Дата документу 14.09.2020 Справа № 554/8435/20
Провадження № 3/554/1954/2020
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 вересня 2020 року м. Полтава
Суддя Октябрського районного суду м. Полтави Троцька А.І., розглянувши матеріал про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3КУпАП, відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , -
В С Т А Н О В И В:
11 вересня 2020 року до Октябрського районного суду м.Полтави надійшов протокол про адміністративне правопорушення №19 від 26.08.2020 року, складений фельдшером санітарного відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Полтавського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській ОСОБА_2 відносно ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.
Дослідивши матеріали справи, приходжу до висновку про необхідність повернення адміністративного матеріалу для належного оформлення органу, який його склав, з наступних підстав.
Відповідно до вимог ст.278 КУпАП, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
Пунктом 3 розділу II Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 182 від 10.04.19 року (надалі - інструкція) передбачено, що усі реквізити протоколу заповнюють друкованим способом або від руки розбірливим почерком, чорнилами чорного або синього кольору, державною мовою. Виправлення у протоколі засвідчують підписами посадова особа компетентного органу або його територіального органу, яка склала протокол, і особа, яка притягається до адміністративної відповідальності. Не допускаються закреслення чи виправлення записів, що заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після підписання протоколу особою, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Так, в протоколі про адміністративне правопорушення хоч і зазначено суть адміністративного правопорушення та вимоги законодавства, однак вказана інформація внесена нерозбірливим почерком, що не дає змоги надати оцінку інформації, занесеній до протоколу.
Також, до протоколу про адміністративне правопорушення долучено копію акту санітарно-епідеміологічного обстеження об`єкта № 229 від 26 серпня 2020 року, який належним чином не завірено.
Разом із тим, як вбачається із вищевказаного акту, ОСОБА_1 є директором торгівельного центру Метрополітен , однак жодних документальних підтверджень не долучено.
Крім того, у протоколі про адміністративне правопорушення у графі до протоколу додаються , крім іншого, вказаний відеозапис події №66 - 111302590, який до матеріалів долучено не було.
Також, відповідно до ст.255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення, передбачене ст.44-3 КУпАП, мають право складати уповноважені на те посадові особи: органів внутрішніх справ (Національної поліції), органів охорони здоров`я, органів державної санітарно-епідеміологічної служби, посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами.
Однак суду не подані жодні докази про те, що фельдшер санітарного відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Полтавського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області наділена повноваженнями здійснення нагляду за дотриманням правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України" Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами та надання їй права відповідно до ст.255 КУпАП складати протоколи про адміністративні правопорушення у разі їх виявлення.
Європейський Суд з прав людини дійшов висновку, що суд не вправі самостійно змінювати на шкоду особі фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді, а також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції з прав людини.
Пунктом 24 постанови № 14 Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року було встановлено наступне: Визнати правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП (80732-10), відповідному правоохоронному органу для належного оформлення .
Таким чином, протокол не може розглядатись суддею без усунення порушень, допущених при його складенні, оскільки неповнота передбачених законом даних унеможливлює надання належної правової оцінки викладеним у протоколі обставинам.
З урахуванням вищенаведеного, виконуючи вимоги ст. 278 КУпАП, адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за фактом скоєння нею правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП необхідно повернути органу який його надіслав на дооформлення.
Конституційний Суд України у рішення №2-рп/2015 від 31.03.2015 роз`яснив, що положення ч. 2 ст. 294КУпАП щодо оскарження в апеляційному порядку постанови судді у справі про адміністративне правопорушення в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що в апеляційному порядку може бути оскаржена лише та постанова судді у справі про адміністративне правопорушення, ухвалення якої передбачене ч. 1 ст. 284 цього кодексу, а саме: про накладення адміністративного стягнення, про застосування заходів впливу, встановлених у статті 24-1 цього кодексу, про закриття справи.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 256, 278 КУпАП, суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Матеріал про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП, відносно ОСОБА_1 повернути до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Октябрського районного
суду м. Полтави А.І.Троцька
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2020 |
Оприлюднено | 16.09.2020 |
Номер документу | 91534057 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Октябрський районний суд м.Полтави
Троцька А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні