Ухвала
від 11.09.2020 по справі 280/6300/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

УХВАЛА

ПРО ЗАКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ

11 вересня 2020 року 20 год. 10 хв.Справа № 280/6300/20 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., розглянув у порядку письмового провадження в підготовчому провадженні клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі

за позовом Запорізької територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка (69063, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, буд.6), яка подана адвокатом Вишняковою Іриною Олександрівною ( АДРЕСА_1 )

до - Павлівської сільської ртериторіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (70005, Запорізька область, Вільнянський район, с. Павлівське, вул. Залізнична, буд. 25, код ЄДРПОУ 43797478

про визнання незаконно та скасування постанови від 06.09.2020 №9, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

10 вересня 2020 року о 16 год. 40 хв. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Запорізької територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка, яка подана адвокатом Вишняковою Іриною Олександрівною (далі - позивач) до - Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:

- визнати незаконною та скасувати постанову № 9 Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 06.09.2020;

- зобов`язати Павлівську сільську територіальну виборчу комісію Запорізького району Запорізької області затвердити новий перелік багатомандатних округів на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів із урахуванням вимог діючого законодавства.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час утворення виборчих округів Павлівською сільською територіальною виборчою комісією Запорізького району Запорізької області було порушено ряд вимог законодавства щодо визначення орієнтовної кількості виборців та мандатів, що в свою чергу порушує права Позивача, а саме, Відповідачем у виборчому окрузі №3 - дільниця №230151:137, встановлено лише 1 (один) мандат, а отже у цьому окрузі буде обиратися менше двох депутатів, що є грубим порушенням ч. 1 ст. 192 Виборчого кодексу України. Невірне визначення кількості мандатів у виборчому окрузі, призводить до неправильного визначення кількості кандидатів, які висуваються у депутати, що є порушенням ч. 5 ст. 220 Виборчого Кодексу України. З наведених підстав просить суд позов задовольнити.

10.09.2020 ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 11 вересня 2020 року об 10 год. 00 хв.

Відповідачу до 09 год. 45 хв. 11 вересня 2020 року запропоновано подати до суду відзив на позовну заяву та усі наявні докази, а також докази надіслання (надання) позивачу відзиву і доданих до нього доказів.

11.09.2020 о 08 год. 47 хв. від представника відповідача на електронну пошту суду надійшов відзив на позов, в якому Відповідач не заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає наступне. 10 вересня 2020 року від Центральної виборчої комісії через Запорізьку районну територіальну виборчу комісію від помічників члена ЦВК - куратора по Запорізькій області надійшла пропозиція/роз`яснення щодо пріоритетності збереження принципу багатомандатності за рахунок збільшення різниці в кількості голосів виборців до одного мандату, та рекомендовано об`єднати виборчі округи, утворені Відповідачем в межах окремих звичайних виборчих дільниць № 230127 та № 230151, встановивши максимально допустиму кількість мандатів в даному окрузі. Рішення про скасування постанови Відповідача від 06.09.2020 № 9 про утворення багатомандатних виборчих округів комісія вищого рівня не скасовувала. Отже, за таких обставин, єдиною, передбаченою ВК України можливістю змінити схему утворених багатомандатних округів Відповідач може здійснити на підставі рішення суду. Враховуючи вказані обставини, керівництвом Відповідача 10 вересня 2020 року призначено засідання комісії на 11.09.2020 о 17 годині 00 хв. щодо вирішення цього питання з урахуванням позиції ЦВК. Відповідач просить суд врахувати відзив на позовну заяву при вирішенні справи.

Також, 11.09.2020, о 10 год. 47 хв. від представника відповідача через електронну пошту суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з необхідністю надати суду постанову від 11.09.2020 про результати розгляду порядку денного в частині внесення змін до порядку утворення багатомандатних виборчих округів. Відповідач просив суд відкласти справу до 11.09.2020 до 19 год. 00 хв.

В підготовчому засіданні 11 вересня 2020 року усною ухвалою суду занесеною до протоколу судового засідання відкладено підготовче засідання на 11 вересня 2020 року об 19 год. 00 хв.

11 вересня 2020 р. об 18 год. 50 хв. від представника відповідача, через канцелярію суду (вх.№42339) подано ще один відзив на позовну заяву з додатками, в якому відповідач просить суд закрити провадження у справі. В обґрунтування відзиву посилається на те, що 11 вересня 2020 року на адресу Відповідача надійшла скарга виборця на постанову № 9 від 06.09.2020 про утворення багатомандатних виборчих округів в межах Павлівської сільської об`єднаної територіальної громади. Предметом скарги є й предмет, заявлений Позивачем тобто утворення багатомандатного виборчого округу № 3 з визначенням кількості мандатів у розмірі 1 (один). Зазначену скаргу на засіданні Павлівської сільської територіальної виборчої комісії було розглянуто та задоволено, а саме скасовано постанову Павлівської сільської територіальної виборчої комісії від 09 вересня 2020 року №9 про утворення багатомандатних виборчих округів, та прийнято нову постанову № 10 від 11 вересня 2020 року, якою утворені багатомандатні виборчі округи з дотримання вимог щодо кількості мандатів у виборчих округах не менше двох та не більше чотирьох. З дотриманням середньої кількості виборців на один мандат, неперетину меж звичайних виборчих дільниць, дотримання територіальної близькості (межування) виборчих округів. А саме, об`єднано виборчі округи, утворені Відповідачем в межах окремих звичайних виборчих дільниць № 230127 та № 230151, встановлено максимально допустиму кількість мандатів в даному окрузі - 4 (чотири).

11.09.2020 об 18 год. 19 хв. від представника позивача, через канцелярію суду засобами електронного зв`язку надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. Проти закриття судом провадження не заперечує.

11.09.2020 об 19 год. 05 хв. від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі. На закритті провадження наполягає.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали справи, відзив на позовну заяву, заяву про закриття провадження по справі, зазначає наступне.

Відповідно до п. 2 ч. 2 статті 183 КАС України, за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України, суд закриває провадження у справі, якщо щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів регулюється та визначається Виборчим кодексом України від 19 грудня 2019 року № 396-IX.

У розумінні ч.1 ст.20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною 1 статті 64 Виборчого кодексу України встановлено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.1 ст.273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Відповідно до ч.1 ст.196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 625-р затверджено Перспективний план формування територій громад Запорізької області.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 713-р визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Запорізької області.

Згідно ч. 1 ст. 192 Виборчого кодеку України вибори депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідної територіальної громади. У кожному такому окрузі може бути обрано не менше двох і не більше чотирьох депутатів.

Статтею 199 Виборчого кодексу України - систему територіальної організації виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) складають:

1) багатомандатні виборчі округи;

2) виборчі дільниці.

2. З метою обрання депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) територія відповідної громади поділяється на багатомандатні виборчі округи. Середня орієнтовна кількість таких багатомандатних округів визначається як ціла частка від ділення кількісного складу відповідної ради на три. При утворенні багатомандатних виборчих округів відхилення від їх середньої орієнтовної кількості не може становити більше ніж один округ.

3. Багатомандатні виборчі округи включають приблизно однакову кількість виборців у відношенні до депутатських мандатів, які розподіляються у таких виборчих округах. Відхилення кількості виборців у багатомандатному виборчому окрузі, утвореному в межах території відповідної сільської, селищної, міської громади, за можливості, не може перевищувати 15 відсотків орієнтовної середньої кількості виборців в окрузі з розрахунку на один депутатський мандат. Орієнтовна середня кількість виборців в окрузі визначається як частка від ділення загальної кількості виборців, встановленої на підставі відомостей Державного реєстру виборців, на кількість багатомандатних виборчих округів.

4. Багатомандатні виборчі округи з виборів депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) утворюються відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як на другий день виборчого процесу з дотриманням принципу неперервності меж (зв`язності територій) таких округів.

5. При утворенні багатомандатних виборчих округів територіальна виборча комісія визначає межі кожного округу. Кожному округу присвоюється порядковий номер.

6. Межі багатомандатного виборчого округу не повинні перетинати межі звичайних виборчих дільниць.

7. Територіальна виборча комісія при утворенні багатомандатних виборчих округів встановлює кількість мандатів, що розподіляються на кожному такому окрузі, на засадах рівноправності голосів виборців, що за можливості допускає відхилення від орієнтовної середньої кількості виборців, що припадає на кожний мандат, не більше ніж на 15 відсотків. Орієнтовна середня кількість виборців, що припадає на кожний мандат, визначається як частка від ділення загальної кількості виборців, встановленої на підставі відомостей Державного реєстру виборців, на кількісний склад відповідної місцевої ради.

8. Перелік утворених багатомандатних виборчих округів не пізніше наступного дня після прийняття рішення про їх утворення оприлюднюється в спосіб, визначений територіальною виборчою комісією, з урахуванням положень цього Кодексу.

9. Орієнтовна середня кількість виборців у багатомандатних виборчих округах, що утворюються для виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), визначається територіальною виборчою комісією на підставі відомостей Державного реєстру виборців про кількість виборців, які мають право голосу на відповідних місцевих виборах, що подаються органом ведення Державного реєстру виборців до територіальної виборчої комісії не пізніш як за п`ять днів до дня початку виборчого процесу відповідних місцевих виборів.

Також, вищенаведене положення міститься у п. 4.4 Постанови Центральної виборчої комісії від 28.08.2020 № 204 Про Роз`яснення щодо утворення виборчих округів для організації і проведення місцевих виборів (далі - Роз`яснення), розробленого з метою забезпечення реалізації на рівних засадах виборчих прав громадян України, дотримання принципів і засад виборчого процесу, однакового застосування положень Виборчого кодексу України щодо територіальної організації місцевих виборів.

Орієнтовна середня кількість виборців в окрузі відповідно до ч. 3 ст. 199 Виборчого кодексу України та п. 4.4. Роз`яснень визначається як частка від ділення загальної кількості виборців, встановленої на підставі відомостей Державного реєстру виборців, на кількість багатомандатних виборчих округів.

Центральна виборча комісія постановою від 8 серпня 2020 року № 160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року № 176 - перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до відомостей, отриманих від Вільнянського районного державного реєстру виборців, станом на 1 серпня 2020 року Павлівська сільська об`єднана територіальна громада налічує 3 629 (шість тисяч шістсот двадцять дев`ять) виборців.

Згідно Переліку, який затверджений Постановою №9 Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області, у територіальному (багатомандатному) виборчому окрузі було утворено 8 округів із наступними виборчими дільницями із орієнтовною кількістю виборців у окрузі та мандатів:

1) виборчі округи № 1 та № 2 - дільниця № 230148: 999 виборців, 6 мандатів;

2) виборчий округ № 3 - дільниця № 230151: 137 виборців, 1 мандат;

3) виборчі округи № 4 та № 5 - дільниця № 230143: 1041 виборець, 7 мандатів;

4) виборчі округи № 6 та № 7 - дільниця № 230144: 832 виборця, 4 мандати;

5) виборчий округ № 8 - дільниця № 230127: 621 виборець, 4 мандати.

Павлівська сільська об`єднана територіальна громада складається з трьох громад: Павлівської сільської (виборчі дільниці №№ 230143, 230144), Семененковської сільської (виборчі дільниці №№ 230127, 230151) та Солонівської сільської громад, (виборча дільниця №230148)

Як встановлено з матеріалів адміністративної справи, позивач звернувся з даним позовом до суду у зв`язку з визнанням незаконною та скасування постанови № 9 Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 06.09.2020 та зобов`язання Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області затвердити новий перелік багатомандатних округів на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів із урахуванням вимог діючого законодавства.

Згідно п. 1 ч. 4 ст. 65 Виборчого кодексу України, до територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на:

1) рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів.

Згідно п. 2 ч. 10 ст. 72 Виборчого кодексу України у разі задоволення скарги виборча комісія може прийняти рішення, яким: скасувати оскаржене рішення.

Як встановлено матеріалами справи, 11 вересня 2020 року на адресу Відповідача надійшла скарга виборця Павлівської сільської об`єднаної територіальної громади ОСОБА_1 на постанову № 9 від 06.09.2020 про утворення багатомандатних виборчих округів в межах Павлівської сільської об`єднаної територіальної громади.

Предметом скарги є й предмет, заявлений Позивачем тобто утворення багатомандатного виборчого округу № 3 в межах звичайної виборчої комісії №230151 з визначенням кількості мандатів у розмірі 1 (один).

Зазначену скаргу на засіданні Павлівської сільської територіальної виборчої комісії 11 вересня 2020 року було розглянуто та задоволено, а саме скасовано постанову Павлівської сільської територіальної виборчої комісії від 09 вересня 2020 року №9 про утворення багатомандатних виборчих округів, та прийнято нову постанову № 10 від 11 вересня 2020 року, якою утворені багатомандатні виборчі округи з дотримання вимог щодо кількості мандатів у виборчих округах не менше двох та не більше чотирьох. З дотриманням середньої кількості виборців на один мандат, неперетину меж звичайних виборчих дільниць, дотримання територіальної близькості (межування) виборчих округів. А саме, об`єднано виборчі округи, утворені Відповідачем в межах окремих звичайних виборчих дільниць № 230127 та № 230151, встановлено максимально допустиму кількість мандатів в даному окрузі - 4 (чотири).

Таким чином, суд прийшов до висновку, що оскаржувані порушення були виправлені відповідачем, а саме об`єднано виборчі округи, утворені Відповідачем в межах окремих звичайних виборчих дільниць № 230127 та № 230151, номер багатомандатного виборчого округу №3, встановлено максимально допустиму кількість мандатів в даному окрузі - 4 (чотири), скасовано постанову № 9 Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 06.09.2020, які є предметом даного спору та прийнято нову постанову №10 від 11.09.2020, якою затверджено рішення про утворення багатомандатних виборчих округів на території Павлівської сільської ради. Окрім того прийняття постанови №10 не порушує права позивача.

Тому суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає закриттю.

Згідно ч. 2 ст. 238 КАС України - про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Частиною дев`ятою статті 273 КАС України передбачено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Частиною 1 статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» (далі - Закон № 3674) встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду позовної заяви немайнового характеру, який подано юридичною особою сплачується один розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Станом на 01 січня 2020 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 2102,00 грн. Тобто, за одну вимогу немайнового характеру юридична особа має сплатити судовий збір у розмірі 2101,00 грн.

Оскільки суд за результатами розгляду справи дійшов висновку про закриття провадження по справі, а позивачем за подання позовної заяви не було сплачено судовий збір в сумі 2102,00 грн, суд вважає за необхідне присудити в дохід Державного бюджету України судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2102,00 грн за рахунок асигнувань відповідача у справі.

Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 183, 238, 241-246, 248, 256, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі - задовольнити.

2. Закрити провадження в адміністративній справі №280/6300/20 за позовом Запорізької територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка (69063, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, буд.6), яка подана адвокатом Вишняковою Іриною Олександрівною ( АДРЕСА_1 ) до Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (70005, Запорізька область, Вільнянський район, с. Павлівське, вул. Залізнична, буд. 25, код ЄДРПОУ 43797478) про визнання незаконно та скасування постанови від 06.09.2020р. №9, зобов`язання вчинити певні дії.

3. Стягнути за рахунок асигнувань Павлівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (70005, Запорізька область, Вільнянський район, с. Павлівське, вул. Залізнична, буд. 25, код ЄДРПОУ 43797478) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн 00 коп. на користь держави: Отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету: 22030106.

4. Копію ухвали надіслати сторонам.

Роз`яснити позивачу, що на підставі ч.2 ст.239 КАС України, у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Відповідно до ст. 278 КАС України - апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Ухвала у повному обсязі складена та підписана суддею 11 вересня 2020 року.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2020
Оприлюднено14.09.2020
Номер документу91477874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/6300/20

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні