ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про повернення позовної заяви
14 вересня 2020 року ЛуцькСправа № 140/10040/20
Суддя Волинського окружного адміністративного суду Каленюк Ж.В., одержавши позовну заяву Сектору освіти Локачинської районної державної адміністрації до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Сектор молоді Локачинської районної державної адміністрації звернувся з позовом до Відділу примусового виконання рішень Управління примусового виконання рішень у Волинській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління примусового виконання рішень у Волинській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Грицені Галини Геннадіївни від 17 червня 2020 року про накладення на Відділ освіти, молоді та спорту Локачинської районної державної адміністрації штрафу в подвійному розмірі в сумі 10200,00 грн.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 14 липня 2019 року позовну заяву було залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви (із зазначенням способу їх усунення) - десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Позивачу у цей строк необхідно було усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду нової її редакції, у якій правильно вказати власне найменування позивача, найменування відповідача, обґрунтувати участь у справі третьої особи, узгодити предмет позову. Позивачу також необхідно було подати власне письмове підтвердження про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав, належним чином засвідчені копії документів, доданих до позовної заяви, оригінали яких є у позивача, докази, які підтверджують дату отримання спірної постанови, а також сплатити судовий збір у сумі 2102,00 грн та надати суду оригінал платіжного документа.
09 вересня 2019 року на адресу суду на усунення недоліків позовної заяви надійшла нова редакція позовної заяви, у якій позивачем зазначено Сектор освіти Локачинської районної державної адміністрації. До позовної заяви долучено квитанцію про сплату судового збору.
Позовну заяву і додані до неї документи необхідно повернути позивачу без розгляду з таких мотивів та підстав.
Відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Одним із недоліків позовної заяви, про які зазначалося в ухвалі від 14 липня 2020 року про залишення позовної заяви без руху, є невиконання вимог частини третьої статті 161 КАС України щодо долучення до позовної заяви документа про сплату судового збору у встановленому порядку у сумі 2102,00 грн. Позивачу, усуваючи недоліки позовної заяви, необхідно було сплатити судовий збір у цьому розмірі та надати суду оригінал платіжного документа.
Копія квитанції від 03 вересня 2020 року №0.0.1823177154.1, долучена до нової редакції позовної заяви, не може вважатися належним доказом сплати позивачем Сектором освіти Локачинської районної державної адміністрації судового збору в сумі 2102,00 грн за подання цієї позовної заяви.
Так згідно з абзацом другим частини першої статті 3 Закону України від 08 липня 2011 № 3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон №3674-VI) судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону №3674-VI платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
За правилами частини першої статті 6 Закону №3674-VI судовий збір перераховується у безготівковій або готівковій формі.
Позивач - Сектор освіти Локачинської районної державної адміністрації - є органом державної влади.
Частина друга статті 19 Конституції України зобов`язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як передбачено статтею 2 Закону України від 30 червня 1999 року №783-XIV "Про джерела фінансування органів державної влади", органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування (крім випадків, визначених цим Законом) в межах, передбачених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік. Фінансування утворення, реорганізації та ліквідації органів державної влади здійснюється в межах коштів, передбачених на утримання органів державної влади Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік або (у разі недостатності такого фінансування) після внесення відповідних змін до такого Закону.
За приписами частини першої статті 43 Бюджетного кодексу України (далі - БК України) при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України. Казначейське обслуговування бюджетних коштів передбачає: 1) розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства; 2) контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень бюджету, реєстрації взятих бюджетних зобов`язань розпорядниками бюджетних коштів та здійсненні платежів за цими зобов`язаннями; 3) ведення бухгалтерського обліку і складання звітності про виконання бюджетів з дотриманням національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі та інших нормативно-правових актів Міністерства фінансів України; 4) здійснення інших операцій з бюджетними коштами. В органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі - органи Казначейства України), бюджетним установам відкриваються рахунки у встановленому законодавством порядку.
За правилами частини другої статті 49 БК України Казначейство України здійснює платежі за дорученнями розпорядників бюджетних коштів у разі: 1) наявності відповідного бюджетного зобов`язання для платежу у бухгалтерському обліку виконання бюджету; 2) наявності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми; 3) наявності у розпорядників бюджетних коштів відповідних бюджетних асигнувань.
Системний аналіз вказаних нормативно-правових актів дає підстави дійти висновку про те, що органи державної влади, розпорядники бюджетних коштів сплачують судовий збір за подання до суду позовної заяви виключно за рахунок бюджетних асигнувань, при цьому сплата судового збору за рахунок саме бюджетних коштів здійснюється з рахунків, відкритих в органах Казначейства України.
Разом з тим, як вбачається із доданої до нової редакції позовної заяви квитанції про сплату судового збору від 03 вересня 2020 року №0.0.1823177154.1, судовий збір в сумі 2102,00 грн сплачений ОСОБА_1 , при цьому у назві реквізиту "платник" вказано " ОСОБА_1 ", а у "призначенні платежу" зазначений реєстраційний номер облікової картки платника податку фізичної особи та вказано власне ім`я - ОСОБА_1 .
Однак позивачем у справі є Сектор освіти Локачинської районної державної адміністрації, який відповідно до частини першої статті 2 Закону №3674-VI і повинен бути платником судового збору.
Наведене дає підстави для висновку, що квитанція про сплату судового збору від 03 вересня 2020 року №0.0.1823177154.1 не є належним доказом сплати позивачем - Сектором освіти Локачинської районної державної адміністрації як органом державної влади судового збору за подання цього позову з рахунку, відкритого в органах Казначейства України, та за рахунок бюджетних асигнувань.
Відтак, квитанція про сплату судового збору від 03 вересня 2020 року №0.0.1823177154.1 не може бути взята до уваги судом як документ, який підтверджує сплату судового збору у встановленому порядку.
Згідно із частинами п`ятою, шостою статті 169 КАС України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду не пізніше п`яти днів з дня її надходження або з дня закінчення строку на усунення недоліків. Про повернення позовної заяви суд постановляє ухвалу. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху або про повернення позовної заяви надсилається особі, яка подала позовну заяву, не пізніше наступного дня після її постановлення. Копія позовної заяви залишається в суді.
Отже, оскільки позивач у встановлений судом строк повністю не усунув недоліки позовної заяви, зазначені в ухвалі від 14 липня 2020 року про залишення позовної заяви без руху (зокрема, не подав належного документа про сплату у встановленому законодавством порядку судового збору в сумі 2102,00 грн за подання цього позову), тому вказану позовну заяву і додані до неї документи необхідно повернути позивачу без розгляду.
Керуючись пунктом 1 частини четвертої, частинами п`ятою-восьмою статті 169, статтею 248 КАС України,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Сектору освіти Локачинської районної державної адміністрації до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) про визнання протиправною та скасування постанови повернути позивачу без розгляду.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Копію ухвали про повернення позовної заяви надіслати особі, яка її подала, разом із позовною заявою та доданими до неї документами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя Ж.В. Каленюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2020 |
Оприлюднено | 15.09.2020 |
Номер документу | 91497986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні