Провадження 3/755/5807/20
Справа № 755/11628/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"02" вересня 2020 р. суддя Дніпровського районного суду м. Києва Федосєєв С.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого керівником політичної партії Блок лівих сил України , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративне правопорушення, -
встановив:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 07.08. 2020 року № 50-30/186, ОСОБА_1 , вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, при наступних обставинах:
відповідно до частини сьомої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції ) (далі - Закон) політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції ( далі - Національне агентство) у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал.
Згідно з пунктами 2, 4 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 №2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 граничний термін подання Звіту політичними партіями за IV квартал 2019 року встановлено 10.02.2020.
Проте політична партія Блок лівих сил України , ідентифікаційний код 35727118 (далі - Партія) не подала до Національного агентства Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IV квартал 2019 року.
Список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений Законом України Про політичні партії в Україні строк, оприлюднено на з фіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/ > рубриці Протидія політичній корупції підрозділі Звіти політичних партій 2019 (IV КВАРТАЛ).
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), керівником Партії є ОСОБА_1 , місцезнаходження Партії: вул. Ентузіастів, 15, кв. 157, м. Київ (витяг з ЄДР додається).
Таким чином, ОСОБА_1 , як керівник Партії, порушив порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, за що передбачена відповідальність статтею 212-21 КУпАП.
Листом від 27.05.2020 № 23255/8256-26-20/19.3.1 (вх. № 03/22376/20 від 05.06.2020) Міністерство юстиції України повідомило, що політична партія Блок лівих сил України зареєстрована Міністерством юстиції України 01 лютого 2008 року, свідоцтво № 147-п.п., Голова політичної ради Партії- ОСОБА_1 (згідно з інформацією з протоколу IV Надзвичайних Національних Зборів Партії від 05.06.2014 року), місцезнаходження: вул. Ентузіастів, буд.15, кв. 157, м. Київ , та надало копії документів з реєстраційної справи Партії, що містять актуальні відомості для належної ідентифікації керівника Партії ОСОБА_1 , а саме: прізвище, ім`я, по батькові, дату народження, паспортні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків, місце проживання тощо.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, надіслав на адресу суду клопотання, в якому просить розглянути справу у його відсутність. Крім того, зазначив за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у вигляді штрафу може бути притягнута юридична особа - політична партія, а фізична чи посадова особи не можуть бути суб`єктом правопорушення за вказаною статтею. У зв`язку з чим, вину у вчиненому правопорушенні не визнає з підстав зазначених у клопотанні. Просив провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.
Виходячи зі змісту ст.7, 254, 279 КУпАП розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється щодо правопорушника та в межах протоколу про адміністративне правопорушення, який є єдиною підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП, доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП підтверджується достатніми, належними та допустимими доказами по справі, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення № 50-30/186 від 07.08.2020 року та матеріалами справи про адміністративне правопорушення.
Аналізуючи докази по справі з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, за відсутності будь-яких істотних суперечностей, вважаю вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, доведеною.
Суд критично ставиться до тверджень ОСОБА_1 щодо того, що за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у вигляді штрафу може бути притягнута юридична особа - політична партія, а фізична чи посадова особи не можуть бути суб`єктом правопорушення за вказаною статтею.
Відповідно до частини сьомої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції ) (далі - Закон) політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал.
Суд прийшов до висновку, що саме ОСОБА_1 , як керівник політичної партії Блок лівих сил України зобов`язаний був підписати, засвідчити печаткою політичної партії та подати до Національного агентства з питань запобігання корупції у паперовій формі, а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Відповідно до ст. 34 КУпАП обставин, що пом`якшує відповідальність правопорушника не встановлено.
Обтяжуючих відповідальність обставин, передбачених ст. 35 КУпАП, не встановлено.
Враховуючи те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суд дійшов до висновку, що необхідним та достатнім є вид адміністративного стягнення у вигляді накладення штрафу.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 212-21, 283, 284 КУпАП,
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, та застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень.
На підставі п.5 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір стягнути з ОСОБА_1 судові витрати на користь держави в сумі 420 гривні 40 копійок.
Штраф має бути сплачений не пізніше, як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.
У разі несплати штрафу у вищезазначений строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік вчиненого правопорушення.
Строк пред`явлення постанови до виконання-3 місяці.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Дніпровський районний суд м. Києва.
Суддя
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2020 |
Оприлюднено | 18.09.2020 |
Номер документу | 91607318 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Дніпровський районний суд міста Києва
Федосєєв С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні