Рішення
від 10.09.2020 по справі 718/1409/20
КІЦМАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №718/1409/20

Провадження №2-а/718/29/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.09.2020 року м. Кіцмань Чернівецька область

Кіцманський районний суд Чернівецької області у складі: головуючої-судді Масюк Л.О., секретаря Савчук А.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Кіцмань адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дубівецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області про визнання незаконною та скасування постанови №1 адміністративної комісії при Дубівецькій сільській раді від 06.07.2020 року про накладення адміністративного стягнення,-

за участю: позивача ОСОБА_1

В С Т А Н О В И В:

20.07.2020 року позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Дубівецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області про визнання незаконною та скасування постанови адміністративної комісії №1 при Дубівецькій сільській раді від 06.07.2020 року про накладення адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.. 152 КУпАП, мотивуючи свої вимоги тим, що 06 липня 2020 року Адміністративна комісія при Дубівецькій сільській раді винесла постанову №1 про накладення адміністративного стягнення відносно неї ОСОБА_1 у вигляді штрафу в розмірі 1380 гривень 00 коп.

Зазначає, що при розгляді протоколу вона присутня не була, а з листа Виконавчого комітету Дубівецької сільської ради від 08 липня 2020 року №280 вбачається, що Адміністративна комісія при Дубівецькій сільській раді надала їй постанову №1 від 06.07.2020 року на 1 аркуші, копія Протоколу №1 від 06.07.2020 року на 1 аркуші та копія протоколу про адміністративне правопорушення серії АПР18 № 416382 від 23.05.2020 року на 1 аркуші, а саме чистий його бланк.

Також вказує, що на її запит начальник Кіцманського відділу поліції ГУ НП в Чернівецькій області надав інформація про те, що протокол про адміністративне правопорушення серії АПР18 № 416382 від 23.05.2020 року склав заступник начальника сектору Кіцманського ВП ГУ НП ш Чернівецькій області старший лейтенант поліції Срібняк Денис Володимирович.

Також вказує, що їй не було вручено копію протоколу про адміністративне порушення АПР18 № 416382 від 23.05.2020р, який вона повинна була отримати під розписку відповідно до вимог ч. 2 ст. 254 КУпАП; не зазначено свідків та їх пояснень; відсутні докази про надіслання їй Дубівецькою сільською радою протоколу про адміністративне порушення АПР 18 № 416382 від 23.05.2020р. відповідно до вимог ч. 1 ст. 257 КУпАП

Враховуючи вищенаведене, просила позов задовольнити, а саме визнати незаконною та скасувати постанову адміністративної комісії №1 при Дубівецькій сільській раді про накладання адміністративного стягнення від 06.07.2020 року.

Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити.

Представник відповідача Дубівецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області в судове засідання не з`явився, однак, через канцелярію суду 18.08.2020 року подав заяву в якій позов не визнає, просить розглянути справу у його відсутність та подав заперечення, згідно якого Дубівецька сільська рада заперечує проти позову в повному обсязі, вважає позовні вимоги необґрунтованими.

Зазначає, що 24 червня 2020 року з Кіцманського відділу поліції в Чернівецькій області до Дубівецької сільської ради надійшли матеріали про адміністративне правопору шення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жительки села Дубівці Кіцманського району Чернівецької області, передбаченого за порушення вимог ст. 152 КУпАП для прийняття рішення згідно чинного законодавства. Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 23.05.2020 року ОСОБА_2 випасала овець у забороненому для цього місці. Протокол відмовилася підписати та отримати, про що свідчать підписи понятих мешканців с. Дубівці Кіцманського району Чернівецької області, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Вказує, що до Дубівецької сільської ради постійно поступали звернення від мешканців вулиць О.Руснака та Л.Українки с. Дубівці Кіцманського району Чернівецької області, про випасання овець ОСОБА_5 та ОСОБА_1 у не відведених громадських місцях.

Зазначає, що на засіданні 25 сесії Дубівецької сільської ради 28.05.2009 року було прийнято рішення Про впорядкування земель загального користування (толоки) по АДРЕСА_1 № 73/25-09. На засіданні 10 сесії Дубівецької сільської ради 02 лютого 2012 року затверджено Правила благоустрою, санітарного утримання території Дубівецької сільської ради № 4/10-12 відповідно до яких громадяни зобов`язані: випасати сільськогосподарських тварин (ВРХ, кози, вівці, коні) на пасовищі, відведеному за дамбою в урочищі Відметиіце (абзац 7, підпункт 2.2, пункт 2, розділ III); громадянам забороняється: випускати сільськогосподарських тварин та птицю на вулицю для випасу та прогулянки; випасати сільськогосподарських тварин (ВРХ, кози, вівці, коні) у не відведених для цього місцях: сільські толоки, спортивні майданчики, стадіон, парк відпочинку, та інші землі громадського призначення (абзац 7, 8, підпункт 2.3, пункт 2, розділ III.

Крім цього зазначає, що 01 липня 2020 року ОСОБА_1 повідомлено про розгляд адміністративної справи 06.07.2020 року (квитанція від 01.07.2020 № 215600426655.). Справа повинна розглядатися в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, розгляд справи без такої особи можливий лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Від ОСОБА_1 клопотання про відкладення розгляду справи не надходило.

Адміністративною комісією при Дубівецькій сільській раді направлена постанова № 1 від 6 липня 2020 р. мешканці с. Дубівці Кіцманського району Чернівецька область ОСОБА_1 .

Вказує, що при розгляді адміністративного правопорушення дотримано всіх вимог розгляду адміністративного матеріалу, надісланого Кіцманським відділом поліції в Чернівецькій області та просить відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позову про визнання незаконною та скасування постанови № 1 адміністративної комісії при Дубівецькій сільській раді від 06. 07. 2020 року про накладення адміністративного стягнення.

Заслухавши пояснення позивача ОСОБА_1 , дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч. 2 ст.286 КАС України позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови).

В судовому засіданні встановлено, що згідно постанови №1 від 06.07.2020 року адміністративної комісії Дубівецької сільської ради на ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП, накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1380 гривень 00 коп.(а.с.8)

Відповідно до протоколу адміністративної комісії Дубівецької сільської ради по справі №1 від 06.07.2020 року, ОСОБА_1 07.05.2020 року біля 10:00 години по вул. О.Руснака в с. Дубівці Кіцманського району випасала стадо овець в забороненому для цього місці (а.с.9).

З протоколу про адміністративне правопорушення серія АПР 18 № 416382, який надано позивачем не вбачається жодної інформації (дата, час та місце складання протоколу, посада, найменування органу поліції, звання, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол, частина та стаття відповідно до якої особа вчинила адміністративне правопорушення, зазначення свідків, підпис особи правопорушника, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дані згідно чого встановлено особу правопорушника її місце народження та проживання) (а.с.10).

Згідно відповіді Начальника Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області на запит ОСОБА_1 повідомлено про те, що протокол про адміністративне правопорушення серія АПР 18 № 416382 від 23.5.2020 року склав заступник начальника сектору Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області, старший лейтенант поліції ОСОБА_6 (а.с. 11, 12).

Встановлено, що 02.02.2012 року Дубівецькою сільською радою Кіцманського району Чернівецької області рішення № 4/10-12 затверджено Правила благоустрою, санітарного утримання території Дубівецької сільської ради відповідно до яких, зокрема, зобов`язано випасати сільськогосподарських тварин (ВРХ, кози, вівці, коні) на пасовищі відведеному за дамбою в урочищі Відметище ; забороняється випускати сільськогосподарських тварин та птицю на вулицю для випасу та прогулянки (а.с.42-46).

28.08.2009 року Дубівецлька сільська рада Кіцманського району Чернівецької області прийняла рішення № 73/25-09, згідно якого заборонено випасання ВРХ та овець на землях загального користування, які прилягають до АДРЕСА_1 . та попередити ОСОБА_5 про заборону випасу овець на даній території; надати дозвіл жителям АДРЕСА_1 на облаштування толоки: насадження дерев, декоративних кущів; облаштування ігрових майданчиків для дітей (а.с.47).

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст.255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення, зокрема за ст.152 КУпАП, мають право складати посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до ч. 1 ст.218 КУпАП адміністративні комісії при виконавчих органах міських рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, зокрема за ст.152 КУпАП, якою передбачено відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів.

Згідно з положеннями Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Відповідно до ст.10 Закону України Про благоустрій населених пунктів повноважень міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Частиною першою статті 152 КУпАП передбачено, що порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За змістом ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно з ч. 2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: 1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Системний аналіз правовідносин та нормативно правових актів, що їх регулюють свідчить, що оскаржувана постанова є незаконною - адміністративною комісією при виконавчому комітеті Дубівецької сільської ради незаконно притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене ст. 152 КУпАП, а саме: за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, оскільки відсутні докази, зокрема, щодо фіксації вчинення вказаного правопорушення, особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності.

На підставі наведеного, суд визнає, що відповідачем у справі, який є суб`єктом владних повноважень, під час розгляду вказаного адміністративного позову, в порушення вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, не надано суду жодного доказу щодо правомірності винесеної постанови, яка оскаржується позивачем, що є підставою для задоволення позову та скасування оскаржуваної постанови.

Разом з тим, оскаржувана постанова винесена без врахування вимог ст. 33, 280 КУпАП про обов`язкове з`ясування характеру вчиненого діяння, даних про особу правопорушника, його майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, - а це є самостійними підставами її скасування.

Частиною третьою статті 286 КАС України визначено, що за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

На підставі викладеного, керуючись статями 2, 9, 77, 241-246, 255, 286, 295 КАС України, ст. ст. 152, 218, 251, 255 КУпАП, суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Дубівецької сільської ради Кіцманського району Чернівецької області про визнання незаконною та скасування постанови №1 адміністративної комісії при Дубівецькій сільській раді від 06.07.2020 року про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.

Визнати незаконною та скасувати постанову Адміністративної комісії № 1 при Дубівецькій сільській раді ЄДРПОУ: 2141434 про вкладання адміністративного стягнення від 06 липня 2020 року стосовно ОСОБА_1 .

Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом десяти днів з дня його проголошення до Сьомого апеляційного адміністративного суду (адреса: 21001, м.Вінниця, вул. Соборна, 48, через Кіцманський районний суд Чернівецької області .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіцманського

районного суду: Масюк Л.О.

СудКіцманський районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення10.09.2020
Оприлюднено14.09.2020
Номер документу91482604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —718/1409/20

Рішення від 21.09.2020

Адміністративне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Масюк Л. О.

Рішення від 10.09.2020

Адміністративне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Масюк Л. О.

Рішення від 10.09.2020

Адміністративне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Масюк Л. О.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Масюк Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні