ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 вересня 2020 рокуЛьвівСправа № 140/2886/19 пров. № А/857/3603/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії :
головуючого судді: Гуляка В.В.
суддів: Ільчишин Н.В., Коваля Р.Й.
за участі секретаря судового засідання: Гнідець Р.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області,
на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2020 року (суддя - Валюх В.М., час ухвалення - 16:08 год., місце ухвалення - м.Луцьк, дата складання повного тексту - 17.02.2020 року),
в адміністративній справі №140/2886/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕСТ МІТ ГРУП до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України,
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
У вересні 2019 року позивач ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідачів Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України, в якому, з урахуванням уточнення позову, просив: 1) визнати протиправними та скасувати рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.07.2019р.: №1224276/41993915, №1224296/41993915, №1224336/41993915, №1224319/41993915, №1224334/41993915, №1224341/41993915; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача: №9 від 13.05.2019р., №11 від 14.05.2019р., №12 від 14.05.2019р., №17 від 16.05.2019р., №19 від 17.05.2019р., №20 від 17.05.2019р.; 3) зобов`язати ДПС України збільшити у системі електронного адміністрування ПДВ реєстраційний ліміт на суму 205649 грн., на яку позивач має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН та відобразити відповідне збільшення в системі електронного адміністрування ПДВ.
Відповідачі позовних вимог не визнали, в суді першої інстанції подали відзив на позовну заяву, просили в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 10 січня 2020 року позов ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП до ГУ ДПС у Волинській області, ДПС України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії в частині позовних вимог про зобов`язання збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість реєстраційний ліміт на суму 205649 грн., на яку ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН та відобразити відповідне збільшення в системі електронного адміністрування податку на додану вартість - залишено без розгляду.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2020 року позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано рішення комісії регіонального рівня (Головного управління ДФС у Волинській області), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17 липня 2019 року №1224276/41993915, №1224296/41993915, №1224336/41993915, №1224319/41993915, №1224334/41993915, №1224341/41993915. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП податкові накладні від 13 травня 2019 року № 9, від 14 травня 2019 року № № 11, 12, від 16 травня 2019 року №17, від 17 травня 2019 року № № 19, 20. Стягнено з ГУ ДПС у Волинській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП судові витрати в розмірі 3842 грн..
З цим рішенням суду першої інстанції від 06.02.2020 року не погодилося Головне управління ДПС у Волинській області та оскаржило його в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що оскаржене рішення суду прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, з невідповідністю висновків суду дійсним обставинам справи, неповним та необ`єктивним дослідженням обставин справи, а тому рішення суду підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі.
В обґрунтування апеляційних вимог апелянт зазначає, що позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП виписано податкові накладні: №9 від 13.05.2019р., №11 від 14.05.2019р., №12 від 14.05.2019р., №17 від 16.05.2019р., №19 від 17.05.2019р., №20 від 17.05.2019р., на загальну суму ПДВ 205649 грн., які надіслано до ДФС для реєстрації. Однак, відповідно до квитанції реєстрація ПН зупинена на підставі пп.201.16 ст.201 ПК України, оскільки відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Також позивачу було запропоновано, зокрема, надати копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Однак, ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП , в порушення вимог п.14 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних, затв. пост. КМ України від 21.02.2018р. №117, не надано копії первинних документів, а саме: не підтверджено факт надання транспортних послуг по реалізації товару. Зокрема, вказує апелянт на те, що інформація про осіб зазначених як водії в ТТН не підтверджується та є недостовірною. Таким чином, на думку апелянта, рішення суду першої інстанції ухвалене на підставі поверхневого дослідження та оцінення доказів, з порушенням принципу всебічного повного з`ясування обставин справи.
За результатами апеляційного розгляду апелянт ГУ ДПС у Волинській області просить рішення суду від 06.02.2020 року скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП відмовити повністю.
Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників справи та їх представників, які з`явились в засідання суду апеляційної інстанції, дослідивши матеріали справи та докази по справі, обговоривши доводи, межі та вимоги апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, вважає, що дану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, з врахуванням наступного.
Судом апеляційної інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивач ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП зареєстроване як юридична особа, основним видом діяльності якого є 46.32 оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (а.с. 148-149 Т.2).
При здійсненні господарської операції з ТзОВ Імпрод Груп щодо реалізації товару сало свиняче бокове заморожене , позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП складено податкову накладну ПН №9 від 13.05.2019р. на загальну суму 391365 грн., в тому числі ПДВ 78273 грн. (а.с. 17 Т.1).
Із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019р. видно, що документ прийнято. Реєстрація податкової накладної №9 від 13.05.2019р. зупинена ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 18 Т.1).
10.07.2019 року позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП надіслало повідомлення №3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо господарської операції за вищевказаною податковою накладною №9 від 13.05.2019р. та копії документів, які підтверджують реальність здійснення такої господарської операції (а.с. 19, 28-80 Т.1).
17.07.2019 року Комісією ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1224276/41993915 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 13.05.2019 року в ЄРПН з підстави ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (а.с. 22-23 Т.1).
22.07.2019 року позивачем надіслано скаргу на зазначене рішення комісії №1224276/41993915 від 17.07.2019р.. За результатами розгляду цієї скарги Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 26.07.2019 року №34000/41993915/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення без змін (а.с. 24-27 Т.1).
Також, внаслідок реалізації покупцю ТзОВ Імпрод Груп товару крохмаль картопляний (сухий) , позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП складено податкову накладну №11 від 14.05.2019р. на загальну суму 144000 грн., в тому числі ПДВ 28800 грн. (а.с. 81 Т.1).
Із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019р. видно, що документ прийнято. Реєстрація податкової накладної №11 від 14.05.2019р. зупинена ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 82 Т.1).
10.07.2019 року позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП надіслало повідомлення №5 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо господарської операції за вищевказаною податковою накладною №11 від 14.05.2019р. та копії документів, які підтверджують реальність здійснення такої господарської операції (а.с. 92-142 Т.1).
17.07.2019 року Комісією ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1224296/41993915 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 14.05.2019 року в ЄРПН з підстави ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (а.с. 86-87 Т.1).
22.07.2019 року позивачем надіслано скаргу на зазначене рішення комісії №1224296/41993915 від 17.07.2019р.. За результатами розгляду цієї скарги Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 26.07.2019 року №34007/41993915/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення без змін (а.с. 88-91 Т.1).
Також, внаслідок реалізації покупцю ТзОВ Імпрод Груп товару сіль нітритна , позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП складено податкову накладну №12 від 14.05.2019р. на загальну суму 68250 грн., в тому числі ПДВ 13650 грн. (а.с. 143 Т.1).
Із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019р. видно, що документ прийнято. Реєстрація податкової накладної №12 від 14.05.2019р. зупинена ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 144 Т.1).
10.07.2019 року позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП надіслало повідомлення №6 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо господарської операції за вищевказаною податковою накладною №12 від 14.05.2019р. та копії документів, які підтверджують реальність здійснення такої господарської операції (а.с. 145, 153-172).
17.07.2019 року Комісією ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1224339/41993915 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 14.05.2019 року в ЄРПН з підстави ненадання платником податку копій первинних документів, а саме щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також вказано, що не підтверджено факт надання транспортних послуг по реалізації товару.
22.07.2019 року позивачем надіслано скаргу на зазначене рішення комісії №1224339/41993915 від 17.07.2019р.. За результатами розгляду цієї скарги Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 26.07.2019 року №34001/41993915/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення без змін (а.с. 149-152 Т.1).
Також, внаслідок реалізації покупцю ТзОВ Імпрод Груп товару сіль нітритна , позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП складено податкову накладну №17 від 16.05.2019р. на загальну суму 28500 грн., в тому числі ПДВ 5700 грн. (а.с. 173 Т.1).
Із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019р. видно, що документ прийнято. Реєстрація податкової накладної №17 від 16.05.2019р. зупинена ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 174 Т.1).
10.07.2019 року позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП надіслало повідомлення №7 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо господарської операції за вищевказаною податковою накладною №17 від 16.05.2019р. та копії документів, які підтверджують реальність здійснення такої господарської операції (а.с. 175, 184-202 Т.1).
17.07.2019 року Комісією ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1224319/41993915 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 16.05.2019 року в ЄРПН з підстави ненадання платником податку копій первинних документів, а саме: щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також вказано, що не підтверджено факт надання транспортних послуг по реалізації товару (а.с. 178-179 Т.1).
22.07.2019 року позивачем надіслано скаргу на зазначене рішення комісії №1224319/41993915 від 17.07.2019р.. За результатами розгляду цієї скарги Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 26.07.2019 року №33974/41993915/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення без змін (а.с. 180-183 Т.1).
Також, внаслідок реалізації покупцю ТзОВ Імпрод Груп товару фарш МДМ, заморожений , позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП складено податкову накладну №19 від 17.05.2019р. на загальну суму 188200 грн., в тому числі ПДВ 37640 грн. (а.с. 203 Т.1).
Із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019р. видно, що документ прийнято. Реєстрація податкової накладної №19 від 17.05.2019р. зупинена ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 204 Т.1).
10.07.2019 року позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП надіслало повідомлення №8 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо господарської операції за вищевказаною податковою накладною №19 від 17.05.2019р. та копії документів, які підтверджують реальність здійснення такої господарської операції (а.с. 205, 214-250 Т.1; а.с. 1-8 Т.2).
17.07.2019 року Комісією ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1224334/41993915 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 17.05.2019 року в ЄРПН з підстави ненадання платником податку копій первинних документів, а саме: щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також вказано, що не підтверджено факт надання транспортних послуг по реалізації товару (а.с. 208-209 Т.1).
22.07.2019 року позивачем надіслано скаргу на зазначене рішення комісії №1224334/41993915 від 17.07.2019р.. За результатами розгляду цієї скарги Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 26.07.2019 року №33981/41993915/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення без змін (а.с. 210-213 Т.1).
Також, внаслідок реалізації покупцю ТзОВ Імпрод Груп товару фарш МДМ, заморожений , позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП складено податкову накладну №20 від 17.05.2019р. на загальну суму 207930 грн., в тому числі ПДВ 41586 грн. (а.с. 9 Т.2).
Із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.05.2019р. видно, що документ прийнято. Реєстрація податкової накладної №20 від 17.05.2019р. зупинена ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 10 Т.2).
10.07.2019 року позивачем ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП надіслало повідомлення №9 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо господарської операції за вищевказаною податковою накладною №20 від 17.05.2019р. та копії документів, які підтверджують реальність здійснення такої господарської операції (а.с. 11, 20-57 Т.2).
17.07.2019 року Комісією ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1224341/41993915 про відмову у реєстрації податкової накладної №20 від 17.05.2019 року в ЄРПН з підстави ненадання платником податку копій первинних документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також вказано, що не підтверджено факт надання транспортних послуг по реалізації товару (а.с. 14-15 Т.2).
22.07.2019 року позивачем надіслано скаргу на зазначене рішення комісії №1224341/41993915 від 17.07.2019р.. За результатами розгляду цієї скарги Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 26.07.2019 року №33989/41993915/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення без змін (а.с. 16-19 Т.2).
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення адміністративного позову, з врахуванням наступного.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246) відповідно до пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).
Згідно з п.17 Порядку №1246, у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Також, судом першої інстанції вірно враховано, що постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в редакції чинній на час подання податкової накладної (далі - Порядок №117).
Так, відповідно до п.4 Порядку №117, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Згідно п.5 Порядку №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п.6, п.7 Порядку №117).
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Відповідно до п.13 Порядку №117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктами 14, 15 Порядку №117 передбачено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Законодавцем не визначено чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу, такий перелік визначається платником податку на власний розсуд у кожному випадку окремо, в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної.
Таким чином, при зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості платника податку та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.
Колегія суддів також зазначає, що вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки закріплює диференціацію документів, які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, залежно від встановленої відповідності податкової накладної тому чи іншому критерію.
Так, із квитанцій від 30.05.2019р. про зупинення реєстрації податкових накладних: №9 від 13.05.2019р., №11 від 14.05.2019р., №12 від 14.05.2019р., №17 від 16.05.2019р., №19 від 17.05.2019р., №20 від 17.05.2019р., видно, що ці податкові накладні були зупинені відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Зміст цих квитанцій зумовлює висновок про те, що фіскальним органом в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України не вказано конкретного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних у такому виді, який би унеможливив неоднозначне розуміння цієї пропозиції платником податків, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Як встановлено судом та не заперечується представниками сторін, позивачем було подано письмові пояснення та копії документів для підтвердження реальності здійснення господарських операцій з контрагентом ТзОВ Імпрод Груп за податковими накладними №9 від 13.05.2019р., №11 від 14.05.2019р., №12 від 14.05.2019р., №17 від 16.05.2019р., №19 від 17.05.2019р., №20 від 17.05.2019р., а саме: зовнішньоекономічні контракти з додатковими договорами; митні декларації; фактури, ветеринарні документи; сертифікати якості; акти проведення митного огляду; платіжні документи про оплату поставлених на митну територію України товарів; договори поставки; видаткові накладні; ТТН; платіжні доручення про оплату товару; договори відповідального зберігання, договори на перевезення швидкопсувного вантажу з актами надання послуг та платіжними дорученнями про оплату перевезень (а.с. 29-80, 93-142, 154-172, 185-202, 215-250 Т.1; а.с. 1-8, 21-57 Т.2).
Крім цього, судом першої інстанції вірно враховано, що контрагент позивача ТзОВ Імпрод груп зареєстрований як юридична особа, основний вид діяльності якої 46.90 неспеціалізована оптова торгівля та перебуває на податковому обліку, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.01.2020 №1006233290 (а.с. 150-151 Т.2).
Колегія суддів звертає увагу на те, що Критерії ризиковості є основою для роботи системи зупинення реєстрації податкових накладних, оскільки саме вони і є підставами, з яких реєстрацію податкової накладної може бути зупинено. На це прямо вказує зміст підпункту 3 пункту 13 Порядку №117, відповідно до якого у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема, критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
За відсутності належним чином встановлених Критеріїв ризиковості процедура зупинення реєстрації податкових накладних не може бути реалізована, адже підставами для такого зупинення є відповідність ПН / РК Критеріям ризиковості (пункт 7 Порядку №117).
Критерії ризиковості платника податку та/або критерії ризиковості господарської операції є важливим елементом порядку визначення об`єкту оподаткування ПДВ, оскільки безпосередньо впливають на суму податкових зобов`язань платника податків-покупця.
Однак, у квитанціях, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних: №9 від 13.05.2019р., №11 від 14.05.2019р., №12 від 14.05.2019р., №17 від 16.05.2019р., №19 від 17.05.2019р., №20 від 17.05.2019р., відповідач не обгрунтував визначення такого Критерію ризиковості платника податку як підпункт 1.6 пункту 1 Критерію.
Крім цього, судом першої інстанції вірно встановлено та враховано, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19.12.2019р. у справі № 140/2484/19 визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, щодо внесення ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП до переліку ризикових платників податків, оформлене протоколом від 22.05.2019р. №50, та зобов`язано Комісію ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, виключити ТзОВ ВЕСТ МІТ ГРУП з переліку ризикових платників податків (а.с. 120-128 Т.2).
Пунктом 19 Порядку №117 визначено, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Пунктами 20, 21 Порядку №117 передбачено, що зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення про реєстрацію можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів. Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані платником податків є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, вказує на протиправність рішень про відмову в реєстрації податкової накладної.
Пунктом 22 Порядку №117 визначено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Так, основними підставами для прийняття спірних рішень від 17.07.2019р.: №1224276/41993915, №1224296/41993915, №1224336/41993915, №1224319/41993915, №1224334/41993915, №1224341/41993915 про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН стали ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Як уже було зазначено вище, позивачем було подано письмові пояснення та копії документів для підтвердження реальності здійснення господарських операцій за податковими накладними: №9 від 13.05.2019р., №11 від 14.05.2019р., №12 від 14.05.2019р., №17 від 16.05.2019р., №19 від 17.05.2019р., №20 від 17.05.2019р., при цьому, в оскаржуваному рішенні контролюючий орган не вказує причин його неврахування повністю чи в окремій частині.
Водночас, відповідачем (апелянтом) не спростовано жодну з обставин, які підтверджені наданими позивачем документами.
Колегія суддів також вважає безпідставними доводи апеляційної скарги про те, що відповідно до поданих позивачем товарно-транспортних накладних перевізником є ФОП ОСОБА_1 , а водіями ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .. При цьому, згідно з поданою ФОП ОСОБА_1 звітністю, повідомлення про прийом на роботу найманих працівників в 2018р., 2019р. до контролюючого органу не подавалися, а тому інформація про осіб, які зазначені як водії в ТТН, не підтверджується.
З цього приводу судом першої інстанції було вірно вказано, що зазначення в ТТН водіїв, щодо яких відсутні відомості про офіційне працевлаштування у ФОП ОСОБА_1 , не може бути самостійною та достатньою підставою для прийняття спірних рішень від 17.07.2019р., оскільки не виключається можливість роботи таких водіїв у ФОП ОСОБА_1 за цивільно-правовими угодами або ж неофіційного працевлаштування таких водіїв.
Крім цього, можливі порушення вимог законодавства щодо оформлення трудових відносин з водіями ФОП ОСОБА_1 не можуть бути підставою для позбавлення права позивача на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Таким чином, судом першої інстанції вірно враховано та обгрунтовано зазначено, що подані до контролюючого органу позивачем письмові пояснення та копії документів підтверджують здійснення позивачем господарських операцій, по яким складено податкові накладні: №9 від 13.05.2019р., №11 від 14.05.2019р., №12 від 14.05.2019р., №17 від 16.05.2019р., №19 від 17.05.2019р., №20 від 17.05.2019р.. Ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять, що є достатнім для прийняття Комісією рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних в ЄРПН. Господарські операції, за наслідками яких складено зазначені податкові накладні, здійснені позивачем в межах його господарської діяльності, є фактичними та підтверджуються первинними документами.
Тому, являються безпідставними доводи відповідача (апелянта) про те, що позивачем не було надано копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій.
Отже, суд апеляційної інстанції вважає безпідставними та необґрунтованими доводи апеляційної скарги щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень Комісії від 17.07.2019р.: №1224276/41993915 про відмову у реєстрації ПН №9 від 13.05.2019 року; №1224296/41993915 про відмову у реєстрації ПН №11 від 14.05.2019 року; №1224339/41993915 про відмову у реєстрації ПН №12 від 14.05.2019 року; №1224319/41993915 про відмову у реєстрації ПН №17 від 16.05.2019 року; №1224334/41993915 про відмову у реєстрації ПН №19 від 17.05.2019 року; №1224341/41993915 про відмову у реєстрації ПН №20 від 17.05.2019 року.
Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що в даному випадку, зобов`язання зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №9 від 13.05.2019 року; №11 від 14.05.2019 року; №12 від 14.05.2019 року; №17 від 16.05.2019 року; №19 від 17.05.2019 року; №20 від 17.05.2019 року, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.
Водночас, з врахуванням частини 2 статті 77 КАС України, обов`язок щодо доказування правомірності своїх рішень про зупинення реєстрації податкових накладних та в подальшому рішень щодо відмови у реєстрації таких покладається на відповідачів.
Отже, контролюючий орган повинен надати належні та достатні докази на підтвердження того, що зупинення реєстрації податкових накладних, поданих Товариством та прийняття рішення про відмову в реєстрації таких, вчинені відповідно до приписів ПК України, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та за наявності підстав, встановлених вищезгаданими нормативно-правовими актами.
З врахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції при розгляді адміністративної справи всебічно і об`єктивно встановлено обставини справи, оскаржене рішення суду винесене з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому немає підстав для його скасування.
Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд -
постановив:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області - залишити без задоволення.
Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2020 року в адміністративній справі №140/2886/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕСТ МІТ ГРУП до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її прийняття (проголошення), а у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий: В. В. Гуляк Судді: Н. В. Ільчишин Р. Й. Коваль Повний текст постанови суду складено 11.09.2020 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2020 |
Оприлюднено | 14.09.2020 |
Номер документу | 91484657 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні