Ухвала
від 15.09.2020 по справі 759/15431/20
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/4688/20 ун. № 759/15431/20

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2020 року м. Київ

Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого слідчого відділу Святошинського управління поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури № 8 ОСОБА_4 , про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020100080001011 від 19.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

14 вересня 2020 року до суду надійшло вказане клопотання слідчого про арешт земельних ділянок, розташованих за адресою АДРЕСА_1 , з кадастровими номерами: 8000000000:75:171:0035; 8000000000:75:171:0023; 8000000000:75:171:0021; 8000000000:75:171:0004, враховуючи те, що є достатні підстави вважати, що вказані земельні ділянки є об`єктом кримінально протиправних дій, є речовими доказами, а також для попередження настання можливих тяжких наслідків, перевірки дійсності вказаного правочину, а також для притягнення осіб до відповідальності, необхідно накласти арешт та заборонити будь-якому суб`єкту господарювання тимчасово здійснювати будівельні роботи на вказаних земельних ділянках.

Клопотання обґрунтовується тим, що у провадженні слідчого відділу Святошинського управління поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві перебувають матеріали досудового розслідування № 12020100080001011, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 19.02.2019, за ознаками злочину передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що посадовими особами ТОВ «Альянс-Екопроект» та ТОВ «Досвід-2002» (код ЄДРПОУ 32251657) здійснюються незаконні роботи з будівництва торговельно-офісного комплексу з паркінгом на місці котлованів над конструкцією стаціонарного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглої території Святошинського району міста Києва.

Відповідно до наявного паспорту будівельного об`єкту замовником будівництва ТК є ТОВ «Альянс-Екопроект» (код ЄДРПОУ 32554344), генеральним підрядником ТОВ «Досвід-2002» (код ЄДРПОУ 32251657).

Відповідно до отриманої відповіді Департаменту земельних ресурсів КМДА №05716-4788 від 05.03.2020 року, встановлено, що будівництво вищевказаного об`єкту здійснюється на 4 земельних ділянках з наступними кадастровими номерами:1.8000000000:75:171:0035, загальною площею 0,1802 Га, та відповідно до договору оренди земельної ділянки ;75-6-00473 від 28.09.2009 року, який зі змінами дійсний до 17.04.2020 року, 8000000000:75:171:0023, загальною площею 0,3794 Га , переданий ТОВ «Альянс-Екопроект» в оренду строком на 10 років, відповідно до договору №75-600471 від 25.09.2009 року, та на даний час договір оренди скінчився; 8000000000:75:171:0021, площею 0,3329, переданий ТОВ «Альянс-Екопроект» в оренду строком на 10 років, відповідно до договору №75-6-00472 від 28.09.2009 року, та на даний час договір оренди скінчився; 8000000000:75:171:0004, площею 0,1000 Га, передана у власність ТОВ «Альянс-Екопроект» відповідно до державного акту №05-8-00098 від 29.04.2010 року. Цільове призначення усіх вищевказаних земельних ділянок (загальна площа 1,8925 Га) «для будівництва торгівельно-офісного комплексу з паркінгом». Також Департаментом земельних ресурсів КМДА було надано акти обстеження усіх ділянок, де вказано, що на території здійснюються будівельні роботи відповідно до дозволу на виконання будівельних робіт від 26.04.2019 року №ІУ 113191161173.

За даними МІАС «Містобудівний кадастр» вказане будівництво здійснюється у захисних зонах Київського метрополітену, що зобов`язує замовника будівництва отримувати погодження КП «Київський метрополітен».

У ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено перелік документів, який повинен бути поданий замовником будівництва до органів державного архітектурно-будівельного контролю для отримання дозволу на виконання будівельних робіт з будівництва об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно ізЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля", який вступив у дію з 23.05.2017, та який вимагає суб`єктів містобудування отримувати «висновок оцінки впливу на довкілля» у Міністерстві енергетики та захисту довкілля України. Також у п.п.4.4 ст.37 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» вказано що не подання суб`єктом містобудування до органу державного архітектурно-будівельного контролю висновку оцінки з впливу на довкілля є підставою для відмови у видачі такого дозволу.

У межах кримінального провадження №12020100080001011 від 19.02.2020 року була отримана відповідь Міністерства енергетики та захисту довкілля України №26/1.5-15.1-5740 від 04.03.2020 року де вказано, що за наявною інформацією до вступу в дію ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» матеріали для проведення екологічної експертизи від ТОВ «Альянс-Екопроект» (код ЄДРПОУ 32554344) до Мінприроди не надходили та висновки державної екологічної експертизи Міністерством екології та природних ресурсів України не надавалися. Також вказано, що станом на 26.02.2020 року процедура оцінки впливу на довкілля ТОВ «Альянс-Екопроект» не здійснювалася, та у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля відсутні матеріали стосовно вищевказаного суб`єкту господарювання.

В подальшому, органом досудового розслідування, на підставі ухвали слідчого судді Святошинського районного суду міста Києва від 03.04.2020 року (провадження №759/5882/20), отримало доступ до документів, а саме до копій та електронних копій документів на підставі яких ТОВ «Альянс -Екопроект» отримало дозвіл на виконання будівельних робіт, відповідно отримало доступ до проектної документації розробленої на замовлення ТОВ «Альянс-Екопроект» ТОВ «АВГ Інтеріорс», де у ТОМ №12 «ОВНС» у п.1 «Підстави для проведення ОВНС» вказано що проектована планована діяльність об`єкту, а саме «Будівництво торговельно-офісного комплексу з паркінгом на місці котлованів над конструкцією станційного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглої території у Святошинському районі міста Києва» не підпадає під дію ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», хоча у ТОМ №1 «Вихідні дані» п.1.3 «Техніко-економічні показники по генплану» вказано, що площа земельної ділянки в межах виконання робіт становить 1,1542 Га, та у п.1.4 «Розрахунок машиномісць» загальна кількість планованих паркомісць становить 191 м/м, що суперечить вимогам п.3.10 ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», де вказано що суб`єктом сфери застосування ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» є суб`єкти господарювання при здійсненні ними діяльності з будівництва інфраструктурних проектів, а саме: будівництво торгівельних чи розважальних комплексів в межах населених пунктів на земельних ділянках не менш як гектар та при будівництві автостоянок, паркувальних майданчиків більш як на 100 машиномісць.

Також на виконання ухвали слідчого судді Святошинського районного суду міста Києва від 25.05.2020 (провадження №759/8271/20) здійснено огляд вищевказаного об`єкту будівництва. Відповідно до протоколу огляду від 11.06.2020 року, який було здійснено старшим слідчим СВ Святошинського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 із залученням службових осіб Головного управління Держгеокадастру у Київській області та службової особи Державної екологічної інспекції Столичного округу, було оглянуто об`єкт будівництва «Будівництво торговельно-офісного комплексу з паркінгом на місці котлованів над конструкцією станційного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглої території у Святошинському районі міста Києва», та у протоколі огляду вказано, що огляд також здійснював державний інспектор ОНПС Столичного округу ОСОБА_5 , яка повідомила, що проектна документація не пройшла обов`язкову процедуру з ОВД, що вимагає підпункт 10 п.3 ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», також на об`єкті виявлено засмічення земельної ділянки будівельними відходами , що є порушенням ст..46 ЗУ «Про охорону земель» та ст.96 Земельного кодексу України. Також ОСОБА_6 було вказано, що під виявленим будівельним сміттям відсутнє тверде покриття, а наявний шар грунту, що також є порушенням. Також при огляді був присутній спеціаліст, а саме інженер-геодезист, який виміряв ділянки землі, які були засмічені відходами, та в подальшому матеріали та схеми з вимірами будуть направлені до Екологічної інспекції Столичного округу для нарахування штрафу за порушення вимог природоохоронного законодавства. Також при огляді були залучені спеціалісти ІНФОРМАЦІЯ_1 , до складу яких входив інженер геодезист , та зі слів В.о. начальника відділу контролю за використанням та озороною земель ОСОБА_7 , який був присутній, в подальшому на адресу органу досудового розслідування будуть направлені акти перевірок. Як наслідок отримано Акти перевірок дотримання земельного законодавства за об`єктами:

1. Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства №559-ДК/402/АП/09/01/-20 за об`єктом земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0023, де у результаті перевірки встановлено: згідно з відомостями Державного земельного кадастру, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0023 знаходиться в оренді ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ». Дата державної реєстрації речового права на нерухоме майно 15.05.2014. Строк дії речового права 28.09.2019. Категорія земель - землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку (код цільового призначення 03.10). Вид використання - для будівництва торговельно-офісного комплексу з паркінгом.

Згідно інформації наданої листом Департаментом земельних .ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 01.06.2020 №0570202/2-9706 від 01.06.2020 Київська міська рада прийняла рішення від 22.01.2009 N240/1095 Про передачу ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» земельних ділянок для будівництва торговельно-офісного комплексу з паркінгом на місці котлованів над конструкцією стаціонарного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглій території у Святошинському районі м. Києва та внесла зміни до Генерального плану міста Києва в частині переведення частини земельних ділянок із зони зелених насаджень загального користування до території житлової та громадської забудови в районі проспекту Перемоги. (біля ст. м. Житомирська» в межах, визначених містобудівним обґрунтуванням.

В той же час, відповідно до Генерального плану м. Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 N2370/1804 територія, на якій знаходиться вказана земельна ділянка за функціональним призначенням належить до території зелених насаджень загального користування (існуючі).

Також в акті вказано, що відповідно до частин 1 та 2 ст. 168 Земельного кодексу України, rрунти земельних ділянок е об`єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення rрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

За наявноюінформацією вГоловному управлінніДержгеокадастру уКиївській областідозвіл назняття таперенесення грунтовогопокриву земельноїділянки зкадастровим номером 8000000000:75:171:0023,яка перебуваєу орендіТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» не видавався.

Враховуючи вищенаведене, при використанні земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:75:171:0023, площею 0,3794 га, знято грунтовий покрив (поверхневий шар rрунту) без спеціального дозволу, що е порушенням частини 2 статті 168 Земельного кодексу України, статті 35, 52 Закону України «Про охорону земель».

2. Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства №560-ДК/403/АП/09/01/-20 за об`єктом земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0021, де у результаті перевірки встановлено: згідно з відомостями Державного земельного кадастру, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0021 знаходиться в оренді ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ». Дата державної реєстрації речового права на нерухоме майно 15.05.2014. Строк дії речового права 28.09.2019. Категорія земель - землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку (код цільового призначення 03.10). Вид використання - для будівництва торговельно-офісного комплексу з паркінгом.

Також вказано, що вищевказана земельна ділянка, загальною площею 0,3329 Га огороджена парканом різного типу (частково бетонний та частково металевий) єдиним масивом із земельними ділянками з кадастровими номерами 8000000000:75:171:0023, 8000000000:75:171:0004. На вказаних ділянках виконуються будівельні роботи, складовано будівельні матеріали, та облаштовано 2 баштових крани. Також на території хаотично розміщені будівельні відходи та сміття.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, за ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» зареєстровано право оренди земельної ділянки (з кадастровим номером 8000000000:75:171:0021). Строк дії до 25.05.2030 року з правом передачі в суборенду (піднайм). Також за ТОВ «Альянс-Екопроект» зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна- незавершене будівництво, а саме «торговельно-офісний комплекс з паркінгом на місці котлованів над конструкцією стаціонарного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглій території у Святошинському районі міста Києва, готовністю 9%.

Згідно інформації наданої листом Департаментом земельних .ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 01.06.2020 №0570202/2-9706 від 01.06.2020 Київська міська рада прийняла рішення від 22.01.2009 N240/1095 Про передачу ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» земельних ділянок для будівництва торговельно-офісного комплексу з паркінгом на місці котлованів над конструкцією стаціонарного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглій території у Святошинському районі м. Києва та внесла зміни до Генерального плану міста Києва в частині переведення частини земельних ділянок із зони зелених насаджень загального користування до території житлової та громадської забудови в районі проспекту Перемоги. (біля ст. м. Житомирська» в межах, визначених містобудівним обґрунтуванням.

В той же час, відповідно до Генерального плану м. Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 N2370/1804 територія, на якій знаходиться вказана земельна ділянка за функціональним призначенням належить до території зелених насаджень загального користування (існуючі).

Також в акті вказано, що відповідно до частин 1 та 2 ст. 168 Земельного кодексу України, грунти земельних ділянок е об`єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення rрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

За наявноюінформацією вГоловному управлінніДержгеокадастру уКиївській областідозвіл назняття таперенесення грунтовогопокриву земельноїділянки зкадастровим номером 8000000000:75:171:0021,яка перебуваєу орендіТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» не видавався.

Враховуючи вищенаведене, при використанні земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:75:171 :0023, площею 0,3794 га, знято грунтовий покрив (поверхневий шар rрунту) без спеціального дозволу, що е порушенням частини 2 статті 168 Земельного кодексу України, статті 35, 52 Закону України «Про охорону земель».

Крім того, відповідно до матеріалів отриманих в ході здійснення заходів державного контролю, а саме схеми земельних ділянок складеної сертифікованим інженером-геодезистом ОСОБА_8 до єдиного масиву паркану різного типу (частково бетонний та частково металевий) додатково огороджено земельні ділянки: із західної сторони від земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:75:171:0021, площею 0,0088 Га, із північної сторони від ділянок з кадастровими номерами 8000000000:75:171:0021, 8000000000:75:171:0023 площею 0,0204 Га (позначено на схемі). Додатково вказано, що у Державному земельному кадастрі відсутні відомості про зареєстроване право користування на вищезазначені захоплені земельні ділянки (додатково огороджені) відсутні.

Спеціалістами зазначено, що ТОВ «Альянс-Екопроект» самовільно зайняло земельні ділянки загальною площею 0,0292 Га, чим порушило вимоги статей 125,126 Земельного кодексу України.

Крім того, на ділянці відсутні межові знаки, що є порушенням вимог пункту «Є» ст. 96 Земельного кодексу України.

3. Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства №558-ДК/401/АП/09/01/-20 за об`єктом земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0004 - згідно з відомостями Державного земельного кадастру, земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0004 знаходиться у приватній власності ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ». Дата державної реєстрації речового права на нерухоме майно 22.09.2014. Цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку (код цільового призначення 03.10). Вид використання - для будівництва торговельно-офісного комплексу з паркінгом.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, за ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна, а саме земельну ділянку площею 0,1 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 8000000000:75:171:0004) Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 458764380000..

Згідно інформації наданої листом Департаменту земельних .ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 01.06.2020 N20570202/2-9706 Київська міська рада прийняла рішення від 22.01.2009 N240/1095 Про передачу ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» земельних ділянок для будівництва торговельно-офісного комплексу з паркінгом на місці котлованів над конструкцією стаціонарного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглій території у Святошинському районі м. Києва та внесла зміни до Генерального плану міста Києва в частині переведення частини земельних ділянок із зони зелених насаджень загального користування до території житлової та громадської забудови в .районі проспекту. Перемоги біля ст. м. «Житомирська» в межах визначених містобудівним обґрунтуванням.

В той же час, відповідно до Генерального плану м. Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 N2370/1804 територія, на якій знаходиться вказана земельна ділянка за функціональним призначенням належить до території зелених насаджень загального користування (існуючі).

Відповідно до частин 1 та 2 статті 168 Земельного кодексу України, rрунти земельних ділянок е об`єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення rрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику У сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

За наявною інформацією в Головному управлінні Держгеокадастру у Київській області дозвіл на зняття та перенесення грунтового покриву земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:75:171:0004, яка перебуває у приватній власності ТОВ «АЛЬЯНС-ЕКОПРОЕКТ» не видавався.

Враховуючи вищенаведене, на частині земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:75:171 :0004 орієнтованою площею 0,05 га, знято грунтовий покрив (поверхневий шар України, статті 35, 52 Закону України «Про охорону земель».

Крім того, на земельній ділянці з вищевказаним кадастровим номером межові знаки не виявлено, що е порушенням вимог пункту Є) статті 96 Земельного кодексу України.

В подальшому після отримання актів перевірок та схеми земельних ділянок копії усіх матеріалів були направлені до Екологічної інспекції Столичного округу (вих.№4396/125/54/08-2020 від 17.06.2020), для розрахунку шкоди, заподіяної замовником та генеральним підрядником внаслідок порушення відповідних правових вимог в розрізі поводження з будівельними відходами. Також в подальшому Екологічною інспекцією після проведення всебічної перевірки об`єкту будівництва, вивчення проектної документації, будуть накладатися санкції за не дотримання вимог ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», та доцільності здійснення будівельних робіт в цілому, особливо в розрізі законності отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Постановою старшого слідчого СВ Святошинського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_9 від 30.04.2020 року в рамках кримінального провадження №12020100080001011 від 19.02.2020, земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:75:171:0035 8000000000:75:171:0023 ,8000000000:75:171:0021, 8000000000:75:171:0004 визнано речовим доказом у вищевказаному кримінальному провадженні.

Також оскільки, органом досудового розслідування отримано достатньо доказів, щодо численних порушень містобудівного, природоохоронного та земельного законодавства, які вчиняються ТОВ «Альянс-Екопроект» та ТОВ «Досвід-2002» при здійсненні будівельних робіт, встановлені факти самовільно захоплених земельних ділянок без наявних документів на право здійснення, також наявні факти, щодо порушення порядку отримання доpволу на виконання будівельних робіт, який був отриманий без дотримання вимог ЗУ «Про оцінку з впливу на довкілля», що вимагає ст. 37 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» шляхом підготовки та погодження недостовірної проектної документації, та на даний час виникають сумніви щодо законності будь-яких робіт на вищевказаному об`єкті, а саме «будівництво торговельно-офісного комплексу з паркінгом на місці котлованів над конструкцією стаціонарного комплексу станції метрополітену «Житомирська» та прилеглої території у Святошинському районі міста Києва».

Враховуючи ці дані, орган досудового розслідування вважає, що в рамках кримінального провадження №12020100080001011 виникла необхідність у накладенні арешту на земельні ділянки з кадастровими номерами: 8000000000:75:171:0035; 8000000000:75:171:0023; 8000000000:75:171:0021; 8000000000:75:171:0004, якими користується ТОВ «Альянс-Екопроект», та на яких здійснюється будівництво ТЦ з паркінгом у межах 1-ої захисної смуги метрополітену з метою тимчасової заборони будь-якому суб`єкту господарювання здійснювати будівельні роботи на вказаних земельних ділянках до моменту забезпечення виконання всіх екологічних умов, визначених ст. 16 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Володілець майна, щодо якого вирішується питання про арешт, в суд не прибув, оскільки не міг бути повідомленим про час і місце судового засідання через відсутність належних даних для цього. Клопотання не містить прохання про розгляд клопотання в порядку ч. 2 ст. 172 КПК України за відсутності володільця майна.

Слідчий, будучи належним чином повідомленим про час і місце судового засідання, не прибув, клопотань не подавав, як і не подав дані про належне повідомлення володільця майна про судове засідання.

Згідно з вимогами ч. 4 ст. 107 КПК України фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалась.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов таких висновків.

Відповідно до ч. 1ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Частиною 2ст. 170 КПК Українивизначено, що арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку накладення арешту з метою забезпечення збереження речових доказів, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України.

У випадку накладення арешту з метою забезпечення збереження речових доказів, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Відповідно до поданих на розгляд слідчого судді матеріалів кримінального провадження, на момент звернення до суду з цим клопотанням жодній особі не було повідомлено про підозру в даному кримінальному провадженні. Разом з цим, матеріалами кримінального провадження підтверджується проведення слідчих дій по відношенню до вилученого майна, яке постановою слідчого від 30 квітня 2020 року визнано речовим доказом.

Обставини, покладені в основу клопотання підтверджені змістом досліджених судом актів перевірки дотримання вимог земельного законодавства №559-ДК/402/АП/09/01/-20 (земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0023) та №558-ДК/401/АП/09/01/-20 (земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:75:171:0004).

Відповідно ч. 3ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98 цього Кодексу.

Статтею 100 КПК Українивизначено, що на речові докази може бути накладено арешт в порядку ст.ст. 170-174 КПК України, та згідно з ч. ч. 2, 3ст. 170 КПК України слідчий суддя накладає арешт на майно, якщо є достатні підстави вважати, що воно відповідає критеріям, визначеним в ч. 1ст. 98 КПК України.

Статтею 98 КПК України, визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Під час досудового розслідування одержані вагомі докази вважати, що замовниками будівництва можуть бути порушенні чинні вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в розрізі дотримання вимог Закону України «Про оцінку з впливу на довкілля».

Враховуючи викладене, дійсно виникла необхідність накладення арешту на вищевказані земельні ділянки, які визнані речовими доказами у межах даного кримінального провадження.

Разом з тим, оскільки з моменту вирішення питання про визнання вказаних земельних ділянок речовими доказами до звернення до суду з вказаним клопотанням пройшло багато часу, що орган досудового розслідування вважав допустимим і таким, що не перешкоджає завданням даного провадження, слідчий суддя вважає, що наданий незначний додатковий час для належного забезпечення присутності особи в суді, щодо майна якої вирішується питання про арешт, також не спричинить шкоди завданням цього провадження. При цьому, суд зобов`язаний врахувати крім підстави для такого арешту та можливості використання заарештованого майна як доказу ще й співрозмірність обмеження права володіння завданням провадження та наслідки такого арешту (ч. 2 ст. 173 КПК України), що за відсутності володільця майна з`ясувати неможливо.

За таких обставин, зважаючи на стислі строки розгляду такого роду клопотань та можливість його повторного подання, подане клопотання на даному етапі задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170-173,175,309,372,392,532 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого слідчого відділу Святошинського управління поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської місцевої прокуратури № 8 ОСОБА_4 , про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020100080001011 від 19.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України залишити без задоволення.

Ухвала про відмову в накладенні арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_10

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.09.2020
Оприлюднено04.06.2024
Номер документу91537735
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —759/15431/20

Ухвала від 15.09.2020

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Дячук С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні