Постанова
від 10.09.2020 по справі 340/539/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 вересня 2020 року м. Дніпросправа № 340/539/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),

суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІР ТРАНС АВТО"

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2020 року

у справі №340/539/20

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІР ТРАНС АВТО"

до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області

про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

17 лютого 2020 р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТІР ТРАНС АВТО" звернулось до суду з адміністративним позовом до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області в якому просило визнати протиправною та скасувати постанову від 28.01.2019 року №134827 Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17000 грн.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2020 р. у справі № 340/539/20 в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІР ТРАНС АВТО" до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області про визнання протиправною та скасування постанови - відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, Товариством з обмеженою відповідальністю "ТІР ТРАНС АВТО" подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2020 р. у справі № 340/539/20, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вбачає підстави для задоволення апеляційної скарги, та зазначає:

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, транспортний засіб ДАФ державний номер НОМЕР_1 тимчасово зареєстрований за ТОВ "Тір Транс Авто", що підтверджується долученою до матеріалів справи копією тимчасового реєстраційного талону.

18.12.2019 року посадовими особами управління Укртрансбезпеки в Одеській області на ділянці автодороги М-05 (км 210+450 м), відповідно до направлення на перевірку від 16.12.2019 року проведено перевірку транспортного засобу марки ДАФ, номерний знак НОМЕР_1 .

За результатами перевірки складено акт №178739, яким зафіксовано, що водій для здійснення контролю додержання режиму робочого часу та відпочинку, не надав державним інспекторам особисту картку водія та роздруківку даних роботи тахографу, чим порушено вимоги статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт .

Водій транспортного засобу ОСОБА_1 від підпису даного акту відмовився, що зафіксовано у відповідній графі даного акту.

Управлінням Укртрансбезпеки у Кіровоградській області сформовано та направлено поштовим зв`язком повідомлення, яким позивача викликалось на 28.01.2020 до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області для розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Згідно долучених до матеріалів справи копій фіскального чеку та трекінгу поштового відправлення, повідомлення про розгляд справи отримано уповноваженою особою позивача 22.01.2020 року.

28.01.2020 року за результатами розгляду порушення автотранспортного законодавства за актом №178739 від 18.12.2019 року складеного під час проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, винесено постанову №134827 про застосування до ТОВ "Тір Тран Авто" адміністративно-господарського штрафу у сумі 1700,00 грн., за допущене порушення (надання послуг перевезення вантажів, без оформлення особистої картки водія ОСОБА_1 ) передбачене статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт та Наказу МТЗУ №385 від 24.06.2010 року.

Не погоджуючись з діями відповідача щодо проведеної перевірки, вважаючи постанову винесену за результатами такої перевірки протиправною, позивач звернувся до суду.

Дослідивши обставини та матеріали справи, колегія суддів вважає , що судом першої інстанції не враховані доводи позивача та наявні матеріали справи, що призвело до помилкового висновку при винесенні рішення, з огляду на що судове рішення підлягає скасуванню і колегія суддів зазначає:

Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, регулює Закон України "Про автомобільний транспорт" від 5 квітня 2001 року №2344-III (далі Закон №2344-III).

Статтею 6 Закону №2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, в т.ч. державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Постановою КМУ від 11.02.2015р. №103, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Згідно з п.8 вказаного Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до пунктів 2, 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому Постановою КМУ від 08.11.2006р. №1567 (далі - Порядок №1567), державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Частинами 14, 17 статті 6 Закону №2344-III передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

За визначенням, наведеним в абзаці 54 статті 1 Закону №2344-III, рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів суб`єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об`єкти, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту).

Пунктами 12, 14 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.

Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.

Згідно з пунктом 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Пунктами 16, 17 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб Укртрансбезпеки у кількості не менш як дві особи. Рейдова перевірка проводиться із зупиненням транспортних засобів або без їх зупинення.

Згідно з пунктами 21, 22 Порядку №1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).

У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис.

Відповідно до пунктів 25, 26, 27 Порядку №1567, справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.

Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3, що встановлено пунктом 21 Порядку №1567.

Відповідно до вищезазначеного додатку №3 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №422 від 20.05.2013) встановлено, що в акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом зазначається, зокрема, число, місяць, рік, час та місце перевірки, номерний знак транспортного засобу, який перевіряється.

В додатку 5 міститься вимога до оформлення постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу. Остання повинна містити, зокрема час і місце вчинення порушення законодавства про автомобільний транспорт.

18.12.2019 року посадовими особами управління Укртрансбезпеки в Одеській області на ділянці автодороги М-05 (км 210+450 м), відповідно до направлення на перевірку від 16.12.2019 року проведено перевірку транспортного засобу марки ДАФ, номерний знак НОМЕР_1 , стосовно водія ОСОБА_1 .

За результатами перевірки складено акт №178739, яким зафіксовано, що водій для здійснення контролю додержання режиму робочого часу та відпочинку, не надав державним інспекторам особисту картку водія та роздруківку даних роботи тахографу, чим порушено вимоги статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт

За результатами розгляду справи, відповідачем прийнято постанову від 28.01.2019 року №134827 Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17000 грн, відповідно до якої притягнуто до відповідальності позивача, оскільки останній під час надання послуг з перевезення вантажів транспортним засобом марки ДАФ державний знак НОМЕР_2 водієм ОСОБА_2 транспортним засобом НОМЕР_2 , надавало послуги без оформлення особистої картки водія ОСОБА_2 .

Таким чином, колегія суддів доходить висновку, що обставини зазначені у постанові від 28.01.2019 року №134827 не відповідають фактичним обставинам справи, встановленим під час перевірки: в постанові про застосування штрафу вказано не вірну дату, не вірний номер транспортного засобу, не вірне прізвище водія.

Згідно ч.1 та ч.2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем по справі, як суб`єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов`язку щодо доказування правомірності прийняття оскаржуваної постанови.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, дійшов висновку, що доводи відповідача про законність оскаржуваної постанови є необґрунтованими та спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, що свідчить про наявність підстав для задоволення вимог апеляційної скарги.

Так колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що суд першої інстанції помилково залишив довод позивача щодо невірного оформлення оскаржуваної постанови без належного розгляду. Посилання суду на постанову Верховного Суду колегія суддів вважає помилковим, оскільки в даній справі спірним є інший предмет позовних вимог та справа має інші обставини ( в справі Верховний Суд дійшов висновку про неповажність технічних помилок при складанні постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, за наявності відеозапису, що підтверджує факт правопорушення). В даній справі, відповідачем не надано жодного доказу щодо обґрунтованості прийняття спірної постанови.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 317, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІР ТРАНС АВТО" на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2020 р. у справі № 340/539/20 - задовольнити.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2020 р. у справі № 340/539/20 - скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.

Визнати протиправною та скасувати постанову від 28.01.2019 року №134827 Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17000 грн.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та не підлягає оскарженню з огляду на ч.5 ст. 328 КАС України.

Головуючий - суддя Н.А. Бишевська

суддя І.Ю. Добродняк

суддя Я.В. Семененко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2020
Оприлюднено14.09.2020
Номер документу91483634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/539/20

Постанова від 10.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 27.04.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні