Постанова
від 10.09.2020 по справі 323/2064/20
ОРІХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 323/2064/20

Провадження № 3/323/664/20

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.09.2020 р.м. Оріхів

Суддя Оріхівського районного суду Запорізької області Мінаєв М.М., за участю прокурора Мартиша М.М, особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відносно

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , майстра лісу Оріхівського лісництва Державного підприємства Пологівське лісомисливське господарство Запорізького обласного управління лісового та мисливського господарства, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

27.08.2020 року до Оріхівського районного суду Запорізької області надійшов протокол № 415 про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, складений 12.08.2020 року оперуповноваженим Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції Чорним Ю.С. відносно громадянки ОСОБА_1 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, та додані до протоколу матеріали.

Зазначеним протоколом встановлено, що ОСОБА_1 , будучи посадовою особою державної лісової охорони, тобто особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та, відповідно, суб`єктом, на якого поширюються вимоги Закону України Про запобігання корупції , достовірно знаючи про необхідність подати до 01.06.2020 року декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, не виконала своєчасно цього обов`язку, передбаченого ч. 1 ст. 45 вказаного Закону, не подав до 01.06.2020 року щорічну декларацію особи, уповноваженої виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік. Фактично така декларація була подана нею лише 18.06.2020 року. Тим самим ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 факту подання декларації 18.06.2020 року не заперечувала, але проти себе притягнення до адміністративної відповідальності заперечувала, посилаючись на те, що на підставі листа начальника Запорізького обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України від 18.03.2020 року № 01-08/420, який був надісланий директорам підвідомчих лісогосподарських підприємств, та доведений до відома ОСОБА_1 , повідомлялось, зокрема, що термін подання щорічної декларації про майновий стан та доходи продовжений до 01.07.2020 року. У зв`язку з цим ОСОБА_1 подала декларацію 18.06.2020 року, щиро вважаючи, що не порушує вимог закону та виконує наказ керівництва.

Прокурор Мартиш М.М. вважав, що факт вчинення ОСОБА_1 інкримінованого їй адміністративного правопорушення є доведеним зібраними у справі доказами, та просив визнати винуватою, наклавши адміністративне стягнення в межах передбаченої ч. 1 ст. 172-6 КУпАП санкції.

Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши зібрані у справі докази, проаналізувавши законодавство, яким регулюються відповідні правовідносини, суд встановив наступні факти.

Щодо поширення на ОСОБА_1 обов`язку, передбаченого ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції .

Судом встановлено, що ОСОБА_1 на підставі наказу директора Державного підприємства Пологівське лісомисливське господарство Запорізького обласного управління лісового та мисливського господарства від 03.06.2019 року № 82-к працює на посаді майстра лісу Оріхівського лісництва вказаного підприємства.

Відповідно до примітки до ст.172-6 КУпАП суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої та другої статті 45 Закону України Про запобігання корупції зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно з підпункту е пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є посадові особи Державної лісової охорони.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну лісову охорону, затвердженого постановою КМУ від 16.09.2009 № 976 (надалі - Положення № 976), Державна лісова охорона має статус правоохоронного органу та діє у складі Державного лісового агентства, обласних управлінь лісового та мисливського господарства і підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Державного лісового агентства.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державне підприємство Пологівське лісомисливське господарство (далі ДП Пологівське ЛГ ), код ЕРДПОУ - 00991999, здійснює свою діяльність від імені Державного агентства лісових ресурсів України, код ЕРДПОУ - 37507901, яке є його засновником, засноване на державній власності і належить до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України і координується Запорізьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства та є юридичною особою публічного права.

Відповідно до статуту затвердженого Державним агентством лісових ресурсів України, ДП Пологівське лісомисливське господарство , код ЕРДПОУ - 00991999, засноване на державній власності та входить до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України та Запорізького обласного управління лісового та мисливського господарства.

Відповідно до п. 5 Положення № 976 до посадових осіб держлісоохорони належать посадові особи Держлісагентства, Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з питань лісового і мисливського господарства, обласних управлінь лісового та мисливського господарства і підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагентства, згідно з додатком.

Відповідно до Додатку до Положення № 976, у разі, коли державна лісова охорона діє у складі підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагентства, до посадових осіб державної лісової охорони належать керівник, головний лісничий, головний мисливствознавець, начальник відділу (сектору) лісового господарства та інженери відділу (сектору) всіх категорій, начальник відділу (сектору) охорони і захисту лісу та інженери відділу (сектору) всіх категорій, начальник відділу (сектору), спеціалісти відділу (сектору) мисливського господарства всіх категорій, лісничий, державний районний мисливствознавець, мисливствознавець, помічник лісничого , старший майстер лісу, майстер лісу , начальник лісової пожежної станції, старший єгер та єгер державного лісогосподарського (лісомисливського) підприємства, державного мисливського господарства.

За посадовою інструкцією помічника лісничого Оріхівського лісництва ДП Пологівське лісомисливське господарство , ОСОБА_1 є посадовою особою, яка входить до складу Державної лісової охорони України, одночасно являється державним інспектором по контролю за станом, використанням, відтворенням, охороною, захистом тваринного світу в районі знаходження лісництва.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи майстром лісу Оріхівського лісництва ДП Пологівське лісомисливське господарство Запорізького обласного управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України, відповідно до підпункту е пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції є посадовою особою Державної лісової охорони та відповідно до п. 1 примітки до ст. 172-6 КУпАП є суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, передбачені ст. 172-6 КУпАП.

Щодо обов`язку ОСОБА_1 подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік.

Статтею 45 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Національним агентством з питань запобігання корупції прийнято рішення № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за №958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , яким передбачено, що система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочинає свою роботу в два етапи:

1) перший етап - з 00 год. 00 хв. 01.09.2016 для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування:

щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01.09.2016 займають згідно зі ст.50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визначеної у цьому абзаці;

декларації, передбачені абз.1 ч.2 ст.45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01.09.2016 чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

2) другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01.01.2017 для всіх інших суб`єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.

Крім цього, зазначені у пункті 1 цього рішення декларації подаються згідно із Законом шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб- сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) від 17 березня 2020 року № 530-ІХ, внесено зміни до Закону України Про запобігання корупції , згідно з якими встановлено, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня 2020 року, тобто продовжено термін подання щорічних декларацій та декларацій після звільнення.

Крім того, суб`єкти декларування, які у період до 1 червня 2020 року не мали можливості подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену абзацом першим частини другої статті 45 ( декларація перед звільненням) цього Закону, або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані відповідно до статті 52 цього Закону у зв`язку із встановленням на території їх проживання карантинно-обмежувальних заходів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне подання декларації перед звільненням чи повідомлення про суттєві зміни у зазначений період.

Так чином, ОСОБА_1 , будучи згідно пп. е п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції посадовою особою Державної лісової охорони, відповідно до ч.1 ст.45, Закону України Про запобігання корупції , Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) від 17 березня 2020 року № 530-ІХ, щодо внесення змін до Закону України Про запобігання корупції в частині продовження терміну подання щорічної декларації та декларації після звільнення, була зобов`язана до 01.06.2020 подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік.

Щодо порушення ОСОБА_1 обов`язку подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік

З доданих до протоколу матеріалів випливає, що згідно публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (гіперпосилання на Реєстр - https://public.nazk.gov.ua) ОСОБА_1 щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://nazk.gov.ua, до 01.06.2020 року не подала .

Поважних причин, які б перешкодили ОСОБА_1 вчасно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік, не встановлено.

При цьому суд відхиляє доводи ОСОБА_1 в обґрунтування її заперечень, щодо введення її в оману керівництвом лісогосподарств щодо кінцевого терміну подання декларації.

Так, відповідно до ст. 57 Конституції України кожному гарантується право знати свої права і обов`язки. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов`язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом. Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов`язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними.

Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Закон України Про запобігання корупції , так само як і Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) від 17 березня 2020 року № 530-ІХ, були доведені до відома населення шляхом офіційного опублікування у встановленому законодавством порядку. Відтак, обізнаність населення Україні і, зокрема, ОСОБА_1 , з фактом існування таких законів та їх змістом, - презюмується.

До того ж, у листі, на який посилається ОСОБА_1 , йшлося про продовження до 01.07.2020 року терміну подання щорічної декларації про майновий стан та доходи в порядку податкового законодавства, що не є тотожним декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Щодо дати вчинення правопорушення.

Як випливає з протоколу та доданих до нього матеріалів, ОСОБА_1 , не подавши щорічну декларацію за 2019 рік до 01.06.2020 року, зробила це 18.06.2020 року.

Суд виходить з того, що у разі, коли строк виконання певного обов`язку відповідно до закону обмежено певною календарною датою, обов`язок вважається порушеним, а правопорушення, відповідно, вчиненим, з дня, наступного після закінчення строку виконання обов`язку. В даному випадку останнім днем подання декларації за 2019 рік було 31 травня 2020 року. Отже, датою вчинення ОСОБА_1 інкримінованого їй правопорушення є день 01.06.2020 року. Дії щодо подання декларації, які вона вчинила 18.06.2020 року, були діями щодо усунення правопорушення, а не його вчинення.

Щодо міри відповідальності

Відповідно до ч. 1 ст. 172-6 КУпАП несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування є адміністративним правопорушенням, пов`язаним з корупцією, і тягне адміністративну відповідальність у виді штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Факт вчинення ОСОБА_1 інкримінованого йому адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, повністю доводиться матеріалами справи.

При цьому відсутність умислу на неподання чи несвоєчасне подання декларації не звільняє особу від відповідальності.

Вирішуючи питання про міру адміністративної відповідальності, суд виходить з такого.

Статтею 23 КУпАП встановлено, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами

Відповідно до ч. 2 ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, крім випадків накладення стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, та за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису).

Беручи до уваги ці обставини, суд вважає за можливе обмежитись мінімальним розміром штрафу.

Враховуючи вищенаведене, на підставі ст. 1, 3, 45 Закону України "Про запобігання корупції", п. 7 ст. 247, ст. ст. 280, 283-285 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Накласти ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 850,00 грн. (вісімсот п`ятдесят гривень 00 коп.) (отримувач коштів: УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н/21081100; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UА118999980313090106000026007 ; код класифікації доходів бюджету: 21081100).

У разі несплати правопорушником штрафу у строк п`ятнадцять днів з дня вручення йому копії постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, постанову про накладення штрафу надіслати для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом та у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , подвійний розмір штрафу, а саме 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот грн. 00 коп.).

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , судовий збір в дохід держави у розмірі 420,40 грн. (чотириста двадцять грн. 40 коп.) (отримувач коштів: ГУК у м. Києві / м. Київ / 22030106; код отримувача коштів за ЄДРПОУ: 37993783; рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код класифікації доходів бюджету: 22030106).

Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду через Оріхівський районний суд Запорізької області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання нею законної сили.

Суддя Оріхівського районного суду

Запорізької області М.М. Мінаєв

Дата ухвалення рішення10.09.2020
Оприлюднено14.09.2020
Номер документу91453821
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —323/2064/20

Постанова від 10.09.2020

Адмінправопорушення

Оріхівський районний суд Запорізької області

Мінаєв М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні