Постанова
від 26.08.2020 по справі 753/12582/20
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/12582/20

провадження № 3/753/5858/20

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" серпня 2020 р. м. Київ

Суддя Дарницького районного суду м. Києва Заставенко М.О., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника політичної партії Всеукраїнське об`єднання Демократи (Демократична партія) , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ,

за вчинення правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 50-30/157 від 24.06.2020, ОСОБА_1 , як керівник партії, вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП, а саме: порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру. Так, за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого Політичною партією Всеукраїнське об`єднання Демократи (Демократична партія) (ідентифікаційний код 00013285) (далі - Партія) 07.02.2020 до Національного агентства з питань запобігання політичної корупції (далі - Національне агентство) за IV квартал 2019 року, за підписом керівника Партії ОСОБА_1 встановлено, що Звіт поданий Партією з грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення відповідно до абз. 3, п. 6 , розділу 3 , Положення II про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 08.09.2016 № 26, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.09.2016 за № 1264/29394. А саме, подання Звіту без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи. Відповідно до відомостей ЄДР, Партія має 63 місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, з яких - 19 перебувають в процесу припинення; по 32 свідоцтво про реєстрацію недійсне; 8 знаходяться на території проведення ООС (Операція Об`єднаних Сил) та на окупованій території АРК; 3 припинено діяльність; 1 не перебуває в процесу припинення, місцезнаходження місто Дніпро. Таким чином, з урахуванням вимоги п.п. 1 п. 10 Розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315, Партія повинна була подати відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо 52 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, тобто без врахування тих, діяльність яких припинено (3) та, які знаходяться на окупованій території та території Операції об`єднаних сил (8). До Звіту Партії додано відомості лише щодо однієї місцевої організації, а саме Дніпропетровська обласна організація всеукраїнського об`єднання Демократи (Демократична партія) ідентифікаційний код 25015161. Таким чином, Звіт Партії подано без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо 51 місцевої організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та про які відсутні відомості згідно з даними ЄДР про їх припинення - 51. До Звіту Партії додано письмове пояснення, в якому зазначено, що причинами неподання відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій є втрата за зв`язку майже з усіма її місцевими організаціями та не здійснення ними будь-якої діяльності. Крім того, повідомлено, про наявність у Партії 62 місцевих організацій, з яких 21 знаходиться у стані припинення, по 32 свідоцтво про реєстрацію недійсне, 9 знаходиться на території проведення ООС (Операція Об`єднаних Сил) та на окупованій території АРК. Натомість, вказані дані пояснювальної записки не можуть бути прийняті до уваги як підставі звільнення Партії по наданню відомостей щодо майно, доходів, витрат і зобов`язань місцевої організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, оскільки дані щодо кількості місцевих організацій яких припинена ( 32 - свідоцтво про реєстрацію недійсне, 21 - в стані припинення) не відповідають відомостям про записи з ЄДР в частині визнання правового статусу, а викладені в ній обставини не передбачені законодавством. Таким чином, Партія зобов`язана подавати Звіт у порядку та в строк, передбачені ст. 17 ЗУ Про політичні партії в Україні (в редакції, зо діяла на день опублікування ЗУ від 19.12.2019 № 410- IX Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичної корупції) (далі -Закон) у тому числі її місцеві організації, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи та діяльність яких не припинена, шляхом внесення відповідного запису до ЄДР. Зазначене є порушенням п. 1 ч. 9 ст. 17 Закону та пп.1 п. 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 (далі- Положення про порядок подання Звіту). Вищезазначене зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту Партії від 07.04.2020 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 07.04.2020 № 960, затвердженого наказом Національного агента від 07.04.2020 № 136/20.

Таким чином, ОСОБА_1 , як керівнику Партії, інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, яке полягає у порушенні порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру та поданні звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

На виклик до суду ОСОБА_1 не з`явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив такі обставини.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Дана норма закону є бланкетною і відсилає до інших нормативно-правових актів.

За приписами ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні ( в редакції на день подання звіту), форма та порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру затверджуються Національним агентством з питань запобігання корупції. Уся інформація у звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру повинна бути диференційована залежно від того, стосується вона політичної партії (як окремої юридичної особи) чи всіх інших її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи. При цьому інформація, що стосується місцевих організацій партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, вноситься щодо кожної такої організації окремим додатком.

Відповідно до пп. 1 п. 10 Розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, до Звіту додаються інформація про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від кожної місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи. Ця інформація додається шляхом заповнення відповідних розділів Звіту, що стосуються місцевої організації партії та обов`язково додається разом із Звітом політичної партії.

Відповідно Розділу III Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, в ідомості щодо майна, доходів, витрат і зобов`язань місцевої організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, є обов`язковими для подачі в Звіті політичної партії.

Протокол складений на підставі Акта про проведення аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 07.04.2020 року та Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 07.04.2020 року № 960.

За приписами ч.2 ст.251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу. Перекладання такого обов`язку на суд не передбачено.

Враховуючи практику Європейського суду з прав людини, зокрема рішення від 20.09.2016 року Карелін протии Росії , відповідно до якого збір судом доказів на підтвердження винуватості особи за відсутності сторони обвинувачення у справах про адміністративні правопорушення, свідчить про порушення права особи на неупереджений судовий розгляд, суд позбавлений можливості самостійно здійснювати збір додаткових доказів, що підтверджували би або спростовували б вину правопорушника, і тому судовий розгляд здійснюється на підставі наданих суду матеріалів.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

До протокола не додано беззаперечних доказів, які б вказували на наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Крім того, суд звертає увагу і на порушення вимог ст.256 КУпАП, оскільки протокол про адміністративне правопорушення № 50-30/157 від 24.06.2020, не підписаний особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; у протоколі відсутні пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; не вказані відомості відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підпису; належним чином не здійснений виклик особи маючи її мобільний номер телефону, зазначений у звіті для дачі пояснень та складання протоколу.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 , складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Відповідно до положення п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 212-21, п.1 ч.1 ст.247, 283-285 КУпАП, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП - закрити, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на оскарження.

Постанова може бути оскаржена впродовж 10 днів з дня її винесення до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд м. Києва.

Суддя М.О. Заставенко

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.08.2020
Оприлюднено18.09.2020
Номер документу91606974
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —753/12582/20

Постанова від 26.08.2020

Адмінправопорушення

Дарницький районний суд міста Києва

Заставенко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні