ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 вересня 2020 року м. Київ № 640/5553/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрівської Н.А.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Укргеолбудм про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Публічного акціонерного товариства Укргеолбудм про стягнення штрафу у розмірі 7650,00 грн.
Позов мотивований несплатою штрафних санкцій, визначених в постановах №692-ДП-Е від 21.12.2018, №693-ДП-Е від 21.12.2018, №694-ДП-Е від 21.12.2018.
Ухвалою суду від 03.04.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного провадження.
Копія даної ухвали була направлена за адресою відповідача, наявною в матеріалах справи, а також зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Проте кореспонденція суду повернулась неврученою з відміткою пошти за закінченням встановленого строку зберігання (лист було направлено за зворотною адресою 11.05.2019). Тобто, поштове відправлення не вручено адресату з незалежних від суду причин.
З огляду на зазначене та враховуючи положення ч.6 ст.251 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала Окружного адміністративного суду міста Києві від 03.04.2019 вважається такою, що вручена відповідачу.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень ухвала суду від 03.04.2019, у відповідності до положень Закону України Про доступ до судових рішень , оприлюднена 05.04.2019.
Єдиний державний реєстр судових рішень забезпечує відкритий безоплатний та цілодобовий доступ на офіційному веб-порталі судової влади України (http://reyestr.court.gov.ua) до внесених до такого реєстру судових рішень.
Своїм правом на надання відзиву на позов відповідач не скористався, заяв / клопотань суду не направляв.
Ознайомившись з позиціями сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд встановив таке.
З матеріалів справи вбачається, що у відношенні Публічного акціонерного товариства Укргеолбудм (надалі - ПАТ Укргеолбудм , відповідач) уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Комісія, НКЦПФР, позивач) було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.12.2018 №592-ДП-Е, відповідно до якого встановлено таке.
Статтею 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 №3480-IV (надалі - Закон №3480-IV) та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 №2826 (надалі - Положення №2826), передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватись, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Станом на 16.11.2018 року регулярна річна інформація емітента за 2017 рік ПАТ Укргеолбудм в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (http://stockmarket.gov.ua) відсутня. Таким чином, Укргеолбудм порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік. На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення. Враховуючи вищевикладене, на підставі пункту 6 частини1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 №448/96-ВР (надалі - Закон №448/96-ВР) та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16.10.2012 №1470 (надалі - Правила №1470), уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.12.2018 №692-ДП-Е, відповідно до якої до ПАТ Укргеолбудм застосовано штрафну санкцію у розмірі 2550,00 грн.
Також, у відношенні ПАТ Укргеолбудм було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.12.2018 №593-ДП-Е, відповідно до якого встановлено таке. Статтею 40 Закону №3480-IV та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення №2826, передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватись, зокрема, шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання) не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Станом на 16.11.2018 відомості щодо опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік ПАТ Укргеолбудм в одному із офіційних друкованих видань в Комісії відсутні. Таким чином, ПАТ Укргеолбудм порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неопублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань, за що пунктом 5 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб. На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ Укргеолбудм не усунуло вищезазначене правопорушення. Враховуючи вищевикладене, на підставі пункту 5 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР та пункту 1 розділу XVII Правил №1470, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.12.2018 №693-ДП-Е, відповідно до якої до ПАТ Укргеолбудм застосовано штрафну санкцію у розмірі 2550,00 грн.
Крім того, у відношенні ПАТ Укргеолбудм було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.12.2018 №594-ДП-Е, відповідно до якого встановлено таке. Статтею 40 Закону №3480-IV та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення №2826, передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватись, зокрема, шляхом подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Пунктом 12 розділу І Положення№2826, зокрема, встановлено, що при поданні інформації до Комісії емітент зобов`язаний подавати (надсилати) таку інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно- правового акта Комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів. Подання до Комісії інформації у вигляді електронних документів здійснюється відповідно до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії 13.05.2011 №492. Станом на 16.11.2018 регулярна річна інформація за 2017 рік ПАТ Укргеолбудм в Системі моніторингу фондового ринку відсутня. Таким чином, ПАТ Укргеолбудм порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення №2826 в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік, за що пунктом 7 частини першої статті 11 Закону №448/96-ВР передбачена відповідальність юридичних осіб. На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ Укргеолбудм не усунуло вищезазначене правопорушення. Враховуючи вищевикладене, на підставі пункту 7 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР та пункту 1 розділу XVII Правил №1470, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.12.2018 №694-ДП-Е, відповідно до якої до ПАТ Укргеолбудм застосовано штрафну санкцію у розмірі 2550,00 грн.
Крім того, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено розпорядження №268-ДП-Е від 21.12.2018, №267-ДП-Е від 21.12.2018, №266-ДП-Е від 21.12.2018 про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Копії вказаних вище постанов разом із розпорядженнями про усунення порушень законодавства про цінні папери були надіслані 27.12.2018 поштою на адресу відповідача (що підтверджується копією Списку №3 листів рекомендованих та копією фіскального чеку відділення ПАТ "Укрпошти" від 27.12.2018 №3566).
Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену вище суму штрафу, Комісія звернулась до суду із цим позовом про стягнення штрафу у судовому порядку
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає таке.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом №448/96-ВР.
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з частини 1 статті 5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
У пункті 14 статті 8 Закону №448/96-ВР (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Частиною 1 статті 40 Закону №3480-IV встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (частина 4 статті 40 Закону №3480-IV).
У частині 6 статті 40 Закону №3480-IV зазначено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регульованої інформації регулює Положення №2826.
Відповідно до пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті та в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку.
Частиною 9 статті 40 Закону №3480-IV встановлено, що відповідальність за повноту розкриття інформації, передбаченої цією статтею, несе емітент та/або особа, що здійснює управлінські функції в ньому.
Пунктами 5, 6 і 7 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Згідно частини 3 статті 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету.
Доказів оскарження в судовому порядку зазначених вище постанов, а також відомостей про сплату штрафних санкцій у повному обсязі або заперечень щодо правомірності їх застосування відповідачем до суду не надано.
Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності та виходячи з встановленого судом факту несплати відповідачем штрафних санкцій, застосованих постановами №692-ДП-Е від 21.12.2018, №693-ДП-Е від 21.12.2018, №694-ДП-Е від 21.12.2018, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 3, 5-11, 19, 73-77, 79, 90, 139, 263, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп.30) задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Укргеолбудм (код ЄДРПОУ 32962944, юридична адреса: 01135, м. Київ, вул. Павлівська, 29) до Державного бюджету України (на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штрафних санкцій у загальному розмірі 7650 (сім тисяч шістсот п`ятдесят) гривень 00 коп.
Рішення набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено протягом 30 днів з моменту складення повного тексту до суду апеляційної інстанції в порядку, визначеному ст.ст.293, 296, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII.
Суддя Н.А. Добрівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2020 |
Оприлюднено | 21.09.2020 |
Номер документу | 91599105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні