільної дороги не має можливості. З наведених підстав просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

23.06.2020 позивач надав суду відповідь на відзив на позовну заяву, в якій наполягає на задоволенні позовних вимог, відповідно до підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Таким чином, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" установлено з 12.03.2020 до 03.04.2020 на усій території України карантин, заборонивши відвідування закладів освіти її здобувачами; проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Постановами Кабінету Міністрів України строк дії карантину та заборонених заходів неодноразово продовжувався, в тому числі діє станом на сьогодні до 31.10.2020.

Підпунктом 2 пункту 9 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30.03.2020 № 540-IX (далі - Закон № 540-ІХ), розділ VI "Прикінцеві положення" КАС України доповнено пунктом 3, відповідно до якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), процесуальні строки, визначені КАС України, зокрема, розгляду адміністративної справи, продовжуються на строк дії такого карантину.

Отже, строк розгляду адміністративної справи визначений строком дії карантину.

У свою чергу, пунктом 3 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 18.06.2020 № 731-IX (далі - Закон № 731-IX) , пункт 3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України викладено в такій редакції: "Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином".

Крім того, пунктом 2 розділу ІІ Закону № 731-IX встановлено, що процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України в редакції Закону № 540-IX, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом. Закон № 731-IX набрав чинності 17.07.2020.

Тобто, процесуальні строки, які були продовжені відповідно до п. 3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України в редакції Закону № 540-IX, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом - 06.08.2020.

Станом на дату розгляду справи від відповідача не надходило заяви про продовження такого строку, відтак суд розглядає справу на підставі наявних документів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.

Відповідно до Державних актів на право власності на земельну ділянку від 21.03.2008 Серія ЯА № 250462 та Серія ЯА № 250463 ОСОБА_1 є власником земельних ділянок: площею 0,2500 га кадастровий номер 6520687100:01:087:0004 з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд; площею 0,2500 кадастровий номер 6520687100:01:087:0005 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, які розташовані в с. Тягинка Бериславського району Херсонської області.

Крім того, згідно державними актами на право власності на земельні ділянки, частини вказаних земельних ділянок площею 0,0920 га та 0,0080 га знаходяться в охоронній зоні Вл 10 кВ.

Суд встановив, що земельна ділянка з кадастровим № 6520687100:01:087:0004 межує із землями Служби автомобільних доріг у Херсонській області.

23.10.2019 позивач звернувся до Служби автомобільних доріг Херсонської області з заявою про надання дозволу на викладення заїзду до земельної ділянки по автомобільній дорозі Р-47, яка знаходиться за територією с. Тягинка, відповідно до ситуаційного плану.

19.11.2019 Служба автомобільних доріг листом № 93-10/1750 повідомила позивача про те, що згідно із ст. 37 Закону України "Про автомобільні дороги" та пп. 8 п. 4 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 439, на Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) покладено завдання щодо видачі дозволів на розміщення, будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладання інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг. Служба автодоріг зазначила, що для забезпечення дозвільної діяльності Укравтодором розроблено проект закону, яким регламентовано порядок провадження дозвільної процедури та отримання такого дозволу, але наразі рішень щодо порядку здійснення Укравтодором дозвільної діяльності Урядом України не прийнято, відтак запропонувала позивачу звернутись за видачею дозволу до Державного агентства автомобільних доріг України.

18.12.2019 ОСОБА_1 звернувся до Державного агентства автомобільних доріг України із заявою про видачу дозволу на будівництво споруд у межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ за межами с. Тягинка Бериславського району Херсонської області, згідно ситуаційного плану місця розташування земельної ділянки, яка належить йому на праві власності.

06.02.2020 Державне агентство автомобільних доріг України листом № 794/7/7.2-9-4484/10 повідомило ОСОБА_1 про наступне. Автомобільна дорога Р-47 Херсон - Нова Каховка- Генічеськ відноситься до автомобільних доріг загального користування державного значення. Зазначена ділянка дороги, на якій заплановане будівництво споруд та влаштування заїзду-виїзду до земельної ділянки, перебуває на балансі Служби автомобільних доріг у Херсонській області. Відповідно до ст. 37 Закону України "Про автомобільні дороги" та пп. 8 п. 4 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 439, Укравтодор видає дозвіл на розміщення, будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладання інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг. На сьогодні Укравтодором розроблено проект нормативно-правового акта про порядок видачі згаданих дозволів, прийняття якого дозволить здійснювати Укравтодором дозвільну діяльність у правовому полі та який наразі знаходиться на стадії доопрацювання. Враховуючи наведене, на даний час видача дозволів на впровадження виробничої діяльності у межах смуги відводу автомобільних доріг загального користування буде проводитись Укравтодором після прийняття в установленому порядку відповідних нормативно-правових актів. Також відповідач наголосив, що даний лист не є дозволом на провадження господарської діяльності в межах смуги відведення автомобільної дороги Р-47 Херсон - Нова Каховка - Генічеськ.

Вважаючи вказану відмову Укравтодору від 06.02.2020 протиправною, позивач звернувся до суду за захистом порушеного права.

Надаючи оцінку позиціям сторін, суд враховує наступні обставини та положення законодавства.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні, організаційні та соціальні засади забезпечення функціонування автомобільних доріг, їх будівництва, реконструкції, ремонту та утримання в інтересах держави і користувачів автомобільних доріг визначає Закон України "Про автомобільні дороги" від 08.09.2005 № 2862-IV (далі - Закон № 2862-IV).

Відповідно до ст. 6-1 Закону № 2862-IV державне управління у сфері безпеки автомобільних доріг здійснюється в межах повноважень, визначених цим Законом та іншими актами законодавства України: 1) Кабінетом Міністрів України; 2) центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства; 3) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення; 4) місцевими органами виконавчої влади; 5) органами місцевого самоврядування.

Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства є Міністерство інфраструктури України згідно із відповідним Положенням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2015 № 460.

Натомість центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення є Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) згідно із Положенням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 439.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 11 Закону № 2862-IV визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, зокрема, належать: розроблення пропозицій щодо формування та реалізації державної політики (стратегії) у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, програм розвитку дорожнього господарства.

Згідно з ч. 1 ст. 37 Закону № 2862-IV будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладення інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюються згідно з дозволом органів державного управління автомобільними дорогами та за попереднім погодженням з відповідними підрозділами Національної поліції в порядку, передбаченому законодавством України.

Органи державного управління автомобільними дорогами видають за погодженням з відповідними підрозділами Національної поліції на платній основі дозволи на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування об`єктів, зазначених у частині першій цієї статті, в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України (ч. 2 ст. 37 Закону № 2862-IV).

Органи державного управління автомобільними дорогами у 30-денний строк приймають рішення про видачу дозволу на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування об`єктів, зазначених у частині першій цієї статті, або про відмову у видачі такого дозволу. Підставою для відмови у видачі та анулювання дозволу можуть бути: попереднє визначення даної ділянки дороги для іншого об`єкта або споруди; віднесення ділянки дороги до аварійно-небезпечної або місця чи ділянки концентрації дорожньо-транспортних пригод; невідповідність місця розташування об`єкта дорожнього сервісу нормативним вимогам та планам розвитку інфраструктури дорожнього сервісу; перспективні плани реконструкції або розширення автомобільної дороги, що призведе до демонтажу споруд (ч.ч. 3, 4 ст. 37 Закону № 2862-IV).

Усі спори, пов`язані з провадженням виробничої діяльності на автомобільних дорогах, вирішуються в судовому порядку (ч. 6 ст. 37 Закону № 2862-IV).

Також, п. 64 Додатку до Закону України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" від 19.05.2011 № 3392-VI передбачено такий дозвільний документ, який видається на підставі Закону України "Про автомобільні дороги", як "дозвіл на розміщення, будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладання інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг".

10.09.2014 постановою Кабінету Міністрів України № 439 затверджене Положення "Про Державне агентство автомобільних доріг України" (далі - Положення № 439).

Відповідно до п. 1 Положення № 439, Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення.

Згідно з п.п. 1, 3, 8 п. 4 Положення № 439 Укравтодор відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: 1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністрові інфраструктури; 3) розробляє державну стратегію та програму розвитку дорожнього господарства, забезпечує їх фінансування та виконання; 8) видає дозвіл на розміщення, будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладення інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг.

Укравтодор під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, громадськими спілками, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, профспілками та організаціями роботодавців, а також підприємствами, установами і організаціями (п. 7 Положення № 439).

Аналіз положень наведених вище нормативних актів дає підстави для висновку, що, по-перше, дозвіл на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладення інженерних мереж та виконання інших робіт в межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування видається органами державного управління автомобільними дорогами; по-друге, ці органи у 30-денний строк приймають одне з двох рішень - або про видачу дозволу, або про відмову у його видачі; по-третє, процедура розгляду питання щодо надання дозволу має встановлюватись законодавством.

Отже, суд вважає, що Державному агентству автомобільних доріг України, як центральному органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення належать повноваження щодо видачі дозволів на розміщення, будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладання інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг.

29.05.2005 наказом Державної служби автомобільних доріг України затверджений Порядок видачі дозволів на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування об`єктів сервісу на землях дорожнього господарства та згод і погоджень на об`єкти зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг загального користування.

Разом з тим, наказом Міністерства інфраструктури України від 16.11.2012 № 688 визнаний таким, що втратив чинність наказ Державної служби автомобільних доріг України від 29.09.2005 № 414 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування об`єктів сервісу на землях дорожнього господарства та згод і погоджень на об`єкти зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг загального користування".

Таким чином, на даний час відсутній Порядок видачі дозволів на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування об`єктів сервісу на землях дорожнього господарства та згод і погоджень на об`єкти зовнішньої реклами вздовж автомобільних доріг загального користування.

Варто відмітити, що до повноважень відповідача належить узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розроблення пропозицій щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подання їх Міністрові інфраструктури.

Відповідач зауважує, що для забезпечення дозвільної діяльності ним розроблений проект закону, яким регламентований порядок провадження дозвільної процедури та отримання такого дозволу, але наразі рішень щодо порядку здійснення Укравтодором дозвільної діяльності Урядом України не прийнято.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд погоджується із доводами позивача про те, що ч. 1 ст. 37 Закону № 2862-IV передбачає обов`язок відповідача надавати дозволи на будівництво споруд, об`єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладення інженерних мереж та виконання інших робіт.

Втім, надання таких дозволів здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Беручи до уваги те, що Державне агентство автомобільних доріг України є суб`єктом владних повноважень, який згідно частини другої статті 19 Основного Закону зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, суд вважає, що відсутність нормативного акту, затвердженого Кабінетом Міністрів України, який би встановлював порядок та спосіб видачі дозволів на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування об`єктів сервісу на землях дорожнього господарства, перешкоджає відповідачу у виконанні законодавчо встановленого обов`язку.

На переконання суду, без належного нормативного врегулювання відповідач не може видавати дозволи на розміщення, будівництво, реконструкцію та функціонування об`єктів сервісу на землях дорожнього господарства, оскільки у такому разі відповідач буде діяти на власний розсуд, порушуючи при цьому конституційні норми.

З огляду на викладене вище, суд вважає необґрунтованими доводи позивача про протиправність дій відповідача щодо відмови ОСОБА_1 у видачі дозволу на будівництво споруд у межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення.

За таких обставин суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

Відповідно до ст. 139 КАС України у разі відмови у задоволенні позову, судові витрати на користь позивача не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд, -

вирішив:

Відмовити ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) у задоволенні позовних вимог до Державного агентства автомобільних доріг України (код ЄДРПОУ 37641918, 03150, м. Київ, вул. Фізкультури, 9) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.Й. Кисильова

кат. 109000000

Дата ухвалення рішення09.09.2020
Оприлюднено11.09.2020

Судовий реєстр по справі —540/1320/20

Постанова від 15.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 09.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні