Рішення
від 01.09.2020 по справі 132/2297/20
КАЛИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 132/2297/20

Провадження № 2/132/563/20

РІШЕННЯ

Іменем України

01.09.2020р. Калинівський районний суд Вінницької області у складі головуючого судді СЄЛІНА Є.В., при секретарі судового засідання ПІДГЕРСЬКІЙ О.В., розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду м. Калинівка Вінницької області, цивільну справу №132/2297/20 за позовом Калинівської місцевої прокуратури Вінницької області, яка діє в інтересах держави в особі Міністерства освіти і науки України до Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області та державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державний навчальний заклад Гущинецьке вище професійне училище про визнання незаконним та скасування рішення Іванівської сільської ради, скасування рішень про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки,

ВСТАНОВИВ:

29.07.2020р. до місцевого суду звернувся керівник Калинівської місцевої прокуратури, який діє в інтересах держави в особі Міністерства освіти і науки України, із позовом до Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області та державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко А.Л., третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище , в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення 21 сесії 7 скликання Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області № 355-4 від 02 серпня 2019 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у постійне користування ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище ; скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49204173, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938769505216/; номер запису про право власності: 33707263; скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49207869, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938939205216/; номер запису про право власності: 33710784; скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49208165, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938953905216/; номер запису про право власності: 33711060; скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49203017, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938706105216/; номер запису про право власності: 33706015; скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49202398, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938676405216/; номер запису про право власності: 33705445; скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49204978, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938811305216/; номер запису про право власності: 33710271; скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49201603, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938636205216/; номер запису про право власності: 33704667; стягнути з Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області (код ЄДРПОУ: 04328565, юридична адреса: Вінницька область, Калинівський район, село Іванів, вулиця Свинаря, 17) та державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни (код ЄДРПОУ: 04328565, юридична адреса: Вінницька область, Калинівський район, село Іванів, вулиця Свинаря, 17), на користь прокуратури Вінницької області (розрахунковий рахунок UA568201720343110002000003988, код ЄДРПОУ: 02909909, Державна казначейська служба України у м. Київ, МФО 820172, отримувач: прокуратура Вінницької області), у рівних частках, документально підтверджені витрати по сплаті судового збору в розмірі 16816,00грн. В обґрунтування цих вимог зазначив, що рішення Іванівської сільської ради Калинівського району №355-4 від 02.08.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у постійне користування ДНЗ Гущинецьке ВПУ прийняте всупереч вимог чинного законодавства, за відсутності законодавчо визначених повноважень, що призвело до порушень інтересів держави у зв'язку з вибуттям земель з державної власності, у зв'язку з чим підлягає визнанню незаконним та скасуванню. Державним реєстратором Іванівської сільської ради Калинівського району Глушко А.Л. грубо порушено норми Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майна та їх обтяжень , проігноровано вимоги ст. 122 Земельного кодексу України та п.4 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності , якими визначено, що у даному випадку розпорядником спірних земель є районна державна адміністрація, а не орган місцевого самоврядування - Іванівська сільська рада Калинівського району, а тому відповідні рішення підлягають скасуванню.

Позивач - уповноважений представник Калинівської місцевої прокуратури в судове засідання не з'явився, подавши письмову заяву, де просить справу розглянути за його відсутності, позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить їх задовольнити.

Відповідач - уповноважений представник Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області в судове засідання не з'явився, надавши письмову заяву, в якій просить справу розглянути за його відсутності, позовні вимоги визнає, не заперечує проти їх задоволення.

Співвідповідач - державний реєстратор Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко А.Л. в судове засідання не з'явилася, надавши письмову заяву, в якій просить справу розглянути за її відсутності, позовні вимоги визнає, не заперечує проти їх задоволення.

Третя особа - уповноважений представник Державного навчального закладу Гущинецьке вище професійне училище в судове засідання не з'явився, надавши письмову заяву, в якій просить справу розглянути за його відсутності, позовні вимоги підтримає, не заперечує проти їх задоволення

Згідно ч.3 ст.211 ЦПК України учасник справи має право заявляти клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.

В звязку з неявкою сторін в судове засідання фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до вимог ч.2 ст.247 ЦПК України не здійснювалось.

У відповідності до вимог ч.3 ст.200 ЦПК України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення у випадку визнання позову відповідачем.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, в судовому засіданні достовірно встановлено, що відповідно до рішення Гущинецької сільської Ради народних депутатів від 16.07.1996р. № 9, вищому професійному училищу № 32 с. Гущинці видано Державний акт на право постійного користування землею серії ІІ-ВН № 001797 від 16.07.1996р., а саме на земельну ділянку для сільськогосподарського використання та виробничого навчання, загальною площею 659,6га.

Згідно наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 17.08.2011р. №987 Про удосконалення механізму управління професійно-технічною освітою вище професійне училище № 32 с. Гущинці перейменовано на Державний навчальний заклад Гущинецьке вище професійне училище (надалі ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище ).

Отже, ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище є правонаступником майна, прав та обов'язків вищого професійного училища № 32 с. Гущинці.

На підставі Державного акту серії ІІ-ВН № 001797 від 16.07.1996р., ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище та ФОП ОСОБА_1 укладено 13.12.2017р. договір на виконання робіт № 1189 по розробленню технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

З пояснювальної записки до складеної технічної документації із землеустрою вбачається, що загальна площа земельних ділянок становить 95,7258га., з яких: 17,0701га. - 03.02 для будівництва та обслуговування будівель освіти; 78,6557га. - 01.09 для дослідних і навчальних цілей.

Розглянувши дану технічну документацію, Іванівською сільською радою Калинівського району Вінницької області прийнято 02.08.2019р. рішення № 355-4 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у постійне користування ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище .

Даним рішенням затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти загальною площею 95,7259 га в постійне користування, із них: 5,6 га кадастровий номер 0521681400:01:014:0001 - цільове призначення - 01.09 для дослідних і навчальних цілей (землі сільськогосподарського призначення); 17,0701 га кадастровий номер 0521681400:01:008:0025 - цільове призначення - 03.02 для будівництва та обслуговування будівель освіти (землі житлової і громадської забудови) по вул. Шевченка, 114, с. Гущинці; 8,6502 га кадастровий номер 0521681400:08:000:0228 - цільове призначення - 01.09 для дослідних і навчальних цілей (землі лісогосподарського призначення) на території Іванівської сільської ради села Гущинці; 4,4566 га кадастровий номер 0521681400:08:000:0229 - цільове призначення - 01.09 для дослідних і навчальних цілей (землі лісогосподарського призначення) на території Іванівської сільської ради села Гущинці; 1,6594 га кадастровий номер 0521681400:08:000:0230 - цільове призначення - 01.09 для дослідних і навчальних цілей (землі лісового призначення) на території Іванівської сільської ради села Гущинці; 1,4635 га кадастровий номер 0521681400:08:000:0231 - цільове призначення - 03.02 для будівництва та обслуговування будівель освіти (землі житлової і громадської забудови) на території Іванівської сільської ради села Гущинці; 56,8261 га кадастровий номер 0521681400:08:000:0227 - цільове призначення 09.01 для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг (землі лісогосподарського призначення) на території Іванівської сільської ради села Гущинці.

Як вбачається з витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, державним реєстратором Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко А.Л. 10.10.2019р. на підставі державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, серія номер: ІІ-ВН № 001797 від 16.07.1996р. та рішення Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у постійне користування ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище № 355-4 від 02.08.2019р. зареєстровано право постійного користування ДНЗ Гущинецьке ВПУ на 7 вищевказаних спірних земельних ділянок: 0521681400:01:008:0025, 0521681400:01:014:0001, 0521681400:08:000:0227, 0521681400:08:000:0228, 0521681400:08:000:0229, 0521681400:08:000:0230, 0521681400:08:000:0231.

Крім того, при вищеописаній реєстрації права постійного користування за ДНЗ Гущинецьке ВПУ , державним реєстратором Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко А.Л. попередньо здійснено реєстрацію права комунальної власності на спірні землі за Іванівською сільською радою Калинівського району Вінницької області про що внесено відповідні дані до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, а саме: 1) земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:01:008:0025 площею 17,0701 га (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938769505216); номер запису про право власності: 33707263; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу), індексний номер: 49204173 від 17.10.2019р.; 2) земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:01:014:0001 площею 5,6 га (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938939205216); номер запису про право власності: 33710784; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу), індексний номер: 49207869 від 17.10.2019р.; 3) земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:08:000:0227 площею 56,8261 га (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938953905216); номер запису про право власності: 33711060; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу), індексний номер: 49208165 від 17.10.2019р.; 4) земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:08:000:0228 площею 8,6502 га (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938706105216); номер запису про право власності: 33706015; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу), індексний номер: 49203017 від 17.10.2019р.; 5) земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:08:000:0229 площею 4,4566 га (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938676405216); номер запису про право власності: 33705445; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу), індексний номер: 49202398 від 17.10.2019р.; 6) земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:08:000:0230 площею 1,6594 га (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938811305216); номер запису про право власності: 33710271; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу), індексний номер: 49204978 від 17.10.2019р.; 7) земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:08:000:0231 площею 1,4635 га (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938636205216); номер запису про право власності: 33704667; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з відкриттям розділу), індексний номер: 49201603 від 17.10.2019р.

Вищевказані дії Іванівської сільської ради Калинівського району щодо розгляду і затвердження технічної документації із землеустрою, виготовленою на замовлення ДНЗ Гущинецьке ВПУ , а також дії державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району є протиправними та такими, що призвели до незаконного вибуття земель з державної власності, що підтверджується наступним.

За даними Фонду державного майна України від 31.03.2020р. на балансі ДНЗ Гущинецьке ВПУ перебуває наступне майно, суб'єктом управління якого є Міністерство освіти і науки України: 1) реєстровий номер майна - 02539766.1.ФДНПБЕ021; код та назва майна - 3100.7 землі лісового фонду, розмір земельної ділянки 568261 кв.м.; 2) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ022; код та назва майна - 3100.2 землі житлової та громадської забудови, розмір земельної ділянки 14632 кв.м.; 3) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ023; код та назва майна - 3199.9 землі іншого призначення, розмір земельної ділянки 56000 кв.м.; 4) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ024; код та назва майна - 3100.8 землі, зайняті зеленими насадженнями за межами населених пунктів, розмір земельної ділянки 16594 кв.м.; 5) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ025; код та назва майна - 3100.8 землі, зайняті зеленими насадженнями за межами населених пунктів, розмір земельної ділянки 44566 кв.м.; 6) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ026; код та назва майна - 3100.2 землі житлової та громадської забудови, розмір земельної ділянки 170701 кв.м.; 7) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ027; код та назва майна - 3100.8 землі, зайняті зеленими насадженнями за межами населених пунктів, розмір земельної ділянки 86502 кв.м.

За даними ДНЗ Гущинецьке ВПУ від 30.04.2020р., вищевказані земельні ділянки перебувають на балансі ДНЗ Гущинецьке ВПУ та їм присвоєно наступні кадастрові номера: 1) реєстровий номер майна - 02539766.1.ФДНПБЕ023 - 0521681400:01:014:0001 площею 5,6 га; 2) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ022 - 0521681400:08:000:0231 площею 1,4635 га; 3) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ023 - 0521681400:08:000:0227 площею 56,8261 га; 4) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ024 - 0521681400:08:000:0230 площею 1,6594 га; 5) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ025 - 0521681400:08:000:0229 площею 4,4566 га; 6) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ026 - 0521681400:01:008:0025 площею 17,0701 га, адреса місцезнаходження: Вінницька область, Калинівський р-н, с. Гущинці, вул. Шевченка, 114; 7) реєстровий номер майна - 02539766.1. ФДНПБЕ027 - 0521681400:08:000:0228 площею 8,6502 га.

Вказані об'єкти - земельні ділянки, у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2004 №467 Про затвердження Положення про Єдиний реєстр об'єктів державної власності внесено до Єдиного реєстру об'єктів державної власності, відтак, спірні земельні ділянки є державною власністю.

Враховуючи вищевикладене, вбачається, що землі загальною площею 95,7259 га незаконно вибули з державної власності та на підставі протиправної державної реєстрації 10.10.2019р. перейшли у комунальну власність Іванівської сільської ради Калинівського району.

Відповідно до ч.3 ст.63 Закону України Про освіту встановлено, що матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.

Основні фонди, оборотні кошти та інше майно державних навчальних закладів, установ, організацій та підприємств системи освіти не підлягають вилученню, крім випадків, передбачених чинним законодавством.

Об'єкти освіти і науки, що фінансуються з бюджету, а також підрозділи, технологічно пов'язані з навчальним та науковим процесом, не підлягають приватизації, перепрофілюванню або використанню не за призначенням.

Пунктом 1 Статуту ДНЗ Гущинецьке ВПУ , затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.02.2017р. № 325 визначено, що ДНЗ Гущинецьке ВПУ є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України державним професійно-технічним навчальним закладом третього атестаційного рівня.

Згідно з пунктом 7.9 Статуту, майно вищого професійного училища, у тому числі: навчально-виробничі, побутові, культурно-освітні, оздоровчі, спортивні будівлі та споруди, комунікації, обладнання, засоби навчання, транспортні засоби та інші об'єкти є об'єктами державної власності, що закріплюються за вищим професійним училищем на праві оперативного управління.

Функції управління майном, яке закріплюється за вищим професійним училищем, здійснює Міністерство освіти і науки України.

Майно та земельні ділянки, що закріплюються за вищим професійним училищем, не можуть бути предметом застави, а також не підлягають вилученню або передачі у власність, оренду (суборенду) юридичним і фізичним особам без згоди Міністерства освіти і науки України, крім передбачених законодавстом випадків.

За інформацією ДНЗ Гущинецьке ВПУ від 09.06.2020р., у ДНЗ Гущинецьке ВПУ відсутня згода Міністерства освіти і науки України на передання у комунальну власність земельних ділянок, які знаходяться в оперативному володінні навчального закладу.

Згідно з вимогами ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.

Відповідно до ст.14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до ст.84 ЗК України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

З 01.01.2013р. набув чинності Закон України Про розмежування земель державної та комунальної власності від 06.09.2012р. № 5245-VI. У відповідності до п. 6, 3,4 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень цього Закону з набранням чинності цим Законом землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.

Відповідно до п.4 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про розмежування земель державної та комунальної власності , у державній власності залишаються в межах населених пунктів земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна державної власності; землі які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук; усі інші землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпункті "а" пункту 3 цього розділу.

Частиною 2 статті 117 ЗК України визначено, що до земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, зокрема, належать земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об'єктів у комунальну власність.

Так, за даними ДНЗ Гущинецьке ВПУ , на земельній ділянці 0521681400:01:008:0025 площею 17,0701 га знаходиться 16 об'єктів нерухомого майна, які перебувають на балансі ДНЗ Гущинецьке ВПУ та є державною власністю, а саме: ангар №1 (1271.3 будівля для зберігання зерна) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114Б; ангар №2 (1242.1 гаражі наземні) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114В; зерносклад (1271.3 будівля для зберігання зерна) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114Г; погріб (1271.9 будівлі сільськогосподарського призначення інші) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114Е; слюсарний цех (1999.9 інші будівлі) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114Є; майстерня (1263.4 будівлі професійно-технічних навчальних закладів) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114Ж; нові лабораторії (1263.4 будівлі професійно-технічних навчальних закладів) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114А; контрольно-пропускний пункт (1999.9 інші будівлі) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114К; навчальний корпус (1263.4 будівлі професійно-технічних навчальних закладів) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114; котельна з прибудовами (1999.9 інші будівлі) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114Д; свинарник 1,2 (1271.1 будівлі для тваринництва) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 114Н; пральня (1999.9 інші будівлі) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 112Г; старий навчальний корпус (1999.9 інші будівлі) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 112; старий спортзал (1263.4 будівлі професійно-технічних навчальних закладів) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 110А; стара їдальня (1263.4 будівлі професійно-технічних навчальних закладів) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 110Б; гуртожиток (1130.3 гуртожиток для учнів навчальних закладів) за адресою: Вінницька обл., Калинівський р-н, вул. Шевченка, 110.

Відповідно до витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, вищевказані об'єкти нерухомості є державною власністю, власник - Міністерство освіти і науки України.

Таким чином, земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:01:008:0025 загальною площею 17,0701 га на якій знаходиться 16 об'єктів нерухомого майна державної власності у відповідності з вимогами Земельного кодексу України не може передаватись у комунальну власність.

Крім того, як і дана земельна ділянка за кадастровим номером 0521681400:01:008:0025, так і інші 6 земельних ділянок за кадастровими номерами: 0521681400:01:014:0001, 0521681400:08:000:0227, 0521681400:08:000:0228, 0521681400:08:000:0229, 0521681400:08:000:0230, 0521681400:08:000:0231 перебувають у постійному користуванні державного закладу - ДНЗ Гущинецьке ВПУ на підставі державного акту на право постійного користування землею від 16.07.1996 ІІ-ВН №001797, у зв'язку з чим, також не можуть передаватись у комунальну власність.

Відповідно до ч.3 ст.122 ЗК України районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цією статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб.

Згідно з п.5 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про розмежування земель державної та комунальної власності державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється на підставі заяви органів, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, до якої додається витяг з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.

Відповідно до ч.14 ст.186 ЗК України технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності.

Таким чином, з аналізу норм земельного законодавства України вбачається, що технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), розроблена на замовлення ДНЗ Гущинецьке ВПУ мала бути надана на затвердження не до органу місцевого самоврядування, а у відповідності з вимогами ст.ст.122, 186 ЗК України, до районної державної адміністрації.

З врахуванням викладеного, Іванівська сільська рада Калинівського району не наділена повноваженнями щодо розгляду та затвердження даної технічної документації із землеустрою.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

За приписами ст.393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

Підставами для визнання акту незаконним (недійсним) є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акту незаконним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акту прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Відповідно до ст.170 ЦК України держава набуває і здійснює цивільні права та обов'язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Враховуючи викладене, рішення Іванівської сільської ради Калинівського району №355-4 від 02.08.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у постійне користування ДНЗ Гущинецьке ВПУ прийняте всупереч вимог чинного законодавства, за відсутності законодавчо визначених повноважень, що призвело до порушень інтересів держави у зв'язку з вибуттям земель з державної власності, у зв'язку з чим підлягає визнанню незаконним та скасуванню.

Таким чином вбачається, що державна реєстрація права власності на сім спірних земельних ділянок, мала бути проведена на підставі заяви районної державної адміністрації про реєстрацію права державної власності, а Іванівська сільська рада Калинівського району не маючи жодних правових підстав для реєстрації за собою права комунальної власності на спірні землі, протиправним шляхом отримала у комунальну власність 95,7259 га земель держави.

За фактом незаконної реєстрації 10.10.2019р. державним реєстратором Іванівської сільської ради Калинівського району права комунальної власності на державні землі балансоутримувачем яких є ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище загальною площею 95,7259 га, Калинівською місцевою прокуратурою 15.04.2020р. внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування кримінального провадження №42020021160000022 за попередньою правовою кваліфікацією - ч.1 ст.365-2 КК України.

В ході досудового розслідування даного кримінального провадження відібрано покази у державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Глушко А.Л., яка стверджувала, що під час здійснення первинної державної реєстрації права постійного користування за ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище на спірні 7 земельних ділянок, керуючись ч.2 ст.28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майна та їх обтяжень , нею здійснено державну реєстрацію права комунальної власності за Іванівською сільською радою Калинівського району на спірні 7 земельних ділянок без відповідної заяви від сільської ради.

Так, згідно з п.1 ч.2 ст.28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майна та їх обтяжень під час проведення державної реєстрації права користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування.

Пунктом 2 ч.2 ст.28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майна та їх обтяжень визначено, що державна реєстрація права власності на земельні ділянки державної чи комунальної власності проводиться з обов'язковим урахуванням пунктів 3 та 4 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності .

Таким чином, державним реєстратором Іванівської сільської ради Калинівського району Глушко А.Л. грубо порушено вищевказані норми Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майна та їх обтяжень , проігноровано вимоги ст. 122 Земельного кодексу України та п. 4 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності , якими визначено, що у даному випадку розпорядником спірних земель є районна державна адміністрація, а не орган місцевого самоврядування - Іванівська сільська рада Калинівського району.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Статтею 3 вищевказаного Закону встановлено, що загальними засадами державної реєстрації прав є, зокрема, гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом.

Статтею 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження, зокрема, на земельні ділянки.

Відповідно до п.14 ч.1 ст.27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об'єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі, зокрема, документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Відповідно до частини 4 статті 19 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.

За ст.19 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень , підставою для реєстрації прав, що посвідчують виникнення, перехід, припинення речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав є, зокрема, рішення суду стосовно речових прав на нерухоме майно і обмежень цих прав, що набрали законної сили.

Згідно з ч.2 ст.26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом а пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

З врахуванням викладеного, оскаржувані рішення державного реєстратора підлягають скасуванню.

Відповідачі позовні вимоги визнають, тому відповідно до ч.1 ст.82 ЦПК України обставини, які визнаються учасниками справи не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.

У разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову (ч.4 ст.206 ЦПК України).

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку про задоволення позову.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.12, 80, 81, 82, 200, 206, 211, 247, 259, 264, 265, 268, 354 ЦПК України, суд-

УХВАЛИВ:

Позов Калинівської місцевої прокуратури Вінницької області, яка діє в інтересах держави в особі Міністерства освіти і науки України до Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області та державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державний навчальний заклад Гущинецьке вище професійне училище про визнання незаконним та скасування рішення Іванівської сільської ради, скасування рішень про державну реєстрацію права комунальної власності на земельні ділянки - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення 21 сесії 7 скликання Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області № 355-4 від 02 серпня 2019 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у постійне користування ДНЗ Гущинецьке вище професійне училище .

Скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49204173, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938769505216/; номер запису про право власності: 33707263.

Скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49207869, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938939205216/; номер запису про право власності: 33710784.

Скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49208165, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938953905216/; номер запису про право власності: 33711060.

Скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49203017, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938706105216/; номер запису про право власності: 33706015.

Скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49202398, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938676405216/; номер запису про право власності: 33705445.

Скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49204978, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938811305216/; номер запису про право власності: 33710271.

Скасувати рішення державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни від 17 жовтня 2019 року, індексний номер: 49201603, /реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 1938636205216/; номер запису про право власності: 33704667.

Стягнути з Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області (код ЄДРПОУ: 04328565, юридична адреса: Вінницька область, Калинівський район, село Іванів, вулиця Свинаря, 17) та державного реєстратора Іванівської сільської ради Калинівського району Вінницької області Глушко Алли Леонідівни (код ЄДРПОУ: 04328565, юридична адреса: Вінницька область, Калинівський район, село Іванів, вулиця Свинаря, 17), на користь прокуратури Вінницької області (розрахунковий рахунок UA568201720343110002000003988, код ЄДРПОУ: 02909909, Державна казначейська служба України у м. Київ, МФО 820172, отримувач: прокуратура Вінницької області), у рівних частках, документально підтверджені витрати по сплаті судового збору в розмірі 16816,00грн.

Рішення суду може бути оскаржене до Вінницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Калинівський районний суд Вінницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги усіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя

СудКалинівський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено15.09.2020
Номер документу91510388
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —132/2297/20

Рішення від 01.09.2020

Цивільне

Калинівський районний суд Вінницької області

Сєлін Є. В.

Рішення від 01.09.2020

Цивільне

Калинівський районний суд Вінницької області

Сєлін Є. В.

Ухвала від 03.08.2020

Цивільне

Калинівський районний суд Вінницької області

Сєлін Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні