Постанова
від 16.09.2020 по справі 822/1735/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2020 року

м. Київ

справа № 822/1735/18

адміністративне провадження № К/9901/1105/19

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Мороз Л.Л.,

суддів: Стародуба О.П., Рибачука А.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження у касаційній інстанції адміністративну справу № 822/1735/18

за позовом Комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" до Шепетівської районної ради Хмельницької області, за участю третьої особи без самостійних вимог: Шепетівська районна центральна лікарня, про визнання протиправним та скасування рішення, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2018 року в особі судді Тарновецького І.І. та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року у складі колегії суддів: головуючого судді: Сапальової Т.В., суддів: Совгири Д. І. Курка О. П.,

в с т а н о в и в :

Комунальна організація "Вузлова лікарня станції Шепетівка" звернулася до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позов до Шепетівської районної ради Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Шепетівська центральна районна лікарня, про визнання протиправним та скасування рішення Шепетівської районної ради Хмельницької області (VII скликання) "Про припинення юридичної особи - комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" в результаті реорганізації шляхом приєднання до юридичної особи - комунальна організація "Шепетівська центральна районна лікарня" від 11.05.2018 № 1/30-2018.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2018 року, залишеною без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року, в задоволенні позову відмовлено.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що комунальна організація "Вузлова лікарня станції Шепетівка", зареєстрована, як юридична особа, код ЄДРПОУ 01110937.

Згідно зі статутом власником комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" є територіальна громада Шепетівського району, від імені та в інтересах якої виступає Шепетівська районна рада.

06 квітня2018 року голова Шепетівської районної державної адміністрації запропонував голові Шепетівської районної ради внести на розгляд чергової сесії Шепетівської районної ради питання "Про реорганізацію "Вузлової лікарні станції Шепетівка" Шепетівського району шляхом приєднання до Шепетівської центральної районної лікарні.

10 квітня 2018 року голова Шепетівської районної ради прийняв розпорядження "Про скликання чергової (30-ї) сесії Шепетівської районної ради VII, яким запропоновано депутатам районної ради, серед інших, розглянути питання про "Про реорганізацію "Вузлової лікарні станції Шепетівка" Шепетівського району шляхом приєднання до Шепетівської центральної районної лікарні.

11 травня 2018 року на пленарному засіданні 30-тої (чергової) сесії Шепетівської районної ради Хмельницької області (VII скликання) прийнято рішення "Про припинення юридичної особи - комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" в результаті реорганізації шляхом приєднання до юридичної особи - комунальна організація "Шепетівська центральна районна лікарня" від 11 травня 2018 року № 1/30-2018.

Суд першої інстанції, висновки якого підтримав апеляційний суд, зазначив, що реорганізація комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" не передбачає ліквідацію лікарні, а відтак порушення статті 49 Конституції України при прийнятті оскаржуваного рішення відсутні.

У поданій касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій у справі та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

Позивач вважає, що в результаті приєднання лікарні відбулось її припинення, це означає, що мережа медичних закладів, фактично, скорочена, що є порушенням статті 49 Конституції України.

Суд, перевіривши доводи касаційної скарги, враховуючи межі касаційного перегляду, визначені статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України, виходить з такого.

Суд зазначає, що висновки судів попередніх інстанцій по суті спору є необґрунтованими та передчасними, оскільки їх зроблено без дослідження усіх наявних у справі доказів, зокрема, належним чином не встановлено, чи утворено після приєднання комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" на її базі відокремлений структурний підрозділ, чи ні.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Питання про ліквідацію зазначеної установи належить до виключної компетенції Костянтинівської міської ради, оскільки відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції міської ради належить прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 49 Конституції України існуюча мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я не може бути скорочена.

Частина перша статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров`я встановлює, що мережа закладів охорони здоров`я - сукупність закладів охорони здоров`я, що забезпечують потреби населення у медичному обслуговуванні на відповідній території.

Заклад охорони здоров`я - юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Медичне обслуговування - діяльність закладів охорони здоров`я та фізичних осіб-підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку, у сфері охорони здоров`я, що не обов`язково обмежується медичною допомогою, але безпосередньо пов`язана з її наданням.

За наслідками аналізу вказаних норм суд робить висновок, що Конституція України забороняє скорочення кількості юридичних осіб або їх відокремлених підрозділів, які забезпечують медичне обслуговування населення.

Відповідно до частини першої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Отже, в результаті приєднання комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка", в силу закону, відбувається її припинення як юридичної особи.

Проте, якщо поряд з припиненням лікарні, як юридичної особи, відбулось утворення на її базі відокремленого структурного підрозділу, то мережа, тобто загальна кількість, закладів охорони здоров`я не буде скорочена.

Суди попередніх інстанцій встановили, що відповідно до витягу з протоколу тридцятої (чергової) сесії Шепетівської районної ради Хмельницької області від 11 травня 2018 року при приєднанні вузлової лікарні до центральної районної лікарні планується залишити на базі вузлової лікарні окремого структурного підрозділу на засадах медичного страхування в складі ЦРЛ.

Проте, суди не встановили, чи реалізовано вказані плани, чи ні. Проте, вказана обставина має вирішальне значення для цього спору.

Суд касаційної інстанції, відповідно до положень частини 2 статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України, не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Пунктом 1 частини 2 статті 353 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, яке унеможливило встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, якщо суд не дослідив зібрані у справі докази.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про скасування судового рішення суду апеляційної інстанції повністю з передачею справи на новий розгляд до суду першої інстанції.

Керуючись статтями 345, 349, 353, 355, 356 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

Касаційну скаргу Комунальної організації "Вузлова лікарня станції Шепетівка" задовольнити частково.

Рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 15 серпня 2018 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року у справі № 822/1735/18 скасувати повністю і передати справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена.

СуддіЛ.Л. Мороз О.П. Стародуб А.І. Рибачук

Дата ухвалення рішення16.09.2020
Оприлюднено18.09.2020
Номер документу91603043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1735/18

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Постанова від 16.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 11.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні