Рішення
від 07.09.2020 по справі 380/4671/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/4671/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 вересня 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна Компанія СКІФИ до Управління Укртрансбезпеки у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна Компанія СКІФИ звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Управління Укртрансбезпеки у Львівській області, в якому просить:

- відкрити провадження за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Транспортна Компанія СКІФИ до Управління Укртрансбезпеки у Львівській області.

- визнати протиправним та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Львівській області про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансбезпеки у Львівській області (місцезнаходження: пр. Чорновола, 57, м. Львів, 79020; код ЄДРПОУ: 39816845) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Транспортна Компанія СКІФИ (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м. Кам`янка-Бузька, вул. Саксаганського, 6а, код ЄДРПОУ: 39855198) судовий збір, сплачений за подання цього позову в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 копійок.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що спірна постанова Управління Укртрансбезпеки у Львівській області про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року є незаконною та підлягає скасуванню, зважаючи на таке. 03 лютого 2020 року Управлінням Укртрансбезпеки у Волинській області на 133 км дороги М-19 було здійснено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу MAN TGX 26.400, реєстраційний номер НОМЕР_1 та причепа WELLMEYER WA-18, реєстраційний номер НОМЕР_2 . За результатами такого зважування було встановлено повну масу вказаного транспортного засобу - 43,30 т., про що зазначено у довідці № 00022487 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 03 лютого 2020 року. Вказує, що згідно свідоцтва ( НОМЕР_3 ) про реєстрацію транспортного засобу MAN TGX 26.400 (спеціалізований вантажний - спеціалізований платформа), реєстраційний номер НОМЕР_1 повна маса транспортного засобу становить 26,00 т., а згідно свідоцтва ( НОМЕР_3 ) про реєстрацію транспортного засобу WELLMEYER WA-18 (спеціалізований причіп - спеціалізований пр-контейнеровоз), реєстраційний номер НОМЕР_2 повна маса транспортного засобу становить 18,00 т. Загальна маса транспортного засобу (составу) становить 44,00 т. Зазначає, що відповідно до вимог пункту 2.25 Правил дорожнього руху допустима вага транспортних засобів - контейнеровозів становить 44,00 т., а тому не заборонена до транспортування дорогами України. Зауважує, що з довідки № 00022487 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 03 лютого 2020 року слідує, що вага транспортного засобу, який належить позивачу становить 43,30 т., а отже його вага не перевищує нормативно-вагових параметрів, встановлених для цього виду транспорту (44,00 т). Зважаючи на те, що позивач не допустив перевищення нормативно-вагових параметрів транспортного засобу, який йому належить, вважає, що спірна постанова Управління Укртрансбезпеки у Львівській області про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року прийнята відповідачем незаконно, у зв`язку з чим просить визнати її протиправною та скасувати.

Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 19 червня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін. Вказаною ухвалою роз`яснено відповідачу його право на подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів позивачу, протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу № 7901827819711 ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 19 червня 2020 року відповідач отримав 25 червня 2020 року.

Проте, станом на момент прийняття судом рішення у цій справі відповідачем відзиву на позовну заяву не подано.

Частиною шостою статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи наведене, суд відповідно до вимог частини шостої статті 162 КАС України вирішує справу на підставі наявних у матеріалах справи доказів.

Суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:

03 лютого 2020 року посадовими особами Укртрансбезпеки у Волинській області на 133 км автомобільної дороги М-19 проведено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки MAN, моделі TGX 26.400, реєстраційний номер НОМЕР_1 з причіпом марки WELLMEYER, моделі WA-18, реєстраційний номер НОМЕР_2 , за результатами якого складено акт № 0021898 від 03 лютого 2020 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (а.с.6) та довідку № 0002487 від 03 лютого 2020 року про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с.7), в яких зафіксовано перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм, а саме:

- нормативно допустима маса транспортного засобу - 40,00 т., фактична - 43,30 т. (перевищення параметрів від нормативу на 8,3%);

- осьові навантаження: на одиничну вісь нормативно допустиме 11,00 т., фактичне - 7,70 т., 8,40 т., 9,90 т.; на здвоєну вісь нормативно допустиме 16,00 т., фактичне 17,3 т. (10,15 т. + 7,15 т.) (перевищення параметрів від нормативу на 8,1%).

31 березня 2020 року начальник Управління Укртрансбезпеки у Львівській області Ігор Гаргоц, розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт, виніс постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 (а.с.4), якою до Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна Компанія СКІФИ застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 8500,00 гривень за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, відповідальність за що передбачена абзацом 14 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Вважаючи спірну постанову відповідача про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року протиправною та такою, що її належить скасувати, позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду.

Предметом спору у цій справі є оцінка правомірності винесеної відповідачем постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади утворено Укртрансбезпеку шляхом реорганізації (злиття) Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті та Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (далі - Укртрансінспекція).

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103 (далі - Положення № 103), Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

У силу вимог підпунктів 15, 27 пункту 5 Положення № 103 Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює: габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

З наведеного слідує, що відповідач виконує функції габаритно-вагового контролю транспортних засобів та нараховує відповідну плату за перевищення нормативів допустимої ваги транспортного засобу.

Отже, положеннями чинного законодавства визначені повноваження Укртрансбезпеки щодо контролю за рухом транспортних засобів з перевищенням габаритно-вагових параметрів, а також порядок здійснення такого контролю.

Вказане узгоджується з правовою позицією, викладеною у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12 лютого 2020 року у справі № 917/210/19.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України від 5 квітня 2001 року № 2344-III Про автомобільний транспорт (далі - Закон № 2344-III), відповідно до частини дванадцятої статті 6 якого державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Частини перша та четверта статті 48 Закону № 2344-III закріплюють, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Відповідно до абзацу чотирнадцятого частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5 % до 10 % включно при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Статтею 33 Закону України Про автомобільні дороги визначено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з частиною другою статті 29 Закону України Про дорожній рух з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується Порядком № 879, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування від 27 червня 2007 року, (далі - Порядок № 879) підпунктом 4 пункту 2 якого визначено, що габаритно-ваговий контроль - це контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотриманий визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

У силу вимог пункту 3 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Підпунктом 3 пункту 2 Порядку № 879 встановлено, що великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 %.

Відповідно до пункту 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року № 30 (далі - Правила № 30) транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Згідно з пунктом 4 Правил № 30 рух великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.

Так, єдиний порядок дорожнього руху на всій території України встановлюють Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306.

Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

При цьому, згідно з абзацом першим пункту 5 Правил № 30 рух транспортних засобів та їх составів загальною масою до 40 тонн включно, якщо вони не є великогабаритними і контейнеровозів загальною масою до 46 тонн включно та заввишки від поверхні дороги до 4,35 метра включно (на встановлених Укравтодором, Укртрансбезпекою і Національною поліцією маршрутах, які погоджено з організаціями, зазначеними в пунктах 9-13 цих Правил), здійснюється без дозволу.

Відповідно до абзацу першого пункту 21 Порядку № 879 у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 % подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування. Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Згідно із пунктом 31-1 Порядку № 879 якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 % - у подвійному розмірі; на 10 - 40 % - у потрійному розмірі; більше як на 40 % - у п`ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Отже наведеними правовими нормами визначені повноваження Укртрансбезпеки щодо контролю за рухом транспортних засобів з перевищенням габаритно-вагових параметрів, а також порядок здійснення такого контролю.

При цьому, участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові параметри яких перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, зокрема, навантаження на осі транспортного засобу, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів, а при перевезенні вантажу без відповідного дозволу настає адміністративно-господарська відповідальність, яка залежить від відсоткового перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм.

Так, порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 № 1567 (далі - Порядок № 1567), відповідно абзацу першого пункту 4 якого державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Згідно з пунктом 21 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).

Як слідує зі змісту акта № 0021898 від 03 лютого 2020 року про перевищення транспортним засобом нормативно-вагових параметрів у ньому зафіксовані перевищення транспортним засобом марки MAN, моделі TGX 26.400, реєстраційний номер НОМЕР_1 з причіпом марки WELLMEYER, моделі WA-18, реєстраційний номер НОМЕР_2 , який належить на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю Транспортна Компанія СКІФИ , встановлених законодавством габаритно-вагових норм, а саме:

- нормативно допустима маса транспортного засобу - 40,00 т., фактична - 43,30 т. (перевищення параметрів від нормативу на 8,3%);

- осьові навантаження: на одиничну вісь нормативно допустиме 11,00 т., фактичне - 7,70 т., 8,40 т., 9,90 т.; на здвоєну вісь нормативно допустиме 16,00 т., фактичне 17,3 т. (10,15 т. + 7,15 т.) (перевищення параметрів від нормативу на 8,1%).

Суд не погоджується із зазначеними у згаданому акті нормативно-ваговими параметрами щодо транспортного засобу позивача в частині нормативно допустимої маси транспортного засобу (40,00 т.) та осьового навантаження на здвоєну вісь (16,00 т.), зважаючи на таке.

Як уже було зазначено вище відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує, зокрема, фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т). Забороняється рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами. При цьому, транспортний засіб вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Аналіз вищенаведеного пункту 2.25 Правил дорожнього руху дає підстави дійти висновку, що ним визначено вищі допустимі нормативно-вагові параметри для контейнеровозів порівняно з іншими транспортними засобами, а саме:

- максимально допустима фактична маса - 44,00 т.;

- максимально допустимі навантаження на здвоєні осі - 18,00 т.; строєні осі - 24,00 т.

З наявного у матеріалах справи свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 (а.с.8) видно, що транспортний засіб марки MAN, моделі TGX 26.400, реєстраційний номер НОМЕР_1 - це спеціалізований вантажний - спеціалізований платформа, а з свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 (а.с.9) видно, що транспортний засіб марки WELLMEYER, моделі WA-18, реєстраційний номер НОМЕР_2 - це спеціалізований причіп - спеціалізований пр-контейнеровоз.

Враховуючи те, що транспортний засіб позивача щодо якого здійснювався габаритно-ваговий контроль згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 є контейнеровозом, то відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху його максимально допустима фактична маса для цілей габаритного-вагового контролю має становити 44,00 т., а максимально допустимі навантаження на здвоєні осі - 18,00 т. Водночас, зі змісту акта № 0021898 від 03 лютого 2020 року про перевищення транспортним засобом нормативно-вагових параметрів слідує, що фактична маса цього транспортного засобу становила 43,30 т., а навантаження на здвоєну вісь складало 17,3 т. Порушень щодо навантаження на одиничні осі у акті перевірки не зафіксовано. Отже, наведене дає підстави дійти висновку, що нормативно-вагові параметри, передбачені пунктом 22.5 Правил дорожнього руху для контейнеровозів, транспортним засобом, який належить позивачу (контейнеровоз) та щодо якого здійснювався габаритно-ваговий контроль не перевищені, що у свою виключає можливість застосування адміністративно-господарського штрафу, який передбачений абзацом чотирнадцятим частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Згідно із частиною другою статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Спірна постанова відповідача про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року не відповідає критеріям, які визначені у пунктах першому, третьому, п`ятому, шостому частини другої статті 2 КАС України, тому її необхідно визнати протиправною та скасувати, а позовну вимогу задоволити повністю.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідач не виконав обов`язку щодо доведення правомірності свого рішення (постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року), натомість аргументи позивача, викладені у позовній заяві є такими, що ґрунтуються на вимогах чинних нормативно-правових актів та повністю підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та, враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову повністю.

Згідно із частиною першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до платіжного доручення № 1074 від 12 червня 2020 року позивач сплатив судовий збір у розмірі 2102,00 грн., відтак, за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансбезпеки у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна Компанія СКІФИ належить стягнути 2102,00 грн.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень, п. 3 Розділу VI Прикінцевих положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна Компанія СКІФИ (вул. Саксаганського, 6а, м. Кам`янка-Бузька, Львівська область, 80400) до Управління Укртрансбезпеки у Львівській області (пр. В. Чорновола, 57, м. Львів, 79020) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу - задоволити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Львівській області про застосування адміністративного-господарського штрафу № 193069 від 31 березня 2020 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансбезпеки у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна Компанія СКІФИ (вул. Саксаганського, 6а, м. Кам`янка-Бузька, Львівська область, 80400, код ЄДРПОУ 39855198) 2102,00 грн. сплаченого судового збору згідно платіжного доручення № 1074 від 12 червня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення та п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення цього Кодексу.

Повний текст рішення складено 14 вересня 2020 року.

Суддя Клименко О.М.

Дата ухвалення рішення07.09.2020
Оприлюднено17.09.2020
Номер документу91565981
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/4671/20

Рішення від 07.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні