Справа № 420/7045/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, ЄДРПОУ 43142370) до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), про стягнення податкового боргу у розмірі 15 745 грн. 47 коп.,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС в Одеській області (далі - ГУ ДПС) з позовом до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (далі ФОП ОСОБА_1 ), в якому просить суд стягнути з відповідача суму заборгованості з єдиного податку з фізичних осіб у розмірі - 15 745 грн. 47 коп. на бюджетний рахунок №UA388999980314060699000015156, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37564760, КБК 18050400, отримувач коштів УК у Болградському районі (м. Болград) 18050400.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник позивача зазначив, що ФОП ОСОБА_1 зареєстрований Болградською районною державною адміністрацією Одеської області та за даними ГУ ДПС в Одеській області перебуває на обліку як платник податків у Болградській ДПІ ГУ ДПС в Одеській області під №253200000000 з 08.12.2005 року.
Станом на 15.07.2020 року, відповідно до довідки про суми податкового боргу, розрахунку заборгованості та інтегрованої картки платника (далі - ІКП), податкова заборгованість відповідача перед бюджетом зі сплати єдиного податку з фізичних осіб становить - 15 745 грн. 47 коп.
Вказана заборгованість виникла в результаті: податкового зобов`язання за заявою про застосування спрощеної системи оподаткування від 13.02.2017 року № 1907 у розмірі 8 094 грн. 77 коп.; податкового повідомлення - рішення від 23.10.2019 року № 0151815207 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 7 624,90 грн, прийнятого на підставі акту від 11.06.2019 року №005450/15-32-52-07/ НОМЕР_1 камеральної перевірки своєчасності сплати до бюджету податків та зборів ФОП ОСОБА_1 .
Також платнику податків була нарахована пеня на загальну суму - 25,80 грн, відповідно до п.п. 129.1.2 ст. 129 ПКУ та ч. 4 гл.2 розділу ІІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 року № 422.
У зв`язку з несплатою боржником заборгованості, податковим органом було винесено податкову вимогу форми Ф від 15.04.2019 року №30081-52, яку направлено рекомендованим листом на адресу ФОП ОСОБА_1 .
Оскільки податковий борг відповідачем в добровільному порядку не сплачений, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 31.07.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та призначено розглядати справу №420/7045/20 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (а. с. 36-38).
Відповідач отримав ухвалу суду від 31.07.2020 року згідно з поштовим повідомленням 08.08.2020 року. Відповідач відзив на позовну заяву в строк, визначений ухвалою суду про відкриття провадження у справі, не надав, жодних заяв від відповідача на адресу суду не надходило.
Справа розглянута у порядку письмового провадження.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, зареєстрований як Фізична особа - підприємець 08.12.2005 року, проживає за адресою: АДРЕСА_2 . З 08.12.2005 року, як платник податків, знаходиться на обліку в ГУ ДПС в Одеській області, Ізмаїльського управління Болградської державної податкової інспекції (а.с. 19-23).
13.02.2017 року відповідачем до контролюючого органу, з метою зміни форми системи оподаткування було подано заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (а. с. 18).
ФОП ОСОБА_1 з 13.02.2017 року відповідач належить до другої групи платників єдиного податку (а. с. 23).
Пунктом 291.3 ст. 291 ПК України визначено, що юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Відповідно до п. 239.1, 293.2 ст. 293 ПК України ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - прожитковий мінімум), другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - мінімальна заробітна плата), третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки). Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць для другої групи платників єдиного податку - не більше 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
Статтею 294 ПК України визначено, що податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік. Для зареєстрованих в установленому порядку фізичних осіб - підприємців, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому особу зареєстровано платником єдиного податку. Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб`єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, а також четвертої групи (фізичні особи), перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація.
Згідно п. 295.1 ст. 254 ПК України платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Відтак, заява ФОП ОСОБА_1 від 13.02.2017 року про застосування спрощеної системи оподатковування є підставою для нарахування та сплати ним єдиного податку.
10.06.2019 року ГУ ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку платника єдиного податку ФОП ОСОБА_1 з питання своєчасності сплати податків та зборів до бюджету, за результатами якої складено акт від 11.06.2019 року № №005450/15-32-52-07/ НОМЕР_1 (а.с. 27).
Актом від 11.06.2019 року № №005450/15-32-52-07/ НОМЕР_1 під час перевірки встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з єдиного податку другої групи протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57, п. 295.2 ст. 295 ПК України, відповідальність за яке передбачене п. 122.1 ст. 122 ПК України, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50% ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до ПК України. Акт було направлено рекомендованим листом на адресу відповідача, натомість рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення було повернуте відправнику з відміткою про закінчення терміну зберігання (а.с.25).
23.10.2019 року ГУ ДПС в Одеській області прийняте податкове повідомлення-рішення №0151815207, яким до ФОП ОСОБА_1 за невиконання податкових зобов`язань застосовано штрафні санкції у розмірі 7 624,90 грн (а.с. 24). Податкове повідомлення-рішення №0151815207 направлене рекомендованим листом на адресу відповідача та отримане ним 26.11.2019 року, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 26).
Податковим органом на адресу ФОП ОСОБА_1 рекомендованим листом було направлено податкову вимогу форми Ф від 15.04.2019 року №30081-52, яку відповідач отримав 07.04.2020 року (а.с. 17).
Згідно з розрахунком заборгованості, довідки про суми податкового боргу та виписок з інтегрованих карток платника податку, в період з 20.09.2019 року по 20.06.20 року, податковий борг ФОП ОСОБА_1 станом на 15.07.2020 року складає 15 745 грн. 47 коп. (а.с. 8-16).
У зв`язку з несплатою відповідачем податкового зобов`язання, позивач здійснив розрахунок заборгованості останнього станом на 15.07.2020 року та звернувся до суду з даним позовом.
Дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України (далі ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до вимог п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених ПК України , стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному ПК України .
Відповідно до п. 15.1 ст.15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Підпунктом 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Главою 1 розділу XIV ПК України передбачено особливий порядок оподаткування суб`єктів малого підприємництва шляхом сплати єдиного податку. Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених Податковим кодексом України, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПК України).
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 - 298.1.4 ПК України.
Так відповідно до пункту 291.3 статті 291 ПК України юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом п. 59.1 ст. 59 ПК України унормовано, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) (п. 59.5 ст. 59 ПК України ).
На виконання вимог ст.59 ПКУ податковим органом направлено податкову вимогу форми Ф від 15.04.2019 року №30081-52, яка отримана відповідачем 07.04.2020 року (а.с. 17). Податкова заборгованість відповідачем не погашена.
Відповідно до пунктів 95.1 , 95.2 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі його недостатності-шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
При цьому, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до підпункту е пункту 176.1 статті 176 ПК платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих органом державної податкової служби, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
В матеріалах адміністративної справи відсутні відомості щодо оскарження відповідачем податкового повідомлення - рішення ГУ ДПС в Одеській області від 23.10.2019 року №0151815207, суд, з урахуванням норм податкового законодавства, приходить до висновку, що у відповідача наявний податковий борг, якій підлягає стягненню у судовому порядку.
Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З номи ч. 1 статті 77 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу .
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до ФОП ОСОБА_1 про стягнення суми податкового боргу у розмірі 15745,47грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 2 , 3 , 6 , 7 , 8 , 9 , 12 , 241-246 КАС України , суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, ЄДРПОУ 43142370) до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) про стягнення про стягнення податкового боргу у розмірі 15 745 грн. 47 коп. - задовольнити.
Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь держави суму заборгованості зі сплати єдиного податку з фізичних осіб у розмірі - 15 745 грн. 47 коп.
Рішення набирає законної сили у порядку ст. 255 КАС України .
Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст. 295-297 КАС України .
Суддя Е.В. Катаєва
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2020 |
Оприлюднено | 11.09.2020 |
Номер документу | 91438475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні