441/1070/20 2-а/441/47/2020
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.09.2020 Городоцький районний суд Львівської області у складі:
головуючого судді - Яворської Н.І.
з участю секретаря - Гавриляк М.І.
представника відповідача - Дац А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду м. Городок адміністративну справу за позовом директора Товариства з обмеженою відповідальністю ВГП Побутсервіс ОСОБА_1 до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Городоцької міської ради про скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Городоцької міської ради про скасування постанови, та поновлення строку на строку на оскарження.
Позовну заяву мотивує тим, що 10.06.2020 адміністративною комісією при виконавчому комітеті Городоцької міської ради було винесено постанову №22 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП та накладено штраф у розмірі 850 грн. за не укладення договору щодо вивозу твердих побутових відходів за адресою: м.Городок, вул. Перемишльська, 3 А, ТОВ ВГП Побутсервіс .
З вищевказаною постановою позивач не погоджується та вважає таку протиправною, виходячи з наступного.
Протокол про адміністративне правопорушення не складався та під розписку йому не вручався.
Лише 15.06.2020 ознайомився з оскаржуваною постановою, та дізнався, що 24.01.2020 було складено протокол, копію протоколу йому не вручено і з таким взагалі не ознайомлений.
На підставі вищевикладеного, просить позов задовольнити.
В судове засідання позивач не з`явився, однак в матеріалах справи наявні докази про належне його повідомлення, в підготовчому судовому засіданні був попереджений про неявку та розгляд справи на підставі наявних матеріалів. Клопотань чи заяв про відкладення розгляду справи не подав.
Представник відповідача, позов не визнала, просила відмовити в такому з огляду на безпідставність, пояснила, що у зв`язку з пандемією, постанова про накладення адміністративного стягнення була прийнята 10 червня 2020 року, а сам протокол було складено 24.01.2020. Позивач ухилявся від отримання вказаних документів, тому вони були надіслані поштою.
Відповідно до ч.3 ст.268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
На підставі вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності позивача на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника відповідача та з`ясувавши її дійсні обставини, суд приходить до наступного висновку.
Ухвалою Городоцького районного суду Львівської області від 24.06.2020 позов було залишено без руху, після усунення позивачем недоліків 06.07.2020 постановлено ухвалу про відкриття загального позовного провадження.
10.06.2020 адміністративною комісією при виконавчому комітеті Городоцької міської ради було винесено постанову №22 про притягнення до адміністративної відповідальності керівника ТОВ ВГП Побутсервіс ОСОБА_1 за ст. 152 КУпАП та накладено штраф у розмірі 850 грн. за не укладення договору щодо вивозу твердих побутових відходів, чим порушив р.У1 п.6.2 Правил благоустрою м. Городок .
Судом встановлено, що в матеріалах справи відсутній протокол про адміністративне правопорушення на підставі ст. 258 КУпАП.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 278 КУАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує одне з таких питань: чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення. Згідно з ч. 2 ст. 283 КУпАП постанова повинна містити відомості про особу щодо якої розглядається справа. Для прийняття законного та правомірного рішення та винесення постанови по справі необхідні дані про особу, на яку складено протокол, зокрема документ, який посвідчує особу та про місце проживання. У протоколі не зазначено про документ, який посвідчує особу та про дані місця народження.
Згідно ч. 2 ст. 254 КУпАП протокол про вчинення адміністративного правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності. У разі відмови від отримання другого примірника протоколу порушником, другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення вручається у присутності свідків, про що у ньому робиться відповідний запис.
Згідно з п. 44 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення відповідно до законодавства правил благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення лише в межах Конституції і законів України.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
В ст. 72 КАС України вказано, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:
1) письмовими, речовими і електронними доказами;
2) висновками експертів;
3) показаннями свідків.
В ч.1 ст.77 КАС України вказано, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.3 ст.77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно ч. 2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Постанови адміністративної комісії по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено у виконавчий комітет відповідної ради або в районний, районний у місті міський ,міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Згідно з ч.1 ст.268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.
У наведених положеннях КУпАП визначено систему правових механізмів щодо забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, на стадії розгляду уповноваженим органом (посадовою особою) справи про адміністративне правопорушення, зокрема, з метою запобігти безпідставному притягненню такої особи до відповідальності. Водночас вказані положення є законодавчими гарантіями об`єктивного та справедливого розгляду справи, реалізація яких можлива лише у разі, якщо між стадією складення протоколу і стадією розгляду справи по суті існуватиме часовий інтервал, достатній для підготовки до захисту.
Згідно ст.9 КпАП України адміністративним правопорушення (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідач не надав суду будь - яких доказів у справі про адміністративне правопорушення на підставі, яких була винесена оскаржувана постанова, крім того позивачем було надано копію договору № 15 від 04.06.2019 укладеного з ПП ДАМАРК на закупівлю вторинної сировини.
Таким чином, вина позивача у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП не доведена, а тому в діях позивача відсутній склад адміністративного правопорушення.
Згідно ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Враховуючи наведене в сукупності, суд вважає достовірними обставини, повідомлені позивачем і які жодним чином не спростовані відповідачем.
Європейський суд з прав людини зазначив, що тягар доведення вини покладається на обвинувачення і будь-які сумніви повинні бути на користь обвинуваченого. З метою судового переслідування необхідно приєднати до справи достатньо доказів для засудження обвинуваченого.
Правова природа адміністративної відповідальності за своєю суттю є аналогічною кримінальній, оскільки також є публічною, пов`язана із застосування державного примусу, ініціюється органами, які наділені владними повноваження, а застосовувані санкції можуть бути доволі суттєвими для особи, включаючи позбавлення волі.
Отже, оцінивши всі зібрані по справі докази, враховуючи обов`язок суб`єкта владних повноважень доводити суду правомірність прийнятого ним рішення, вчинених дії чи бездіяльності, суд приходить до висновку про протиправність постанови про адміністративне правопорушення. З метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача оскаржувана постанова підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.2 ст. 286 КАС України, позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови).
Позивач пропустив строк на оскарження постанови один день, з урахуванням на день вручення йому постанови та поштові відправлення, суд вважає за можливе поновити позивачу строк для звернення до суду.
Керуючись ст. ст. 5-6; 8-9, 11, 241 - 245, 250, 293, 295 КАС України,
В И Р І Ш И В:
Поновити позивачу строк звернення до суду.
Позов директора Товариства з обмеженою відповідальністю ВГП Побутсервіс ОСОБА_1 до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Городоцької міської ради про скасування постанови - задовольнити.
Скасувати постанову № 22 від 10.06.2020 про притягнення керівника ТОВ ВГП Побутсервіс ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Городоцький районний суд Львівської області протягом десяти днів з дня проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 14 вересня 2020 року.
Суддя Н.І. Яворська
Суд | Городоцький районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2020 |
Оприлюднено | 15.09.2020 |
Номер документу | 91517887 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Городоцький районний суд Львівської області
Яворська Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні