ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/3498/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 вересня 2020 року
м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Сакалоша В.М.,
секретаря судового засідання Гулкевича В.О.,
представника відповідача Науменко І.В.,
представника відповідачів Гавриляка Р.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОМЕТИЗ до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОМЕТИЗ (далі ТОВ ЄВРОМЕТИЗ , позивач) до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2) в якій позивач з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог просить суд:
- визнати протиправними та скасувати: рішення Комісії Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1509904/38243607 від 02.04.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 02.03.2020 року, рішення Комісії Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1489609/38243607 від 17.03.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 17.02.2020 року, рішення Комісії Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1629382/38243607 від 11.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 04.05.2020 року, рішення Комісії Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №161621404/38243607 від 09.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 16.04.2020 року.
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 02.03.2020 року, податкову накладну №5 від 17.03.2020 року, податкову накладну №3 від 04.05.2020 та податкову накладну №7 від 16.04.2020.
Загальне позовне провадження у справі суд відкрив ухвалою від 26.05.2020.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що незважаючи на той факт, що позивачем було подано повний пакет документів, що підтверджують дійсність господарських операцій з ТзОВ КАРАВЕЛЛА ГРУП , комісією ГУ ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було протиправно, на думку позивача, прийнято рішення про відмову в реєстрації щодо податкових накладних які були подані у зв`язку із здійсненням поставки за Договором укладеним з ТзОВ КАРАВЕЛЛА ГРУП .
Позивач не погоджується з прийнятими рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, вважає їх такими, що не відповідають законодавству України та не ґрунтуються на результатах аналізу наданих ним документів, як платником податків.
Від відповідачів надійшов відзив на позов, та заперечення на заяву про збільшення позовних вимог у відповідності до яких, позовні вимоги вважають таким, що не враховують всіх обставин справи та не базуються на нормах чинного законодавства. Зазначено, що комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних оскільки надані платником податку документи не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію.
ТОВ ЄВРОМЕТИЗ надало відповідь на відзив. Вказує, що заперечуючи проти позовних вимог ГУ ДПС у Львівській області не зазначено яких саме документів серед наданих податковому органу разом з поясненнями не надано.
11.08.2020 суд ухвалою без виходу до нарадчої кімнати перейшов до розгляд справи по суті.
У судовому засіданні по розгляду справи по суті представник позивача усі заявлені вимоги підтримала просила їх задовольнити. Представник відповідача проти позову заперечив, просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши доводи сторін, всебічно та повно дослідивши подані сторонами докази, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
ТОВ ЄВРОМЕТИЗ зареєстроване у встановленому законом порядку як суб`єкт господарювання та є платником податків.
Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
31 серпня 2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю ЄВРОМЕТИЗ та Товариством з обмеженою відповідальністю КАРАВЕЛЛА ГРУП , було укладено Договір поставки №3108/18, відповідно до якого позивачем 17 лютого, 02 березня, 04 травня та 16 квітня 2020 року здійснено поставку метизної продукції та засобів кріплення.
На виконання умов Договору поставки №3108/18 від 31 серпня 2018 року позивач передав у власність ТзОВ КАРАВЕЛЛА ГРУП :
- 17 лютого 2020 року метизну продукцію та засоби кріплення на загальну суму 112 099 (дванадцять тисяч дев`яносто дев`ять) гривень 72 копійки, в тому числі ПДВ 18683 (вісімнадцять тисяч шістсот вісімдесят три) гривні 29 копійок;
- 02 березня 2020 року метизну продукцію та засоби кріплення на загальну суму 95895 (дев`яносто п`ять тисяч вісімсот дев`яності п`ять) гривень 22 копійки., в тому числі ПДВ 15982 (п`ятнадцять тисяч дев`ятсот вісімдесят дві) гривні 54 копійки;
- 04 травня 2020 року метизну продукцію та засоби кріплення на загальну суму 114995 (сто чотирнадцять тисяч дев`ятсот дев`яносто п`ять) гривень 36 копійки., в тому числі ПДВ 19165 (дев`ятнадцять тисяч сто шістдесят п`ять) гривні 89 копійок;
- 16 квітня 2020 року метизну продукцію та засоби кріплення на загальну суму 80337 (віісімдесят тисяч триста тридцять сім) гривень 04 копійки., в тому числі ПДВ 13389 (тринадцять тисяч триста вісімдесят дев`ять) гривні 71 копійку.
У зв`язку із здійсненням вищевказаних поставок продукції ТОВ ЄВРОМЕТИЗ було складено та подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:
1. №4 від 02.03.2020 року;
2. №5 від 17.02.2020 року;
3. №3 від 04.05.2020 року;
4. №7 від 16.04.2020 року.
Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних документи - прийнято, реєстрацію зупинено.
Підставою зупинення реєстрації вищевказаних накладних зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 02.03.2020 №4 та від 17.02.2020 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7326, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Для підтвердження інформації зазначеної в накладних №4 та №5 позивач надав наступні документи:
Копію Договору поставки №3108/18 від 31 серпня 2018 року;
Копія Договору поставки №3008/18 від 30 серпня 2018 року;
Копію видаткової накладної №РН-0000008 від 17.02.2020 року;
Копію рахунку-фактури №СФ - 0000015 від 17.02.2020 року;
Копію видаткової накладної №РН-0000012 від 02.03.2020 року;
Банківська виписка по рахунку ТОВ ЄВРОМЕТИЗ ;
Копія Договору оренди №1-14/10/1-с від.01.10.2017 року, копія Акту №ОУ-0000002 здачі-прийняття робіт (надання послуг) копія та Акту №ОУ-0000003 здачі-прийняття робіт (надання послуг);
Копія товарно-транспортної накладної №140 від 17.02.2020 року;
Копію товарно- транспортної накладної №66 від 02.03.2020 року
Копію Контракту №0906/16 від 09.06.2016 року, Копію Додатку №5/1 до Контракту №0906/16 від 27.12.2017 року та ВМД;
Копію рахунку-фактури №СФ-0001749 від 17.02.2020 року;
Копію рахунку-фактури №СФ - 0002332 від 02.03.2020 року;
Копію рахунку-фактури №СФ- 0000016 від 02.03.2020 року;
Копію видаткової накладної №РН - 0001415 від 17.02.2020 року;
Копію видаткової накладної № РН - 0001975 від 02.03.2020 року;
Копію довіреності №2 від 02.03.2020 року на отримання цінностей за рахунком фактурою №2332 від 02.03.2020 року;
Копію довіреності №7 від 02.03.2020 року на отримання цінностей за рахунком -фактурою №16 від 02.03.2020 року;
Копію довіреності № 1 від 17.02.2020 року на отримання цінностей за рахунком-фактурою №1749 від 17.02.2020 року;
Копію довіреності № 6 від 17.02.2020 року на отримання цінностей за рахунком № 15 від 17.02.2020 року.
Для підтвердження інформації зазначеної в накладній №3 позивач надав наступні копії документів:
Договору поставки №3108/18 від 31.08.2018 року:
Видаткової накладної № РН-0000029 від 04.05.2020 року;
Рахунку-фактури № СФ -0000028 від 04.05.2020 року;
Довіреності № 9 від 04.05.2020 року;
Договору оренди №1-14/10/1-с від.01.10.2017 року;
Акту №ОУ-0000005 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2020 року;
Договору поставки №3008/18 від 30 серпня 2018 року;
Видаткової накладної № РН-0003134 від 04.05.2020 року;
Рахунку-фактури № СФ-0003683 від 04.05.2020 року;
Довіреності № 6 від 04.05.2020 року;
Товарно-Транспортної накладної №280 від 04.05.2020 року;
Банківської виписки по рахунку ТОВ Єврометиз ;
Контракту №09/06/16 від 09.06.2016 року;
Рахунку від 28.07.18 року;
Вантажно-митних декларацій.
Для підтвердження інформації зазначеної в накладній №7 позивач надав копії наступних документів:
Договору поставки №3108/18від 31.08.2018 року;
Видаткової накладної №РН-0000021 від 16.04.2020 року;
Рахунку-фактури № СФ-0000021 від16.04.2020 року;
Довіреності № 10 від 16.04.2020 року;
Договору оренди №1-14/10/1-свід.01.10.2017 року;
Акту №ОУ-0000004 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.04.2020 року;
Договору поставки №3008/18 від 30 серпня 2018 року;
Видаткової накладної № РН-0002568 від 16.04.2020;
Рахунку - фактури № СФ-0003029 від 16.04.2020;
Довіреності № 5 від 16.04.2020 року;
Товарно- транспортної накладної №220 від 16.04.2020 року;
Банківської виписки по рахунку ТОВ Єврометиз ;
Контракту №09/06/16 від 09.06.2016 року;
Рахунку від 28.07.18 року;
Вантажно-митних декларацій.
В подальшому Комісією Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №1509904/38243607 від 02.04.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 02.03.2020 року, №1489609/38243607 від 17.03.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 17.02.2020 року, №1629382/38243607 від 11.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 04.05.2020 року, №161621404/38243607 від 09.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 16.04.2020 року.
Підставою для прийняття усіх вищенаведених рішень стало ненадання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; первинних документів щодо постачання/придбання товарів, послуг, зберігання і транспортування.
Як вбачається з матеріалів справи, щодо рішень про відмову в реєстрації податкових накладних №№5, 3, 7 позивачем було подано скарги до контролюючого органу. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних їх було залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін.
Не погоджуючись з вищенаведеними діями податкового органу, вважаючи рішення про відмову реєстрації податкових накладних протиправними, ТОВ ЄВРОМЕТИЗ звернулося до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір, суд керувався наступним.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня . Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постанов Кабінету міністрів України №1246 від 29.12.2010 року (надалі за текстом також - Порядок ведення ЄРПН), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно із пунктом 12 Порядку ведення ЄРПН, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 -1 .3 і 200 -1 .9 статті 200 -1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
- дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку ведення ЄРПН, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування . Згідно з пунктом 15 Порядку 1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття .
Відповідно до п.10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (надалі за текстом також - Порядок зупинення реєстрації ПН ) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.11 Порядку зупинення реєстрації ПН, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до пункту 1 Додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації ПН Критерії ризиковості здійснення операцій , відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 (надалі за текстом також - Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН ) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі . Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Відповідно до пунктів 9 та 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
З аналізу вищенаведеного випливає, що є вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
Як встановлено судом , позивачем було виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують проведення господарських операцій.
Доказів та обґрунтувань щодо того, що подані документи складені/оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не наведено, судом не встановлено.
Судом встановлено, що позивач під час здійснення операцій з постачання/надання товарів/послуг вчинив усі необхідні дії щодо реєстрації податкових накладних.
Оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних містять формальну підставу для їх прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме ненадання платником податків копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
У рішенні не конкретизовано та не підкреслено, які саме документи не надано, навіть, за наявності в самому рішенні законодавчо затвердженої форми відповідної відмітки: документи, які не надано підкреслити .
Всупереч визначеній у рішеннях підставі їх прийняття, податковим органом у не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
З огляду на встановлене, суд приходить до висновку, що позивачем надано необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, та які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію таких податкових накладних. При цьому, дослідження факту здійснення господарських операцій, на виконання яких складено податкові накладні, є предметом документальних перевірок, обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.
Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Відповідно до вимог частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття оскаржуваних рішень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на все викладене суд вважає, що оскаржувані рішення є таким, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягають скасуванню як протиправні.
Також суд бере до уваги, що у разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи наведене, позовні вимоги підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати. Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 19-20, 90, 139, 241-246, 250, 251, 255, 258, 262, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати: рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1509904/38243607 від 02.04.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 02.03.2020 року, рішення Комісії Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1489609/38243607 від 17.03.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 17.02.2020 року, рішення Комісії Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1629382/38243607 від 11.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 04.05.2020 року, рішення Комісії Головного управління ДПС в Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №161621404/38243607 від 09.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 16.04.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 02.03.2020 року, податкову накладну №5 від 17.03.2020 року, податкову накладну №3 від 04.05.2020 року та податкову накладну №7 від 16.04.2020 року.
Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43143039) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОМЕТИЗ (ЄДРПОУ 38243607) судовий збір в сумі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн. 00 коп.
Стягнути з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЄВРОМЕТИЗ (ЄДРПОУ 38243607) судовий збір в сумі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 11.09.2020.
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2020 |
Оприлюднено | 14.09.2020 |
Номер документу | 91478212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні