Рішення
від 14.09.2020 по справі 440/1383/16-ц
БУСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Єдиний унікальний номер №440/1383/16

Провадження № 2/943/65/2020

14 вересня 2020 року

Буський районний суд Львівської області в складі:

головуючого судді Кос І.Б.,

секретар судового засідання Дутки С.І.,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в м.Буську без фіксації технічним засобом Камертон цивільну справу за позовною заявою заступника керівника Радехівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Кізлівської сільської ради Буського району Львівської області, третя особа Державна екологічна інспекція у Львівській області до ОСОБА_1 про відшкодування шкоди завданої державними водоохоронним біоресурсам незаконним виловом риби,-

в с т а н о в и в :

17.10.2016 заступник керівника Радехівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Кізлівської сільської ради Буського району Львівської області, третя особа Державна екологічна інспекція у Львівській області подав до Буського районного суду Львівської області позовну заяву до ОСОБА_1 , в якій просить стягнути з відповідача на користь держави в особі Кізлівської сільської ради шкоду, завдану державними водоохоронним біоресурсам незаконним виловом риби в сумі 3 451,00 грн. В обґрунтування своїх позовних вимог покликається на те, що згідно з постановою Буського районного суду Львівської області по справі № 440/1408/13-п відповідач зізнався у скоєному за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 85 КУпАП України, незаконним виловом риби, згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 1209 від 21.11.2011 Про затвердження такс для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок незаконного добування ( збирання) або знищення цінних видів водних біоресурсів , відповідачем не сплачено майнову шкоду, завдану водним біоресурсам в наслідок незаконних дій в сумі 3 451,00 грн. Таким чином, природні ресурси, в тому числі водні біоресурси, які відповідно до Конституції України та інших законодавчих актів є майном певної територіальної громади, в даному випадку Кізлівської сільської ради, а тому завдану відповідачем шкоду внаслідок порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів в сумі 3 451,00 грн. позивач просить стягнути на користь Куткірської сільської ради Буського району Львівської області.

Матеріали позову передано на розгляд судді Буського районного суду Львівської області ОСОБА_2

У зв`язку із звільненням у відставку судді Буського районного суду ОСОБА_2 згідно рішення Вищої ради правосуддя від 20 серпня 2019 року № 2203/0/15-19, відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.10.2019 року справу для розгляду передано судді Косу І.Б. та призначено в підготовче судове засідання.

Кізлівська сільська рада Буського району Львівської області явку свого повноважного представника суду не забезпечила, направила суду заяву, в якій просить слухати справу у відсутності представника, позовні вимоги по суті не оспорила.

Відповідач в судове засідання не з`явився, направив в суд заяву, в якій просить слухати справу у його відсутності, позовні вимоги визнав.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали та з`ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких підстав.

11.09.2014 близько 21.00 год. ОСОБА_1 , знаходячись на березі р. Гологірка біля с. Журатин Буського району Львівської області (Кізлівська сільська рада Буського району) здійснював вилов риби забороненим знаряддям лову, а саме павуком -підхватом.

Державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Львівської області Новосад В.М. складено акт та вилучено у відповідача 106 карасів, 2 коропа, вісім плітки, 21 окунь.

Як вбачається із протоколу про адміністративне правопорушення № 006980 від 15 вересня 2014 року, такий складено на ОСОБА_1 , який порушив п.3.14, п.3.15 Правил рибальства , за що передбачена відповідальність за ч.4 ст.85 КУпАП та який ознайомився з протоколом про адміністративне правопорушення в присутності працівників поліції та громадських інспекторів. Зокрема пояснив, що рибу виловив забороненим знаряддям лову на березі р. Гологірка біля с. Журатин Буського району Львівської області .

Вина ОСОБА_3 доведена постановою Буського районного суду Львівської області по справі № 440/1408/13-п від 29.11.2013 в якій відповідача зізнався у скоєному за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.85 КУпАП України, що в силу вимог ч.6 ст. 82 ЦПК України не підлягає доказуванню.

Окрім того, 20.11.2013 (а.с.16) Державною екологічною інспекцією у Львівській області на адресу відповідача скерований лист про необхідність сплати майнової шкоди, завданої біоресурсам внаслідок незаконних дій в сумі 3 451,00 грн. у місячний термін, однак доказів відшкодування збитків ОСОБА_1 суду не надано.

Пунктом 6.2 Правил любительського і спортивного рибальства, затверджених Наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.02.99 N 19, визначено, що шкода, заподіяна громадянами України, іноземцями та особами без громадянства незаконним (з порушенням Правил рибальства) виловом, добуванням або знищенням цінних видів риб, водних безхребетних і водних рослин у рибогосподарських водоймах, відшкодовується порушниками відповідно до такс.

Відповідно до Такс обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок незаконного добування (збирання) або знищення громадянами України цінних видів водних біоресурсів, що затверджена Постановою Кабінету Міністрів України № 1209 від 21 листопада 2011 року, розмір шкоди, заподіяної відповідачем складає 3 451,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Згідно з ч. 4 ст. 63 Закону України Про тваринний світ підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу. Розмір компенсації за незаконне добування, знищення або пошкодження видів тваринного світу, а також за знищення чи погіршення середовища їх існування встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 64 Закону України Про тваринний світ передбачено, що за порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу передбачена адміністративна, цивільно-правова чи кримінальна відповідальність відповідно до закону. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу, в порядку та розмірах, встановлених законодавством.

Крім цього, відповідно до ч. 1 ст. 69 Закону України Про охорону навколишнього середовища шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Судом встановлено, що відповідачем не відшкодовано шкоди, заподіяної рибному господарству внаслідок порушень правил рибальства, а тому позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ст. 47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища зараховуються у місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища.

Тому, прокурором доведено перед судом, що ОСОБА_1 було завдано майнової шкоди Кізлівської сільській раді Буського району Львівської області і суму завданої незаконним виловом водних біоресурсів відповідач повинен сплатити на рахунок селищної ради.

Відповідно до вимог ст.ст. 68, 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст. ст.58, 63 Закону України Про тваринний світ , ст.40 КУпАП, порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища (в т.ч. про охорону тваринного світу) тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну або кримінальну відповідальність винних юридичних і фізичних осіб. При цьому, застосування заходів дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних осіб від відшкодування шкоди, заподіяної земельним ресурсам, яка підлягає відшкодуванню підприємствами, установами, організаціями та громадянами в повному обсязі в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Загальне положення про цивільно-правову відповідальність за завдання позадоговірної шкоди втілено у статті 1166 Цивільного кодексу України, відповідно до якої майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Враховуючи вимоги ст.ст. 1166, 1172 Цивільного кодексу України, у спорі про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, слід виходити з презумпції вини правопорушника.

Зокрема, така позиція висловлена у постанові Вищого господарського суду України від 14.10.2014 по справі №906/249/14, де суд зазначив, що враховуючи вимоги статей 1166, 1172 Цивільного кодексу України, у спорі про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, слід виходити з презумпції вини правопорушника.

Окрім цього, згідно з вимогами ч.ч. 3, 4 ст.61 ЦПК України, обставини, встановлені судовим рішенням у цивільній, господарській або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини,а постанова суду у справі про адміністративне правопорушення обов'язкові для суду, що розглядає справу про цивільно-правові наслідки дій особи, стосовно якої ухвалено вирок або постанову суду, з питань, чи мали місце ці дії та чи вчинені вони цією особою.

Однак, всупереч вищенаведених вимог законодавства, Відповідачем в добровільному порядку шкода, завдана навколишньому природному середовищу внаслідок незаконного вилову риби, не відшкодована по даний час, що підтверджується, зокрема, і листом Державної екологічної інспекції у Львівській області (копія якого додається).

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в розмірі 1378,00 гривень.

Керуючись ст. 141, 258, 263-265, 268 Цивільного процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

Позов заступника керівника Радехівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Кізлівської сільської ради Буського району Львівської області, третя особа Державна екологічна інспекція у Львівській області до ОСОБА_4 про відшкодування шкоди завданої державними водоохоронним біоресурсам незаконним виловом риби - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Кізлівської сільської ради Буського району Львівської області шкоду завдану незаконним виловом риби в сумі 3 451,00 грн.(три тисячі чотириста п`ятдесят одну гривню 00 копійок).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь прокуратури Львівської області витрати по сплаті судового збору в сумі 1378,00 (одна тисяча триста сімдесять вісім) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до Львівського апеляційного суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Учасники справи.

Позивач: Заступник керівника Радехівської місцевої прокуратури Коченаш В.Т., м. Буськ, вул. Львівська,6

Позивач: Кізлівська сільська рада, с. Кізлів, Буського району Львівської області

Відповідач: ОСОБА_1 , с. Острів Буського арйону Львівської області

Дата складання повного судового рішення 14.09.2020 року.

Суддя: І. Б. Кос

СудБуський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.09.2020
Оприлюднено15.09.2020
Номер документу91517809
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —440/1383/16-ц

Ухвала від 21.06.2024

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Ухвала від 21.06.2024

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Рішення від 14.09.2020

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Ухвала від 14.08.2020

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Ухвала від 01.06.2020

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Кос І. Б.

Ухвала від 16.03.2017

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Мельник С. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні