ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" вересня 2020 р.м. ХарківСправа № 922/2294/20
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Лавровой Л.С.
при секретарі судового засідання Бєсєдіній М.М.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу
за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" до Підприємства "Південтрансобслуговання ЛТД" Товариство з обмеженою відповідальністю про стягнення коштів за участю представників:
позивача - Пуліна М.А.
відповідача - Повороженко Є.В.
ВСТАНОВИВ:
В липні 2020 до господарського суду звернулось Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниці" ( код ЄДРПОУ40075815) та просить стягнути з підприємства "Південтрансобслуговування- ЛТД" ТОВ м. Харків ( код ЄДРПОУ 21253716) штраф в сумі 54.210,00 грн. за невірне зазначення маси вантажу у вагоні.
В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на наступні обставини, а саме, в березні 2020 за залізничною накладною № 43370774 на станцію Запоріжжя - Ліве Придніпровської залізниці зі станції Ромни Південної залізниці на адресу ПАТ" Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь" в залізничному вагоні прибули лісоматеріали круглі. При комісійній видачі вантажу та контрольному переважуванні встановлено , що маса вантажу, вказана відправником в залізничній накладній № 43370774 не відповідає масі вантажу зазначеній в накладній, різниця становить на 8200 кг. більше, про що, на станції Запоріжжя - Ліве Придніпровської залізниці складено комерційний акт № 460005/248 від 06.03.20 .
Разом з подачею позовної заяви, позивачем заявлене клопотання про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення ( виклику) сторін за наявними матеріалами у справі.
22.07.20 судом прийнята ухвала про відкриття провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін з призначенням справи до розгляду на 17.08.20 на 11:40 год. ( а.с. 50 -51).
28.07.20 від відповідача надійшов відзив на позов в якому підприємство "Південтрансобслуговування - ЛТД" просить суд відмовити у задоволені позовних вимог в повному обсязі з посиланням на наступне, так як зазначає відповідач між ним та ДП" Роменський лісгосп" укладений договір від 03.01.2017 № 1 на транспортне експедиційне обслуговування , в якому визначені конкретні обов*язки сторін при організації перевезення вантажів, власником вантажу якого є ДП" Роменський лісгосп" Пунктом 2.1.11 вказаного договору, сторони передбачили, що відповідач не несе відповідальності за правильність оформлення перевізних документів, правильність навантаження та кріплення вантажів, вказання маси, номенклатуру вантажу, схоронність вантажу при перевезенні, схоронність вагонів при вантажно-розвантажувальних робіт. Разом з тим, як зазначає відповідач, на станції відправлення Ромни після виявлення розбіжностей у масі вантажу вже було проведено коригування плати за перевезення (тарифу) та з платника тарифу, який зазначено у графі 13 накладної № 43370774 стягнуто плату за перевезення з урахуванням збільшеної маси про що свідчать звіти експедитора про перерахунок провізної плати.
Разом з тим, відповідач у відзиві на позов від 28.07.20 ( вх. № 17273) вважає, що останній не може нести відповідальність за правильність оформлення перевізних документів та визначення маси вантажу, тобто у даній ситуації підприємство "Південтрансобслуговування - ЛТД" не є належним відповідачем у справі ( а.с.52-55).
Ухвалою від 17.08.20 за клопотанням позивача розгляд справи відкладено на 01.09.20 на 9:30 год. ( а.с.72-73).
18.08.20 від Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" надійшла відповідь на відзив на позовну заяву в якій позивач посилаючись на ст. 908 Цивільного кодексу, ст. 6, 22, 23, 24 Статуту залізниць України , Правила оформлення перевізних документів, просить суд взяти до уваги , що тільки вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки правильності , неточності або неповноту відомостей, зазначених у залізничній накладній. Відправником відповідно до залізничної накладної № 43370774 вказано підприємство "Південтрансобслуговування- ЛТД" ТОВ м. Харків ( а.с. 74-76).
25.08.20 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у режимі відеоконференції ( а.с.88-89). Господарський суд ухвалою від 27.08.20 клопотання представника позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції (вх. №19467 від 25.08.2020 р.) задовольнив . Судове засідання у справі №922/2294/20 призначив на "01" вересня 2020 р. о 09:30 з проведенням в режимі відеоконференції.
Ухвалою доручено Жовтневому районному суду м. Запоріжжя забезпечення проведення призначеного судового засідання в режимі відеоконференції в приміщенні Жовтневого районного суду м. Запоріжжя (69063, місто Запоріжжя, вулиця Олександрівська, будинок № 6). ( а.с.99-100).
Ухвалою суду розгляд справи відкладено на 15.09.20 року на 9:00 ( а.с.116-117).
При дослідженні матеріалів справи встановлено, що 05.03.2020 року Підприємством "Південтрансобслуговування - ЛТД-ТОВ" (вантажовідправник), зі станції Ромни Південної залізниці на станцію Запоріжжя - Ліве Придніпровської залізниці на адресу ПАТ" Запоріжсталь" (вантажоодержувач) відправлено за залізничною накладною № 43370774, зокрема у вагоні № 67900134 вантаж - лісоматеріали круглі. ( а.с.16).
При оформленні залізничної накладної № 43370774 від 05.03.2020 відповідачем вказано масу нетто по накладній вантажу у вагоні № 56348980 - 45600 кг.
Як свідчить розділ 26 вищевказаної залізничної накладної, маса вантажу визначена відправником на кранових вагах , заводський номер 10ВК-РКМ.
Правильність внесених відомостей до вищевказаної накладної підтвердив своїм підписом представник відправника Гомечко Сергій Васильович.
Згідно з п.28. Правил приймання вантажів до перевезення, затверджених Наказом Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000, вантажі, завантажені відправниками у вагони закритого типу (криті, ізотермічні, хопери, цистерни тощо) та контейнери, приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду кузова (котла) вагона (контейнера), пломб (ЗПП), без перевірки вантажу. Вантажі, завантажені відправниками у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо), приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагона, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.
На кінцевій станції Запоріжжя ліве Придніпровської залізниці було проведено перевірку маси вантажу, під час якої було виявлено, що маса вантажу у вагоні № 67900134 не відповідає масі, вказаній відправником у накладній.
За результатами контрольної перевірки станцією Запоріжжя Ліва Придніпровської залізниці складений комерційний акт №460005/248 від 12.03.2020, відповідно до якого за результатами контрольного переважування вагону № 67900134 на справних вагонних вагах ПАТ" ЗМК" Запоріжсталь заводський номер 4226194 виявилось, що за документом значиться вага тара 22400кг., нетто 45600 кг. Фактично виявилося брутто 76200 кг., тара з документу 22400 кг., нетто 53800 кг, що більше по документу на 8200 кг.
У комерційному акті також містяться відомості про те, що в технічному та комерційному відношенні вагон справний. Навантаження у вагоні здійснено в 3 штабелі висота шапки 50 см. кожен штабель ув*язний 3 мл. дротяними ув*язками діаметром 6 мм у дві ниті . Штабеля огороджені 8 парами стійок та закріплених між собою металевими стяжками. Навантаження і дротяні ув*яки не порушені. ( а.с.14-15).
Пунктом 10 Правил складання актів, які затверджені наказом Міністерства транспорту України № 334 від 28.05.2002, передбачено, що комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи) і працівник станції, який особисто здійснював перевірку, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці.
Судом встановлено, що комерційний акт № 460005/248 від 12.03.2020 підписаний належними особами у відповідності до п.10. Правил складання актів.
Згідно технічного паспорту ваг №088 станції Запоріжжя Ліве Придніпровської залізниці, міжповірочний інтервал ЗВВТ становить 6 місяців, відміткою у паспорті підтверджено, що остання державна повірка ваг здійснена 04.10.2019. ( а.с.19-23).
Позивач на підставі ст.ст. 118, 122 Статуту залізниць України, у зв`язку із неправильним зазначенням відповідачем маси вантажу у залізничній накладній № 43370774, вагон № 67900134, нарахував відповідачу штраф у розмірі 54210,00 грн.
Несплата відповідачем штрафу зумовила звернення позивача до суду з указаним позовом.
Відповідачем у відзиві також зазначено, що Підприємство "Південтрансобслуговування - ЛТД-ТОВ" не є належним відповідачем у справі на підставі ст. 51 Цивільного процесуального кодексу України.
Відповідно до ч. 2 ст. 48 Господарського процесуального кодексу України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання, за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі.
У відповідності до п. 1.3 Пленуму Вищого господарського суду України, постанова 26 грудня 2011 року - № 18 " Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції " господарський суд за клопотанням сторони або за своєю ініціативою має право до прийняття рішення залучити до участі у справі іншого відповідача, якщо у спірних правовідносинах він виступає або може виступати як зобов`язана сторона.
Заміна первісного відповідача належним відповідачем допускається лише за згодою позивача, яка має бути викладена в його письмовій заяві чи зафіксована в протоколі судового засідання.
У разі якщо заява (клопотання) про залучення іншого відповідача або про заміну відповідача залишається судом без задоволення, то ухвала з цього приводу не виноситься, а про відхилення відповідної заяви (клопотання) зазначається в описовій частині рішення суду або в ухвалі, якою закінчується розгляд справи.
Згідно з ч. 1 ст. 24 Статуту залізниць України вантажовідправник несе відповідальність за всі наслідки невірності, неточності або неповноту відомостей, зазначених ним у накладній. В даному випадку в графі 1 залізничної накладної за № 43370774 зазначено підприємство "Південтрансобслуговування - ЛТД" товариство яке у розумінні
У відповідності до Правил оформлення перевізних документів (ст.. 6, 23, 24 Статуту) на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) за формою, наведеною у додатку 1 до цих Правил. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Для підтвердження приймання вантажу до перевезення один примірник накладної в паперовому вигляді з присвоєним їй номером і датою приймання вантажу надається відправнику.
Накладна заповнюється відправником із застосуванням автоматизованих систем залізничного транспорту України або програмних засобів, здатних забезпечити роботу з електронними перевізними документами згідно з установленим форматом, та у разі її оформлення в паперовому вигляді роздруковується на бланку, виготовленому на білому папері формату А4 у трьох примірниках, один із яких після оформлення приймання вантажу до перевезення станцією відправлення видається відправникові вантажу та є квитанцією для приймання вантажу до перевезення, другий і третій передаються з вантажем на станцію призначення.
Усі відомості, передбачені формою бланка перевізного документа, повинні бути внесені відправником у відповідні графи. Виправлення не допускаються; у разі необхідності зміни відомостей, унесених до перевізного документа, відправник зобов`язаний заповнити новий перевізний документ. Зміни, які вносяться до перевізного документа залізницею, засвідчуються посадовою особою залізниці із зазначенням дати та найменування станції, на якій внесено зміни.
На підставі викладеного судом встановлено, що відправником по залізничній накладній за № 43370774 є саме підприємство "Південтрансобслуговування - ЛТД" товариство , тобто є належним відповідачем у справі.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд приходить до висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволення з огляду на таке.
Відповідно до ст. 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення. Загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Згідно з ч. 1 ст. 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Частиною 3 ст. 909 Цивільного кодексу України визначено, що укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).
Згідно з ч. 5 ст. 307 Господарського кодексу України умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями встановлюються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно - правовими актами.
У разі порушення зобов`язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (Статутами) (ст. 920 Цивільного кодексу України).
Загальні умови перевезення вантажів залізничним транспортом регулюються Законом України "Про транспорт", Законом України "Про залізничний транспорт", Статутом залізниць України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457 (далі Статут), Правилами оформлення перевізних документів, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 №644 (далі Правила), Правилами складання актів, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 за № 334, Правилами приймання вантажів до перевезення, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 № 861/5082, Правилами видачі вантажів, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 № 862/5083.
Статут визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, які користуються залізничним транспортом (ст. 2 Статуту).
Відповідно до ст. 5 Статуту нормативні документи, що визначають порядок і умови перевезень, користування засобами залізничного транспорту, безпеки руху, охорони праці, громадського порядку, перетину залізничних колій іншими видами транспорту і комунікаціями, пожежної безпеки, санітарні норми та правила на залізничному транспорті, є обов`язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.
Статтею 6 Статуту визначено, що накладна - це основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил перевезення вантажів, і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої особи-одержувача і супроводжує вантаж до місця призначення.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 23 Статуту відправники повинні надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізних документів). Станція призначення видає накладну одержувачу разом з вантажем.
Пунктом 2.3. Правил визначено, що представник відправника у графі 55 накладної "Правильність внесених відомостей підтверджую" вказує свою посаду, розписується, засвідчуючи правильність відомостей, указаних ним у перевізному документі. Представник відправника повинен мати довіреністю на оформлення перевезення.
Згідно з ч. 1 ст. 24 Статуту залізниць України вантажовідправник несе відповідальність за всі наслідки невірності, неточності або неповноту відомостей, зазначених ним у накладній.
Частиною 2 ст. 24 Статуту передбачено, право Залізниці перевіряти правильність відомостей, зазначених вантажовідправником у накладній, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.
У відповідності до норм ст. 37 Статуту та п. 5 Правил приймання вантажів до перевезення, маса вантажів визначається відправником.
Приписами ст. 37 Статуту визначено, що під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса, вантажі, що перевозяться насипом і наливом, а також інші вантажі, зважування яких на вантажних вагах неможливе, зважуються на вагонних вагах. Маса вантажів визначається відправником.
При дослідженні матеріалів справи судом встановлено, що у відповідності до норм чинного законодавства, невідповідність фактичної маси вантажу з масою вантажу, яка зазначена відправником (відповідачем) у накладній, засвідчено належним доказом - комерційним актом № 460005/248 від 12.03.2020.
Вказаний комерційний акт за своєю формою та змістом відповідає вимогам Статуту залізниць України та Правил складання актів, а тому визнається судом належним доказом на підтвердження факту невідповідності маси, зазначеної у накладній, та фактичної маси вантажу. Доказів на підтвердження відсутності вини вантажовідправника у невідповідності відомостей, зазначених у перевізному документі фактичній масі вантажу у спірному вагоні, відповідачем суду не надано.
Згідно з п.5.5. розділу 5 Правил оформлення перевізних документів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України за №644 від 21.11.2000 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 24.11.2000 №863/5084, якщо під час перевезення вантажу або на станції його призначення буде виявлено неправильне зазначення у накладній маси, кількості місць вантажу, його назви, коду та адреси одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно зі статтею 118 Статуту залізниць України. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.
Згідно із ст.122 Статуту залізниць України, за неправильно зазначену у накладній масу вантажу з відправника стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту.
Відповідно до ст. 118 Статуту залізниць України, штраф підлягає стягненню у п`ятикратному розмірі плати за користування вагонами.
При застосуванні статей 118 та 122 Статуту слід враховувати, що штраф підлягає стягненню за самий факт допущення вантажовідправником зазначених порушень, незалежно від того, чи завдано залізниці у зв`язку з цим збитки.
Провізна плата за перевезення вантажу у спірному вагоні складає 10842,00 гривень, ( 10842,00 х 5 = 54210,00 грн.) заявлений штраф до стягнення у розмірі 54210,00 гривень.
Пунктом 27 Правил видачі вантажів встановлено, що вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.
При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить 1,0%.
Отже, норма недостачі становить 456 кг, а виявлена недостача - 8200 кг.
Таким чином саме відповідач, як вантажовідправник, визначає масу вантажу, заповнює і підписує накладну, яка є основним перевізним документом, який надається залізниці відправником разом з вантажем, і є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, а згідно статті 24 Статуту саме вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній.
Відповідач у відзиві на позовну заяву стверджує про відсутність порушень ним норм чинного законодавства з огляду на те, що відправник , тобто підприємство "Південтрансобслуговування - ЛТД" ТОВ не несе відповідальність за правильність оформлення перевізних документів з посиланням на п. 2.2.2 договору № 1 від 03.01.2017 на транспортне експедиційне обслуговування , де визначені конкретні обов*язки сторін при організації перевезення вантажів власності ДП" Роменський лісгосп" зі станції Ромни. З цих підстав , вважає себе не належним відповідачем у справі. Крім того, відповідач наголошує, що на станції відправлення Ромни після виявлення розбіжностей у масі вантажу проведено коригування плати за перевезення ( тарифу) та з платника тарифу стягнуто плату за перевезення з урахуванням збільшеної маси. Тобто, будь-яких збитків залізниця не понесла отримавши належну провізну плату за фактичну масу вантажу, який перевозився.
Вказані твердження відповідачем не можуть бути прийняті до уваги з таких підстав.
Згідно з пунктами 1,7 та 8 ст. 37 Статуту залізниць України та п. 5 Правил приймання вантажів до перевезення - загальна маса вантажу визначається відправником зважуванням або розрахунковим способом.
Оскільки відповідно до п. 28 "Правил приймання вантажів до перевезення", вантажі, завантажені відправником у вагони відкритого типу (платформи, на піввагони, тощо), а у даному випадку спірний вагон є напіввагоном, приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагону, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.
Таким чином залізницею були перевірені лише дані, внесені в накладну (відповідність внесення даних вимогам додатку 3 до Правил оформлення перевізних документів), а не відповідність фактичної ваги вантажу даним, внесеним в графу 24 накладної, що не входить до кола обставин, які з`ясовуються при перевірці перевізних документів (п.1.6 Правил).
Оскільки залізниця отримала від відповідача в електронному вигляді всі вказані в розділі 9 документи, та перевірила їх, вантаж був прийнятий до перевезення, що жодним чином не підтверджує факту перевірки ваги вантажу залізницею.
Як з цього вбачається, правильність визначення ваги вантажу та внесених в накладну відомостей щодо ваги вантажу, при перевірці перевізних документів не передбачена.
Разом з тим, у відповідності до п. 2.6 Правил оформлення перевізних документів за N 765/19503 якщо, після оформлення перевізних документів на прийнятий до перевезення вантаж на станції відправлення була виявлена невідповідність між фактичною кількістю вантажу і зазначеною в перевізних документах, то відправник повинен привести фактичну кількість вантажу у відповідність до кількості, зазначеної в перевізних документах (довантажити, вивантажити), або оформити нові перевізні документи, зазначивши в них виявлену фактичну кількість вантажу. Таким правом відповідач не скористався.
Так, згідно зі ст. 122 Статуту за неправильно зазначені в накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код, адресу одержувача з відправника стягується штраф у розмірі згідно ст. 118 цього статуту, якою встановлено стягнення штрафу у п`ятикратному розмірі провізної плати за всю відстань перевезення.
Відповідно до пункту 24 Статуту залізниць України, вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній, а залізниці надане право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній. Зазначена норма встановлює чіткі вимоги до відправника щодо оформлення вантажу та покликана забезпечити дисциплінованість учасників господарських відносин та визначає критерії обґрунтованості в подальшому будь-яких претензій залізниці до учасників господарських відносин (відправника та одержувача).
У п. 6.2 Роз`яснення Президії Вищого Господарського суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею" від 29.05.2002р. за № 04-5/601 (із змінами та доповненнями) та ч. 4 п. 21 Оглядового листа Вищого господарського суду України Про деякі питання судової практики застосування Статуту залізниць України, інших норм, транспортного законодавства від 29.11.2007р. № 01-8/917, у застосуванні пунктів 118 та 122 Статуту залізниць України слід враховувати, що штраф підлягає стягненню за самий факт допущення вантажовідправником зазначених порушень, незалежно від того, чи завдано залізниці у зв`язку з цим збитки.
Відтак, недотримання вимог, визначених Статутом залізниць України, який є спеціальним нормативним актом, що визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом, покладає на порушника відповідальність, яка в даному випадку передбачена пунктами 118, 122 Статуту залізниць України. При цьому, зазначений штраф, відповідно до пунктів 118, 122 Статуту залізниць України, стягується з вантажовідправника незалежно від наявності збитків та наслідків, можливості його зменшення Статутом не передбачено.
Відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Оцінюючи надані позивачем докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Акціонерного товариства " Українська залізниця" в особі регіональної філії " Придніпровська залізниця" обґрунтовані та відповідають вимогам чинного законодавства і фактичним обставинам справи, у зв`язку з чим підлягають задоволенню.
У зв`язку з тим, що спір виник внаслідок неправомірних дій відповідача, згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем при подачі позову, покладаються на відповідача в сумі 2102,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 124, 129 Конституції України, ст.ст. 4, 11, 12, 13, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 123, 129, 165, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Стягнути з ПІДПРИЄМСТВА "ПІВДЕНТРАНСОБСЛУГОВУВАННЯ-ЛТД" - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (61012, Харківська обл., місто Харків, Холодногірський район, ВУЛИЦЯ РІЗДВЯНА, будинок 29-Б, кімната 612, ідентифікаційний код особи 21253716) на користь Акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (03150, м. Київ, Печерський район, ВУЛИЦЯ ЄЖИ ҐЕДРОЙЦЯ, будинок 5, ідентифікаційний код особи 40075815) штраф у сумі 54210,00 грн та 2102,00 грн судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення його повного тексту. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається в строки та в порядку визначеному ст.ст. 256, 257 ГПК України з врахуванням п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.
Повне рішення складено "16" вересня 2020 р.
Суддя Л.С. Лаврова
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2020 |
Оприлюднено | 17.09.2020 |
Номер документу | 91557811 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Лаврова Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні