Справа №295/7821/19
Категорія 81
2/295/203/20
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.09.2020 року м. Житомир
Богунський районний суд міста Житомира в складі:
головуючої - судді Семенцової Л.М.,
за участі секретаря - Ковальчук М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до товариства з обмеженою відповідальністю Керуюча компанія Домком Житомир , об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Комфорт-8 , третя особа - виконавчий комітет Житомирської міської ради, про зобов`язання здійснити ремонт поштової скриньки,-
ВСТАНОВИВ:
У травні 2019 року позивач звернувся до суду з указаним позовом, в обґрунтування якого зазначив, що він власником квартири АДРЕСА_1 та є споживачем житлово-комунальних послуг, які надає відповідач ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир , щомісячно сплачуючи кошти за надані послуги. 01.02.2019 року він звернувся до управителя - ТОВ КК Домком Житомир з повідомленням про те, що поштові скриньки в його будинку знаходяться в несправному стані, на них відсутні замки, дверцята, зокрема, й поштова скринька № НОМЕР_1 є зламаною та без замку. 06.02.2019 року відповідачем на його адресу направлено відповідь з поясненням, що такий ремонт не здійснюється відповідачем, запропонувавши позивачу здійснити ремонт за власний рахунок. Вважає, що вказана бездіяльність відповідача порушує його право на таємницю приватної кореспонденції, оскільки будь-хто може її прочитати та викрасти. Зважаючи, що будинок знаходиться у співвласності його мешканців, закон чітко вказує особу, яка зобов`язує утримувати спільне майно співвласників - це управитель майна. Тому, уточнивши позовні вимоги, позивач просить зобов`язати ТОВ Керуюча Компанія Домком Житомир та ОСББ Комфорт-8 окремо чи разом здійснити поточний ремонт поштової скриньки АДРЕСА_1 , включаючи встановлення дверцят та запірного механізму.
Від відповідача ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир до суду надійшов відзив на позовну заяву із викладеними у ньому запереченнями проти задоволення позову з посиланням на те, що на підставі укладеного між ним та співвласниками багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 договору № 4-23 від 29.05.2018 року він надає послуги з управління багатоквартирним будинком виключно в межах ціни та переліку послуг, визначених договором. Відповідно до додатків № № 3, 4 до договору в розрахунок ціни складових послуг управління багатоквартирним будинком (кошторис витрат) не враховані послуги і вітрати на поточний ремонт, а також встановлення дверцят і запірного механізму до поштової скриньки, через що в нього відсутній обов`язок з проведення поточного ремонту поштових скриньок у багатоквартирному будинку АДРЕСА_1 , а відповідний обов`язок покладено на власників квартир та нежитлових приміщень відповідного багатоквартирного будинку. Також зауважив, що відповідно ст. 23 Закону України Про поштовий зв`язок визначено, що придбання, установка і утримання в належному стані абонентських поштових шаф, абонентських поштових скриньок здійснюється власниками житлових та адміністративних будинків.
У судовому засіданні позивач та його представник позов підримали з підстав, викладених у ньому.
Представник відповідача ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир у судовому засіданні заперечував протии задоволення позову, посилаючись на викладені у відзиві обставини.
Представник відповідача ОСББ Комфорт-8 у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причин неявки до суду не повідомив, відзив на позовну заяву до суду не направив.
Представник третьої особи виконавчого комітету Житомирської міської ради у судове засідання також не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду письмову заяву про розгляд справи у його відсутності, направивши до суду письмові пояснення з проханням відмовити в задоволенні позову. У поясненнях зазначено про те, що виконавчий комітет Житомирської міської ради не є власником (балансоутримувачем) житлового будинку АДРЕСА_1 та будинок не перебуває на балансовому обліку управляючої компанії - ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир , яке є управителем багатоквартирного будинку, тобто виконавцем послуги з управління багатоквартирним будинком. До переліку послуг з управління багатоквартирним будинком (кошторис витрат), виконавцем яких ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир , не входить послуга з ремонту поштових скриньок. На підставі ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , якою передбачено, що до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком, у звязку з чим позивач вправі ініціювати проведення загальних зблрів спаввласників будинку з метою включення витрат із ремонту поштових скриньок у будинку до переліку витрат на його управління.
Суд, заслухавши позивача та його представника, представника відповідача ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир , дослідивши письмові матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач є інвалідом ІІ групи згідно довідки до акта огляду МСЕК серії 10 ААБ № 667181 та має пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни відповідно до посвідчення серії НОМЕР_2 (а. с. 7), а також квартира АДРЕСА_1 належить йому на праві власності на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу квартири від 29.10.2018 року, зареєстрованого в реєстрі за № 11490, де він має зареєстроване місце проживання згідно відмітки в його паспорті серії НОМЕР_3 , виданого Богунським РВ УМВС України в Житомирській області 10.08.1999 року (а. с. 5, 8 - 10).
29.05.2018 року між ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир як управителем та співвласниками в особі виконуючого обов`язки начальника управління житлового господарства Житомирської міської ради ОСОБА_3 було укладено договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком № 4-23, за яким управитель зобов`язався надавати співвласникам послугу з управління багатоквартирним будинком, розташованим за адресою: АДРЕСА_1 , а співвласники, в свою чергу, зобов`язалися оплачувати управителю за цю послугу (а. с. 79-90).
Додатком № 3 до договору визначено перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком та періодичність їх надання за адресою: АДРЕСА_1 , а в додатку № 4 до договору міститься розрахунок ціни складових цієї послуги (кошторис витрат) (а. 92, 93).
01.02.2019 року позивачем було направлено до відповідача ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир письмове звернення з проханням встановити йому дверцята та замок на поштовій скринці АДРЕСА_1 , на що листом від 06.02.2019 року йому була надана відповідь про те, що до вартості послуг з управління будинків не входить виконання робіт із встановлення дверцят та замків на поштових скриньках, а отже, такі роботи виконуються мешканцями за власний рахунок. Відповідь аналогічного змісту позивачем була отримана від управління житлового господарства Житомирської міської ради від 11.03.2019 року (а. с. 18, 19, 21) .
01.09.2019 року між ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир як управителем та співвласниками багатоквартирного будинку в особі ОСОБА_2 укладено договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком в„– 1/2 , згідно якого управитель зобов`язався надавати співвласникам послугу з управління багатоквартирним будинком, розташованим за адресою: АДРЕСА_1 , а співвласники взяли на себе зобов`язання оплачувати управителю за цю послугу відповідно до вимог законодавства та умов даного договору (а. с. 153-156). За умовами договору послуга з управління надається відповідно до вимог до якості згідно з додатком № 4 до цього договору, що є його невід`ємною частиною. Додатком № 4 до договору врегульовані вимоги до якості послуги управління будинком (а. с. 158) та серед переліку робіт (послуги) не значиться інформації щодо ремонту поштових скриньок.
Статтею 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги визначено, що житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг; послуга з управління багатоквартирним будинком - результат господарської діяльності суб`єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору; споживач житлово-комунальних послуг - індивідуальний або колективний споживач; управитель багатоквартирного будинку - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб.
До житлово-комунальних послуг належить, зокрема, житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком, яка включає утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо (ст. 5 Закону України Про житлово-комунальні послуги ).
Споживач має право одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів, що передбачено п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України Про житлово-комунальні послуги , а відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 8 цього закону управитель багатоквартирного будинку зобов`язаний забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, від власного імені укладати з підрядниками необхідні договори про виконання окремих робіт та послуг.
За положеннями п. 6 ч. 1 ст. 1 Законом України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
Згідно п. 3.7.16 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Державним комітетом України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005 року, саме на управителя, як надавача послуг з утримання багатоповерхового будинку, покладено обов`язки з розміщення поштових скриньок згідно норм пожежної безпеки.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України Про поштовий зв`язок придбання, установка і утримання в належному стані абонентських поштових шаф (абонентських поштових скриньок) здійснюються власниками житлових та адміністративних будинків.
Аналіз встановлених обставин та досліджених доказів вказує на те, що відповідач ТОВ Керуюча компанія Домком Житомир є управителем, обов`язком якого є надання співвласникам будинку АДРЕСА_1 послуги з управління багатоквартирним будинком, та відповідно до укладених договорів про надання послуги з управління багатоквартирним будинком № 4-23 від 29.05.2018 року та № 1/2 від 01.09.2019 року кожен із співвласників має право одержувати від управителя своєчасно та належної якості послугу з управління багатоквартирним будинком згідно із законодавством та умовами цього договору.
Із додатку № 3 до договору № 4-23 від 29.05.2018 року слідує, що в перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком та періодичність їх надання за адресою: АДРЕСА_1 не входить послуга з ремонту поштових скриньок. Також у додатку № 4 до договору № 4-23 від 29.05.2018 року в розрахунку ціни складових послуги з управління багатоквартирним будинком (кошторис витрат) відсутня така складова послуги як ремонт поштових скриньок. Аналогічні положення передбачені додатком № 4 до договору № 1/2 від 01.09.2019 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 78, ч. ч. 1, 6 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
На підтвердження несправності поштової скриньки АДРЕСА_1 позивачем надано фотознімок (а. с. 25). Проте, на переконання суду, він не є належним, допустимим, достовірним та достатнім доказом перебування поштової скриньки позивача в несправному стані, так як фотознімок не містить відомостей щодо її місцезнаходження (адреси), часу здійснення фотофіксації скриньки та саме зображення скриньки є неякісним, що не дозволяє зробити суду висновок про те, що на час виникнення спору між сторонами поштова скринька АДРЕСА_1 знаходилася в несправному стані, а саме без дверцят та запірного механізму, чим обгрунтовані вимоги позову. Жодних інших доказів на підтвердження несправності поштової скриньки стороною позивача до суду не надано.
Окрім того, позивачем не доведено належними та допустимими доказами того, що ремонт поштової скриньки входить до обов`язків відповідача ОСББ Комфорт-8 .
З огляду на встановлені під час судового розгляду обставини та норми права, які їх регулюють, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими, а тому в задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись Законом України Про житлово-комунальні послуги , Законом України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку , Законом України Про поштовий зв`язок , Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими Державним комітетом України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005 року, ст. ст. 12, 76-81, 141, 259, 263-268, 354 ЦПК України, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до товариства з обмеженою відповідальністю Керуюча компанія Домком Житомир , об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Комфорт-8 , третя особа - виконавчий комітет Житомирської міської ради, про зобов`язання здійснити ремонт поштової скриньки відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Житомирського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Богунський районний суд міста Житомира протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відомості про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_4 )
Відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю Керуюча компанія Домком Житомир (адреса: 10020, м. Житомир, просп. Миру, 2, код ЄДРПОУ 39374379).
Відповідач: об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Комфорт-8 (адреса: 10020, м. Житомир, вул. Маликова, 8, код ЄДРПОУ 42393213).
Третя особа: виконавчий комітет Житомирської міської ради (адреса: 10014, м. Житомир, майд. С.П. Корольова, 4/2, код ЄДРПОУ 04053625).
Повне судове рішення складено 14.09.2020 року.
Суддя Л.М. Семенцова
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2020 |
Оприлюднено | 17.09.2020 |
Номер документу | 91558773 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Богунський районний суд м. Житомира
Семенцова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні